Alles over de 1 serie (part III)

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie

BMW Performance:

Een gouden stap !
32
29%
Niet onaardig, kan zeker iets toevoegen
47
43%
BMW Tupperware party
31
28%

Totaal aantal stemmen: 110

Sperdy

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door Sperdy » 19 mei 2009, 00:07

(repost?)

In ieder geval. Een standaard 135i op Spa. Prachtige film. Potverdorie, het wordt tijd dat ik met dat ACS1 lel ook eens het circuit op ga, het begint nu toch wel te borrelen... :|

Panamera

Bericht door Panamera » 19 mei 2009, 09:56

BMW "150i" by hartge:

(weet niet of hij al gepost is hier)

http://www.youtube.com/watch?v=Ltrp7pTJ4wg

René130i

Bericht door René130i » 19 mei 2009, 12:00

Panamera schreef:BMW "150i" by hartge:

(weet niet of hij al gepost is hier)

http://www.youtube.com/watch?v=Ltrp7pTJ4wg
Super video :playcar:

Sperdy

Bericht door Sperdy » 19 mei 2009, 15:55

yep, mooie video maar wat zit daar een lelijk areo-pakket om heen. :bag:

René130i

Bericht door René130i » 19 mei 2009, 16:00

Ja die hartge bumpers zien er niet uit idd

pimmy

Bericht door pimmy » 24 mei 2009, 18:41

Even een vraagje over het I-Drive systeem in de 1-serie.
Heb sinds 1 april mijn BMW in bezit, en het navigatie systeem (navigatie professional) heeft kaart type 2008-2. Nu vroeg ik me af of dit de laatste versie is voor het 2009 I-Drive systeem...
Er is, voor de vorige I-Drive navigatie professional (2008 dvd) versie, 2009-2 al uit...

Tom

Bericht door Tom » 27 mei 2009, 00:25

Vet filmpje!!!

http://vimeo.com/4797042?pg=embed&sec=&hd=1" onclick="window.open(this.href);return false;

René130i

Bericht door René130i » 27 mei 2009, 09:11

Iemand nog een Drexler diff op zn 130i?

http://www.racecarsdirect.com/listing/2 ... _130i.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 27 mei 2009, 09:15

René130i schreef:Iemand nog een Drexler diff op zn 130i?

http://www.racecarsdirect.com/listing/2 ... _130i.html" onclick="window.open(this.href);return false;
de beste investering op 'n 130i :thumbup:

stomme gehaktbal die ik ben had ook die prak op denon M's moeten kopen...

Fernando

Bericht door Fernando » 14 jul 2009, 23:34

(Kay Segler, de nieuwe baas van de BMW M-divisie)

BMW M7 komt niet, M1 wordt onderzocht

Een M-versie van de 1-serie ziet Segler wel zitten. Die zullen we voorlopig voor het gemak maar even M1 zullen noemen, al is die titel natuurlijk al bezet.

Uitbreiding

“Een instap-M is een interessante uitbreiding maar we weten nog niet of dat economisch haalbaar is. Geef me een jaar om dat uit te zoeken.”
Wellicht staat de nieuwe generatie 1-serie, die in 2011 verschijnt, op de nominatie voor een M-behandeling. Volgens de Duitse media komt BMW's M-divisie met een speciale Sportsport-versie van de 1. Tot slot weet Segler te melden dat een X1 zeker niet in aanmerking komt voor zo’n ombouw
Zou het dan toch.... :angel:

Dit is ook wel een leuke quote....
Maar hoe betrouwbaar zijn deze uitspraken allemaal? Dat blijft natuurlijk lastig inschatten. We weten in elk geval wel dat zijn voorganger (Ludwig Willisch) regelmatig bullshit verkondigde. Een paar voorbeelden:

“Er komt wel een M3 CSL / Er komt geen M3 CSL“
“Er komt geen M5 Touring”
“Er komt geen M6 Cabrio”
“Er komt geen handgeschakelde M5 (E60)”
“Er zal nooit een M uitvoering van een SUV komen”

Sperdy

Bericht door Sperdy » 15 jul 2009, 10:28

Mening:
"Vind dat zo slap en vooral sentimenteel om - als er een 1 serie M komt - deze niet de naam M1 mee te geven. De vorige M1 is ouwe meuk, zo ontzettend jaren 80. Dat was toen, leuk, maar weg er mee. En hupsakee de nieuwe M1 is geboren. Voor iedereen ligt het voor de hand om een 1 serie wel M1 te noemen. Typisch 'auto-mannetjes' sentimentalisme, gaat nergens over. "

Rupie

Bericht door Rupie » 15 jul 2009, 10:29

Ferdinand schreef:Mening:
"Vind dat zo slap en vooral sentimenteel om - als er een 1 serie M komt - deze niet de naam M1 mee te geven. De vorige M1 is ouwe meuk, zo ontzettend jaren 80. Dat was toen, leuk, maar weg er mee. En hupsakee de nieuwe M1 is geboren. Voor iedereen ligt het voor de hand om een 1 serie wel M1 te noemen. Typisch 'auto-mannetjes' sentimentalisme, gaat nergens over. "
+3

Snipe

Bericht door Snipe » 15 jul 2009, 10:42

Ach, als ze de naam vrijhouden om met een nieuwe M1 te komen vind ik het prima.

En als er dan toch met sentimentele namen gestrooid moet gaan worden, stel ik M135 CSi voor.

RVV

Bericht door RVV » 15 jul 2009, 11:01

Vanuit commercieel oogpunt zou de M1 een prima zet zijn, vanuit historisch oogpunt, blijft de originele M1 een unieke speciale auto die de moeder aller M's is.. een rijdende schoenedoos genaamd 1 serie.. wat eigenlijk de instap klasse is binnen het BMW gamma M1 noemen is vanuit dat historisch oogpunt not done..

Zou je overigens gelukkiger worden als een de 1 serie in M jas M1 gaat heten ?

BMW kennende vinden de ze 1 serie helemaal geen M badge waardig. De 1 serie is al 5 jaar op de markt, als BMW een M variant had willen uitbrengen dan hadden ze dat allang gedaan.

M is marketing, een 1 serie is een product die zich slecht met de M marketing laat verenigen. Een 1 serie zou namelijk veel te duur worden en onverkoopbaar als die volgens de M marketing zoals de 3 serie en de 5 en 6 serie in de markt zijn gezet verkocht moet worden.

In Nederland zou die dan rond de 80000 euro moeten gaan kosten.. 70000 euro is al weer te goedkoop volgens de M marketing strategie. Want BMW wil gewoon niet het duur opgebouwde M imago om de zeep helpen met een instappertje.

En stel dat BMW het wel doet..

Wat voor een motor dan ? De tijden van de hoogatmosferische motoren door M ontwikkeld is in principe voorbij bij de volgende generaties M's. De X5 M is het voorbeeld, met een biturbo, deze motor gaat straks ook in de nieuwe M5 komen. De opvolger van de huidige M3 zal in 2012/2013 ook een twinturbo achtig iets krijgen.

Nou een M1 voor het gemak met een 3 liter twinturbo ? Die is er nu al in de vorm van de 135i. Een M1 kan eigenlijk al geen kleinere motor krijgen, want dat is niet meer M waardig.

Feitelijk heb je straks gewoon een 135i., technisch aangepast... met 360pk .. Nou die koop je nu al, kijk maar naar Ferdinand zijn Schnitzel paradijs.. enige verschil is dat de M1 als een marketing M in de markt word gezet. En eigenlijk is die daar te lelijk voor, ook de opvolger straks.

Behalve dat ze snel(ler) worden,, hebben M's straks niet meer die motorische emotie waardoor een M nu uitblinkt.

Tom

Bericht door Tom » 15 jul 2009, 11:13

Naampje doet er voor mij niet doe.
M1 of 1 M coupe of whatever ze erop plakken.

Als er een (bi)turbo inkomt vind ik het bij voorbaat al mislukt als er ook non-M biturbo modellen (met Performance goodies) te leveren zijn.

Sperdy

Bericht door Sperdy » 15 jul 2009, 12:45

Rico schreef:Vanuit commercieel oogpunt zou de M1 een prima zet zijn, vanuit historisch oogpunt, blijft de originele M1 een unieke speciale auto die de moeder aller M's is.. een rijdende schoenedoos genaamd 1 serie.. wat eigenlijk de instap klasse is binnen het BMW gamma M1 noemen is vanuit dat historisch oogpunt not done..

Zou je overigens gelukkiger worden als een de 1 serie in M jas M1 gaat heten ?

BMW kennende vinden de ze 1 serie helemaal geen M badge waardig. De 1 serie is al 5 jaar op de markt, als BMW een M variant had willen uitbrengen dan hadden ze dat allang gedaan.

M is marketing, een 1 serie is een product die zich slecht met de M marketing laat verenigen. Een 1 serie zou namelijk veel te duur worden en onverkoopbaar als die volgens de M marketing zoals de 3 serie en de 5 en 6 serie in de markt zijn gezet verkocht moet worden.

In Nederland zou die dan rond de 80000 euro moeten gaan kosten.. 70000 euro is al weer te goedkoop volgens de M marketing strategie. Want BMW wil gewoon niet het duur opgebouwde M imago om de zeep helpen met een instappertje.

En stel dat BMW het wel doet..

Wat voor een motor dan ? De tijden van de hoogatmosferische motoren door M ontwikkeld is in principe voorbij bij de volgende generaties M's. De X5 M is het voorbeeld, met een biturbo, deze motor gaat straks ook in de nieuwe M5 komen. De opvolger van de huidige M3 zal in 2012/2013 ook een twinturbo achtig iets krijgen.

Nou een M1 voor het gemak met een 3 liter twinturbo ? Die is er nu al in de vorm van de 135i. Een M1 kan eigenlijk al geen kleinere motor krijgen, want dat is niet meer M waardig.

Feitelijk heb je straks gewoon een 135i., technisch aangepast... met 360pk .. Nou die koop je nu al, kijk maar naar Ferdinand zijn Schnitzel paradijs.. enige verschil is dat de M1 als een marketing M in de markt word gezet. En eigenlijk is die daar te lelijk voor, ook de opvolger straks.

Behalve dat ze snel(ler) worden,, hebben M's straks niet meer die motorische emotie waardoor een M nu uitblinkt.
Niet helemaal mee eens Rico, eigenlijk helemaal niet :lol: haha.

Ik denk er zo over (een koffiedikkijkend betoog:)
- Je betoog over de M1 vind ik dus echt 'mannen-sentimentalisme'. ik zou zeggen: weg met dat ouwe hok (leuk voor op een poster), en hupsakee: laten we een vette 1 serie M maken.
- De mogelijke prijs van een M1. Ja, euro 75.000 zou zo maar eens kunnen. Nou en? Een M5 en een M3 zijn ook veeeeeel te dure auto's. Misschien weet BMW er wel een superscherp rijdende M1 van te maken. Vast wel natuurlijk. Heerklijke rijdersauto. De koper overweegt dat, en denkt: ja, ik koop 'm. Boeien dat dat ding Euro 75.000 kost, restprijs? lol. Daar denkt een M3/M5 koper ook niet over na (want dan lig je er wel wakker van lol). Die M1, 1 serie zou zo maar eens 'de hit!' kunnen worden onder de hot hatches als BMW M zich er nou eens mee bemoeid. Fantastic!
- Motorblok: Met turbo? Prima. Ook dat is weer wat sentimenteel, hang naar vroeger. Tuurlijk, turbo is een ander motorconcept. Maar wie weet, wanneer je dat 3.0 TT blok aan M divisie geeft, dat zij er een fenomenaal turbo blok van kunnen maken. Weet je nog? De V8 in de M3 was de doodsteek (6 in lijn, bla, die bla) en waarempel?? Inmiddels krijgt iedereen een grote plasser van dat blok. "Woow, ja, dit is toch wel een echte M V8", en de meuk was om...

Nee hoor, laat BMW M maar zijn gang gaan. Komt wel goed, ook met die turboblokken. Dus, kom maar op met die M1. :banaan:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 15 jul 2009, 13:08

+1 ( onder het motto; vroegah was alles beter............................dus niet :mrgreen: )

Maar dan wel van de F20 1 er................................. :mrgreen:

RVV

Bericht door RVV » 15 jul 2009, 13:25

Ferdinand, mijn betoog was deels vanuit BMW AG geredeneerd. Mij persoonlijk boeit het geen bal of de M1 wel of niet M1 zal heten.

Voor wat betreft het turbo verhaal zeer zeker wel.. Je hebt het over V8 was het niet 6 in lijn.. een punt waarmee je hout snijd. Ware het niet dat alle M motoren tot op heden hoogtoerige atmosferische motoren zijn geweest. Een turbo zal dat karakter gewoon verdoezelen.

Hoe goed BMW M de turbo's ook zal maken, het blijven turbo motoren en ze zullen nooit hetzelfde atmosferische karakter hebben. Dat zal een liefhebber van turbo motoren geen bal kunnen schelen. die gaan voor de duw en het koppel bij lage toeren. Atmo rijders gaan voor de sensatie bij hoge toeren. Dat fundementele verschil zal nooit worden opgevuld.

Dan het verhaal of een M1 een hit zou kunnen worden..nogmaals als dat aan de orde zou zijn dan had BMW allang een M 1 uitgebracht. Ik heb eens in een interview gelezen dat het ontwikkelen van een M1 in principe net zo duur zou zijn als het ontwikkelen van een M3. In tegenstelling tot die M3 kan BMW geen 100000 euro of meer voor een M1 vragen. Zou die M1 rond de 70000, 80000 euro moeten worden verkocht dan, zal BMW dik verlies hebben op die auto, afgezien van het feit dat een 1 serie totaal niet sexy is ofzo. (wel goed, maar dat is een ander punt)

Nu is de kans groot dat met de komst van de turbo techniek het niet meer zo'n probleem is om een turbo M in de markt te zetten, want een turbo M is veel goedkoper qua motorenontwikkeling dan een atmosferische hoogtoerige M motor vanaf de basis opnieuw te ontwikkelen.

De rol voor M is niet meer het ontwikkelen en ontwerpen van nieuwe motorconcepten, maar het "tunen" van het standaard BMW aanbod met een M badge er op. En daarmee word een deel van de M filosofie de nek omgedraaid.

Tom

Bericht door Tom » 15 jul 2009, 13:28

Eens met Rico.
Heb er ook even een apart topic over aangemaakt met een poll.
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... 13&t=15279" onclick="window.open(this.href);return false;

Aernoudt

Bericht door Aernoudt » 15 jul 2009, 14:08

Kijkend naar het Interview in EVO, lijkt het er op alsof er een 'e30 achtige', lichtvoetige, super-strak sturende 'm' versie van de 1 gaat komen. Dat vind ik dus heel erg goed nieuws ! Jammer van de turbomotor, maar een auto waarvan de kilo's nu weer eens naar beneden gaan voor de verandering, met een extra lichte (qua gewicht, niet in potentie) motor in de neus voor het betere stuurwerk: YES!!!! :df:

Sperdy

Bericht door Sperdy » 15 jul 2009, 17:43

Rico schreef:Hoe goed BMW M de turbo's ook zal maken, het blijven turbo motoren en ze zullen nooit hetzelfde atmosferische karakter hebben. Dat zal een liefhebber van turbo motoren geen bal kunnen schelen. die gaan voor de duw en het koppel bij lage toeren. Atmo rijders gaan voor de sensatie bij hoge toeren. Dat fundementele verschil zal nooit worden opgevuld... De rol voor M is niet meer het ontwikkelen en ontwerpen van nieuwe motorconcepten, maar het "tunen" van het standaard BMW aanbod met een M badge er op. En daarmee word een deel van de M filosofie de nek omgedraaid.
Kijk Rico, dat is een vooroordeel gebaseerd op wat er nu is. Neem nou mijn Schnitselparadijs (wil dat hok niet verheerlijken, geenszins maar dit even ter info). Daar is absoluut geen sprake van 'turbo oeps met wiplash' in je rug, nadat je 10 sec. het gaspedaal tevergeefs hebt ingedrukt wachtende op versnelling (ik overdrijf wat lol.). Helemaal niet zelfs. De auto is echt volkomen lineair tot aan pakweg 6750 rpm. Hangt onbeschoft vel aan het gas. (Hoeveel max.rpm draait een standaard M3 E46 eigenlijk?) Bovendien is dat een tuning van een turboblok dat nooit(!) voor de race bedoelt was. Geef dat blok eens aan BMW M (volgens mij komt er iets van een 3 liter met 1 turbo dacht ik in de toekomst?), nou ik voorspel je dat we er weer een supermotorblok voor krijgen, dat we niet hadden verwacht. De toekomst zal het moeten uitwijzen, reken maar dat dat BMW gaat lukken, ook met turbo's.

We gaan een nieuw tijdperk in, nieuwe ronde, nieuwe kansen. :thumbup:

Tom

Bericht door Tom » 15 jul 2009, 17:54

Ferdinand, de E9x M V8 draait 8400rpm. De E46 3.2 6i draait 8000rpm. Rico's V10 8250rpm.
Ander punt is dat een turboblok ook zwaarder is.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 15 jul 2009, 20:27

Ik ben het geheel met Ferdinand eens;

1 ontwikkelingen kan je niet tegenhouden (politiek en ondernemings technisch gestuurd)

2 Niet bij voorbaat afbranden waar je helemaal nog geen mening over kan hebben ( ik wil de nieuwe generatie maar al te graag proberen, wie hier niet eigenlijk?)

3 Allemaal aan de BMW S1000RR is dan het overblijvende alternatief, NA en heerlijk hoogtoerig.

Sperdy

Bericht door Sperdy » 25 jul 2009, 19:35

En toen werd het tijd voor een testje http://www.autogetest.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

RVV

Bericht door RVV » 25 jul 2009, 20:52

Heej spammer ;-)

Plaats reactie