Ecsta SPT KU13 is wel aardig, op droog lekker voorspelbaar maar een iets te zachte wang. Nat niet echt relevante ervaring.Erik Stoffelsen schreef:Kumho ecsta hoor ik voornamelijk veel licht-gewicht auto-berijders positief over.
Vandaar dat ik de gok wel durf te nemen met +/- 1100 kg:)
Prijs is ook gunstig, ze zijn toch binnen een week op![]()
Erik : Koos autoloos....
-
- Berichten: 1200
- Lid geworden op: 02 mei 2008, 16:03
Re: Erik : Peugeot Rallye S1+205 MI16 racer+318IS EX-AB
-
- Berichten: 18927
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Erik : Peugeot Rallye S1+205 MI16 racer+318IS EX-AB
Mark schreef:Ecsta SPT KU13 is wel aardig, op droog lekker voorspelbaar maar een iets te zachte wang. Nat niet echt relevante ervaring.Erik Stoffelsen schreef:Kumho ecsta hoor ik voornamelijk veel licht-gewicht auto-berijders positief over.
Vandaar dat ik de gok wel durf te nemen met +/- 1100 kg:)
Prijs is ook gunstig, ze zijn toch binnen een week op![]()
Indeed redelijk zachte wang.
Bij hele hoge snelheid bochtwisselingen voel je ze behoorlijk smeren bij de wangen..
Maar denk dat ik er wel plezier mee ga krijgen, veel grip, dat zeer zeker!
-
- Berichten: 18927
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Erik : Peugeot Rallye S1+205 MI16 racer+318IS EX-AB
Zo,
Nieuwe banden bevallen toch beter dan ik in eerste instantie dacht!
Alleen bij hele snelle links/rechts wisselingen zijn ze een beetje slap,
Bij lange doordraaiers ed. valt dat heel erg mee en blijft hij prachtig stabiel!
(Wat een stuurauto zeg!)
Wat ik wel een beetje mis is een beetje REV-Happiness... Dat zal komen door het zware duall-mass vliegwiel.
Is hier nog een oplossing voor? Een 325 vliegwiel oid? Wat is het nut van een duall mass?
Nieuwe brembo schijven gemonteerd voor, erg mooie kwaliteit schijf, al zeg ik het zelf...
Nieuwe banden bevallen toch beter dan ik in eerste instantie dacht!
Alleen bij hele snelle links/rechts wisselingen zijn ze een beetje slap,
Bij lange doordraaiers ed. valt dat heel erg mee en blijft hij prachtig stabiel!
(Wat een stuurauto zeg!)
Wat ik wel een beetje mis is een beetje REV-Happiness... Dat zal komen door het zware duall-mass vliegwiel.
Is hier nog een oplossing voor? Een 325 vliegwiel oid? Wat is het nut van een duall mass?
Nieuwe brembo schijven gemonteerd voor, erg mooie kwaliteit schijf, al zeg ik het zelf...

- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: Erik : Peugeot Rallye S1+205 MI16 racer+318IS EX-AB
Tweemassa vliegwielen zijn er voor comfort en om de versnellingsbak een beetje te sparen. Verder kost het alleen maar vermogen.Erik Stoffelsen schreef:Zo,
Nieuwe banden bevallen toch beter dan ik in eerste instantie dacht!
Alleen bij hele snelle links/rechts wisselingen zijn ze een beetje slap,
Bij lange doordraaiers ed. valt dat heel erg mee en blijft hij prachtig stabiel!
(Wat een stuurauto zeg!)
Wat ik wel een beetje mis is een beetje REV-Happiness... Dat zal komen door het zware duall-mass vliegwiel.
Is hier nog een oplossing voor? Een 325 vliegwiel oid? Wat is het nut van een duall mass?
Nieuwe brembo schijven gemonteerd voor, erg mooie kwaliteit schijf, al zeg ik het zelf...
-
- Berichten: 18927
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Erik : Peugeot Rallye S1+205 MI16 racer+318IS EX-AB
Youp schreef:Tweemassa vliegwielen zijn er voor comfort en om de versnellingsbak een beetje te sparen. Verder kost het alleen maar vermogen.Erik Stoffelsen schreef:Zo,
Nieuwe banden bevallen toch beter dan ik in eerste instantie dacht!
Alleen bij hele snelle links/rechts wisselingen zijn ze een beetje slap,
Bij lange doordraaiers ed. valt dat heel erg mee en blijft hij prachtig stabiel!
(Wat een stuurauto zeg!)
Wat ik wel een beetje mis is een beetje REV-Happiness... Dat zal komen door het zware duall-mass vliegwiel.
Is hier nog een oplossing voor? Een 325 vliegwiel oid? Wat is het nut van een duall mass?
Nieuwe brembo schijven gemonteerd voor, erg mooie kwaliteit schijf, al zeg ik het zelf...
Dus, vervangen voor een lichter exemplaar kan bij een track-machine geen kwaad?
- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: Erik : Peugeot Rallye S1+205 MI16 racer+318IS EX-AB
Niet dat ik weet. 

Re: Erik : Peugeot Rallye S1+205 MI16 racer+318IS EX-AB
super mooie mod een licht vliegwiel..
Google eens op GRIPFORCE, hebben altijd zeer leuke aanbiedingen van Fidanza vliegwielen 7.5 kilo vs 12.5 kilo oem vliegwiel..
Heb zelf ook een LTW vliegwiel in de m3 zitten en owmygod.... wat is dat lekker!!!!!!!!!!
Google eens op GRIPFORCE, hebben altijd zeer leuke aanbiedingen van Fidanza vliegwielen 7.5 kilo vs 12.5 kilo oem vliegwiel..
Heb zelf ook een LTW vliegwiel in de m3 zitten en owmygod.... wat is dat lekker!!!!!!!!!!
-
- Berichten: 42
- Lid geworden op: 16 apr 2009, 21:11
Re: Erik : Peugeot Rallye S1+205 MI16 racer+318IS EX-AB
Hey Paul,
Heb je geen last van gerammel in je versnellingsbak?want daar hebben sommige last van.
Het word ook aan gegeven op die site die je gaf:
•NOTE: Replacement of dual mass flywheel may cause added gear noise
Heb je geen last van gerammel in je versnellingsbak?want daar hebben sommige last van.
Het word ook aan gegeven op die site die je gaf:
•NOTE: Replacement of dual mass flywheel may cause added gear noise
-
- Berichten: 18927
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Erik : Peugeot Rallye S1+205 MI16 racer+318IS EX-AB
Paul schreef:super mooie mod een licht vliegwiel..
Google eens op GRIPFORCE, hebben altijd zeer leuke aanbiedingen van Fidanza vliegwielen 7.5 kilo vs 12.5 kilo oem vliegwiel..
Heb zelf ook een LTW vliegwiel in de m3 zitten en owmygod.... wat is dat lekker!!!!!!!!!!
Mijn duall mass weegt gewoon dik 40 KG Paul....

tenminste, ik moet 't nog ff checken want hij ligt net op een scheidingsjaar kwa bouwjaar!

- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: Erik : Peugeot Rallye S1+205 MI16 racer+318IS EX-AB
Sodeju, een vliegwiel van 40kg.... Weet je zeker dat t een BMW motor is en geen Lanz Bulldog? 

-
- Berichten: 18927
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Erik : Peugeot Rallye S1+205 MI16 racer+318IS EX-AB
Duall mass is niet voor niks zo Kudt.Youp schreef:Sodeju, een vliegwiel van 40kg.... Weet je zeker dat t een BMW motor is en geen Lanz Bulldog?
- Tim R
- Berichten: 849
- Lid geworden op: 07 jun 2009, 18:52
Re: Erik : Peugeot Rallye S1+205 MI16 racer+318IS EX-AB
Idd lekker vervangen voor een lichter een exemplaar!
Maar of ik van 40 kg naar 11 kg (ofzo) zou gaan...
Ff Googlen dus.


Ff Googlen dus.
-
- Berichten: 18927
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Erik : Peugeot Rallye S1+205 MI16 racer+318IS EX-AB
Ja indeed..Tim R schreef:Idd lekker vervangen voor een lichter een exemplaar!Maar of ik van 40 kg naar 11 kg (ofzo) zou gaan...
![]()
Ff Googlen dus.
Zit te denken aan een eventueel 325i vliegwiel,
Die is niet dubbel en moet wel vet veel effect hebben!
- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: Erik : Peugeot Rallye S1+205 MI16 racer+318IS EX-AB
Nouja het hangt er ook vanaf waar de massa zit. Zit de massa zeer gecentraliseerd, dan kan een 40kg vliegwiel nog gunstiger zijn dan een 20kg vliegwiel met de meeste massa aan de buitenkant. Het is allemaal kracht maal arm, dat moet je niet vergeten 
Dus inderdaad even goed Googlen naar gebruikelijke aanpassingen voor die motoren.

Dus inderdaad even goed Googlen naar gebruikelijke aanpassingen voor die motoren.

-
- Berichten: 18927
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Erik : Peugeot Rallye S1+205 MI16 racer+318IS EX-AB
Youp schreef:Nouja het hangt er ook vanaf waar de massa zit. Zit de massa zeer gecentraliseerd, dan kan een 40kg vliegwiel nog gunstiger zijn dan een 20kg vliegwiel met de meeste massa aan de buitenkant. Het is allemaal kracht maal arm, dat moet je niet vergeten
Dus inderdaad even goed Googlen naar gebruikelijke aanpassingen voor die motoren.
Eigenlijk zoek ik iemand met gebruikservaringen op dit gebied.
Lees er veel over, maar voornamelijk in het engels en over de mogelijkheden,
Zonder oplossingen over 't algemeen...

-
- Berichten: 18927
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Erik : Peugeot Rallye S1+205 MI16 racer+318IS EX-AB
zoiets word 't.....


- Bert ///M3
- Berichten: 9418
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: Erik : Peugeot Rallye S1+205 MI16 racer+318IS EX-AB
Volgens mij doen ze dat in de 318Ti cup, vliegwiel vervangen voor die van een M20B25.Erik Stoffelsen schreef:Ja indeed..Tim R schreef:Idd lekker vervangen voor een lichter een exemplaar!Maar of ik van 40 kg naar 11 kg (ofzo) zou gaan...
![]()
Ff Googlen dus.
Zit te denken aan een eventueel 325i vliegwiel,
Die is niet dubbel en moet wel vet veel effect hebben!
-
- Berichten: 18927
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Erik : Peugeot Rallye S1+205 MI16 racer+318IS EX-AB
Eindelijk informatie!Bert ///M3 schreef:Erik Stoffelsen schreef:Ja indeed..Tim R schreef:Idd lekker vervangen voor een lichter een exemplaar!Maar of ik van 40 kg naar 11 kg (ofzo) zou gaan...
![]()
Ff Googlen dus.
Zit te denken aan een eventueel 325i vliegwiel,
Die is niet dubbel en moet wel vet veel effect hebben!
Volgens mij doen ze dat in de 318Ti cup, vliegwiel vervangen voor die van een M20B25.

oké! Vanavond ga ik met een vriend een 318IS E30 ophalen, dat word 't proefkonijn;)
-
- Berichten: 18927
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Erik : Peugeot Rallye S1+205 MI16 racer+318IS EX-AB
En bij de stickerkoning:
Was gezellig!
-
- Berichten: 15240
- Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
- Locatie: Niet ver van Zandvoort
Re: Erik : Peugeot Rallye S1+205 MI16 racer+318IS EX-AB
Sticker(koning) 

-
- Berichten: 18927
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Erik : Peugeot Rallye S1+205 MI16 racer+318IS EX-AB
de kazen zijn bij Goodsign geplakt!
- Remmie
- Berichten: 725
- Lid geworden op: 18 jun 2009, 11:11
- Locatie: omg Rotterdam
Re: Erik : Peugeot Rallye S1+205 MI16 racer+318IS EX-AB
Niet te missen!
Gr, Remmie 8)
Gr, Remmie 8)
-
- Berichten: 18927
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Erik : Peugeot Rallye S1+205 MI16 racer+318IS EX-AB
Overigens vanavond alle bobine's nog vervangen....
Er zijn er iig 1 kapot...
Hij hapert als de pest nou, nadat we even zijn gaan wisselen...
De bougies pak ik ook maar weer gelijk mee,
Dan is hij nu pas ECHT klaar voor holliday!
Er zijn er iig 1 kapot...

De bougies pak ik ook maar weer gelijk mee,
Dan is hij nu pas ECHT klaar voor holliday!

-
- Berichten: 959
- Lid geworden op: 26 jan 2009, 12:07
Re: Erik : Peugeot Rallye S1+205 MI16 racer+318IS EX-AB
2-massa vliegwiel is op een iS toch alleen als je airco hebt? Weet niet of jij airco hebt.
Maar zo niet, zou het nog wel eens kunnen dat je een normaal vliegwiel hebt. 


-
- Berichten: 18927
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Erik : Peugeot Rallye S1+205 MI16 racer+318IS EX-AB
Mark N schreef:2-massa vliegwiel is op een iS toch alleen als je airco hebt? Weet niet of jij airco hebt.Maar zo niet, zou het nog wel eens kunnen dat je een normaal vliegwiel hebt.
Ik HAD airco....

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], ivo-b en 1 gast