Een optimale 'groene' auto met deze afstelling lijkt me de primaire reden.Rico v Velzen schreef:Alleen waarom niet 350pk of 360pk ? Dat is toch veel logischer ?
Audi S4 330pk biturbo TFSIV6
-
- wjn
Iets meer dan 300? Volgens mij had de F40 een goede 400pk, de McLaren F1 nog (veel) meer. GT3RS heeft ook een kleine 400pk.Robin schreef:Tja hier 2 'lichtgewicht' oudjes met ietsje meer dan 300 pk en idd redelijk snel:hugo schreef:Power is sowieso overrated. Als je meer dan 300PK nodig hebt om snel te zijn is je auto te zwaar.
[img:450:300]http://blog.hemmings.com/wp-content/upl ... r138_1.jpg[/img]
[img:600:321]http://www.allfastcars.com/cars/mclarenf1rear.jpg[/img]
Maar ook de 'lichtgewicht'jongelingen hebben tikkie meer dan 300pk, had waarschijnlijk niet gehoeven, ze waren al zo licht:
[img:435:300]http://www.motortrak.com/images/ferrari ... _97421.jpg[/img]
[img:646:415]http://www.porsche.com/all/911gt3rs/images/page3.jpg[/img]
[img:500:375]http://images.worldcarfans.com/articles ... 002.1M.jpg[/img]
[img:400:300]http://damox.com/cars/thumbs/Ultima/Ult ... orange.jpg[/img]
300pk is te gek, 250 moet voldoende zijn, kijk maar naar de auto's op de foto's
400pk is heerlijk

Edit: P.S. 200pk en 2 wielen minder ook.
-
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Tja wát is snél. Ik vind het een constatering die eigenlijk nergens over gaat. Zie mijn voorbeelden. De sportievere karren op de markt, de ene lichter((600kg?) dan de andere (1380?)). En toch minimaal 415pk! Waarom?????Michel Pol schreef:Strakke constatering.hugo schreef:Power is sowieso overrated. Als je meer dan 300PK nodig hebt om snel te zijn is je auto te zwaar.
Michel
Een Exige bijvoorbeeld voelt misschien snel, maar is het niet echt.
Snel is iets anders dan bewegelijk of agile in mijn woordenboek.
En over een slanke meid. Vel over been en Erica Terpstra, beide heb ik niks mee.

-
- Auto: Fun Damn Mentally
Da's inderdaad erg snel. Punt is dat ie na 140-150 160 begint in te kakken. Alleen accelleratievermogen is het ook niet. Echt niet. Ik zal nooit vergeten hoe ik met m'n lompe onderstuurde S3 met 260+pk's een Exige vanuit een bocht op 't rechtere stuk(en dat zijn er nogal wat op verschillende circuits) inhaalde, wat ik hier al 10x heb verteld. Zo'n ding moet in 4,3 naar de 100 gaan en ook doorstomen richting 250/300 zoals de wagens op m'n foto's wél doen. een Exige 240R doet 1:15,4 op kleiner kurs Hockenheim(kort en bochtig, dus voordeel van dat dingetje), Om maar bij Audi te blijven, de nieuwe RS4(dus deze nog, de 4.2 die Leonard heeft) doet er OOK 1:15,4 over en dat terwijl je denkt in die Exige :Met die lompe bak zal ik wel ff de vloer aanvegen. Nee hoor. Een GT3 is ook lomp tov een Exige maar lelt 'm WEL een dikke 3,5 seconde eerder over de finish op dat korte baantje. Over vermogen wordt veel te negatief gesproken in het algemeen...Roman schreef:Inderdaad, 4.3 secondes naar de 100 is inderdaad niet echt snelRobin schreef:Een Exige bijvoorbeeld voelt misschien snel, maar is het niet echt.![]()
- cooldragon
zijn de in het artikel genoemde waarden dan geen Break Horse Power?als je dat omrekent naar DIN HP dan moet het iets meer worden...of het over de 344 heengaat weet ik niet........Rico v Velzen schreef:Oke even on topic maar weer. Wel opmerkelijk dat Audi er voor kiest om de nieuwe S4 niet van meer vermogen te voorzien dan de vorige V8 die 344pk had.
Technisch gezien een koud kunstje aangezien ze in 2000 al een 2.7 biturbo hadden die standaard 380pk had.
De V8' en komen niet meer mee met de emmisie eisen en terug naar de turbo's is dan de beste oplossing. Alleen waarom niet 350pk of 360pk ? Dat is toch veel logischer ?
iemand??
- Adje ///M3
Re:
Schop!
Vandaag een klein stukje kunnen proeven met de nieuwe 3.0 TFSI van de S4.
De betreffende auto was een tiptronic / automaat (7-traps) uitvoering met (uiteraard) flippertjes achter het stuur.
In het begin had ik eigenlijk wel wat twijfels over de nieuwe geknepen motor welke in het vooronder was gelepeld.
Niets was minder waar. De twijfels verdwenen als sneeuw voor de zon. WAT EEN AUTO.
Zo soepeltjes met schakelen, en zelfs het terugschakelen doet deze in vrij hoge toeren al. (wat ik niet gewend was van Audi)
Kleine plofgeluidjes bij het overschakelen zorgde voor een nog sportiever gevoel.
De auto opzich heeft niet zo'n schreeuwerige uitstraling, maar dat is misschien wel goed. Een paar leuke 19" velgen erop en dan is deze eigenlijk al af.
Uiteraard ligt ook deze Audi als een blok op de weg. Een klein beetje overstuur bij nat wegdek maakt het beestje een tikkeltje speelser.
Aldus, mijn ervaring met deze geweldige auto!
Vandaag een klein stukje kunnen proeven met de nieuwe 3.0 TFSI van de S4.
De betreffende auto was een tiptronic / automaat (7-traps) uitvoering met (uiteraard) flippertjes achter het stuur.
In het begin had ik eigenlijk wel wat twijfels over de nieuwe geknepen motor welke in het vooronder was gelepeld.
Niets was minder waar. De twijfels verdwenen als sneeuw voor de zon. WAT EEN AUTO.
Zo soepeltjes met schakelen, en zelfs het terugschakelen doet deze in vrij hoge toeren al. (wat ik niet gewend was van Audi)
Kleine plofgeluidjes bij het overschakelen zorgde voor een nog sportiever gevoel.
De auto opzich heeft niet zo'n schreeuwerige uitstraling, maar dat is misschien wel goed. Een paar leuke 19" velgen erop en dan is deze eigenlijk al af.
Uiteraard ligt ook deze Audi als een blok op de weg. Een klein beetje overstuur bij nat wegdek maakt het beestje een tikkeltje speelser.
Aldus, mijn ervaring met deze geweldige auto!
- Niels
- Auto: Prius+
Re: Audi S4 330pk biturbo TFSIV6
En de motor?
Doet die de V8 atmo vergeten?

- Adje ///M3
Tjah, moeilijk. V8 klinkt natuurlijk wel wat bruter, maar qua beleving doet dit niet veel minder (misschien wel meer) dan de V8Niels schreef:En de motor?Doet die de V8 atmo vergeten?
-
Hij is overigens ook driftbaar zag ik op drivers repulic!
Ik zeg mtm pijpen eronder en er komen vast weer herinneringen boven van de oude 2.7 V6 S4/RS4!

Ik zeg mtm pijpen eronder en er komen vast weer herinneringen boven van de oude 2.7 V6 S4/RS4!

- RutgerK
Bij een opdrachtgever van mijn vriendin staan vier A4's B8 op het pakeerterrein, twee 1.8T's en twee S4's. Op het eerste oog zijn ze nauwelijks te onderscheiden van elkaar. De S4 is een sublieme sleeper!