Circuitdag Assen maandag 13 juli 2009
- Hielke
Circuitdag Assen maandag 13 juli 2009
Circuitdag Assen maandag 13 juli
EDIT: DE INSCHRIJVING IS GESLOTEN.
Op maandagmiddag 13 juli van 13.00 tot 17.00 uur heb je als DF-er de kans om met huur E36 325i’s van Koopmans Racing op het mooie Drentse circuit van Assen te rijden.
Of je het competitief wilt maken door rondetijden met anderen te meten of juist niet, dit element is helemaal aan jezelf. Zolang je maar lol van het rijden in de semi-racers en de lay-out van het mooie Assense circuit hebt.
Wat kost zo’n dag bij benadering? Omdat het de bedoeling is dat we per auto met 3 man gaan rijden (ongeveer 75 minuten effectieve rijtijd per rijder) kost zo’n dag all-in ongeveer 375 euro per persoon. Met all-in wordt de huur van de auto, de huur van de baan, de brandstofkosten en zelfs de afkoop van het risico op schade tot 1000 euro bedoeld. Rij je dus zo’n auto plat (en dat is natuurlijk niet de bedoeling) dan kost de reparatie of totale afschrijving van de auto je nooit meer dan 1000 euro. Schade aan de baan moet wel betaald worden.
Dit draadje dient de komende dagen als inventarisatie van de behoeft die er bij DF-ers leeft om mee te doen. We hebben momenteel een groepje van 5 rijders verdeeld over 2 auto’s maar er blijkt animo van meerdere rijders te zijn. Ik verwacht geen grote opkomst maar mocht er heel veel belangstelling zijn dan kan Koopmans zelfs 10 auto’s leveren.
Betaling zal vooraf moeten geschieden. Heb je, mits er genoeg animo is, niet op tijd betaald (geld moet dan ongeveer 4 juli binnen zijn) dan doe je niet mee. Eenmaal betaald is er geen refund mogelijk. Wel als de dag op uiterlijk 6 juli wordt afgeblazen (dit kan dan nog). Je deelname kun je wel aan anderen overdragen.
Enige ervaring met trackdays en circuitrijden is een vereiste.
Let wel: Er gaat deze dag absoluut niet tegen anderen geracet worden! Of je tegen de klok wilt racen is ook helemaal aan jezelf. Dit is niet de insteek van de dag.
Met eigen auto kan ook gereden worden. Kosten zijn dan 220 euro per dag. In dat geval stuur ik je het inschrijvingsformulier van de organisator van deze dag (Advanced Driving School) toe. Let er in dat geval op dat de geluidsnormen op Assen extreem streng zijn. Er zijn standaard auto’s met standaard uitlaten (de meer extreme auto’s) die de geluidsnorm niet halen.
Ben je serieus geïnteresseerd (voor de huur-E36’s) laat het hieronder in dit topic weten.
Deelnemerslijst per 2-7-2009:
1. Andre
2. Elmar
3. Hielke
4. Joost
5. Knot
6. Wouter
7. Richard
EDIT: DE INSCHRIJVING IS GESLOTEN.
Op maandagmiddag 13 juli van 13.00 tot 17.00 uur heb je als DF-er de kans om met huur E36 325i’s van Koopmans Racing op het mooie Drentse circuit van Assen te rijden.
Of je het competitief wilt maken door rondetijden met anderen te meten of juist niet, dit element is helemaal aan jezelf. Zolang je maar lol van het rijden in de semi-racers en de lay-out van het mooie Assense circuit hebt.
Wat kost zo’n dag bij benadering? Omdat het de bedoeling is dat we per auto met 3 man gaan rijden (ongeveer 75 minuten effectieve rijtijd per rijder) kost zo’n dag all-in ongeveer 375 euro per persoon. Met all-in wordt de huur van de auto, de huur van de baan, de brandstofkosten en zelfs de afkoop van het risico op schade tot 1000 euro bedoeld. Rij je dus zo’n auto plat (en dat is natuurlijk niet de bedoeling) dan kost de reparatie of totale afschrijving van de auto je nooit meer dan 1000 euro. Schade aan de baan moet wel betaald worden.
Dit draadje dient de komende dagen als inventarisatie van de behoeft die er bij DF-ers leeft om mee te doen. We hebben momenteel een groepje van 5 rijders verdeeld over 2 auto’s maar er blijkt animo van meerdere rijders te zijn. Ik verwacht geen grote opkomst maar mocht er heel veel belangstelling zijn dan kan Koopmans zelfs 10 auto’s leveren.
Betaling zal vooraf moeten geschieden. Heb je, mits er genoeg animo is, niet op tijd betaald (geld moet dan ongeveer 4 juli binnen zijn) dan doe je niet mee. Eenmaal betaald is er geen refund mogelijk. Wel als de dag op uiterlijk 6 juli wordt afgeblazen (dit kan dan nog). Je deelname kun je wel aan anderen overdragen.
Enige ervaring met trackdays en circuitrijden is een vereiste.
Let wel: Er gaat deze dag absoluut niet tegen anderen geracet worden! Of je tegen de klok wilt racen is ook helemaal aan jezelf. Dit is niet de insteek van de dag.
Met eigen auto kan ook gereden worden. Kosten zijn dan 220 euro per dag. In dat geval stuur ik je het inschrijvingsformulier van de organisator van deze dag (Advanced Driving School) toe. Let er in dat geval op dat de geluidsnormen op Assen extreem streng zijn. Er zijn standaard auto’s met standaard uitlaten (de meer extreme auto’s) die de geluidsnorm niet halen.
Ben je serieus geïnteresseerd (voor de huur-E36’s) laat het hieronder in dit topic weten.
Deelnemerslijst per 2-7-2009:
1. Andre
2. Elmar
3. Hielke
4. Joost
5. Knot
6. Wouter
7. Richard
Laatst gewijzigd door Hielke op 01 feb 2023, 11:33, 4 keer totaal gewijzigd.
-
Re: Circuitdag Assen maandag 13 juli
Ik heb nog nooit op Assen gereden en de 328i kan wel wat rust gebruiken, ben dus zeker in voor het rijden met een E36 van Koopman!
Ik maak met alle plezier het 2e groepje / de 2e auto compleet.
Ik maak met alle plezier het 2e groepje / de 2e auto compleet.
-
Ik ben er bij 8) Ook nog nooit op Assen gereden.
- Anton
Mooi initiatief, Hielke !
Kan er helaas niet bij zijn...
Kan er helaas niet bij zijn...
Laatst gewijzigd door Anton op 27 jun 2009, 00:41, 1 keer totaal gewijzigd.
- Elmar
Hielke, ben ik al ingedeeld bij die 5 mensen? Ben er natuurlijk bij.
-
Elmar ook in een "huur"bak? Viper kon niet niet daar natuurlijk
- Elmar
Viper is met pensioen.
- GTRene
Ik wilde het in men telefoon zetten...en in men agenda...stond het er al...is gewoon een soort vrij rijden dag van Assen
- @iko
deze zin lijkt me een beetje tegenstijdig.hielke schreef:en zelfs de afkoop van het risico op schade tot 1000 euro bedoeld. Rij je dus zo’n auto plat (en dat is natuurlijk niet de bedoeling) dan kost de reparatie of totale afschrijving van de auto je nooit meer dan 1000 euro
Is het juist de eerste 1000,- die afgekocht wordt, of betaal je de schade tot aan 1000,- (dus maximaal 1000,-)
In het verleden heb ik ook wel eens bij Hein gehuurd, toen was het 6000,- als ik hem plat reed.
Verder wel een leuk idee, voor mensen die normaal niet in een racer rijder, zoals chrysler rijders
- Hielke
Een schade aan de auto kost je in ieder geval nooit meer dan 1000 euro Aiko.
- L@urens
Koel, staat in de agenda! Stuur mij de formulieren maar toe (eigen auto).
Hoe zit dat exact qua geluid? Hoeveel mag en hoe wordt er gemeten?
- Hielke
http://www.ttraceworld.nl/vrijrijd.html" onclick="window.open(this.href);return false;L@urens schreef:Koel, staat in de agenda! Stuur mij de formulieren maar toe (eigen auto).
Opgeven kan op deze site L@urens. Geloof me als ik zeg dat de geluidseisen erg streng zijn. Ze plukken je per direct van de baan en van restitutie van het inschrijfgeld is geen sprake. Ook voor de andere deelnemers die zich wel aan de geluidseisen houden kunnen de interventies om mensen van de baan te plukken heel vervelend zijn.
Voor de duidelijkheid. De rol van mijn persoon of een andere DF-er op deze dag is zeer beperkt. De spelregels en de naleving (verplichte instructie vooraf) worden door ADS Assen en Koopmans Racing geregeld. Om de logistiek mbt de huur van de auto's te regelen loopt de betaling via mij. Ook hoe rijders onderling de verdeling van de rijtijd regelen is hun zaak. Vooraf via het forum kunnen we natuurlijk gezamenlijk wel een logisch verloop van zo'n dag bespreken. Ook draag ik geen enkele verantwoordelijkheid voor de technische staat van de auto's. Ik neem aan dat dit goed geregeld is en dat er ook een reserve auto of auto's meegebracht worden.
Eenmaal 13 juli ben ik er die dag voor het rijden en niks anders.
- L@urens
Dank voor je uitleg. Ah, stukje gevonden:
95dB(a), net als Zolder dus. Als ze nu niet dichter op de baan meten dan daar moet dat goedkomenGeluidsniveau
Op het TT Circuit wordt langs de baan per auto het geluidsniveau gemeten. Dit niveau mag maximaal 95 dBa zijn. Wordt deze waarde overschreden, dan volgt uitsluiting van deelname zonder restitutie. Het ontbreken van bijvoorbeeld een demper of de katalysator kan leiden tot een te hoog geluidsniveau. Ook een open luchtfilter kan een te hoog geluidsniveau tot gevolg hebben. Zorg er dus voor dat je auto niet te veel geluid produceert!
- GTRene
Zolder kwam mijne niet door op 1 punt maar tijdens time attack Assen kon ik op de baan blijven maa dat kan dus per evenement misschien wel wat verschillen...L@urens schreef:Dank voor je uitleg. Ah, stukje gevonden:95dB(a), net als Zolder dus. Als ze nu niet dichter op de baan meten dan daar moet dat goedkomenGeluidsniveau
Op het TT Circuit wordt langs de baan per auto het geluidsniveau gemeten. Dit niveau mag maximaal 95 dBa zijn. Wordt deze waarde overschreden, dan volgt uitsluiting van deelname zonder restitutie. Het ontbreken van bijvoorbeeld een demper of de katalysator kan leiden tot een te hoog geluidsniveau. Ook een open luchtfilter kan een te hoog geluidsniveau tot gevolg hebben. Zorg er dus voor dat je auto niet te veel geluid produceert!
Als ik kom en ik zou ook gaan rijden dan dus beter dat beetje aluminium erachter op schroeven, dat zachte matteriaal dempt een beetje het geluid
- Bert ///M3
Je kan tegenwoordig bij Hein een extra verzekering nemen, zodat je eigen risico op de 325's naar 1000 gaat ipv 6000 euro. Ook voor de andere auto's, van 15.000 naar 2500 als je een M3 oid huurt.Aiko schreef:deze zin lijkt me een beetje tegenstijdig.hielke schreef:en zelfs de afkoop van het risico op schade tot 1000 euro bedoeld. Rij je dus zo’n auto plat (en dat is natuurlijk niet de bedoeling) dan kost de reparatie of totale afschrijving van de auto je nooit meer dan 1000 euro
Is het juist de eerste 1000,- die afgekocht wordt, of betaal je de schade tot aan 1000,- (dus maximaal 1000,-)
In het verleden heb ik ook wel eens bij Hein gehuurd, toen was het 6000,- als ik hem plat reed.
Verder wel een leuk idee, voor mensen die normaal niet in een racer rijder, zoals chrysler rijders
-
Eindelijk de bandjes opElmar schreef:Viper is met pensioen.
Ik ben er niet bij helaas.
-
Kost die afkoop eigenlijk? Ben er voor mezelf vrij zeker van dat er geen schade gereden wordt zegmaar... en het blijft erg vervelend voor de andere 2 rijders als iemand de auto kromrijdt.
Ik ben van mening, hoe hoger de straf, hoe voorzichtiger men rijdt!
- Hielke
200 euro per auto. Prijs voor een auto bij total loss is 6500 euro.Knot schreef:Kost die afkoop eigenlijk? Ben er voor mezelf vrij zeker van dat er geen schade gereden wordt zegmaar... en het blijft erg vervelend voor de andere 2 rijders als iemand de auto kromrijdt.
- ADV
Aangezien het om de hoek is wil ik wel komen kijken, maar rijden zit hem er niet in voor mij. Kan dat gewoon?
- Hielke
Tuurlijk, toegang is gratis, iedereen kan op zo'n dag met eigen auto het middenterrein oprijden.
- ADV
Gezellig dan!
-
Neem een helmpje mee, wellicht kan je nog een paar ronden bij iemand erin springen?
- Hielke
Rijders die meedoen so far:
1. Andre
2. Elmar
3. Hielke
4. Joost
5. Knot
6. Wouter
Heb er zin in om tegen rijders van groot kaliber te rijden.
1. Andre
2. Elmar
3. Hielke
4. Joost
5. Knot
6. Wouter
Heb er zin in om tegen rijders van groot kaliber te rijden.
- MX5T
Dan valt mijn deelname af, klein kaliber 8) .Hielke schreef:Heb er zin in om tegen rijders van groot kaliber te rijden.
- GTRene
wordt zo te lezen een leuke interessante dag
neem aan dat mijn kar dan alweer klaar is (en nog heel is) zag tenminste bij de BMW dealer dat er al een nieuwe diff plaat op zit, en hij zo te zien gereed is sofar anyway morgen toch nog wat regelen daar, en kijken of de rest ook goed is...best scary, ik moet namelijk wel kunnen vertrouwen op het materiaal net als ik voor die tijd deed en niet na een keer hard optrekken de boel er onder rammelt...maar dat zal wel niet...best spannend om hem straks weer op te halen (als ie klaar is) dan kom ik wel ff kijken en of rijden
neem aan dat mijn kar dan alweer klaar is (en nog heel is) zag tenminste bij de BMW dealer dat er al een nieuwe diff plaat op zit, en hij zo te zien gereed is sofar anyway morgen toch nog wat regelen daar, en kijken of de rest ook goed is...best scary, ik moet namelijk wel kunnen vertrouwen op het materiaal net als ik voor die tijd deed en niet na een keer hard optrekken de boel er onder rammelt...maar dat zal wel niet...best spannend om hem straks weer op te halen (als ie klaar is) dan kom ik wel ff kijken en of rijden