Femme schreef:steve smith schreef:Zojuist een 740i teruggebracht bij de dealer na er vanaf gistermiddag mee op pad geweest te zijn. Had ernstige bedenkingen bij dit platform, en heb er ook nog wel een paar over.
Hoezo ernstige bedenkingen? Welke redenen had je om aan te nemen dat de huidige 7-serie minderwaardig zou zijn aan zijn voorganger, of vergelijk je hem met een ander type auto? Wat betreft de techniek lijkt het me een kwestie van nieuwer = beter. Turbomotoren passen ook prima bij een limo die bij beschaafde toerentallen goed moet presteren.
Omdat die auto niet duurder geworden is terwijl er wel voor 10 of 20k aan efficient dynamics en gestuurde achteras opzit. Er is dus õp allerlei andere vlakken beknibbeld en dat merk je al in de showroom. Voorts is er toegegeven al die idioten die vinden dat een grote boot sportief moet zijn. Pook weer teug naar de middenconsole, daardoor NERGENS de mogelijkheid een telefoon, zonnebril en portefuille weg te leggen m.u.v. deurvak. En dat doe ik nu net liever niet. Lichtgewicht deurtjes van aluminium die ongeveer 4x zoveel geluid doorlaten als een e66. En vind het een misser dat die auto geen reserewielkuip heeft. Op een M3 ala, maar rij je lekker met je 7 ff een band kapot op vrijdagavond onderweg naar huis uit zwitserland sta je daar dus wel gewoon tot maandagochtend. BELACHELIJK! En aan de ene kant is al die electronische hulp wel grappig, simpelweg omdat het kan, maar de ingrepen bij wegrijden voordatje deur volledig gesloten is zijn gewoon irritant, not to mention die kleefwaarschuwing!
En die .35i is bij lage toerentallen best grappig, maar o wee als je echt op wilt schieten, dan valt ie volledig door de mand. Continu 5500rpm+ jengelen, past totaal niet bij een dienstfiets. En hoewel het tempo wat haalbaar is op koppel onderin best indrukwekkend is, voegt een hoop extra kabaal daar niet heel veel aan toe.