Erik : Koos autoloos....

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Mark
Berichten: 1200
Lid geworden op: 02 mei 2008, 16:03

Re: Erik : Peugeot Rallye S1+205 MI16 racer+318IS EX-AB

Bericht door Mark » 16 jun 2009, 17:46

Erik Stoffelsen schreef:Kumho ecsta hoor ik voornamelijk veel licht-gewicht auto-berijders positief over.
Vandaar dat ik de gok wel durf te nemen met +/- 1100 kg:)

Prijs is ook gunstig, ze zijn toch binnen een week op :mrgreen: :oops:
Ecsta SPT KU13 is wel aardig, op droog lekker voorspelbaar maar een iets te zachte wang. Nat niet echt relevante ervaring.

ErikS
Berichten: 18927
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Erik : Peugeot Rallye S1+205 MI16 racer+318IS EX-AB

Bericht door ErikS » 25 jun 2009, 12:15

Mark schreef:
Erik Stoffelsen schreef:Kumho ecsta hoor ik voornamelijk veel licht-gewicht auto-berijders positief over.
Vandaar dat ik de gok wel durf te nemen met +/- 1100 kg:)

Prijs is ook gunstig, ze zijn toch binnen een week op :mrgreen: :oops:
Ecsta SPT KU13 is wel aardig, op droog lekker voorspelbaar maar een iets te zachte wang. Nat niet echt relevante ervaring.

Indeed redelijk zachte wang.

Bij hele hoge snelheid bochtwisselingen voel je ze behoorlijk smeren bij de wangen..

Maar denk dat ik er wel plezier mee ga krijgen, veel grip, dat zeer zeker!

ErikS
Berichten: 18927
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Erik : Peugeot Rallye S1+205 MI16 racer+318IS EX-AB

Bericht door ErikS » 08 jul 2009, 12:48

Zo,

Nieuwe banden bevallen toch beter dan ik in eerste instantie dacht!
Alleen bij hele snelle links/rechts wisselingen zijn ze een beetje slap,
Bij lange doordraaiers ed. valt dat heel erg mee en blijft hij prachtig stabiel!

(Wat een stuurauto zeg!)

Wat ik wel een beetje mis is een beetje REV-Happiness... Dat zal komen door het zware duall-mass vliegwiel.
Is hier nog een oplossing voor? Een 325 vliegwiel oid? Wat is het nut van een duall mass?


Nieuwe brembo schijven gemonteerd voor, erg mooie kwaliteit schijf, al zeg ik het zelf... :love:

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Erik : Peugeot Rallye S1+205 MI16 racer+318IS EX-AB

Bericht door Youp » 09 jul 2009, 18:53

Erik Stoffelsen schreef:Zo,

Nieuwe banden bevallen toch beter dan ik in eerste instantie dacht!
Alleen bij hele snelle links/rechts wisselingen zijn ze een beetje slap,
Bij lange doordraaiers ed. valt dat heel erg mee en blijft hij prachtig stabiel!

(Wat een stuurauto zeg!)

Wat ik wel een beetje mis is een beetje REV-Happiness... Dat zal komen door het zware duall-mass vliegwiel.
Is hier nog een oplossing voor? Een 325 vliegwiel oid? Wat is het nut van een duall mass?


Nieuwe brembo schijven gemonteerd voor, erg mooie kwaliteit schijf, al zeg ik het zelf... :love:
Tweemassa vliegwielen zijn er voor comfort en om de versnellingsbak een beetje te sparen. Verder kost het alleen maar vermogen.

ErikS
Berichten: 18927
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Erik : Peugeot Rallye S1+205 MI16 racer+318IS EX-AB

Bericht door ErikS » 10 jul 2009, 08:48

Youp schreef:
Erik Stoffelsen schreef:Zo,

Nieuwe banden bevallen toch beter dan ik in eerste instantie dacht!
Alleen bij hele snelle links/rechts wisselingen zijn ze een beetje slap,
Bij lange doordraaiers ed. valt dat heel erg mee en blijft hij prachtig stabiel!

(Wat een stuurauto zeg!)

Wat ik wel een beetje mis is een beetje REV-Happiness... Dat zal komen door het zware duall-mass vliegwiel.
Is hier nog een oplossing voor? Een 325 vliegwiel oid? Wat is het nut van een duall mass?


Nieuwe brembo schijven gemonteerd voor, erg mooie kwaliteit schijf, al zeg ik het zelf... :love:
Tweemassa vliegwielen zijn er voor comfort en om de versnellingsbak een beetje te sparen. Verder kost het alleen maar vermogen.

Dus, vervangen voor een lichter exemplaar kan bij een track-machine geen kwaad?

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Erik : Peugeot Rallye S1+205 MI16 racer+318IS EX-AB

Bericht door Youp » 10 jul 2009, 10:54

Niet dat ik weet. :)

Paul

Re: Erik : Peugeot Rallye S1+205 MI16 racer+318IS EX-AB

Bericht door Paul » 10 jul 2009, 23:19

super mooie mod een licht vliegwiel..

Google eens op GRIPFORCE, hebben altijd zeer leuke aanbiedingen van Fidanza vliegwielen 7.5 kilo vs 12.5 kilo oem vliegwiel..

Heb zelf ook een LTW vliegwiel in de m3 zitten en owmygod.... wat is dat lekker!!!!!!!!!!

Etienne
Berichten: 42
Lid geworden op: 16 apr 2009, 21:11

Re: Erik : Peugeot Rallye S1+205 MI16 racer+318IS EX-AB

Bericht door Etienne » 11 jul 2009, 01:27

Hey Paul,

Heb je geen last van gerammel in je versnellingsbak?want daar hebben sommige last van.
Het word ook aan gegeven op die site die je gaf:

•NOTE: Replacement of dual mass flywheel may cause added gear noise

ErikS
Berichten: 18927
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Erik : Peugeot Rallye S1+205 MI16 racer+318IS EX-AB

Bericht door ErikS » 11 jul 2009, 07:50

Paul schreef:super mooie mod een licht vliegwiel..

Google eens op GRIPFORCE, hebben altijd zeer leuke aanbiedingen van Fidanza vliegwielen 7.5 kilo vs 12.5 kilo oem vliegwiel..

Heb zelf ook een LTW vliegwiel in de m3 zitten en owmygod.... wat is dat lekker!!!!!!!!!!

Mijn duall mass weegt gewoon dik 40 KG Paul.... :shock:

tenminste, ik moet 't nog ff checken want hij ligt net op een scheidingsjaar kwa bouwjaar! :lol:

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Erik : Peugeot Rallye S1+205 MI16 racer+318IS EX-AB

Bericht door Youp » 11 jul 2009, 09:27

Sodeju, een vliegwiel van 40kg.... Weet je zeker dat t een BMW motor is en geen Lanz Bulldog? :lol:

ErikS
Berichten: 18927
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Erik : Peugeot Rallye S1+205 MI16 racer+318IS EX-AB

Bericht door ErikS » 11 jul 2009, 10:09

Youp schreef:Sodeju, een vliegwiel van 40kg.... Weet je zeker dat t een BMW motor is en geen Lanz Bulldog? :lol:
Duall mass is niet voor niks zo Kudt.

Gebruikersavatar
Tim R
Berichten: 849
Lid geworden op: 07 jun 2009, 18:52

Re: Erik : Peugeot Rallye S1+205 MI16 racer+318IS EX-AB

Bericht door Tim R » 11 jul 2009, 10:39

Idd lekker vervangen voor een lichter een exemplaar! :thumbup: Maar of ik van 40 kg naar 11 kg (ofzo) zou gaan... :shock:

Ff Googlen dus.

ErikS
Berichten: 18927
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Erik : Peugeot Rallye S1+205 MI16 racer+318IS EX-AB

Bericht door ErikS » 11 jul 2009, 12:00

Tim R schreef:Idd lekker vervangen voor een lichter een exemplaar! :thumbup: Maar of ik van 40 kg naar 11 kg (ofzo) zou gaan... :shock:

Ff Googlen dus.
Ja indeed..

Zit te denken aan een eventueel 325i vliegwiel,
Die is niet dubbel en moet wel vet veel effect hebben!

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Erik : Peugeot Rallye S1+205 MI16 racer+318IS EX-AB

Bericht door Youp » 11 jul 2009, 16:25

Nouja het hangt er ook vanaf waar de massa zit. Zit de massa zeer gecentraliseerd, dan kan een 40kg vliegwiel nog gunstiger zijn dan een 20kg vliegwiel met de meeste massa aan de buitenkant. Het is allemaal kracht maal arm, dat moet je niet vergeten ;)
Dus inderdaad even goed Googlen naar gebruikelijke aanpassingen voor die motoren. :)

ErikS
Berichten: 18927
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Erik : Peugeot Rallye S1+205 MI16 racer+318IS EX-AB

Bericht door ErikS » 11 jul 2009, 16:28

Youp schreef:Nouja het hangt er ook vanaf waar de massa zit. Zit de massa zeer gecentraliseerd, dan kan een 40kg vliegwiel nog gunstiger zijn dan een 20kg vliegwiel met de meeste massa aan de buitenkant. Het is allemaal kracht maal arm, dat moet je niet vergeten ;)
Dus inderdaad even goed Googlen naar gebruikelijke aanpassingen voor die motoren. :)

Eigenlijk zoek ik iemand met gebruikservaringen op dit gebied.
Lees er veel over, maar voornamelijk in het engels en over de mogelijkheden,
Zonder oplossingen over 't algemeen... :evil:

ErikS
Berichten: 18927
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Erik : Peugeot Rallye S1+205 MI16 racer+318IS EX-AB

Bericht door ErikS » 21 jul 2009, 10:51

Afbeelding

zoiets word 't..... :clap: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9418
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: Erik : Peugeot Rallye S1+205 MI16 racer+318IS EX-AB

Bericht door Bert ///M3 » 21 jul 2009, 10:57

Erik Stoffelsen schreef:
Tim R schreef:Idd lekker vervangen voor een lichter een exemplaar! :thumbup: Maar of ik van 40 kg naar 11 kg (ofzo) zou gaan... :shock:

Ff Googlen dus.
Ja indeed..

Zit te denken aan een eventueel 325i vliegwiel,
Die is niet dubbel en moet wel vet veel effect hebben!
Volgens mij doen ze dat in de 318Ti cup, vliegwiel vervangen voor die van een M20B25.

ErikS
Berichten: 18927
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Erik : Peugeot Rallye S1+205 MI16 racer+318IS EX-AB

Bericht door ErikS » 21 jul 2009, 10:59

Bert ///M3 schreef:
Erik Stoffelsen schreef:
Tim R schreef:Idd lekker vervangen voor een lichter een exemplaar! :thumbup: Maar of ik van 40 kg naar 11 kg (ofzo) zou gaan... :shock:

Ff Googlen dus.
Ja indeed..

Zit te denken aan een eventueel 325i vliegwiel,
Die is niet dubbel en moet wel vet veel effect hebben!

Volgens mij doen ze dat in de 318Ti cup, vliegwiel vervangen voor die van een M20B25.
Eindelijk informatie! :clap:

oké! Vanavond ga ik met een vriend een 318IS E30 ophalen, dat word 't proefkonijn;)

ErikS
Berichten: 18927
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Erik : Peugeot Rallye S1+205 MI16 racer+318IS EX-AB

Bericht door ErikS » 23 jul 2009, 17:07

Afbeelding

En bij de stickerkoning:

Afbeelding

Was gezellig!

Metchu
Berichten: 15240
Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
Locatie: Niet ver van Zandvoort

Re: Erik : Peugeot Rallye S1+205 MI16 racer+318IS EX-AB

Bericht door Metchu » 23 jul 2009, 17:10

Sticker(koning) :clap:

ErikS
Berichten: 18927
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Erik : Peugeot Rallye S1+205 MI16 racer+318IS EX-AB

Bericht door ErikS » 23 jul 2009, 17:12

de kazen zijn bij Goodsign geplakt!

Gebruikersavatar
Remmie
Berichten: 725
Lid geworden op: 18 jun 2009, 11:11
Locatie: omg Rotterdam

Re: Erik : Peugeot Rallye S1+205 MI16 racer+318IS EX-AB

Bericht door Remmie » 23 jul 2009, 17:16

Niet te missen!

Gr, Remmie 8)

ErikS
Berichten: 18927
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Erik : Peugeot Rallye S1+205 MI16 racer+318IS EX-AB

Bericht door ErikS » 23 jul 2009, 17:19

Overigens vanavond alle bobine's nog vervangen....

Er zijn er iig 1 kapot... :shock: Hij hapert als de pest nou, nadat we even zijn gaan wisselen...
De bougies pak ik ook maar weer gelijk mee,

Dan is hij nu pas ECHT klaar voor holliday! :mrgreen:

Mark N
Berichten: 959
Lid geworden op: 26 jan 2009, 12:07

Re: Erik : Peugeot Rallye S1+205 MI16 racer+318IS EX-AB

Bericht door Mark N » 23 jul 2009, 17:25

2-massa vliegwiel is op een iS toch alleen als je airco hebt? Weet niet of jij airco hebt. :lol: Maar zo niet, zou het nog wel eens kunnen dat je een normaal vliegwiel hebt. :)

ErikS
Berichten: 18927
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Erik : Peugeot Rallye S1+205 MI16 racer+318IS EX-AB

Bericht door ErikS » 23 jul 2009, 17:26

Mark N schreef:2-massa vliegwiel is op een iS toch alleen als je airco hebt? Weet niet of jij airco hebt. :lol: Maar zo niet, zou het nog wel eens kunnen dat je een normaal vliegwiel hebt. :)

Ik HAD airco.... :mrgreen:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Bing [Bot], ivo-b en 1 gast