Ja wordt er niet goed van. Spanjaard wint de rit naar Mont Ventoux, de andere Spanjaard de Tour en straks Alonso de race.luco hornsveld schreef:En Alonso op pole :banaan: :banaan: :banaan:
Het moet niet gekker worden zeg![]()

Ja wordt er niet goed van. Spanjaard wint de rit naar Mont Ventoux, de andere Spanjaard de Tour en straks Alonso de race.luco hornsveld schreef:En Alonso op pole :banaan: :banaan: :banaan:
Het moet niet gekker worden zeg![]()
Formule1.nlDe artsen spreken van een hersteltijd van in ieder geval zes weken, wat betekent dat Massa in ieder geval de Grand Prix van Valencia mist.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/77354" onclick="window.open(this.href);return false;Renault suspended from European GP
Renault has been suspended from the European Grand Prix for the events that led to a wheel coming off Fernando Alonso's car in Hungary today. Following a post-race discussion with the stewards, it was deemed that the team had breached the regulations enough for it to be suspended from the next event.
It means Alonso will miss his home event that takes place in Valencia next month, unless he moves to another team.
More to follow
Heftig dus, even afwachten.Massa is still in hospital recovering from a skull fracture and concussion after he was hit in the face by a spring from Rubens Barrichello's car.
Local media quoted the hospital's professor Robert Veres from Budapest as saying that the eye injury could be enough to end Massa's F1 career.
"He has suffered some damage to the eye," said Veres. "We don't know whether he'll be able to race again."
Roy schreef:Ach kom op zeg. Tuurlijk is het ontzettend treurig wat er is gebeurd met Surtees en nu ook met Massa, maar de FIA is aan het doorschieten. Dit is nu precies waarom ik de Formule 1 steeds on-interessanter ga vinden. Ben echt al jaren fan en heb vrijwel geen een race gemist de afgelopen tien jaar, maar ze moeten stoppen met dit soort dingen. Een coureur mag tegenwoordig helemaal niks meer doen. Zelfs inhalen durven de coureurs soms niet meer, stel dat je een verkeerde beweging doet, krijg je gelijk straf.
Ik begrijp heus wel dat dit misschien gevaarlijk is, maar stop dan helemaal met racen of ga in tanks rijden waarin helemaal niks kan gebeuren. Ook ik heb jarenlang gekart en ook daar gebeuren veel treurige dingen, maar dat weet je toch? Wil je een sport beoefenen met 0 risico, ga dan dammen.
Elke race wordt tegenwoordig beslist na de uitslag, dat vind ik zo verdomd irritant.
Je gelooft toch niet zelf dat ze Alonso wegsturen in de weet dat het wiel niet vast zat? Dat dat later bleek en hij terug probeert te komen lijkt me niet meer dan logisch ...Bert ///M3 schreef:Roy schreef:Ach kom op zeg. Tuurlijk is het ontzettend treurig wat er is gebeurd met Surtees en nu ook met Massa, maar de FIA is aan het doorschieten. Dit is nu precies waarom ik de Formule 1 steeds on-interessanter ga vinden. Ben echt al jaren fan en heb vrijwel geen een race gemist de afgelopen tien jaar, maar ze moeten stoppen met dit soort dingen. Een coureur mag tegenwoordig helemaal niks meer doen. Zelfs inhalen durven de coureurs soms niet meer, stel dat je een verkeerde beweging doet, krijg je gelijk straf.
Ik begrijp heus wel dat dit misschien gevaarlijk is, maar stop dan helemaal met racen of ga in tanks rijden waarin helemaal niks kan gebeuren. Ook ik heb jarenlang gekart en ook daar gebeuren veel treurige dingen, maar dat weet je toch? Wil je een sport beoefenen met 0 risico, ga dan dammen.
Elke race wordt tegenwoordig beslist na de uitslag, dat vind ik zo verdomd irritant.
Het is bij die afbrekende wielen vaak gebeurd dat marshalls en toeschouwers geraakt werden. Dus het is niet alleen de veiligheid van de rijders zelf.
Ik vind het overigens wel terecht als ik zo het hele verhaal lees, ze hebben die auto willens en weten weg laten rijden met een verkeerd gemonteerd wiel, dan vraag je er gewoon om. Ook gewoon stug niks zeggen tegen de rijder zelfs als die meld dat dat hij denkt een lekke band te hebben. Moet niet gekker worden imho.
BMW-Sauber zou wel eens aan zijn laatste seizoen bezig kunnen zijn. De Beierse autofabrikant heeft een 'dringende persconferentie' ingelast voor woensdag, waarin nieuws gemeld zal worden over de 'huidige ontwikkelingen in de autosport'. Dat soort bewoordingen betekenen over het algemeen weinig goeds.
Het team van BMW heeft dit seizoen te maken met een flinke terugval in prestaties, na drie veelbelovende seizoenen, waarin het ieder jaar beter ging. Vorig jaar won het team zijn eerste Grand Prix in Canada en dit jaar was de wereldtitel het voornaamste doel. Helaas voor het Duitse team is de auto van dit jaar amper een kandidaat voor punten, laat staan voor overwinningen en een kampioenschap.
Met het oog op de huidige financiële crisis zijn aankondigingen over een 'dringende boodschap over de autosport' zorgwekkend. Mocht BMW inderdaad de stekker uit het Formule 1-project trekken, dan is het de tweede autofabrikant binnen een jaar die de handdoek in de ring werpt. Honda trok zich eind 2008 terug, al kende de renstal een doorstart in de vorm van Brawn GP, dat nu beide kampioenschappen leidt.
Bij de persconferentie zal onder andere teambaas Mario Theissen aanwezig zijn.
+1frankv schreef:ze hebben het bij bmw gehad met het zooitje dat F1 is geworden door max en bernie (en met dat ze niet winnen natuurlijk)
en terecht
ik hoop dat ze weer iets gaan opstarten met toerwagens met reglementen a la DTM van eind jaren 80, dus standaard carrosserieen zonder allerlei extra spoilers en uitbouwstukken zoals tegenwoordig, en 5000 initieel gebouwde auto's met 500 voor elke nieuw te homologeren aanpassing
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten