Pedofiel publiekelijk geëxecuteerd in Jemen

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
RVV

Re: Pedofiel publiekelijk geëxecuteerd in Jemen

Bericht door RVV » 09 jul 2009, 16:44

En om nog maar even door te gaan op die onschuldige slachtoffers. Stel je wordt voor levenlang veroordeeld en na 25 jaar cel komen ze erachter dat ze helaas toch de verkeerde te pakken hadden......nee, daar wordt je gelukkig van, had je mijns inziens net zo goed de doodstraf kunnen krijgen.
Vreemde denkwijze hou je er op na.. iemand word op zijn 20e jaar veroordeeld tot levenslang.. hij is 45 jaar, redelijk jong en nog steeds gezond.. komt vrij omdat hij onschuldig was..dan heb je nog een jaar of 30 tot 40 de tijd om wat van je leven te maken.. helemaal met een zak geld van de overheid.

En dan zeg je had hem maar de doodstraf gegeven op zijn 20e..hoeft ie ook niet verder nog wat van zijn leven te maken..

Hele enge gedachte...

Projecteer zoiets nou eens op jezelf ? Durf je dan ook nog zoiets te beweren ?

Je weet dat je iets niet heb gedaan.. en toch is er iemand die je er ter dood om veroordeeld.. daar kun jij je daar bij neer leggen ?

GTRene

Bericht door GTRene » 09 jul 2009, 16:48

Onschuldig veroordeeld worden is ni fijn, alles voorkomen is ook moeilijk, wat je dan kan doen is alsnog zolang opsluiten :roll:
maar asl zaken echt bewezen zijn, heb ik geen medelijden bij de echte foute dan...het risico op meer leed is anders te groot.
het blijft kiezen uit 2 "kwaden"...moeilijk dus.

Michel P

Bericht door Michel P » 09 jul 2009, 16:52

Goede post!

Opruimen, maar dan wel voorgoed, dus niet TBS en dan een pim pam pet therapie en dan genezen verklaren en zo'n persoon de straat weer op, waarbij het gros weer terug valt naar het oude gedrag! Kost een gods vermogen, en qua rendement is het eigenlijk niet te verantwoorden.

Denk eens na hoezeer een verkrachting van kind of volwassen inbreuk doet op het leven van het slachtoffer, deze mensen hebben in veel gevallen levenslang! Die krijgen geen 2e kans, en zijn vaak geestelijk instabiel.

Maar de daders in NL komen er toch wel heel erg makelijk af....... Vanuit economisch oogpunt gezien is de doodstraf veel goedkoper, want de NL gevangenishotels kosten een vermogen.

We leven in een beschaafde wereld, waar mensen zich vrij kunnen bewegen, dit brengt ook de verantwoording met zich mee respect te hebben voor een ander.

Het rechtssysteem in NL zit absurd in elkaar. Als je de buurman molesteerd, omdat je je even kut voelde en deze toevalig voor hem op het verkeerde moment op de verkeerde plek was, mag je 40 uur schoffelen en € 100 boete betalen.

Rij je op de autobaan 200kmh en krijg je post van CJIB dan dient er een hoger bedrag te worden voldaan.

De buurman heeft wellicht een trauma, maar dat maakt de staat geen ruk uit.

Michel

RVV

Bericht door RVV » 09 jul 2009, 16:56

Rene.. ander voorbeeld.. toen ik 18 jaar was, net mijn rijbewijs had, heb ik dingen met een auto gedaan, die achteraf gelukkig altijd goed zijn afgelopen, maar voor hetzelfde geld had ik iemand een keer dood gereden.

STEL iemand van 18 jaar rijd iemand anders dood.. niet per ongeluk.. maar omdat hij willens en wetens risico's heeft genomen waarvan hij kon inschatten dat er een dode bij zou kunnen vallen..

Wat doen we dan als samenleving ? zo iemand ook dan maar ter dood veroordelen ?

Elise zegt tenslotte;

Mensen die het niet zo nauw nemen met het leven van een ander moeten we gewoon voorgoed opruimen!
Dan moet je ook geen uitzonderingen maken.. iedereen ter dood veroordelen in deze sameleving die een dood van een ander op zijn geweten heeft.

Elise

Bericht door Elise » 09 jul 2009, 17:11

Rico schreef:
En om nog maar even door te gaan op die onschuldige slachtoffers. Stel je wordt voor levenlang veroordeeld en na 25 jaar cel komen ze erachter dat ze helaas toch de verkeerde te pakken hadden......nee, daar wordt je gelukkig van, had je mijns inziens net zo goed de doodstraf kunnen krijgen.
Vreemde denkwijze hou je er op na.. iemand word op zijn 20e jaar veroordeeld tot levenslang.. hij is 45 jaar, redelijk jong en nog steeds gezond.. komt vrij omdat hij onschuldig was..dan heb je nog een jaar of 30 tot 40 de tijd om wat van je leven te maken.. helemaal met een zak geld van de overheid.

En dan zeg je had hem maar de doodstraf gegeven op zijn 20e..hoeft ie ook niet verder nog wat van zijn leven te maken..

Hele enge gedachte...

Projecteer zoiets nou eens op jezelf ? Durf je dan ook nog zoiets te beweren ?

Je weet dat je iets niet heb gedaan.. en toch is er iemand die je er ter dood om veroordeeld.. daar kun jij je daar bij neer leggen ?
Van je 20e tot je 45e is wel de periode waarin je gaat waarmaken waar je als klein kind van gedroomd had.
Wat je wilt worden, trouwen, gezinnetje stichten etc., alles wat hoort bij die periode in je leven hebben ze al van je afgenomen.
Tel daar nog even bij op dat je weet dat je 25 jaar onschuldig hebt vastgezeten.......dan denk ik dat je een geestelijk toch wel een beetje aangetast bent (en dan zeg ik het voorzichtig).

Denk dat je het iets te rooskleurig probeert voor te stellen dat je dan nog even wat van je leven gaat maken..... de dood is zo slecht nog niet.
( En ja, de dood zou dan mijn persoonlijke voorkeur genieten).

Elise

Bericht door Elise » 09 jul 2009, 17:18

Michel P schreef:We leven in een beschaafde wereld, waar mensen zich vrij kunnen bewegen, dit brengt ook de verantwoording met zich mee respect te hebben voor een ander.
Daar sla je de spijker op z'n kop!

RVV

Bericht door RVV » 09 jul 2009, 17:30

Sorry maar dat geloof ik niet, nu is het makkelijk praten achter je PC scherm..

Maar als jij ter dood word veroordeeld, en je weet dat jij het niet heb gedaan (moord/whatever) dan kun je je daar niet bij neerleggen.

En die 25 jaar is naturlijk maar een willekeurige periode.. het kan ook 5 jaar zijn of slecht 1 jaar.. dat je onschuldig vast zit..

Onschuldig is en blijft onschuldig.. en de doodstraf maakt dat onomkeerbaar..

Verder ben ik het wel met je eens dat heel veel zaken in dit land veel te soft gaan op het gebied van straffen.

Ik wil trouwens nog even terugkomen op het pedofilie gebeuren.. pedofielen zijn geen monsters in donkere regenjassen die in het bos een klein jongetje of meisje staan op te wachten.. de pedofiel kan je aardige buurman zijn, een huisvriend die zich heeft aangediend in je leven.. die vriendelijke gymleraar.. pedofielen zorgen ervoor dat ze dicht bij kinderen kunnen komen meestal door middel van werk/werkzaamheden. Pedofielen zorgen eerst voor een vertrouwensband, maken zich één met het gekozen slachtoffer.. pas als het slachtoffer de pedofiel 100 procent vertrouwd, pas dan slaat de pedofiel toe..

Met stijgende verbazing zie ik (als vader van 3 kinderen) om me heen, in het echt, maar ook alle situaties op TV/internet.. kinderopvang, gastouders.. kennissen whatever.. hoe de "'gemiddelde" ouder zijn kind onbewust als prooi uitleverd aan mensen die wel eens kwade bedoelingen kunnen hebben, maar waar het totaal niet aan te merken is..

Als het om je kinderen "dumpen" gaat (sorry voor het platte woord) dan lijkt als ouder alles geoorloofd.. als je je dagelijkse situatie maar kan oplossen..

Maar het is wel je eigen kroost.. en als jij als ouder niet meer voor het vertrouwen en de veiligheid van je kinderen kunt instaan.. hoe kun je er dan op vertrouwen dat je kinderen niet misbruikt worden door mensen die juist er voor zorgen dat ze dicht bij andermans kinderen staan ??

RVV

Bericht door RVV » 09 jul 2009, 17:48

Dochter heeft een vriendinnetje in de klas.. ouders gescheiden, huis verkocht.. moeders moet nu verplicht kiezen voor een huurhuis in dorp elders.. (toegewezen) Vrouw zit in zak en as, want ze is gewaar geworden dat de overbuurman van het huurhuis een veroordeelde pedofiel is.. dat zit je niet lekker met een dochtertje van 5 jaar. Ik had het er met mijn vrouw over, niet echt leuk.. maar aan de andere kant.. nu weet je het wel.. en kun je je kind er voor waarschuwen... en dat is eerder een voordeel dan een nadeel.

Meestal sluit men liever de ogen en wil men niet weten dat de grootste viezerik ter wereld wel eens naast je kan wonen...zodat je met een gerust hart diezelfde viezerik op je kind kunt laten passen.. :?

RVV

Bericht door RVV » 09 jul 2009, 17:59

Ander voorbeeld die vieze zwemleraar Benno.. met verbazing alle commotie hierover gelezen en aangehoord..

Hebben al die ouders soms zitten "slapen" ?

Mijn eigen dochters gaan naar een prive zwemschool.. zwemleraar, aardige gozer.. verdenk hem nergens van, leert mijn dochtertjes zwemmen.. maar no fucking way dat ik zelf of mijn vrouw niet aanwezig zijn bij de zwemlessen..

Van het moment dat we de zwemschool binnenlopen en we er weer uitlopen heb ik ze geen seconde uit het oog.. en als ik er niet bij mocht zijn.. dan gingen we naar een andere zwemschool toe..

GTRene

Bericht door GTRene » 09 jul 2009, 18:00

iemand per ongeluk dood slaan of doodrijden per ongeluk is natuurlijk heel wat anders dan dat je iemand bewust vermoord of verkarcht of wat ook, die mensen heb ik liever niet meer hier, immers ze geven anderen levenslang met levenslang de kans erop dat die persoon het weer kan doen.

Misschien de familie of het slachtoffer laten beslissen wat te doen in die ernstige zaken met zo'n ziek/crimineel/moordenaar :thumbup:

mocht zoiets ernstigs rond mijn naasten gebeuren dan mag zo'n persoon van mij doodvallen, en als het dus echt bewezen is blabla dan wil ik eventueel het nog wel zelf doen :hmmm: echter denk dat er ook wel anderen zullen zijn die het "graag" voor de slachtoffers willen doen.

Verder begrijp ik jou standpunten ook wel Rico, maar men moet duidelijk zijn en voorbeelden stellen en dus de crimineel of moordenaar of wat ook zelf de keuzeee/gok latn nemen wil die nog daarmee doorgaan, en als ie het doet volgt die straf :hammer: :mrgreen:

RVV

Bericht door RVV » 09 jul 2009, 18:13

iemand per ongeluk dood slaan of doodrijden per ongeluk is natuurlijk heel wat anders dan dat je iemand bewust vermoord of verkarcht of wat ook, die mensen heb ik liever niet meer hier, immers ze geven anderen levenslang met levenslang de kans erop dat die persoon het weer kan doen.
Dat is nu het heikele punt Rene.. wie bepaalt of iets per ongeluk danwel expres gebeurt.

Rene jij scoort de chick van je leven.. wijfie heeft een paar borrels achter de kiezen.. alle remmen gaan los.. en je ketst haar helemaal vol..

De volgende ochtend.. word ze wakker.. voelt zich vies.. misbruikt door de one and only.. je zaad all over here place...

Ze doet aangifte, wegens verkrachting en mishandeling.. want zij vind dat ze verkracht is..

huh? Denk je ze vond het toch fijn ? het was toch vrijwillig..

Gelukkig is er dan een rechter/jurry volgens Elise zijn utopia.. die jou ter dood zal veroordelen... want jij hebt er immers tegen haar zin in volgeblaft..

Think about it..

Het grote probleem is en blijft het interpreteren van de bewijslast.. en zelfs dan.. als alle bewijs tegen je keert, dan nog kun je onschuldig zijn.. want iedereen heeft de mogelijkheid om iemand anders een crime in de schoenen te schuiven.. en als je dan onschuldig ter dood word veroordeeld, dan pleegt de feitelijke dader eigenijk de perfecte moord.

GTRene

Bericht door GTRene » 09 jul 2009, 18:31

Ik probeer me in te leven in het eerste deel van je voorbeeld Rico :mrgreen:

Dat komt maar weinig voor Rico, helaas komt het kwaad vaker voor en moet je grenzen trekken en soms een "offer" brengen, je kan niet alles voorkomen en kiezen tussen 25 jaar in de bak onschuldig of meteen dood doet u mij dan maar dood :mrgreen: ik ga geen 25 jaar zitten, niet schuldig en niet onschuldig :wink:

beter geen kwaad in de wereld, helaas is er veel...

en die paar die per ongeluk missers zijn, is een aanvaardbaar risico....immers het kwaad wat velen aanrichten is vele malen groter dan dat andere.

als er al 1750 doden vallen per jaar in NL door fouten in de zorgsector stellen die andere niet zoveel voor, nogmaals je kan niet alles voorkomen, maar wel je best doen....je moet keuze's maken.

moge het recht zegevieren :beer: en wie goed doet die goed ontmoet :thumbup:

RutgerK

Bericht door RutgerK » 09 jul 2009, 18:33

Dus voor wat het leger betreft vinden "we" het acceptabel dat er slachtoffers vallen en er beslist wordt over leven en dood. Maar als het op rechters aankomt, dan gaan we ineens heel erg moeilijk doen alsof die niet zouden kunnen/mogen beslissen over leven en dood?

De basis van het leger is vandaag de dag de vrijwilligheid van de huidige beroepsmilitair. Iedere militair weet wat de gevaren zijn en krijgen een financiële compensatie die in hun ogen tegen de gevaren opweegt. Niemand verplicht burgers beroepsmilitair te worden.

Met jou redenering beslist ook iedere horeca eigenaar over leven en dood als hij een portier voor de deur zet of een chef bij de politie die beslist over leven en dood als hij zijn agenten de straat op stuurt.

Of iemand liever dood wil dan 25 jaar cel, lijkt mij niet aan ons om te bepalen, maar aan degene zelf. Sterker nog het ondersteunt eerder het idee dat de doodstraf niet de ergste straf is waartoe je een misdadiger kan veroordelen.

Fouten worden gemaakt en het zou best wel eens voor kunnen komen dat een onschuldig persoon veroordeeld wordt. Maar ik ben er absoluut van overtuigd dat het aantal "onschuldige" veroordelingen vele malen kleiner is als het aantal onschuldige slachtoffers in oorlogsgebied.

Wat vind je een acceptabele verhouding 1 op 100, 1 op 50? Is het ook acceptabel als jij die ene bent? Ben jij bereid om met 49 ter dood veroordeelden in een ruimte te gaan staan en iemand willekeurig een persoon in de ruimte aan te laten wijzen die ter dood zal worden gebracht?

Tja, erg makkelijk om met een lijstje landen te komen waar geen enkele vorm van vrijheid is. Je lijst met mensen die een ideaal hebben nagestreeft zal ook wel vol dictators staan.
Ik bedoel dus geen totalitair systeem, maar een vrije democratische samenleving waarbij we de elkaar (zieken en invaliden etc) zoveel mogelijk helpen. Maar waarbij wel er wel voor zorgen dat er gepaste straffen zijn voor de mensen die het niet zo nauw nemen met die vrije democratische samenleving.

Voel je vrij om met positieve voorbeelden uit de praktijk te komen.

Rommel voorkomen is natuurlijk prima, maar als er rommel is we niet de kop in het zand steken en denken dat een taakstrafje de boel wel oplost.

http://www.nu.nl/algemeen/2038616/kleut ... chool.html
Rommel voorkomen. Maar opruimen dan?

En dan het in mijn ogen onzinnige kosten argument. Laat dan ook maar alle zwaar geestelijk gehandicapten inslapen, mensen boven de 85, dementen, langdurige comapatiënten en alle anderen personen die geld kosten.
De geheime bankrekeningen in het buitenland kosten de schatkist waarschijnlijk jaarlijks meer.
Laatst gewijzigd door RutgerK op 09 jul 2009, 18:39, 1 keer totaal gewijzigd.

RVV

Bericht door RVV » 09 jul 2009, 18:37

GTRene schreef:Ik probeer me in te leven in het eerste deel van je voorbeeld Rico :mrgreen:

Dat komt maar weinig voor Rico, helaas komt het kwaad vaker voor en moet je grenzen trekken en soms een "offer" brengen, je kan niet alles voorkomen en kiezen tussen 25 jaar in de bak onschuldig of meteen dood doet u mij dan maar dood :mrgreen: ik ga geen 25 jaar zitten, niet schuldig en niet onschuldig :wink:
Rene je hebt toch altijd de mogelijkheid om je zelf om zeep te brengen als je in de bak zit ? Dan hoef je ook geen 25 jaar te zitten..er zijn mensen die dat doen..

Ik vind dat onze samenleving geen bewuste "offers" moet hebben..

Onverteerbaar dat iemand ter dood word veroordeeld die 100 procent onschuldig is, ook al is die schuldig verklaard door het rechtsysteem.

GTRene

Bericht door GTRene » 09 jul 2009, 18:38

Rico schreef:[
Onverteerbaar dat iemand ter dood word veroordeeld die 100 procent onschuldig is, ook al is die schuldig verklaard door het rechtsysteem.
als je 100% onschuldig bent zegevierd het recht toch ook niet :wink: ik bedoel niet het rechtssyteem, maar het werkelijk gebeurde zeg maar :thumbup:

RVV

Bericht door RVV » 09 jul 2009, 18:44

Daar heb je natuurlijk niks meer aan als je dood bent :wink:

Over die kleuter,.. 4 jaar en dan zulke dingen doen.. welke dingen ?

Een kleuter van 4 weet helemaal niet wat die doet,, en als die al wat doet, dan doet hij iets na.. ik stel voor om alles en iedereen die met die kleuter te maken heeft preventief te ruimen..

Ook de kleuters die betast zijn.. want die doen ook weer na.. en betasten ook weer..

Preventief opruimen van de ouders en alle naaste familieleden en vrienden van de ouders van de kleuter.. iedereen die in aanraking is gekomen met de kleuter.. en iedereen die het slachtoffer is geworden van de kleuter.. gewoon 30 mensen uit de samenleving snijden/opruimen.. weg met die rotzooi.. zo krijgen we vanzelf een utopische sameleving waarin je met een beetje geluk alleen over blijft.. mits je geest vrij is van iedere rommel natuurlijk..

GTRene

Bericht door GTRene » 09 jul 2009, 18:47

RutgerK schreef:[i
En dan het in mijn ogen onzinnige kosten argument. Laat dan ook maar alle zwaar geestelijk gehandicapten inslapen, mensen boven de 85, dementen, langdurige comapatiënten en alle anderen personen die geld kosten.
De geheime bankrekeningen in het buitenland kosten de schatkist waarschijnlijk jaarlijks meer.
Dat zijn mensen die er niks aan kunnen doen, das wel heel wat anders dan mensen die "bewust" mensen pijn doen of criminele actieviteiten ondernemen...dus is er mijnsziens een groot verschil tussen dat soort mensen en criminele mensen die een andere last zijn. :hmmm:

RVV

Bericht door RVV » 09 jul 2009, 18:49

Rene wist je dat veel pedofielen er niks aan kunnen doen (dat ze pedofiel zijn) :bag:

Stukje braindamage.. ergens vastgelopen in de ontwikkeling van de hersenen..

GTRene

Bericht door GTRene » 09 jul 2009, 18:55

Rico schreef:Rene wist je dat veel pedofielen er niks aan kunnen doen (dat ze pedofiel zijn) :bag:

Stukje braindamage.. ergens vastgelopen in de ontwikkeling van de hersenen..
Dat weet ik wel, die mensen krijgen ook een andere straf dan dat je, en pedofiel bent en dat kind ook nog eens vermoord...of lustmoord, dat is nog al een verschil :wink:

RVV

Bericht door RVV » 09 jul 2009, 19:01

hohoho zo makkelijk kom je er niet van af .. als je weet dat iemand pedofiel is.. dan kun je hem beter preventief ruimen.. volgens de gedachte gang van enkele topicbezoekers. Want je was immers gewaarschuwd, en de kans dat het toch een lustmoordenaar word is aanzienlijk..

Lees net wikipedia

http://nl.wikipedia.org/wiki/Pedofilie" onclick="window.open(this.href);return false;
Volgens schattingen is het aantal pedofielen tussen de 0,2 en 1% van de bevolking, dus in België 20.000 tot 100.000 en in Nederland 32.000 tot 160.000.
160000 nederlanders maar preventief ruimen dan ? Willekeur is toch al aan de orde in dit topic.

GTRene

Bericht door GTRene » 09 jul 2009, 19:20

en pedofielen zijn er ook in vele soorten, dus wat je zegt Rico :thumbup: ik snap die andere mensen wel, maar die hebben het over de kwaad willende pedo's dus zeg maar onder dwang of mom van of zelfs moord...thats bad.

zo waar zullen we nu eens over debatteren :bignews:

garppie? Pedo huilt, waarom huilt Pedo? Pedofiel :mrgreen:

wjn

Bericht door wjn » 09 jul 2009, 19:30

Dat is een goede Rico.

Staat er trouwens ook dat de meeste zeg maar "praktiserende" pedofielen zelf ook slachtoffer zijn (geweest) van een zedenmisdrijf. Dat is namelijk zo.

Veel gedragingen worden veroorzaakt door (al dan niet slechte) ervaring.

Kijk bv. probleemjongeren, zijn in de regel jongeren die thuis niets kunnen / mogen en die gaan logischerwijs hun grenzen ergens anders zoeken. Wat het uiteraard niet goedkeurd, maar mensen zijn geneigd oplossingen te zoeken voor symptomen, niet tegen oorzaken.

P.S. Over oorlogje voeren, dacht dat het meerendeel van NL tegen Afghanistan was, maar ja, grote broer US of A hè. Goede economische partner. Wat mij betreft kunnen ze ook meteen van Afghanistan naar huis toe.Defensie moet defensie blijven.

RVV

Bericht door RVV » 09 jul 2009, 19:58

Voordat ik kinderen had, dacht ik ook vrij zwart/wit.. alle slechterikken keihard aanpakken.. geen genade voor pedofielen/pedosexuelen.. afmaken..

Maar nu ik zelf kinderen heb ben ik toch wat anders er tegen aan gaan kijken. Het zit nu eenmaal in onze maatschappij. En als individu verander je de maatschappij niet. zorg er dan voor dat je als individu, voor jezelf de juiste plek en standpunten inneemt in de maatschappij. Dat probeer ik mijn kinderen te leren, ze weerbaar te maken en vooral heel belangrijk, signalen leren herkennen.

Ga niet uit van het goede in de mens, maar ga uit van het slechte in de mens.. dan valt het alleen nog maar mee als het toch om het goede gaat.

Luco

Bericht door Luco » 09 jul 2009, 20:22

Elise schreef:
Ik zie graag een samenleving waarbij je je geen zorgen hoeft te maken dat er in je auto/huis wordt ingebroken of op een andere manier bestolen wordt.
Een samenlevinjg zonder bedreiging, waar je als man/vrouw 24 uur per dag vrij kunt rondlopen en overal veilig bent....en als je dan niet wilt lopen je een taxi neemt, die je via de kortste en goedkoopste weg netjes thuisbrengt.

En zelfs dat is in dit land soms niet mogelijk, wij zijn net zo min geciviliseerd als in Jemen, we kleden het over het algemeen alleen wat netter aan.

Shakes

Bericht door Shakes » 10 jul 2009, 10:22

Ehm,

dit hoeft van mij niet :!:

Plaats reactie