In ieder geval. Een standaard 135i op Spa. Prachtige film. Potverdorie, het wordt tijd dat ik met dat ACS1 lel ook eens het circuit op ga, het begint nu toch wel te borrelen...

Super video :playcar:Panamera schreef:BMW "150i" by hartge:
(weet niet of hij al gepost is hier)
http://www.youtube.com/watch?v=Ltrp7pTJ4wg
de beste investering op 'n 130iRené130i schreef:Iemand nog een Drexler diff op zn 130i?
http://www.racecarsdirect.com/listing/2 ... _130i.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Zou het dan toch....(Kay Segler, de nieuwe baas van de BMW M-divisie)
BMW M7 komt niet, M1 wordt onderzocht
Een M-versie van de 1-serie ziet Segler wel zitten. Die zullen we voorlopig voor het gemak maar even M1 zullen noemen, al is die titel natuurlijk al bezet.
Uitbreiding
“Een instap-M is een interessante uitbreiding maar we weten nog niet of dat economisch haalbaar is. Geef me een jaar om dat uit te zoeken.”
Wellicht staat de nieuwe generatie 1-serie, die in 2011 verschijnt, op de nominatie voor een M-behandeling. Volgens de Duitse media komt BMW's M-divisie met een speciale Sportsport-versie van de 1. Tot slot weet Segler te melden dat een X1 zeker niet in aanmerking komt voor zo’n ombouw
Maar hoe betrouwbaar zijn deze uitspraken allemaal? Dat blijft natuurlijk lastig inschatten. We weten in elk geval wel dat zijn voorganger (Ludwig Willisch) regelmatig bullshit verkondigde. Een paar voorbeelden:
“Er komt wel een M3 CSL / Er komt geen M3 CSL“
“Er komt geen M5 Touring”
“Er komt geen M6 Cabrio”
“Er komt geen handgeschakelde M5 (E60)”
“Er zal nooit een M uitvoering van een SUV komen”
+3Ferdinand schreef:Mening:
"Vind dat zo slap en vooral sentimenteel om - als er een 1 serie M komt - deze niet de naam M1 mee te geven. De vorige M1 is ouwe meuk, zo ontzettend jaren 80. Dat was toen, leuk, maar weg er mee. En hupsakee de nieuwe M1 is geboren. Voor iedereen ligt het voor de hand om een 1 serie wel M1 te noemen. Typisch 'auto-mannetjes' sentimentalisme, gaat nergens over. "
Niet helemaal mee eens Rico, eigenlijk helemaal nietRico schreef:Vanuit commercieel oogpunt zou de M1 een prima zet zijn, vanuit historisch oogpunt, blijft de originele M1 een unieke speciale auto die de moeder aller M's is.. een rijdende schoenedoos genaamd 1 serie.. wat eigenlijk de instap klasse is binnen het BMW gamma M1 noemen is vanuit dat historisch oogpunt not done..
Zou je overigens gelukkiger worden als een de 1 serie in M jas M1 gaat heten ?
BMW kennende vinden de ze 1 serie helemaal geen M badge waardig. De 1 serie is al 5 jaar op de markt, als BMW een M variant had willen uitbrengen dan hadden ze dat allang gedaan.
M is marketing, een 1 serie is een product die zich slecht met de M marketing laat verenigen. Een 1 serie zou namelijk veel te duur worden en onverkoopbaar als die volgens de M marketing zoals de 3 serie en de 5 en 6 serie in de markt zijn gezet verkocht moet worden.
In Nederland zou die dan rond de 80000 euro moeten gaan kosten.. 70000 euro is al weer te goedkoop volgens de M marketing strategie. Want BMW wil gewoon niet het duur opgebouwde M imago om de zeep helpen met een instappertje.
En stel dat BMW het wel doet..
Wat voor een motor dan ? De tijden van de hoogatmosferische motoren door M ontwikkeld is in principe voorbij bij de volgende generaties M's. De X5 M is het voorbeeld, met een biturbo, deze motor gaat straks ook in de nieuwe M5 komen. De opvolger van de huidige M3 zal in 2012/2013 ook een twinturbo achtig iets krijgen.
Nou een M1 voor het gemak met een 3 liter twinturbo ? Die is er nu al in de vorm van de 135i. Een M1 kan eigenlijk al geen kleinere motor krijgen, want dat is niet meer M waardig.
Feitelijk heb je straks gewoon een 135i., technisch aangepast... met 360pk .. Nou die koop je nu al, kijk maar naar Ferdinand zijn Schnitzel paradijs.. enige verschil is dat de M1 als een marketing M in de markt word gezet. En eigenlijk is die daar te lelijk voor, ook de opvolger straks.
Behalve dat ze snel(ler) worden,, hebben M's straks niet meer die motorische emotie waardoor een M nu uitblinkt.
Kijk Rico, dat is een vooroordeel gebaseerd op wat er nu is. Neem nou mijn Schnitselparadijs (wil dat hok niet verheerlijken, geenszins maar dit even ter info). Daar is absoluut geen sprake van 'turbo oeps met wiplash' in je rug, nadat je 10 sec. het gaspedaal tevergeefs hebt ingedrukt wachtende op versnelling (ik overdrijf wat lol.). Helemaal niet zelfs. De auto is echt volkomen lineair tot aan pakweg 6750 rpm. Hangt onbeschoft vel aan het gas. (Hoeveel max.rpm draait een standaard M3 E46 eigenlijk?) Bovendien is dat een tuning van een turboblok dat nooit(!) voor de race bedoelt was. Geef dat blok eens aan BMW M (volgens mij komt er iets van een 3 liter met 1 turbo dacht ik in de toekomst?), nou ik voorspel je dat we er weer een supermotorblok voor krijgen, dat we niet hadden verwacht. De toekomst zal het moeten uitwijzen, reken maar dat dat BMW gaat lukken, ook met turbo's.Rico schreef:Hoe goed BMW M de turbo's ook zal maken, het blijven turbo motoren en ze zullen nooit hetzelfde atmosferische karakter hebben. Dat zal een liefhebber van turbo motoren geen bal kunnen schelen. die gaan voor de duw en het koppel bij lage toeren. Atmo rijders gaan voor de sensatie bij hoge toeren. Dat fundementele verschil zal nooit worden opgevuld... De rol voor M is niet meer het ontwikkelen en ontwerpen van nieuwe motorconcepten, maar het "tunen" van het standaard BMW aanbod met een M badge er op. En daarmee word een deel van de M filosofie de nek omgedraaid.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten