spoorvorming.
- Tommy
- Berichten: 2136
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:09
spoorvorming.
Gevoelig voor spoorvorming.
Beetje vreemd gevoel, met 205/50zr17 sp9000 op 7J17 et47 had ik er geen last van, op 225/45zr17 re050A op 8Jx17 et34 was er wel wat spoorvormingsgevoeligheid, maar niet al te hevig. Maar nu op 225/40r18 op de voorkant op 8Jx18 et47 dus wel heel giftige reactie op sporen. Zit dat hem nou echt alleen in die lage bandwang of toch in de bandenspanning? Overigens op re040.
BMW adviseert op de E46 1.8 bar voor, achter 2.2 bar.
Onderstel is ac-schnitzer, veren, dempers, stabi's. Draagarmen zijn vorig jaar vervangen.
Op m'n 205/55r16 winterslofjes weer geen last van, maar dan weer een bak zijwindgevoeligheid en onstabieler remmen.
Beetje vreemd gevoel, met 205/50zr17 sp9000 op 7J17 et47 had ik er geen last van, op 225/45zr17 re050A op 8Jx17 et34 was er wel wat spoorvormingsgevoeligheid, maar niet al te hevig. Maar nu op 225/40r18 op de voorkant op 8Jx18 et47 dus wel heel giftige reactie op sporen. Zit dat hem nou echt alleen in die lage bandwang of toch in de bandenspanning? Overigens op re040.
BMW adviseert op de E46 1.8 bar voor, achter 2.2 bar.
Onderstel is ac-schnitzer, veren, dempers, stabi's. Draagarmen zijn vorig jaar vervangen.
Op m'n 205/55r16 winterslofjes weer geen last van, maar dan weer een bak zijwindgevoeligheid en onstabieler remmen.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Milco
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 00:31
- Locatie: Wognum
Je wielen een beetje negatieve camber geven dan ben je ook van spoorvolging af en je kunt meteen veel strakker en harder door de bochten heen,tuurlijk zorgt dit voor verkeerde bandenslijtage maar tegen de tijd dat dit begint op te vallen ben je toch aan nieuwe banden toe omdat het echt minimaal negatief hoeft te zijn.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Milco
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 00:31
- Locatie: Wognum
Ik bedoel niet dat je de spanning in je banden moet veranderen maar de wielen een "beetje" scheef onder de auto "laten" zetten door de uitlijning te veranderen,dat word verstaan onder camber.
Bij heel veel auto`s kun je trouwens de camber niet veranderen maar dit kun je wel enigzins creèren door een beetje meer toespoor te geven en dan ben je ook van de spoorvolging af.
Hoe dan ook moet je dit door een uitlijningsbedrijf laten doen en dan geven ze meestal commentaar dat het slecht is voor je banden want bla,bla,bla, maar gewoon laten doen.
Bij heel veel auto`s kun je trouwens de camber niet veranderen maar dit kun je wel enigzins creèren door een beetje meer toespoor te geven en dan ben je ook van de spoorvolging af.
Hoe dan ook moet je dit door een uitlijningsbedrijf laten doen en dan geven ze meestal commentaar dat het slecht is voor je banden want bla,bla,bla, maar gewoon laten doen.

- Tommy
- Berichten: 2136
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:09
@ Milco,
ik weet wat camber is.
En dan nog ga ik met de bandendruk spelen, niet om het camber aan te passen overigens. Verder is camber op een E46 wel af te stellen. Alleen caster niet. Beetje meer caster zou niet zo gek zijn voor de rechtuitstabiliteit. Misschien toch eens bij ground dynamics kijken.
ik weet wat camber is.
En dan nog ga ik met de bandendruk spelen, niet om het camber aan te passen overigens. Verder is camber op een E46 wel af te stellen. Alleen caster niet. Beetje meer caster zou niet zo gek zijn voor de rechtuitstabiliteit. Misschien toch eens bij ground dynamics kijken.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Nivek, Peter-Paul en 4 gasten