Seat leon Cupra 310 UPDATE!!! GEJAT! pagina 11 verhaal.

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
atomchris

Re: Seat leon Cupra 2...pk limeTIT edition...

Bericht door atomchris » 09 jul 2009, 15:50

Arthur schreef:Weekje verder... :wink:
Ik moet morgen nog ff afwachten..... :bag: dan ga ik weer bellen :popcorn:
Maar echt waar(ik zal TZT het verhaal posten)er zit schot in de ''zaak'' :blabla:

P.S. ik zie er nu wel de humor van in! :D
Kromme wereld is het.....

Luco

Bericht door Luco » 09 jul 2009, 15:54

Gewoon de software van jd erin en je hebt 301 wielpk's en 450nm :mrgreen: :mrgreen:

standaard seat sport software geeft al betere resultaten trouwens dan in jouw uitdraaien, wel jammer hoor, ben benieuwd naar de oplossing :thumbup:

atomchris

Bericht door atomchris » 10 jul 2009, 10:54

luco hornsveld schreef:Gewoon de software van jd erin en je hebt 301 wielpk's en 450nm :mrgreen: :mrgreen:

standaard seat sport software geeft al betere resultaten trouwens dan in jouw uitdraaien, wel jammer hoor, ben benieuwd naar de oplossing :thumbup:
Alleen heb ik niet zo een zin om weer 800eu er aan uit te geven!
Maar goed het is de uiterste optie.... :shithappens:

Harrie

Bericht door Harrie » 16 jul 2009, 14:00

Ik volg het draadje op SO op de voet. De ontwikkelingen en reakties van de laatste week zijn wel erg humoristisch.

Het lijkt erop dat er enkele dealers zijn vergeten om de aangepaste software te plaatsen.

Er is zelfs een conclusie dat er Cupra 310's rondrijden die 280+ leveren waarvan beweert wordt dat die de aangepaste software niet gehad hebben, of hooguit een 265pk chip van Abt hebben.

A) het lijkt mij niet waarschijnlijk dat een standaard cupra 280+ levert. Een enkeling met 260+ wil ik wel geloven, maar dan heb je het zo ongeveer toch wel gehad. Mocht het merendeel wel 280+ leveren dan vind ik de prestaties van de standaard cupra wel erg onder de maat.

B) Ik kan ook niet geloven dat Abt een 265pkchip levert en daarmee een Cupra aflevert die 280+ levert. Ze zullen vast wel zo slim zijn om dan een 280+ chip te leveren...kunnen ze toch weer een paar extra centen vragen.

Voor mij blijft de vraag....wat geeft de dealer (lees Pon) aan wat voor vermogen minimaal voor een 310 acceptabel is?

Had JD trouwens gechecked of jij niet standaard software had? Kunnen ze toch makkelijk zien?
Laatst gewijzigd door Harrie op 17 jul 2009, 13:39, 1 keer totaal gewijzigd.

StefanW
Auto: 106 Rallye S2

Bericht door StefanW » 16 jul 2009, 15:21

Volgens mij stond een bladzijde terug dat JD wel kon zien dat er iets met de chip gebeurd is.

atomchris

Bericht door atomchris » 16 jul 2009, 16:06

StefanCS schreef:Volgens mij stond een bladzijde terug dat JD wel kon zien dat er iets met de chip gebeurd is.
Klopt.

En bij zit er zeeeeeeeeeeer traag schot in de zaak,ik ben gister eindelijk weer gebeld met nieuws....
Nu moet ik tot morgen wachten op verdere berichten.
Dus nu ga ik maar allemaal stdaard 310's zoeken om met een klein leger aan de slag te gaan.
Ik wil nog ff wachten met vertellen wat ze willen(lees>zeggen)omdat ik het WEL netjes wil doen,ik geef ze tot begin augustus,dan ga ik op oorlogs pad :twisted:
FF wachten nog.... :blabla:
En idd op SO kan je lachen.... :'(

DDX

Bericht door DDX » 16 jul 2009, 22:03

Verhaal op so is wel erg vreemd aan het worden opeeens.
Snel allemaal edits ook, klinkt alsof iemand wat moet verbergen oid.

atomchris

Bericht door atomchris » 17 jul 2009, 08:19

DDX schreef:Verhaal op so is wel erg vreemd aan het worden opeeens.
Idd vreemd.... :roll: Maar wat zal het zijn?
Die leon gast heeft zijn probleem opgelost via zijn dealert,daar heeft de rest natuurlijk niets aan,of zie ik dat verkeerd?
Het begint er op te lijken dat PON alles stil wil houden?ik snapper niets van :roll:

Ik heb ook nog iets wat ik nog ff niet op het internet mocht plaatsen....op verzoek van de boys bij PON....
Dus dat doen we dan nog maar even.
Niet te lang,ik verwacht vandaag een telefoontje(is al vaker beloofd)ze hebben tot augustus.
:angel:

RutgerK

Bericht door RutgerK » 17 jul 2009, 08:26

Krijg je als eigenaar een nummerplaatje bij je Limited Edition?
atomchris schreef:
DDX schreef:Verhaal op so is wel erg vreemd aan het worden opeeens.
Idd vreemd.... :roll: Maar wat zal het zijn?
Die leon gast heeft zijn probleem opgelost via zijn dealert,daar heeft de rest natuurlijk niets aan,of zie ik dat verkeerd?
Het begint er op te lijken dat PON alles stil wil houden?ik snapper niets van :roll:

Ik heb ook nog iets wat ik nog ff niet op het internet mocht plaatsen....op verzoek van de boys bij PON....
Dus dat doen we dan nog maar even.
Niet te lang,ik verwacht vandaag een telefoontje(is al vaker beloofd)ze hebben tot augustus.
:angel:

atomchris

Bericht door atomchris » 17 jul 2009, 08:45

Ja....een onwijs supercool dope vette sleutelhanger met je nummer erop. :nerd:
Staat ook op je dashboard...

RutgerK

Bericht door RutgerK » 17 jul 2009, 08:55

Er kunnen dus niet zomaar Cupra 310 pakketten verkocht worden door dealers? Een dealer pakt nu dus een onverkochte Cupra van het parkeerterrein en vraagt bij PON een pakket aan met sleutelhanger en een Limited Edtion plaatje met een volgnummer.

De dealer bouwt de auto om naar Cupra 310 en moet dus zelf bij Abt de juiste software regelen voor de 310?

atomchris schreef:Ja....een onwijs supercool dope vette sleutelhanger met je nummer erop. :nerd:

atomchris

Bericht door atomchris » 17 jul 2009, 09:15

RutgerK schreef:Er kunnen dus niet zomaar Cupra 310 pakketten verkocht worden door dealers? Een dealer pakt nu dus een onverkochte Cupra van het parkeerterrein en vraagt bij PON een pakket aan met sleutelhanger en een Limited Edtion plaatje met een volgnummer.

De dealer bouwt de auto om naar Cupra 310 en moet dus zelf bij Abt de juiste software regelen voor de 310?

atomchris schreef:Ja....een onwijs supercool dope vette sleutelhanger met je nummer erop. :nerd:
Zoals ik heb gezien is het anders(hoop ik :bag: )
Op de dag dat ze binnenkwamen bij mijn dealert(2 witte 1 zwarte,en de zwarte staat er NOG)zaten al de stickers/dorpelversieringen/alarm/zwarte velgen er al op(ik was erbij toen ze van de vrachtwagen kwamen)..dus hij is echt besteld als 310 bij PON,en ze zijn gechipt na kenteken,Ivm co2 uitstoot regel dingus :blabla: alleen waar en hoe dat is gebeurd is weer een raadsel...?!?!
Dus op het kenteken staat gewoon 172kw/240 pk(geloof ik)
:turtle:
Ik zit nu alleen ernstig te twijfelen of ik niet gewoon euro 98 ga tanken,ik tank nu V-power(dan zou hij volgens PON nog 300pk moeten hebben)maar dat moet euro 98 zijn.
Ik was vd week bij lotus amsterdam,en heb daar met jan vd kooij gesproken over dit verhaal(hij heeft er ook wel verstand van)en hij had zelf de ervaring dat V-power of eur 98 bijna geen verschil zou zijn.....

RVV

Bericht door RVV » 17 jul 2009, 11:00

kwamen)..dus hij is echt besteld als 310 bij PON,en ze zijn gechipt na kenteken,Ivm co2 uitstoot regel dingus alleen waar en hoe dat is gebeurd is weer een raadsel...?!?!
Dus op het kenteken staat gewoon 172kw/240 pk(geloof ik)
Nou makkelijker word het dus niet !

Dan heb je toch op een presenteerblaadje liggen dat je auto geen 310pk heeft ?

Jij hebt de auto als 310pk auto gekocht, zo heeft Seat Nederland de auto ook in de markt gezet. In hun eigen persbericht (zie hieronder), schrijven ze niet dat de auto slechts 240pk heeft, maar dat de 240pk als uitgang word genomen. Seat schrijft niet dat de auto achteraf (na typegoedkeuring) gechipt word. (wat dus feitelijk wel is gebeurd) voor jou als klant heb je geen enkele referentie waarde, sterker nog, jouw auto (en ook als die andere 100 auto's) voldoen niet eens aan de RDW typegoedkeuring als je van de 310pk uitgaat die Seat Nederland verkocht heeft Je auto heeft op papier slechts 240pk ipv de beloofde 310pk.

Alleen dit feit zou het voor mij als klant volstrekt onacceptabel maken. Want je hebt gewoon geen 310pk auto gekocht maar een 240pk auto, conform het kentekenbewijs. Dat Seat Nederland daar achteraf een draai aan geeft met de opmerking Ivm co2 uitstoot regel, daar heb jij als klant helemaal geen boodschap aan. als de auto als 310pk is verkocht dan heb je het volste recht om te verlangen dat dit ook op het kenteken vermeld staat.

Zo ik het nu zie, heeft Seat Nederland, niet het produkt geleverd wat jij op grond van de aankoop wel had mogen verwachten (een originele 310pk auto), en lijkt het me een kwestie van de koop te ontbinden. No way dat Seat Nederland met hun insteek op deze manier er mee weg kan komen voor een rechter. Want Seat Nederland KAN niet bewijzen dat jouw auto 310pk heeft als jij zwart op wit op je kentekenbewijs heb staan dat de auto slechts 240pk heeft.

SEAT introduceert 310 pk sterke Leon Cupra 310 Limited Edition in Nederland29-9-2008
• 310 pk, 420 Nm, topsnelheid 259 km/u
• Leon Cupra 310 Limited Edition verpulvert concurrentie met een prijs van slechts 106 euro per pk

SEAT zorgt in Nederland voor een absolute primeur door per direct een gelimiteerde uitvoering van de Leon Cupra uit te brengen die de concurrentie in het segment van de snelle compacte middenklassers mijlenver achter zich laat. De exclusieve SEAT Leon Cupra 310 Limited Edition legt prestaties aan de dag die uiterst zeldzaam zijn voor een auto met een tweeliter viercilinder turbomotor in het vooronder in combinatie met voorwielaandrijving. Niet alleen verslaat de Cupra 310 Limited Edition de concurrentie ‘by far’ op de openbare weg, met een prijs van €32.995,- is hij ook nog eens veruit het meest aantrekkelijk geprijsd.

De SEAT Leon Cupra 310 Limited Edition is ontwikkeld door de Nederlandse SEAT-importeur Pon Car en komt enkel in ons land op de markt, in een gelimiteerd aantal van 100 exemplaren. Die zullen echter snel hun weg vinden naar de echte liefhebbers, want de prestaties die de Leon Cupra 310 Limited Edition laat noteren zijn een zeldzaamheid in de klasse voor de ultrasportieve viercilinders. Met een vermogen van maar liefst 310 pk is de SEAT Leon Cupra 310 Limited Edition niet alleen de meest vermogende compacte middenklasser van dit moment; hij klopt daarmee zelfs de SEAT Leon WTCC-auto van Tom Coronel en komt dicht in de buurt van het topvermogen van de supersnelle Leon Supercopa uit de Leon Eurocup raceklasse. De topsnelheid van 259 km/u is bovendien meer dan voldoende om vele gerenommeerde sportwagens, SUV’s en limousines het nakijken te geven.

Allersnelste SEAT ooit
Niet alleen wat vermogen betreft overklast deze exclusieve SEAT Leon Cupra de concurrentie, ook met het koppel van 425 Nm en zijn topsnelheid van bijna 260 kilometer per uur is de Leon Cupra 310 Limited Edition de allersnelste SEAT ooit gebouwd voor de openbare weg.

Als basis voor deze exclusieve uitvoering fungeert de reguliere SEAT Leon Cupra, die dankzij zijn tweeliter TSI turbomotor al goed is voor een vermogen van 240 pk en een koppel van 300 Nm. Dankzij een aantal technische opwaarderingen onder de motorkap zijn het vermogen en koppel van de Leon Cupra 310 Limited Edition toegenomen met respectievelijk 70 pk en 120 Newtonmeter.

Exclusieve extra’s
De Cupra 310 Limited Edition onderscheidt zich niet alleen qua prestaties van het origineel, ook wat uitrusting betreft vertrouwt hij op een aantal aantrekkelijke en exclusieve extra’s. Uiterlijk springen daarbij direct de zwarte 18 inch lichtmetalen Orion-wielen in het oog. Verder is de gelimiteerde uitvoering van de Leon Cupra voorzien van RVS dorpellijsten, Bluetooth en een af-fabriek volumetrisch alarmsysteem om dit exclusieve bezit te beschermen tegen diefstal. Daarnaast kunnen kopers rekenen op een speciale badge op het dashboard met het productienummer van hun Leon Cupra 310 Limited Edition, dat tevens terugkomt op de bijgeleverde sleutelhanger.

De SEAT Leon Cupra 310 Limited Edition, vanaf nu in Nederland te bestellen bij de SEAT-dealer, is uitsluitend leverbaar in de kleuren Candywit en Inferizwart metallic (meerprijs €595,-). De prijs van deze zeer exclusieve Leon Cupra 310 Limited Edition, waarvan er slechts 100 geproduceerd worden, bedraagt €32.995,- (incl. BTW en BPM) en ook wat dat betreft geeft de Cupra 310 Limited Edition de concurrentie het nakijken. De prijs/pk-verhouding komt bij deze uitvoering op slechts 106 euro per pk, tegenover 133 euro per pk voor de meest betaalbare concurrent in deze klasse met een 70 pk lager vermogen.

Model Vermogen (pk) Prijs €/pk
Opel Astra OPC 240 € 38.715 € 161
Ford Focus ST 225 € 34.375 € 153
Renault Megane Sport 225 € 33.835 € 150
VW Golf GTI 240 Limited 240 € 31.995 € 133
SEAT Leon Cupra 310 310 € 32.995 € 106

RutgerK

Bericht door RutgerK » 17 jul 2009, 11:43

De CO2 uitstoot is trouwens geen reden om niet met Abt software naar de typegoedkeuring te gaan.

Van de Abt site: "Abgasprüfung: Das Fahrzeug bleibt in der bisherigen Schadstoffklasse"

RVV

Bericht door RVV » 17 jul 2009, 12:08

In het persbericht staat helemaal niks over ABT tuning vermeld. De communicatie van Seat Nederland naar de consument was zodanig geformuleerd dat er sprake is van een 310pk Seat Leon.

ABT tuning speelt verder ook geen rol van betekenis voor de klant die een Seat 310pk heeft gekocht (ABT is geen partij). Het enige wat voor hem relevant is, is dat het een 310pk auto is. Nu staat op het kenteken blijkbaar dat het een 240pk auto is. En dat is niet conform de verwachting. Of de auto nu werkelijk slechts 260pk, 280pk of 300 pk heeft is verder niet meer relevant.

Ik zie het zo als ik een BMW M5 koop, en in alle persuitingen, testverslagen brengt BMW naar voren dat de auto 507pk heeft. En op het kenteken bewijs staat dat die 450pk heeft. Dan heb ik een 450pk auto en geen 507pk auto. Ik had hem juist gekocht vanwege die 507pk.

We noemen zoiets dwaling http://nl.wikipedia.org/wiki/Dwaling" onclick="window.open(this.href);return false;
Bij dwaling is er sprake van een onjuiste voorstelling van zaken, in het burgerlijk recht meestal bij koopovereenkomsten. En deze onjuiste voorstelling moet zo essentieel zijn, dat zonder deze onjuiste voorstelling de overeenkomst niet was gesloten
.

Als Chris vooraf haf geweten dat er slechts 240pk vermeld zou worden op het kenteken bewijs dan had hij denk ik niet de 310pk uitvoering gekocht, want in zijn eerste post schrijft hij immers:
Maar goed nou komt het:zou ik hier werk van kunnen maken?....het klinkt mischien zeikerig maar ik heb een auto gekocht die veel meer pk zou moeten hebben dan wat hij daadwerkelijk heeft.......(waar ze zelfs reclame mee maakte)En daarbij,als ik de FR had gehouden(of een cupra standaard zou hebben gekocht)had ik meer pk's kunnen hebben voor bijna dezelfde centen.....
Das toch vreemd zou je zeggen????
Seat Nederland gaat gewoon nat in deze..

Als ik als verkoper een matras verkoop, met de mededeling dat die 300 springveren m2 bevat. En op de specificaties staat 240 sprinveren m2. Dan zit ik fout als verkoper. De klant zou dan het recht hebben om de koop te ontbinden.

In het begin dacht ik, Chris is wel een beetje aan het zeuren, naar nu ik hoor hoe het feitelijk zit, dan heeft hij gewoon 200% gelijk.

Ik zeg koop laten ontbinden.

RutgerK

Bericht door RutgerK » 17 jul 2009, 12:30

Het zal allemaal wel wat genuanceerder liggen. Ik lees het volgende in het persbericht.

Seat zorgt in Nederland voor een primeur door per direct een gelimiteerde uitvoering van de Leon Cupra uit te brengen. De Seat Leon Cupra 310 Limited Edition is ontwikkeld door de Nederlandse Seat-importeur Pon Car en komt enkel in ons land op de markt, in een gelimiteerd aantal van 100 exemplaren.

Als basis voor deze exclusieve uitvoering fungeert de reguliere Seat Leon Cupra, die dankzij zijn tweeliter TSI turbomotor al goed is voor een vermogen van 240 pk en een koppel van 300 Nm. Dankzij een aantal technische opwaarderingen onder de motorkap zijn het vermogen en koppel van de Leon Cupra 310 Limited Edition toegenomen met respectievelijk 70 pk en 120 Newtonmeter.

RVV

Bericht door RVV » 17 jul 2009, 12:44

Dat veranderd niets aan het feit dat het vermogen op het kentekenbewijs niet is aangepast. Het kentekenbewijs is niet een of andere standaard garantieverklaring, maar het enige officiële bewijs waarmee je kunt aantonen dat de gegevens van de auto ook kloppen.

Het kentekenbewijs en de auto zijn onlosmakkelijk aan mekaar verbonden als het om een straatauto gaat. Wat op het kentekenbewijs staat klopt juridisch. (want daar is immers de typegoedkeuring voor afgegeven) .

Het verhaal is dat Seat Nederland deze auto als een opzich zelf staand model in de markt heeft gezet. Niet als een standaard Cupra die een chiptuning keur via ABT heeft gekregen. Dat is een wezenlijk verschil.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 17 jul 2009, 12:45

Voor de aardigheid even door dat SO verhaal gebladerd.

Dat hele verhaal stinkt IMHO. Ze zouden een paar auto's zijn vergeten te chippen?

Even wat random dingen die ik oppik uit dat topic:
-JD bevestigde wel degelijk dat er aan de software gesleuteld was. Dan kan je toch niemand wijsmaken dat ze het vergeten zijn?

-Elke 310 die tot nog toe op de bank geweest is haalt zijn vermogen niet. Is allemaal wel erg toevallig IMHO.

-De 310's halen op de bank wel 280 PK, iets wat met een standaard auto niet lukt. Er zit dus wel degenlijk ergens iets dwars.

Die verklaring van ze zijn het vergeten lijkt mij een broodje aap verhaal dus.

atomchris

Bericht door atomchris » 17 jul 2009, 12:51

RutgerK schreef:De CO2 uitstoot is trouwens geen reden om niet met Abt software naar de typegoedkeuring te gaan.

Van de Abt site: "Abgasprüfung: Das Fahrzeug bleibt in der bisherigen Schadstoffklasse"
Dat is ook maar wat ik heb gehoord(co2 gedoe)

@rico:Koop ontbinden is wel een optie(de laatste hoop ik) :hmmm:
En verder heb ik echt wel wat aan je verhaal,dat kan ik ook gebruiken(mocht het nodig zijn)tegen PON.
Je hebt idd gelijk dat ze een 310 pk sterke auto op de markt hebben gezet.PUNT!
en niet 240 als op kenteken.PUNT!
THNX! :thumbup:
Zo had ik er nog niet over nagedacht.

@Bert///M3:dat van het ''vergeten van de chip leek mij ook al sterk.
Dus een stdaard cupra met miltek en airbox trekt al 282 pk op de bank???
Das dan wel erg veul? :shock:
Ik snap ook echt niets meer van het verhaal... :roll:

Marc R

Bericht door Marc R » 17 jul 2009, 13:05

Idd, ik moets dan ook op zeker 310pk op me kenteken hebben staan,anders hadden ze duidelijk moeten vermelden dat je een gechipte 240 zou krijgen.

Simpel toch?

RutgerK

Bericht door RutgerK » 17 jul 2009, 13:11

Rico schreef:Dat veranderd niets aan het feit dat het vermogen op het kentekenbewijs niet is aangepast. Het kentekenbewijs is niet een of andere standaard garantieverklaring, maar het enige officiële bewijs waarmee je kunt aantonen dat de gegevens van de auto ook kloppen.

Het kentekenbewijs en de auto zijn onlosmakkelijk aan mekaar verbonden als het om een straatauto gaat. Wat op het kentekenbewijs staat klopt juridisch. (want daar is immers de typegoedkeuring voor afgegeven) .

Het verhaal is dat Seat Nederland deze auto als een opzich zelf staand model in de markt heeft gezet. Niet als een standaard Cupra die een chiptuning keur via ABT heeft gekregen. Dat is een wezenlijk verschil.
Rico,

Half VAG leaserijdend Nederland rijdt rond met een gechipte motor en daarvan is misschien de helft officieel via de dealer gedaan. Ik heb een A3 1.9TDi gereden met Abt chip naar 165pk/385Nm. Daarvan staat ook niets op het kenteken.

De 310LE is niets meer dan een actiemodel/ een uitvoering op de basis van een Cupra. Dat staat er toch letterlijk?!

Staan de R26R met Pack R260R ook anders geregistreerd of ook gewoon als 169kW?

Marc R

Bericht door Marc R » 17 jul 2009, 13:14

Ja maar men beweerd nu via officiele weg een limited 310pk uit te brengen,die formulering is verwarrend.

Van de PON formulering uitgaande denk je dat je een officiele 310 koopt,FOUT...zij hebben de wagen voorzien van een sticker en een (kut) chip ...

Dat hadden ze dan duidelijker moeten brengen.

RutgerK

Bericht door RutgerK » 17 jul 2009, 13:25

Los van de mogelijke interpretaties van de tekst staat het er volgens mij woordelijk wel correct. Ook dat het een versie is die is ontwikkeld door Pon Car, oftewel niet een auto die zo uit de Seat-fabriek komt rollen.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 17 jul 2009, 13:37

Dan nog.

Dealer fungeert als verkoper en tuner tegelijk in deze. Qua levering prima maar qua tuning dus waardeloos.

Als ik voor mijn M3 een nieuwe motor in elkaar laat sleutelen bij een tuner die zogezegd 360 PK zou leveren, en dat blijken er maar 320 te zijn oid dan zijn ze ook nog niet klaar met mij. Is in deze feitelijk niks anders, wat er ook op het kenteken staat maakt niet uit, ze blijven gewoon in gebreke.

Als je bij BMW een PP 335i koopt met speciale PP software dan zal dat ook heus niet op het kenteken staan aangezien de typegoedkeuring maar 1 keer afgegeven word. Anders zou BMW dus ook een PP versie ter goedkeuring aan moeten bieden. Dat verhaal ligt bij PON/Seat dus net zo. Al die andere auto's die bij de importeur van een ABT chip voorzien zijn met behoud van garantie etc hebben ook niks op kenteken.

Die 310 editie valt wel exact binnen het toelaatbare van de RDW grens van vermogenstoename, is 30% overschrijding.

Enige wat ik me wel even afvraag in deze is in hoeverre de verzekeringen van deze praktijken op de hoogte zijn. Als jij een auto koopt, die verzekerd als een 240 PK model omdat dat op het kenteken staat, maar de auto blijkt geleverd als 310 model dan denk ik dat ze nog niet met je klaar zijn in geval van een schadeclaim waarbij bijvoorbeeld snelheid als oorzaak aangewezen word.

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 17 jul 2009, 13:39

Bert ///M3 schreef: Die 310 editie valt wel exact binnen het toelaatbare van de RDW grens van vermogenstoename, is 30% overschrijding.

Enige wat ik me wel even afvraag in deze is in hoeverre de verzekeringen van deze praktijken op de hoogte zijn. Als jij een auto koopt, die verzekerd als een 240 PK model omdat dat op het kenteken staat, maar de auto blijkt geleverd als 310 model dan denk ik dat ze nog niet met je klaar zijn in geval van een schadeclaim waarbij bijvoorbeeld snelheid als oorzaak aangewezen word.
Moet een verzekeraar ook niet afgaan op de RDW norm? Ik bedoel, door toleraties zou een auto ook zo 20 PK meer kunnen hebben dan waarvoor de auto op kenteken staat. Dat kan ook geen reden zijn voor een verzekeraar om niet uit te betalen...

Plaats reactie