Audi S4 330pk biturbo TFSIV6

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
zegmaarboris
Berichten: 485
Lid geworden op: 15 feb 2008, 00:53

Bericht door zegmaarboris » 04 mar 2008, 21:18

Rico v Velzen schreef:Alleen waarom niet 350pk of 360pk ? Dat is toch veel logischer ?
Een optimale 'groene' auto met deze afstelling lijkt me de primaire reden.

Robin
Berichten: 55112
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 04 mar 2008, 21:18

@hugo:
dat snap ik, maar meer pk's is ook leuker als je al licht(er) bent, bedoel ik. Niet alleen als je een zwaar loeder bent....

Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Bericht door wjn » 04 mar 2008, 21:20

Robin schreef:
hugo schreef:Power is sowieso overrated. Als je meer dan 300PK nodig hebt om snel te zijn is je auto te zwaar.
Tja hier 2 'lichtgewicht' oudjes met ietsje meer dan 300 pk en idd redelijk snel:

[img:450:300]http://blog.hemmings.com/wp-content/upl ... r138_1.jpg[/img]

[img:600:321]http://www.allfastcars.com/cars/mclarenf1rear.jpg[/img]

Maar ook de 'lichtgewicht'jongelingen hebben tikkie meer dan 300pk, had waarschijnlijk niet gehoeven, ze waren al zo licht:

[img:435:300]http://www.motortrak.com/images/ferrari ... _97421.jpg[/img]

[img:646:415]http://www.porsche.com/all/911gt3rs/images/page3.jpg[/img]

[img:500:375]http://images.worldcarfans.com/articles ... 002.1M.jpg[/img]

[img:400:300]http://damox.com/cars/thumbs/Ultima/Ult ... orange.jpg[/img]

300pk is te gek, 250 moet voldoende zijn, kijk maar naar de auto's op de foto's :lol:
Iets meer dan 300? Volgens mij had de F40 een goede 400pk, de McLaren F1 nog (veel) meer. GT3RS heeft ook een kleine 400pk.


400pk is heerlijk ;)

Edit: P.S. 200pk en 2 wielen minder ook.

Robin
Berichten: 55112
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 04 mar 2008, 21:41

wjn, DOH! Understatement!
Om ff duidelijk te maken dat pk's WEL meetellen, F40:478pk, Macca 627, 430Scuderia 530(?), GT3 RS 415, Caparo 550(?) en Ultima GTR(600-+720pk)

Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Bericht door wjn » 04 mar 2008, 21:58

Euh :oops:

HSR
Berichten: 5499
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Bericht door HSR » 04 mar 2008, 22:25

Robin schreef:@hugo:
dat snap ik, maar meer pk's is ook leuker als je al licht(er) bent, bedoel ik. Niet alleen als je een zwaar loeder bent....

Want laten we eerlijk zijn, Robin. Liever rijd jij een slanke lichte meid dan dat je met een terpstra in de weer moet, ookal heeft ze meer pk's :lol:

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 05 mar 2008, 10:40

hugo schreef:Power is sowieso overrated. Als je meer dan 300PK nodig hebt om snel te zijn is je auto te zwaar.
Strakke constatering.

Michel

Robin
Berichten: 55112
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 05 mar 2008, 11:12

Michel Pol schreef:
hugo schreef:Power is sowieso overrated. Als je meer dan 300PK nodig hebt om snel te zijn is je auto te zwaar.
Strakke constatering.

Michel
Tja wát is snél. Ik vind het een constatering die eigenlijk nergens over gaat. Zie mijn voorbeelden. De sportievere karren op de markt, de ene lichter((600kg?) dan de andere (1380?)). En toch minimaal 415pk! Waarom?????
Een Exige bijvoorbeeld voelt misschien snel, maar is het niet echt.

Snel is iets anders dan bewegelijk of agile in mijn woordenboek.

En over een slanke meid. Vel over been en Erica Terpstra, beide heb ik niks mee. :lol: Dus een Lotus Exige Elise zegt me niks eigenlijk en een Veyron ook niet. Mijn voorbeelden op de foto's zeggen me alles en waarom iets snel voelt en ook IS. Dat ligt niet alleen aan de massa, ook aan het vermogen...

Gebruikersavatar
Roman
Berichten: 3237
Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
Locatie: Liverpool

Bericht door Roman » 05 mar 2008, 11:55

Robin schreef:Een Exige bijvoorbeeld voelt misschien snel, maar is het niet echt.
Inderdaad, 4.3 secondes naar de 100 is inderdaad niet echt snel :lol: :wink:

Robin
Berichten: 55112
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 05 mar 2008, 12:13

Roman schreef:
Robin schreef:Een Exige bijvoorbeeld voelt misschien snel, maar is het niet echt.
Inderdaad, 4.3 secondes naar de 100 is inderdaad niet echt snel :lol: :wink:
Da's inderdaad erg snel. Punt is dat ie na 140-150 160 begint in te kakken. Alleen accelleratievermogen is het ook niet. Echt niet. Ik zal nooit vergeten hoe ik met m'n lompe onderstuurde S3 met 260+pk's een Exige vanuit een bocht op 't rechtere stuk(en dat zijn er nogal wat op verschillende circuits) inhaalde, wat ik hier al 10x heb verteld. Zo'n ding moet in 4,3 naar de 100 gaan en ook doorstomen richting 250/300 zoals de wagens op m'n foto's wél doen. een Exige 240R doet 1:15,4 op kleiner kurs Hockenheim(kort en bochtig, dus voordeel van dat dingetje), Om maar bij Audi te blijven, de nieuwe RS4(dus deze nog, de 4.2 die Leonard heeft) doet er OOK 1:15,4 over en dat terwijl je denkt in die Exige :Met die lompe bak zal ik wel ff de vloer aanvegen. Nee hoor. Een GT3 is ook lomp tov een Exige maar lelt 'm WEL een dikke 3,5 seconde eerder over de finish op dat korte baantje. Over vermogen wordt veel te negatief gesproken in het algemeen...

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 05 mar 2008, 12:20

Over vermogen wordt veel te negatief gesproken in het algemeen...

Aan negatief vermogen heb je ook niks :lol:

k33z
Berichten: 2885
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:45
Locatie: Leidschendam

Bericht door k33z » 05 mar 2008, 12:43

Perfecte opvolger van de M3 Rico?

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 05 mar 2008, 12:45

k33z schreef:Perfecte opvolger van de M3 Rico?
Kees is dit een strikvraag ? :wink:

Gebruikersavatar
cooldragon
Berichten: 857
Lid geworden op: 27 nov 2006, 17:52

Bericht door cooldragon » 06 mar 2008, 06:56

Rico v Velzen schreef:Oke even on topic maar weer. Wel opmerkelijk dat Audi er voor kiest om de nieuwe S4 niet van meer vermogen te voorzien dan de vorige V8 die 344pk had.

Technisch gezien een koud kunstje aangezien ze in 2000 al een 2.7 biturbo hadden die standaard 380pk had.

De V8' en komen niet meer mee met de emmisie eisen en terug naar de turbo's is dan de beste oplossing. Alleen waarom niet 350pk of 360pk ? Dat is toch veel logischer ?
zijn de in het artikel genoemde waarden dan geen Break Horse Power?als je dat omrekent naar DIN HP dan moet het iets meer worden...of het over de 344 heengaat weet ik niet........

iemand??

Gebruikersavatar
Adje ///M3
Berichten: 3340
Lid geworden op: 21 jan 2007, 19:33
Locatie: Golfke

Re:

Bericht door Adje ///M3 » 23 jul 2009, 22:34

Schop!

Vandaag een klein stukje kunnen proeven met de nieuwe 3.0 TFSI van de S4.
De betreffende auto was een tiptronic / automaat (7-traps) uitvoering met (uiteraard) flippertjes achter het stuur.
In het begin had ik eigenlijk wel wat twijfels over de nieuwe geknepen motor welke in het vooronder was gelepeld.
Niets was minder waar. De twijfels verdwenen als sneeuw voor de zon. WAT EEN AUTO.
Zo soepeltjes met schakelen, en zelfs het terugschakelen doet deze in vrij hoge toeren al. (wat ik niet gewend was van Audi)
Kleine plofgeluidjes bij het overschakelen zorgde voor een nog sportiever gevoel.
De auto opzich heeft niet zo'n schreeuwerige uitstraling, maar dat is misschien wel goed. Een paar leuke 19" velgen erop en dan is deze eigenlijk al af.
Uiteraard ligt ook deze Audi als een blok op de weg. Een klein beetje overstuur bij nat wegdek maakt het beestje een tikkeltje speelser.

Aldus, mijn ervaring met deze geweldige auto!

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22503
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Audi S4 330pk biturbo TFSIV6

Bericht door Niels » 23 jul 2009, 22:35

En de motor? :P Doet die de V8 atmo vergeten?

Gebruikersavatar
Adje ///M3
Berichten: 3340
Lid geworden op: 21 jan 2007, 19:33
Locatie: Golfke

Re: Audi S4 330pk biturbo TFSIV6

Bericht door Adje ///M3 » 23 jul 2009, 22:37

Niels schreef:En de motor? :P Doet die de V8 atmo vergeten?
Tjah, moeilijk. V8 klinkt natuurlijk wel wat bruter, maar qua beleving doet dit niet veel minder (misschien wel meer) dan de V8

EJGT3CS
Berichten: 1424
Lid geworden op: 22 jun 2006, 23:31
Locatie: Dwingeloo

Re: Audi S4 330pk biturbo TFSIV6

Bericht door EJGT3CS » 23 jul 2009, 23:19

Hij is overigens ook driftbaar zag ik op drivers repulic!
Ik zeg mtm pijpen eronder en er komen vast weer herinneringen boven van de oude 2.7 V6 S4/RS4! :D :D

Gebruikersavatar
RutgerK
Berichten: 3239
Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07

Re: Audi S4 330pk biturbo TFSIV6

Bericht door RutgerK » 24 jul 2009, 13:58

Bij een opdrachtgever van mijn vriendin staan vier A4's B8 op het pakeerterrein, twee 1.8T's en twee S4's. Op het eerste oog zijn ze nauwelijks te onderscheiden van elkaar. De S4 is een sublieme sleeper! :clap:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 26 gasten