Circuitdag Assen maandag 13 juli 2009

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
Plaats reactie
944 guy

Re: Circuitdag Assen maandag 13 juli

Bericht door 944 guy » 15 jul 2009, 12:44

Jemig, wat een achterlijk gezeur hier om die tijden, heb er niks van mee gekregen maar om je op te winden op een forum, mijn god wat ben je dan zwak van geest :roll:
Valt me wel even flink tegen van een forum wat driving-FUN heet, het lijkt meer op driving-WHINY BITCHES.

Knot

Bericht door Knot » 15 jul 2009, 12:49

Tsja... er zijn altijd van die mensen..... :)

Mij boeide het niet zoveel, ben niet lager dan een 2m10 gekomen volgens mij, maar ik heb lol gehad, daar ging het om! Eerste rondjes Assen gedraaid, kennis gemaakt met semislicks en RC6 remblokken.. shiftlockend langs de muur met het kontje, hartslag 180 en weer vol de volgende bocht in... boeiend of het een 2m10.0001 of een 2m10.99999 was :?

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 15 jul 2009, 12:59

Ook 2.10 vind ik heel knap Rody! Is ook echt wel snel.

Snipe

Bericht door Snipe » 15 jul 2009, 13:26

luco hornsveld schreef: En dan moet ik maar water bij de wijn blijven doen?
Kom op zeg, er zijn zat aanbiedingen gedaan wat betreft auto's, maar dat wilde die allemaal niet.
Maar laat maar is een zinloze discussie als die nou eerst eens wedstrijden gaat rijden en dan pas oordeelt.

Zelfde als illegale auto's
JR wordt gewoonweg beschuldigd dat ze illegaal rijden.
Wel gek dat toen andre daar reed alle andere teams daarvan beschuldigd werden, nu rijdt hij er niet meer en zijn ineens hun auto's illegaal.
ja je moet wat doen he om excuses te verzinnen als je niet wint.
Want alleen winnen telt, de rest is veldvulling :bag: :bag: :bag:

Nou dan hebben er gisteren 6 als veldvulling gereden :mrgreen:

Ringmazda, theoretisch allemaal mooi hoor, maar 20 kilo scheelt echt geen seconde, zeker niet op 1200 of 1300 kilo, dan zou namelijk de andere seat in onze klasse zonder motorupdate al 7 sec sneller moeten zijn want die is 140 kilo lichter, zo simpel is dat rekensommetje dus niet.
Als de kantklossende magnificent loser geen deuk in een pakje boter rijdt, zou je hem op Assen in een RWD ook wel voor moeten blijven.

Respect voor iedereen die in wat voor raceklasse dan ook rijdt, of dat nou Andre is of de Downforce-mannen of jij. Maar een directe confrontatie zou leuk zijn. Op deze manier is het toch vooral een beetje uit de heup schieten.

Tom

Bericht door Tom » 15 jul 2009, 13:29

Snipe schreef:
Als de kantklossende magnificent loser geen deuk in een pakje boter rijdt, zou je hem op Assen in een RWD ook wel voor moeten blijven.
Inderdaad. Deze uitdaging had je gewoon aan moeten gaan. Eventueel met een 2e fwd auto erbij, dat was ook wel te regelen.

Hielke

Bericht door Hielke » 15 jul 2009, 13:34

Luco, waarom ga je nou zo tekeer?

Ik heb nog nooit een goede rijder meegemaakt die het wat uitmaakte of ie RWD, AWD of FWD op wat voor baan dan ook moest rijden om zich als rijder te bewijzen. Je hebt in de discussie uiteindelijk gezegd dat zowel baan als auto je niks uitmaakten maar dat de 13e juli je niet paste. Dat is prima, ik kan niet in jou agenda kijken.

Misschien kun je er een volgende keer wel bij zijn. Maar dan in een normale en prettige sfeer graag. Zo'n dag staat dan helemaal los van mijn kritiek die ik op het functioneren in de DSC had, heb en zoals het nu gaat zal blijven houden. Als jij of anderen zich daar persoonlijk door voelen aangesproken dan is dat jullie probleem. Toen Andre nog DSC reed had ik die kritiek ook. Hij voelde zich daar als rijder niet door aangesproken.

En trouwens, Jan Ozephius heeft ons ook al aangeboden om in zijn Mini op Zandvoort te gaan rijden. Laten we dan even bij hem navragen of dat aanbod nog staat en of er door hem voorwaarden aan verbonden zijn. Is dat akkoord?

MX5T

Bericht door MX5T » 15 jul 2009, 13:39

luco hornsveld schreef: Ringmazda, theoretisch allemaal mooi hoor, maar 20 kilo scheelt echt geen seconde, zeker niet op 1200 of 1300 kilo, dan zou namelijk de andere seat in onze klasse zonder motorupdate al 7 sec sneller moeten zijn want die is 140 kilo lichter, zo simpel is dat rekensommetje dus niet.
Je hebt me door rekel :P
Ik heb om hier de gangbare formule gebruikt die in de racerij wordt gehanteerd 0,1 sek / 10 kg / km wat voor hogere pk - gewichtsverhoudingen zoals bij de gebruikte E36 325i met zijn DSC verhouding van ca 8,5 wel zou kunnen. Bij pk- gewichtsverhouding van de SS2 van 3,6 (als ik correct ben) is de invloed van het gewicht minder en komt eerder in de buurt van 0,03 tot 0,05 sek/ 10 kg / km
ik zeg ook nergens dat je eea lineair kunt extrapoleren, bovendien praat ik over 0,8 tot 1,0 sek en deze tolerantie zou ook best nog wat groter kunnen zijn maa grosso modo zal ik er niet ver uit de buurt zitten anders zouden de topteams niet zoveel aan gewichtsoptimalisatie (= gewichtsreduktie en gewichtslokatie) spenderen

k33z

Bericht door k33z » 15 jul 2009, 13:50

Vond nog ergens een foto van Luco zijn voeten......

Afbeelding

Knot

Bericht door Knot » 15 jul 2009, 14:17

Wouter81 schreef:Ook 2.10 vind ik heel knap Rody! Is ook echt wel snel.
Naja, een Andre heeft natuurlijk 200x zoveel ervaring, maar van die 5 seconden afsnoepen werd lastig heb ik gemerkt. Heb geen curbstones meegepakt, dat is misschien een seconde winst met afsnijden en aansnijden en een beetje meer lef hier en daar voor de volgende seconde maar dan zitten er toch nog 3 seconden in voor de echte stuurman... die pak je er niet zomaar ff af als je net komt kijken en verder geen competities rijdt etc....

Rupie

Bericht door Rupie » 15 jul 2009, 14:21

Moeten we zelf nog een lijstje gaan samenstellen uit de hier vermelde gegevens of plaatsen jullie zelf ff een overzichtje? :mrgreen:

Hielke

Bericht door Hielke » 15 jul 2009, 14:25

Ruben schreef:Moeten we zelf nog een lijstje gaan samenstellen uit de hier vermelde gegevens of plaatsen jullie zelf ff een overzichtje? :mrgreen:
Ik heb je net de .dbn files van mij en Andre toegestuurd, daar mag je mee doen wat je wilt :wink:

Macboy

Bericht door Macboy » 15 jul 2009, 14:35

Plaats hier nou even een overzicht van de rondetijden dan !

Hielke, sublieme tijd gereden. Je hebt je aan je woord gehouden. Je bent niet alleen binnen de 3 sec van Andre gebleven, je bent ook nog eens binnen 2 sec van de 2.06 gebleven. Voor iemand als jij zónder echte circuit ervaring kan ik zeggen dat je een natuurtalent bent. Zonder twijfel denk ik dat je na een dag oefenen zelfs sneller dan Andre zult zijn, ervan uitgaande dat hij 20kg ballast meeneemt en een nieuwe tijd neerzet.

Dat jij kon rijden als de beste én dit ook nog eens kan verwoorden als de beste was mij al langer bekend.

Voor mij geen illusie dat Luco je niet zal kunnen voorblijven.

Chappeau Hielke :thumbup:

Luco

Bericht door Luco » 15 jul 2009, 14:50

Hielke schreef:Luco, waarom ga je nou zo tekeer?

Ik heb nog nooit een goede rijder meegemaakt die het wat uitmaakte of ie RWD, AWD of FWD op wat voor baan dan ook moest rijden om zich als rijder te bewijzen. Je hebt in de discussie uiteindelijk gezegd dat zowel baan als auto je niks uitmaakten maar dat de 13e juli je niet paste. Dat is prima, ik kan niet in jou agenda kijken.

Misschien kun je er een volgende keer wel bij zijn. Maar dan in een normale en prettige sfeer graag. Zo'n dag staat dan helemaal los van mijn kritiek die ik op het functioneren in de DSC had, heb en zoals het nu gaat zal blijven houden. Als jij of anderen zich daar persoonlijk door voelen aangesproken dan is dat jullie probleem. Toen Andre nog DSC reed had ik die kritiek ook. Hij voelde zich daar als rijder niet door aangesproken.

En trouwens, Jan Ozephius heeft ons ook al aangeboden om in zijn Mini op Zandvoort te gaan rijden. Laten we dan even bij hem navragen of dat aanbod nog staat en of er door hem voorwaarden aan verbonden zijn. Is dat akkoord?
Ik doe net zo lelijk als jij :mrgreen:
Ik ben 2 sept op zolder, zeg het maar.
Zoals ik al eerder zei ga ik niet zomaar een uitdaging uit de weg, en by the way, heb ik nooit geroepen dat ik sneller zou zijn, jij andersom dacht ik wel :banaan: :banaan:
Dus feitelijk heb ik niks te verliezen.

Hielke

Bericht door Hielke » 15 jul 2009, 14:54

Macboy schreef:Plaats hier nou even een overzicht van de rondetijden dan !
Nee!

Ten eerste, je dicht me teveel eer toe. Ik mag dan sinds eind 2007 niet meer op een circuit gereden hebben, ook de anderen (op Andre na) hadden nauwelijks of geen ervaring met Assen. De tijden van de mensen achter Andre lagen heel dicht bij elkaar. Sommige mensen hebben 1 keer in de snelle auto gereden, anderen 2 keer. Soms lag de baan bezaaid met banden, soms niet. Soms liep de BMW op benzinedampen, soms niet. Als we nu vooraf hadden afgesproken dat we de tijden zouden publiceren was het misschien een ander verhaal geweest. Dat kan een volgende keer wellicht.

Andre's tijden op Assen met een hoogvermogende RWD zal ik nooit kunnen verbeteren. Daarvoor zou ik daar ook honderden rondjes per jaar moeten rijden en 10 jaar jonger zijn. Die 10 jaar gaat me niet lukken en die honderden rondjes ook al niet :lol: Plus komt daarbij dat Andre gruwelijk getalenteerd is. Maar mocht zich de kans dit jaar nog een keer voordoen dan weet ik op de ervaringen van afgelopen maandag te teren en zullen ik en de anderen het gat zeker tot 1,5 of 1 seconde weten terug te brengen.

Zoniet dan ga ik bloemschikken :mrgreen:

Michel P

Bericht door Michel P » 15 jul 2009, 14:58

Niet zo bescheiden Hielke, je voelt zelfs door een dikke laag vet de auto goed aan :mrgreen: een liposuctie maakt van jou weer een jonge slanke race god ;-)

Michel

Hielke

Bericht door Hielke » 15 jul 2009, 15:01

luco hornsveld schreef:.
Zoals ik al eerder zei ga ik niet zomaar een uitdaging uit de weg, en by the way, heb ik nooit geroepen dat ik sneller zou zijn, jij andersom dacht ik wel :banaan: :banaan:
Je gaat 'm niet zomaar uit de weg, maar je doet er wel gruwelijk erg je best voor :lol:

Jij hebt gezegd dat ik "geen deuk in een pakje boter rij", ik heb nooit gezegd (niet tegen jou en ook nooit tegen iemand anders) dat ik sneller zou zijn.

Als DSC rijder heb je in een challenge waarin het 100% om de capaciteiten van de rijder gaat ipv om de lengte van de trailer,het formaat van de tent, het sponsorgeld, de prijs van de auto etc. etc. inderdaad helemaal niets te verliezen. Je kunt er alleen maar winnen. Als was het alleen maar respect.

Je moet dan wel komen opdagen.

Luco

Bericht door Luco » 15 jul 2009, 15:01

[zoekmodus] typt in bloemschikcursus [/zoekmodus]
:mrgreen: :mrgreen: gevonden en besteld :angel:
Die laatste seconde is het lastigste :thumbup:

Michel P

Bericht door Michel P » 15 jul 2009, 15:02

En voor het respect hoef je niet eens sneller te zijn!

Michel

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 15 jul 2009, 15:03

2.05 is een mooie snelste tijd met zo'n huurauto!
Ik zie ook erg mooie analyses staan. :mrgreen:
Dan wil ik me er ook nog wel aan eentje wagen.
Uitgaande van de snelste rondetijden van Laurens in de Dacia zou hij dan dus een 2.03 hebben moeten kunnen rijden, ware het niet dat de BMW twee keer zoveel vermogen heeft t.o.v. de Dacia, dus het verschil is dan geen 2 seconden maar 4 seconden.
Daar komt dan bij dat Laurens 30 kilo lichter is dan degene die de snelste tijd heeft gereden, dus dan scheelt dan ook nog eens 3 seconden per rondje lees ik hierboven en hij kent Assen wel en heeft ook RWD ervaring allebei op grond waarvan ik hem dan ook nog eens een seconde voordeel toedicht.
Het extra voordeel van zijn jeugdige leeftijd en zijn verbeterde gezichtsvermogen met hans anders tuning heb ik het dan nog niet over, dat zal niet meer dan tienden per rondes verschil uitmaken.
Op basis van mijn nauwkeurige analyse hierboven kom ik dan tot de conclusie dat hij een 1.56 zou hebben gereden in deze omstandigheden met deze huurauto, met een waterscooter zou hij misschien nog sneller zijn geweest, maar alleen als het vooraf flink geregend had.
Kortom, ik ben blij dat jullie een leuke middag gehad hebben, maar om er nou diepgaande conclusies aan te gaan verbinden. :blabla: :goodnight: :thumbup: :mrgreen:

Luco

Bericht door Luco » 15 jul 2009, 15:06

Hielke schreef:
luco hornsveld schreef:.
Je gaat 'm niet zomaar uit de weg, maar je doet er wel gruwelijk erg je best voor :lol:

Jij hebt gezegd dat ik "geen deuk in een pakje boter rij", ik heb nooit gezegd (niet tegen jou en ook nooit tegen iemand anders) dat ik sneller zou zijn.

Als DSC rijder heb je in een challenge waarin het 100% om de capaciteiten van de rijder gaat ipv om de lengte van de trailer,het formaat van de tent, het sponsorgeld, de prijs van de auto etc. etc. inderdaad helemaal niets te verliezen. Je kunt er alleen maar winnen. Als was het alleen maar respect.

Je moet dan wel komen opdagen.
Nu draai je het weer om
Er zijn 10 aanbiedingen naar jouw gedaan die je allemaal afwees
Ik zeg 1 keer nee omdat ik niet kon en nu ga ik de uitdaging uit de weg

Je hebt gelijk :thumbup: zal wel friese logica zijn
Kom je 2 sept of durf je niet???????
Ow nee is tever rijden :blabla: :bag:

Hielke

Bericht door Hielke » 15 jul 2009, 15:19

Peter Tunissen schreef:2.05 is een mooie snelste tijd met zo'n huurauto!
Ik zie ook erg mooie analyses staan. :mrgreen:
Dan wil ik me er ook nog wel aan eentje wagen.
Hebben Andre en Laurens met dezelfde Dacia gereden? De ene huur BMW was al 4 seconden sneller dan de andere. In de DSC veredelde 130i van Laurens werd door hem een 1.56 op Zandvoort gereden. Andre reed met een nagenoeg standaard 130i cup een paar weken terug een 1.53 op Zandvoort.

Dergelijke analyses leveren helemaal niets op. Ik zie Laurens als een uitermate getalenteerde rijder en ik denk dat hij er een volgende keer graag bij wil zijn. Daarna mag je je analyses erop loslaten Peter.

Hielke

Bericht door Hielke » 15 jul 2009, 15:25

Luco, ik hou erover op hoor. Ik heb al teveel tijd aan jou gespendeerd.

Als die kerels van afgelopen maandag ooit opnieuw de degens met me willen kruisen dan zou ik me zeer vereerd voelen.

Luco

Bericht door Luco » 15 jul 2009, 15:35

Hielke schreef:Luco, ik hou erover op hoor. Ik heb al teveel tijd aan jou gespendeerd.
.
:roflol: :roflol: :roflol: :roflol: ja jij bent gewoon F1 materiaal :bag:
Tenminste als ze geen tijden openbaar maken :beer: :thumbup:
Laatst gewijzigd door Luco op 15 jul 2009, 15:36, 1 keer totaal gewijzigd.

RVV

Bericht door RVV » 15 jul 2009, 15:36

sorry ik moet even reageren, F5 materiaal :mrgreen:

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 15 jul 2009, 15:39

Luco, het is jammer dat je er niet bij kon zijn, want volgens mij leek het je wel tof.
De reacties gaan verder nergens over. Erg kinderachtig imho.

Plaats reactie