Kun je zo bij. Wat ik zelf deed was voorzichtig een pasje ( als in pinpas maar dan een andere ) tussen het merkje en het logo en dan voorzichtig met een schroevendraaier het logo ophoog wippen. Even mooi schoonmaken en de nieuwe duw je er zo in.Knot schreef:Tom,
Was dat logo er van boven/buitenaf af te klikken of moet de isolatie onder de kap los?
BMW E36 328i sedan [Verkocht...]
- Tom V
- Berichten: 4873
- Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50
Re: BMW E36 328i sedan
-
- Berichten: 15380
- Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
- Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34
Re: BMW E36 328i sedan
+1Tom V schreef:
Kun je zo bij. Wat ik zelf deed was voorzichtig een pasje ( als in pinpas maar dan een andere ) tussen het merkje en het logo en dan voorzichtig met een schroevendraaier het logo ophoog wippen. Even mooi schoonmaken en de nieuwe duw je er zo in.

-
- Berichten: 9982
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
Re: BMW E36 328i sedan
Ik heb centercaps nodig voor de velgen. Zijn die ook zo uit klikbaar of moet de velg eraf?
- Knot
- Berichten: 40165
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E36 328i sedan
Dat was op de M3 GT, 3.2 schijven met DS2500, netjes 1000km op straat met ook stevig aanremmen na 200km rustig remmen, tijdens het eerste rondje Nordschleife halverwege al mega trillen bij doorremmen vanaf hoge snelheid. Nou weet ik dat ik best stevig door kan rijden daarzo maar toen ik de GT kocht zat er standaard zooi onder, ook standaard blokken, dat trilde heel lichtjes toen ik ermee op Zandvoort aan het hoeken was.yorick schreef:Knot,
Las eerder in je topic dat je gloednieuwe m3 3.2 schijven krom hebt getrapt en dat tot 2 keer toe. Weet je heel zeker dat die schijven krom waren? Kan het me bijna niet voorstellen!
Ga het nu toch weer proberen maar dan met ATE 286mm schijven en DS2500 blokken. Netjes 200km rustig aan, dan een paar keer goed opwarmen door 160-60 stops en goed af laten koelen... is het dan weer drama dan ligt het voor mij echt aan de DS2500 blokken en werkt dit wel goed dan is de combinatie 3.2 schijven en DS2500 niet oke. Kost wel geld maar zo sluit je wel zaken uit voor je eigen rijstijl. Blokken zijn al besteld, schijven moet ik nog even voor bij Bas langsrijden binnenkort.
- Knot
- Berichten: 40165
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E36 328i sedan
Makkelijkste om hem van binnenuit weg te drukken maar zonder de velg eraf te halen lukt ook wel hoor, doekje met klein schroevendraaiertje ertussen.indobesar schreef:Ik heb centercaps nodig voor de velgen. Zijn die ook zo uit klikbaar of moet de velg eraf?
Oke, ga ik vanmiddag ff een logo scoren bij meneer Breeman.. mag dus niet meer dan 15 euro kosten.. ben benieuwd!Tom V schreef:Kun je zo bij. Wat ik zelf deed was voorzichtig een pasje ( als in pinpas maar dan een andere ) tussen het merkje en het logo en dan voorzichtig met een schroevendraaier het logo ophoog wippen. Even mooi schoonmaken en de nieuwe duw je er zo in.
- Knot
- Berichten: 40165
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E36 328i sedan
Hier in Gouda kost het gewoon 25,24 hoor, geen probleem voor een stukje plastic, take it or leave it. Geen zin om via internet weer te gaan zoeken en het is geen 60 euro wat een supra embleem kost dus maar meegenomen.
Oude zag er niet meer zo best uit na 13 jaar en wat papenburg:

Doekje en schroevendraaier eronder, plop eruit...

En nu staat ie er weer netjes bij:

Oude zag er niet meer zo best uit na 13 jaar en wat papenburg:
Doekje en schroevendraaier eronder, plop eruit...
En nu staat ie er weer netjes bij:
-
- Berichten: 15380
- Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
- Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34
Re: BMW E36 328i sedan
Ik blijf het zeggen... nieuwe BMW embleempje = x aantal jaren jonger.
-
- Berichten: 18927
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: BMW E36 328i sedan
Knot schreef:Dat was op de M3 GT, 3.2 schijven met DS2500, netjes 1000km op straat met ook stevig aanremmen na 200km rustig remmen, tijdens het eerste rondje Nordschleife halverwege al mega trillen bij doorremmen vanaf hoge snelheid. Nou weet ik dat ik best stevig door kan rijden daarzo maar toen ik de GT kocht zat er standaard zooi onder, ook standaard blokken, dat trilde heel lichtjes toen ik ermee op Zandvoort aan het hoeken was.yorick schreef:Knot,
Las eerder in je topic dat je gloednieuwe m3 3.2 schijven krom hebt getrapt en dat tot 2 keer toe. Weet je heel zeker dat die schijven krom waren? Kan het me bijna niet voorstellen!
Ga het nu toch weer proberen maar dan met ATE 286mm schijven en DS2500 blokken. Netjes 200km rustig aan, dan een paar keer goed opwarmen door 160-60 stops en goed af laten koelen... is het dan weer drama dan ligt het voor mij echt aan de DS2500 blokken en werkt dit wel goed dan is de combinatie 3.2 schijven en DS2500 niet oke. Kost wel geld maar zo sluit je wel zaken uit voor je eigen rijstijl. Blokken zijn al besteld, schijven moet ik nog even voor bij Bas langsrijden binnenkort.
Ik ben ook bezig met m'n nieuwe schijven inremmen!
Hoe lang moet zo iets nou officieel? 200KM ja?
Dan moet ik nog wel ff.. dan nog maar ff niet gummen!

- Knot
- Berichten: 40165
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E36 328i sedan
Misschien is 100 ook wel voldoende hoor, maar het gaat erom dat het materiaal op elkaar inslijt en daarna moet je er een keer temperatuur in zien te krijgen en het vervolgens weer goed af laten koelen.
-
- Berichten: 18927
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: BMW E36 328i sedan
Knot schreef:Misschien is 100 ook wel voldoende hoor, maar het gaat erom dat het materiaal op elkaar inslijt en daarna moet je er een keer temperatuur in zien te krijgen en het vervolgens weer goed af laten koelen.
Hmm okaj,
De blokken zitten nog niet helemaal netjes op de schijven inderdaad,
Zodra dat er goed uitziet dus Ff een paar keer goed remmen en dan flink afkoelen?
- Knot
- Berichten: 40165
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E36 328i sedan
IK heb me laten vertellen dat heel de blokken een keer goed warm geweest moeten zijn, dat bereik je door een aantal harde stops te doen (paar keer 140 naar 40 etc) en dan een stukje snelweg oid om de boel af te laten koelen.
- frank de jonge
- Berichten: 9950
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
Re: BMW E36 328i sedan
Toen ik nieuwe schijven kreeg met blokken heb ik de eerste 200km rustig aangedaan. Af en toe rook ik ze wel als ik net ff wat harder moest remmen dan de bedoeling was maargoed.
Na 250km ben ik de A31 ff opgegaan en 220 naar 120 geremd. ABS greep dan net steeds niet in. Nu bijten ze als een gek die remmetjes
Na 250km ben ik de A31 ff opgegaan en 220 naar 120 geremd. ABS greep dan net steeds niet in. Nu bijten ze als een gek die remmetjes

- Knot
- Berichten: 40165
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E36 328i sedan
Wat voor blokken had jij nou op die 3.2 schijven Frank?
Ik wil voorlopig nog even door met het standaard M onderstel, kuilen genoeg hier in de buurt, echter met combinatiedrifts vind ik de koets wat erg bewegen, zou een veerpootbrug in het vooronder daar niet tegen helpen? Zo ja, wat zijn de merken die je moet hebben, OMP, Wiechers?
Ik wil voorlopig nog even door met het standaard M onderstel, kuilen genoeg hier in de buurt, echter met combinatiedrifts vind ik de koets wat erg bewegen, zou een veerpootbrug in het vooronder daar niet tegen helpen? Zo ja, wat zijn de merken die je moet hebben, OMP, Wiechers?
- frank de jonge
- Berichten: 9950
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
Re: BMW E36 328i sedan
Kheb gewoon de OEM blokken op de 3,2 schijven geloof ik.
Aan remkracht totaal geen gebrek zelfs niet na flinke mishandeling (en dat mishandelen gebeurt de laatste tijd nogal veel op het VLC terrein in Emmen
Je kan natuurlijk een X-Brace monteren die je ook onder de GT had zitten met een veerpootbrug bovenlangs (OMP of Wiechers maakt niet zo heel veel uit)
Ik zag dat je ook voor achter een brug kan krijgen, 80 euro ofzo.
Zo'n ding haal ik me een dezer dagen nog ff op 8)
Aan remkracht totaal geen gebrek zelfs niet na flinke mishandeling (en dat mishandelen gebeurt de laatste tijd nogal veel op het VLC terrein in Emmen

Je kan natuurlijk een X-Brace monteren die je ook onder de GT had zitten met een veerpootbrug bovenlangs (OMP of Wiechers maakt niet zo heel veel uit)
Ik zag dat je ook voor achter een brug kan krijgen, 80 euro ofzo.
Zo'n ding haal ik me een dezer dagen nog ff op 8)
- Knot
- Berichten: 40165
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E36 328i sedan
Gaat mij meer om de voorkant, bij overgooien met contradrifts heb ik het idee dat mn net geplaatste voorruit er al bijna weer uit barst.... zo'n veerpootbrug kan geen kwaad denkik. Hoop wel dat het past met de isolatie, die zit volgens mij aardig om het motorblok heen gevormd....
Het Roadhog Supreme 5000 tijdperk kan weer beginnen... de goede ervaringen die ik ermee op de Civic Sport had (het blijven uitbreken van een FWD zoals niet eerder gezien) gaan we nu meemaken op de E36.... droog is het oke maar in de regen zou je echt alle kanten op moeten gaan, ben benieuwd.
De Sava Intensa roep ik uit tot band van het jaar 2009 maar daarover straks meer in het Wanli topic.
Het Roadhog Supreme 5000 tijdperk kan weer beginnen... de goede ervaringen die ik ermee op de Civic Sport had (het blijven uitbreken van een FWD zoals niet eerder gezien) gaan we nu meemaken op de E36.... droog is het oke maar in de regen zou je echt alle kanten op moeten gaan, ben benieuwd.
De Sava Intensa roep ik uit tot band van het jaar 2009 maar daarover straks meer in het Wanli topic.
- frank de jonge
- Berichten: 9950
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
Re: BMW E36 328i sedan
Die isolatie onder de kap er gewoon afhalen.
- Knot
- Berichten: 40165
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E36 328i sedan
Dat wil ik juist niet, auto is net zo lekker stil nu....
- Erik dB
- Berichten: 2489
- Lid geworden op: 06 mei 2006, 04:16
- Locatie: Amsterdam
Re: BMW E36 328i sedan
Rody, wat voor olie heb je er nu uiteindelijk ingegooid? De 323ti heeft ook een oliebeurtje nodig en ik ben wat huiverig om gezien mijn gebruik (2 circuitdagen, een weekendje Ring, 2x Papenburg en de rest 15.000km woon/werk) voor de TWS 10w60 te gaan.
- Knot
- Berichten: 40165
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E36 328i sedan
Erik, sinds ik heb vernomen dat de non M blokken dunnere oliekanelen naar het VANOS hebben is de TWS 10w60 een no-go voorlopig. Ik ga volgende week Castrol Magnatec 10w40 A3/B3 erin gooien. Die is iets dikker dan de 0w30 die ik er nu in heb. Blijkt dat toch nog te dun ga ik de volgende keer naar een W50 olie.
- frank de jonge
- Berichten: 9950
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
Re: BMW E36 328i sedan
Rody, ik heb werkelijk nog nooit last gehad met 10W60 en rij er al vanaf begin af aan mee.
Dat is nu al ruim 5 jaar!
Maar laat ff weten wat jou beste bevindingen zijn gezien de mijne binnenkort een koprevisie gaat krijgen en die heeft nu toch al ruim 3 ton gedraaid dat blok en is behoorlijk gebruikt altijd.
Dat is nu al ruim 5 jaar!
Maar laat ff weten wat jou beste bevindingen zijn gezien de mijne binnenkort een koprevisie gaat krijgen en die heeft nu toch al ruim 3 ton gedraaid dat blok en is behoorlijk gebruikt altijd.
- Knot
- Berichten: 40165
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E36 328i sedan
Tsja, als de olietransportkanalen naar het vanos echt dunner zijn dat zegt iets mij dat een W60 daar bij woon/werk temperaturen minder goed aankomt....
Komt bij dat ik maar afentoe circuit zie dus ben ik met 10W40 al iets dikker dan 0W30.
Komt bij dat ik maar afentoe circuit zie dus ben ik met 10W40 al iets dikker dan 0W30.
- frank de jonge
- Berichten: 9950
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
Re: BMW E36 328i sedan
Ja oke, ik gebruik de 328 ook alleen maar meer voor het spelen.
Kheb nog een 106 sport ernaast voor woon werk dus die BMW komt dan toch niet van stal.
Kheb nog een 106 sport ernaast voor woon werk dus die BMW komt dan toch niet van stal.
- Peric
- Berichten: 8441
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
- Locatie: Driebruggen
Re: BMW E36 328i sedan
Erik, lijkt mij dat je gewoon de standaard olie erin kan gooien hoor.
Toen ze bij BMW de motor gebouwd hebben zullen ze ook wel nagedacht hebben over eventuele leidingen naar de Vanos.
Ik heb er gewoon de standaard voorgeschreven olie inzitten. Nu krijgt 'ie bij mij ook niet zo op z'n donder.
Toen ze bij BMW de motor gebouwd hebben zullen ze ook wel nagedacht hebben over eventuele leidingen naar de Vanos.
Ik heb er gewoon de standaard voorgeschreven olie inzitten. Nu krijgt 'ie bij mij ook niet zo op z'n donder.
- Bert ///M3
- Berichten: 9415
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: BMW E36 328i sedan
Idd. Voor wat jullie er mee doen maakt dat niet zo veel uit. Ook een beetje crossen op een industrieterreintje of af en toe eens wat doortrekken richting begrenzer doet zo'n motor bijna niks, is er voor gemaakt tenslotte.
- Knot
- Berichten: 40165
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E36 328i sedan
Daarom, die 0W30 is kut, een 10W40 is al beter (liefst 5W40 maar dat heeft Castrol niet)... en als het dikker moet kan ik daarna altijd nog naar een 5W50 of 10W50..
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Chaert-RS, EmielS60, jessedehaan, Joël D., jvb, Kasteel, Pfhmulder, Philipoo, RJK, Semrush [Bot], Vanreijmersdal en 14 gasten