Ik moet morgen nog ff afwachten.....Arthur schreef:Weekje verder...

Maar echt waar(ik zal TZT het verhaal posten)er zit schot in de ''zaak''

P.S. ik zie er nu wel de humor van in!

Kromme wereld is het.....
Ik moet morgen nog ff afwachten.....Arthur schreef:Weekje verder...
Alleen heb ik niet zo een zin om weer 800eu er aan uit te geven!luco hornsveld schreef:Gewoon de software van jd erin en je hebt 301 wielpk's en 450nm![]()
standaard seat sport software geeft al betere resultaten trouwens dan in jouw uitdraaien, wel jammer hoor, ben benieuwd naar de oplossing
Klopt.StefanCS schreef:Volgens mij stond een bladzijde terug dat JD wel kon zien dat er iets met de chip gebeurd is.
Idd vreemd....DDX schreef:Verhaal op so is wel erg vreemd aan het worden opeeens.
Snel allemaal edits ook, klinkt alsof iemand wat moet verbergen oid.
atomchris schreef:Idd vreemd....DDX schreef:Verhaal op so is wel erg vreemd aan het worden opeeens.
Snel allemaal edits ook, klinkt alsof iemand wat moet verbergen oid.Maar wat zal het zijn?
Die leon gast heeft zijn probleem opgelost via zijn dealert,daar heeft de rest natuurlijk niets aan,of zie ik dat verkeerd?
Het begint er op te lijken dat PON alles stil wil houden?ik snapper niets van![]()
Ik heb ook nog iets wat ik nog ff niet op het internet mocht plaatsen....op verzoek van de boys bij PON....
Dus dat doen we dan nog maar even.
Niet te lang,ik verwacht vandaag een telefoontje(is al vaker beloofd)ze hebben tot augustus.
atomchris schreef:Ja....een onwijs supercool dope vette sleutelhanger met je nummer erop.![]()
Staat ook op je dashboard...
Zoals ik heb gezien is het anders(hoop ikRutgerK schreef:Er kunnen dus niet zomaar Cupra 310 pakketten verkocht worden door dealers? Een dealer pakt nu dus een onverkochte Cupra van het parkeerterrein en vraagt bij PON een pakket aan met sleutelhanger en een Limited Edtion plaatje met een volgnummer.
De dealer bouwt de auto om naar Cupra 310 en moet dus zelf bij Abt de juiste software regelen voor de 310?
atomchris schreef:Ja....een onwijs supercool dope vette sleutelhanger met je nummer erop.![]()
Staat ook op je dashboard...
Nou makkelijker word het dus niet !kwamen)..dus hij is echt besteld als 310 bij PON,en ze zijn gechipt na kenteken,Ivm co2 uitstoot regel dingus alleen waar en hoe dat is gebeurd is weer een raadsel...?!?!
Dus op het kenteken staat gewoon 172kw/240 pk(geloof ik)
SEAT introduceert 310 pk sterke Leon Cupra 310 Limited Edition in Nederland29-9-2008
• 310 pk, 420 Nm, topsnelheid 259 km/u
• Leon Cupra 310 Limited Edition verpulvert concurrentie met een prijs van slechts 106 euro per pk
SEAT zorgt in Nederland voor een absolute primeur door per direct een gelimiteerde uitvoering van de Leon Cupra uit te brengen die de concurrentie in het segment van de snelle compacte middenklassers mijlenver achter zich laat. De exclusieve SEAT Leon Cupra 310 Limited Edition legt prestaties aan de dag die uiterst zeldzaam zijn voor een auto met een tweeliter viercilinder turbomotor in het vooronder in combinatie met voorwielaandrijving. Niet alleen verslaat de Cupra 310 Limited Edition de concurrentie ‘by far’ op de openbare weg, met een prijs van €32.995,- is hij ook nog eens veruit het meest aantrekkelijk geprijsd.
De SEAT Leon Cupra 310 Limited Edition is ontwikkeld door de Nederlandse SEAT-importeur Pon Car en komt enkel in ons land op de markt, in een gelimiteerd aantal van 100 exemplaren. Die zullen echter snel hun weg vinden naar de echte liefhebbers, want de prestaties die de Leon Cupra 310 Limited Edition laat noteren zijn een zeldzaamheid in de klasse voor de ultrasportieve viercilinders. Met een vermogen van maar liefst 310 pk is de SEAT Leon Cupra 310 Limited Edition niet alleen de meest vermogende compacte middenklasser van dit moment; hij klopt daarmee zelfs de SEAT Leon WTCC-auto van Tom Coronel en komt dicht in de buurt van het topvermogen van de supersnelle Leon Supercopa uit de Leon Eurocup raceklasse. De topsnelheid van 259 km/u is bovendien meer dan voldoende om vele gerenommeerde sportwagens, SUV’s en limousines het nakijken te geven.
Allersnelste SEAT ooit
Niet alleen wat vermogen betreft overklast deze exclusieve SEAT Leon Cupra de concurrentie, ook met het koppel van 425 Nm en zijn topsnelheid van bijna 260 kilometer per uur is de Leon Cupra 310 Limited Edition de allersnelste SEAT ooit gebouwd voor de openbare weg.
Als basis voor deze exclusieve uitvoering fungeert de reguliere SEAT Leon Cupra, die dankzij zijn tweeliter TSI turbomotor al goed is voor een vermogen van 240 pk en een koppel van 300 Nm. Dankzij een aantal technische opwaarderingen onder de motorkap zijn het vermogen en koppel van de Leon Cupra 310 Limited Edition toegenomen met respectievelijk 70 pk en 120 Newtonmeter.
Exclusieve extra’s
De Cupra 310 Limited Edition onderscheidt zich niet alleen qua prestaties van het origineel, ook wat uitrusting betreft vertrouwt hij op een aantal aantrekkelijke en exclusieve extra’s. Uiterlijk springen daarbij direct de zwarte 18 inch lichtmetalen Orion-wielen in het oog. Verder is de gelimiteerde uitvoering van de Leon Cupra voorzien van RVS dorpellijsten, Bluetooth en een af-fabriek volumetrisch alarmsysteem om dit exclusieve bezit te beschermen tegen diefstal. Daarnaast kunnen kopers rekenen op een speciale badge op het dashboard met het productienummer van hun Leon Cupra 310 Limited Edition, dat tevens terugkomt op de bijgeleverde sleutelhanger.
De SEAT Leon Cupra 310 Limited Edition, vanaf nu in Nederland te bestellen bij de SEAT-dealer, is uitsluitend leverbaar in de kleuren Candywit en Inferizwart metallic (meerprijs €595,-). De prijs van deze zeer exclusieve Leon Cupra 310 Limited Edition, waarvan er slechts 100 geproduceerd worden, bedraagt €32.995,- (incl. BTW en BPM) en ook wat dat betreft geeft de Cupra 310 Limited Edition de concurrentie het nakijken. De prijs/pk-verhouding komt bij deze uitvoering op slechts 106 euro per pk, tegenover 133 euro per pk voor de meest betaalbare concurrent in deze klasse met een 70 pk lager vermogen.
Model Vermogen (pk) Prijs €/pk
Opel Astra OPC 240 € 38.715 € 161
Ford Focus ST 225 € 34.375 € 153
Renault Megane Sport 225 € 33.835 € 150
VW Golf GTI 240 Limited 240 € 31.995 € 133
SEAT Leon Cupra 310 310 € 32.995 € 106
.Bij dwaling is er sprake van een onjuiste voorstelling van zaken, in het burgerlijk recht meestal bij koopovereenkomsten. En deze onjuiste voorstelling moet zo essentieel zijn, dat zonder deze onjuiste voorstelling de overeenkomst niet was gesloten
Seat Nederland gaat gewoon nat in deze..Maar goed nou komt het:zou ik hier werk van kunnen maken?....het klinkt mischien zeikerig maar ik heb een auto gekocht die veel meer pk zou moeten hebben dan wat hij daadwerkelijk heeft.......(waar ze zelfs reclame mee maakte)En daarbij,als ik de FR had gehouden(of een cupra standaard zou hebben gekocht)had ik meer pk's kunnen hebben voor bijna dezelfde centen.....
Das toch vreemd zou je zeggen????
Dat is ook maar wat ik heb gehoord(co2 gedoe)RutgerK schreef:De CO2 uitstoot is trouwens geen reden om niet met Abt software naar de typegoedkeuring te gaan.
Van de Abt site: "Abgasprüfung: Das Fahrzeug bleibt in der bisherigen Schadstoffklasse"
Rico,Rico schreef:Dat veranderd niets aan het feit dat het vermogen op het kentekenbewijs niet is aangepast. Het kentekenbewijs is niet een of andere standaard garantieverklaring, maar het enige officiële bewijs waarmee je kunt aantonen dat de gegevens van de auto ook kloppen.
Het kentekenbewijs en de auto zijn onlosmakkelijk aan mekaar verbonden als het om een straatauto gaat. Wat op het kentekenbewijs staat klopt juridisch. (want daar is immers de typegoedkeuring voor afgegeven) .
Het verhaal is dat Seat Nederland deze auto als een opzich zelf staand model in de markt heeft gezet. Niet als een standaard Cupra die een chiptuning keur via ABT heeft gekregen. Dat is een wezenlijk verschil.
Moet een verzekeraar ook niet afgaan op de RDW norm? Ik bedoel, door toleraties zou een auto ook zo 20 PK meer kunnen hebben dan waarvoor de auto op kenteken staat. Dat kan ook geen reden zijn voor een verzekeraar om niet uit te betalen...Bert ///M3 schreef: Die 310 editie valt wel exact binnen het toelaatbare van de RDW grens van vermogenstoename, is 30% overschrijding.
Enige wat ik me wel even afvraag in deze is in hoeverre de verzekeringen van deze praktijken op de hoogte zijn. Als jij een auto koopt, die verzekerd als een 240 PK model omdat dat op het kenteken staat, maar de auto blijkt geleverd als 310 model dan denk ik dat ze nog niet met je klaar zijn in geval van een schadeclaim waarbij bijvoorbeeld snelheid als oorzaak aangewezen word.
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 1 gast