Van tijden en racen heb geen verstand, lees; geen ervaring, ik vind het knap dat het pak zo dicht op elkaar zit; Hulde
![Thumbs up! :thumbup:](./images/smilies/smiley_happy_thumbup.gif)
As is verbrande turf Ilija.Macboy schreef:Hielke. Als jij die 1,5 seconden de eerste 900 meter dichtrijdt, bij Andre 30kilo optelt én ook nog eens 10m later remt op 3 plaatsen in het circuit, dan rijdt jij al mogelijk sneller !
Mijn stopwatch is helaas nog nooit op Assen geweest... moet nog wel dit jaar!Ringmazda schreef:@ L@urens
Welke stand gaf jouw stopwatch aan ?
Is 75 meter veel ? En hoeveel is in 6 bochten 5 meter later remmen ? 30 meter. Dan blijft er 45 meter over. Op een circuit dat jij niet kent en Andre wel. En jij bent 30 kilo zwaarder.Hielke schreef:Intussen zit er gewoon 2,5 seconde tussen en dat staat gelijk aan 75 meter op het rechte stuk. Dat is veel kan ik je zeggen.
Alleen, 5 meter later remmen betekend niet dat je 5 meter op start/finish wint natuurlijk.Macboy schreef:Is 75 meter veel ? En hoeveel is in 6 bochten 5 meter later remmen ? 30 meter. Dan blijft er 45 meter over. Op een circuit dat jij niet kent en Andre wel. En jij bent 30 kilo zwaarder.
Ja maar ik kan hier toch publiekelijk niet gaan zeggen dat ik (en Elmar, en Joost) hem de volgende keer verschrikkelijk om de broek gaan rijden!?Macboy schreef:Hielke schreef: Nu moet je echt ophouden Hielke, anders neem ik je nooit meer serieus.
Stop eens nieuwe batterijen in je calculator, 2,5 sek op een gemiddelde rondetijd van 2.05,4 + 2.07,9 : 2 over een baanlengte van 4555 meter is toch 90 meter (een verschil van 20% !!)Hielke schreef:Intussen zit er gewoon 2,5 seconde tussen en dat staat gelijk aan 75 meter op het rechte stuk. Dat is veel kan ik je zeggen.
Mooie analyse, het heeft je op Malmedy al eens een e30 325i opgeleverd, in een spannende challenge. Was toen ook zeer vermakelijk en leerzaam en leuk. Het bleek toen ook erg close te zijn.Ringmazda schreef:Hierbij mijn waarschijnlijk overbodige analyse (klinkt positiever dan commentaar)
Vanaf 0'50" zit je aardig wat temperatuur in vooral je voorbanden te pushen en gaat de grip zichtbaar achteruit waardoor je niet meer lekker uitkomt bij de linkse knijper. De auto (wielen) wat meer laten "rollen" zal je al een stuk helpen om de 1,5 sek goed te maken, maar dat zal André je al wel verteld hebben.
Verder lijkt de E36 zich vrij neutraal te gedragen en geeft je kennelijk het vertrouwen om Ramshoek vol in te duiken. Een paar rondjes achter André aanrijden, daarna kopieren en dan moet je aardig in de buurt kunnen komen. Het is, zoals je zelf al aangegeven hebt, een baan die wat oefening vergt, maar als je voldoende lef hebt om wat te experimenteren dan gaat de leercurve wel wat steiler en dat dicht ik je, afgaande op dit filmpje, wel toe.
Het is dat door mijn project er geen budget is voor deelname aan dit soort evenementen want dit is een mooi initiatief en volg dit graag vanaf de wal waar uiteraard de beste stuurlui staan. Dit soort Time Attack format is natuurlijk niet voor iedere koereurt het geschikte parcours om zijn vaardigheden onder bewijs te stellen. De Klok geeft uiteindelijk een genadeloos oordeel, zij het dat dit natuurlijk aan interpretatie onderhevig is gezien het verschil in oa ervaring en baankennis.
@ L@urens
Welke stand gaf jouw stopwatch aan ?
Zoals Bert al zegt met de gratis RaceLogic software. Die vind je hieronder:R.J schreef:Hielke, met welk programma kan ik die files lezen? Ben toch ook best wel geinteresseerd.
Kan je mij dan ook die file'tjes mailen?Hielke schreef:Zoals Bert al zegt met de gratis RaceLogic software. Die vind je hieronder:R.J schreef:Hielke, met welk programma kan ik die files lezen? Ben toch ook best wel geinteresseerd.
http://www.performancebox.co.uk/dlsoftware.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast