Snelheid of snelheidsensatie ?
- RVV
Snelheid of snelheidsensatie ?
Welke van de 2 vind je het belangrijkste ? Voor mij is het de snelheidsensatie, ik kijk eigenlijk nooit hoe hard ik ga als ik flink doortrek, gaat me meer om het gevoel. Snelheidsensatie beleef je optimaal tussen de 50 en 160, daarboven niet echt meer dan is het de snelheid waar het omgaat want echt knallen doen maar weinig auto's boven de 160. En voor de snelheidsensatie is het ook niet nodig.
Wat zijn de belangrijkste ingrediënten voor veel snelheidssensatie ?
-veel koppel bij lage toeren ?
-Een auto die veel rijbelving bied, door het geluid, vering, sturen , die licht is ?
-Laag bij de weg zitten, hoe lager des te groter de snelheidssensatie ?
-Turbo ?
-Cabrio ? bied die de meer snelheidsensatie dan een dichte auto ?
-Omgeving ?
Om over de omgeving te hebben, op de ring bv heb ik nooit echt een snelheidssensantie, het gaat wel vreselijk hard maar dat lijkt meer vanzelfsprekend. Maar als ik over landwggetjes heenknal juist wel weer terwijl dan de absulute snelheden niet eens zo hoog zijn ?
Welke auto's bieden de meeste snelheidssensatie ?
Wat zijn de belangrijkste ingrediënten voor veel snelheidssensatie ?
-veel koppel bij lage toeren ?
-Een auto die veel rijbelving bied, door het geluid, vering, sturen , die licht is ?
-Laag bij de weg zitten, hoe lager des te groter de snelheidssensatie ?
-Turbo ?
-Cabrio ? bied die de meer snelheidsensatie dan een dichte auto ?
-Omgeving ?
Om over de omgeving te hebben, op de ring bv heb ik nooit echt een snelheidssensantie, het gaat wel vreselijk hard maar dat lijkt meer vanzelfsprekend. Maar als ik over landwggetjes heenknal juist wel weer terwijl dan de absulute snelheden niet eens zo hoog zijn ?
Welke auto's bieden de meeste snelheidssensatie ?
- Mathieu
- RVV
Man man man als die HKT's net zo traag zijn als die site, dan moet het wel bagger zijn
Maar nee, ik snap wat je bedoelt dit moet de ulitieme snelheidsensatie zijn, maar zijn dit soort auto's nog enigzins normaal te gebruiken ? Als auto bedoel ik dan.
Zit er voor jou nog zo'n ding in ? Ik bedoel ben je nog van plan om een aan te schaffen ?

Maar nee, ik snap wat je bedoelt dit moet de ulitieme snelheidsensatie zijn, maar zijn dit soort auto's nog enigzins normaal te gebruiken ? Als auto bedoel ik dan.
Zit er voor jou nog zo'n ding in ? Ik bedoel ben je nog van plan om een aan te schaffen ?
- Mathieu
Als ik het geld zou hebben dan is er echt waar maar één auto voor mij.
Dat is een HKT (the poor man Donkervoort) of een Donkervoort D8 180R.
Neen, is geen auto voor alledag.
Hoeft ook niet, als er elke dag met een auto wordt gereden is de fun er snel af.
Als je een Seven hebt rijdt je er 's avonds mee na je werk of in het weekend of op je vrije dag en kun je je verheugen om weer in het karretje te stappen.
Geen radio of andere onnodige zaken, alleen een ultra licht karretje.
Potente motor en dito remmen en onderstel.
Klein stuurtje en stoelen die je omvatten als een pasgeborene bij moeders in haar armen.
Altijd open rijden, als je 80 km/u rijdt waait alle regen over je heen en steek je snel een paraplu open mocht je onverhoopt toch moeten stoppen bij een stoplicht
Stuurreacties als in een formule auto, acceleratie als een kleine raket en een snelheidsbeleving (ongeveer een metertje hoog is zo'n auto) van een goeie achtbaan.
Elke bocht en elke rotonde kan er gedrift worden, de kont komt altijd om.
Ik ben in augustus bij de Pistenclub in Bitburg nog met een HKT Seven GTS met 245pk meegereden op de langstrecke van de voormalige US airbase, zonder deurtjes. ULTIEM, echt waar.
Werkelijk alles rijdt je voorbij, binnenbocht, buitenbocht, rechte stuk, bij het uitremmen. De balans is helemaal in orde.
Porsche's 964 RS CUP, BMW M3 Kelleners, name it en je rijdt het voorbij.
Nogmaals mijn portemonnee werkt voorlopig niet mee, maar ik ben een Seven rijder in hart en nieren. Mooier wordt het niet voor mij.
Hoe mooi ik andere wagens, Porsche, Ferrari etc. ook vind.
Dat is een HKT (the poor man Donkervoort) of een Donkervoort D8 180R.
Neen, is geen auto voor alledag.
Hoeft ook niet, als er elke dag met een auto wordt gereden is de fun er snel af.
Als je een Seven hebt rijdt je er 's avonds mee na je werk of in het weekend of op je vrije dag en kun je je verheugen om weer in het karretje te stappen.
Geen radio of andere onnodige zaken, alleen een ultra licht karretje.
Potente motor en dito remmen en onderstel.
Klein stuurtje en stoelen die je omvatten als een pasgeborene bij moeders in haar armen.
Altijd open rijden, als je 80 km/u rijdt waait alle regen over je heen en steek je snel een paraplu open mocht je onverhoopt toch moeten stoppen bij een stoplicht

Stuurreacties als in een formule auto, acceleratie als een kleine raket en een snelheidsbeleving (ongeveer een metertje hoog is zo'n auto) van een goeie achtbaan.
Elke bocht en elke rotonde kan er gedrift worden, de kont komt altijd om.
Ik ben in augustus bij de Pistenclub in Bitburg nog met een HKT Seven GTS met 245pk meegereden op de langstrecke van de voormalige US airbase, zonder deurtjes. ULTIEM, echt waar.
Werkelijk alles rijdt je voorbij, binnenbocht, buitenbocht, rechte stuk, bij het uitremmen. De balans is helemaal in orde.
Porsche's 964 RS CUP, BMW M3 Kelleners, name it en je rijdt het voorbij.
Nogmaals mijn portemonnee werkt voorlopig niet mee, maar ik ben een Seven rijder in hart en nieren. Mooier wordt het niet voor mij.
Hoe mooi ik andere wagens, Porsche, Ferrari etc. ook vind.
- Mathieu
[img:700:340]http://www.einszweidrei.de/zexoten/hkt7gts.jpeg[/img]
Waardevast zijn ze zeker.
Kijk de prijzen er maar op na.
Een tweedehands HKT staat nooit lang te koop in Duitsland.
Waardevast zijn ze zeker.
Kijk de prijzen er maar op na.
Een tweedehands HKT staat nooit lang te koop in Duitsland.
- Mathieu
Ik ken nog wel een Donkie voor een prikkie.
Zie:
donkie in de kreukels
En dan plaatje 7 oftewel Divinol Cup 05 (007).jpg
Zonde
Zie:
donkie in de kreukels
En dan plaatje 7 oftewel Divinol Cup 05 (007).jpg
Zonde

- RVV
Alternatieve Euro NCAP chrash test
De hoge vraagprijzen had ik al wel gezien. maar ik bedoel meer of je zelf ook een hoge prijs kunt vangen als je er weer van af wilt. Het is toch een heel klein liefhebbers circuit waarin deze auto's verkeren. Ik denk ook niet dat een regulier auto/dealer bedrijf echt zit te wachten op zo'n ding als je hem wilt inruilen.
En particulieren die 35K 40K aftikken voor deze auto's
Als je zoeits koopt voor erbij en je blijft er 5/6 jaar in rijden dan is het niet zo'n probleem, maar dat laatste kan ik toch niet 8)

De hoge vraagprijzen had ik al wel gezien. maar ik bedoel meer of je zelf ook een hoge prijs kunt vangen als je er weer van af wilt. Het is toch een heel klein liefhebbers circuit waarin deze auto's verkeren. Ik denk ook niet dat een regulier auto/dealer bedrijf echt zit te wachten op zo'n ding als je hem wilt inruilen.
En particulieren die 35K 40K aftikken voor deze auto's

Als je zoeits koopt voor erbij en je blijft er 5/6 jaar in rijden dan is het niet zo'n probleem, maar dat laatste kan ik toch niet 8)
- markk
Snelheidsensatie. Veel belangrijker dan snelheid.
Uitlaatgeluid, stuur directheid, windgeruis, motorgeluid, vlammetje bij schakelen, etc.
Veel koppel bij lage toeren is alleen goed voor acceleratie sensatie.
Open cabrio verhoogt imho snelheid/driver sensatie. Terwijl de auto vaak juist langzamer is.
Mark.
Uitlaatgeluid, stuur directheid, windgeruis, motorgeluid, vlammetje bij schakelen, etc.
Veel koppel bij lage toeren is alleen goed voor acceleratie sensatie.
Open cabrio verhoogt imho snelheid/driver sensatie. Terwijl de auto vaak juist langzamer is.
Mark.
- Peter Tunissen
Snelheid voor mij.
Als de snelheid hoog genoeg is, komt de sensatie vanzelf.
Blijft de sensatie uit, dan is de snelheid dus niet hoog genoeg.
Zo bezien is snelheid dus belangrijker en de sensatie slechts het gevolg.
Een Smart biedt snelheidssensatie, ok, maar een Smart met 25pk niet.
Een A8 biedt geen enkele snelheidssensatie, maar een A8 met 1000pk weer wel.
Dus snelheid vind ik belangrijker, dan komt de sensatie vanzelf wel.
Als de snelheid hoog genoeg is, komt de sensatie vanzelf.
Blijft de sensatie uit, dan is de snelheid dus niet hoog genoeg.
Zo bezien is snelheid dus belangrijker en de sensatie slechts het gevolg.
Een Smart biedt snelheidssensatie, ok, maar een Smart met 25pk niet.
Een A8 biedt geen enkele snelheidssensatie, maar een A8 met 1000pk weer wel.
Dus snelheid vind ik belangrijker, dan komt de sensatie vanzelf wel.
- Mathieu
- Peter Tunissen
- Mathieu
-
-
Als ik Mathieu's verhaal zo lees, moet ik gelijk aan onderstaande video denken. Echt geweldig hoe je met zo'n Elise kan gooien en smijten.
http://video.google.com/videoplay?docid ... 1467&q=f40
z'n eerste uitremactie vind ik overigens op het naadje. Schoof die toch bijna een F40 van de baan.
http://video.google.com/videoplay?docid ... 1467&q=f40
z'n eerste uitremactie vind ik overigens op het naadje. Schoof die toch bijna een F40 van de baan.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Snelheid of snelheidssensatie.
Ik heb de laatste 2 weken meegereden met een 1987 Corrolla 1.5 taxi op gas met naar schatting 85pk automaatje 3 traps, bijna elke dag 100km of meer. Ook meegereden nmet een 2005 FIAT Palio 1.8?SLX oid hatchback met 120pk geloof ik. Ongeveer 150km en door de stad.
En een rit meegereden in een 1999er Toyota Camry 2.2 4traps aut.
Al deze 3 bieden een bepaalde sensatie, al is het alleen maar omdat m'n taxichauffeur niet weet wat kickdown is en dat tegenliggers terwijl je aan 't inhalen bent wel heel gauw de berm induiken moet en meer ongein :twisted:
De Palio met m'n zwager(Italian achter 't stuur) bood ook dergelijke sensatie(120pk met 1100kg is wel geinig), 170 op een ' vol met kuilen'zandpad met paard en wagens in je nabijheid nog meer
De Corolla voelt bij 100 alsof je liever niet harder wil, de rest van de wereld incl VRACHTWAGENS en BUSSEN vligen je dan met (onbegrensd?) 120 ofzo voorbij.
De Camry:STIL, TRAAG9ivm niet kunnen vinden van de kickdown) maar ook bij 140kmh en een kapot wiellager best wel een snelheid van ff rustig aan.
De PALIO vond ik vanaf 140 ook vrij 'heftig', zoiets als 230 met m'n 330(SERIEUS)
Dan gisteren terug met de 330 vanaf Schiphol. 160 in notime, no worries. 220 door de polder.
Sensatie is moeilijk te definieren. IK gac voor snelheid.
IK kan me inschrijven met een ledikant op een buizenframe en 3 fietswielen zonder rem voor Fiets 'm er in:SENSATIE.
Snapt u 'm nog?

Ik heb de laatste 2 weken meegereden met een 1987 Corrolla 1.5 taxi op gas met naar schatting 85pk automaatje 3 traps, bijna elke dag 100km of meer. Ook meegereden nmet een 2005 FIAT Palio 1.8?SLX oid hatchback met 120pk geloof ik. Ongeveer 150km en door de stad.
En een rit meegereden in een 1999er Toyota Camry 2.2 4traps aut.
Al deze 3 bieden een bepaalde sensatie, al is het alleen maar omdat m'n taxichauffeur niet weet wat kickdown is en dat tegenliggers terwijl je aan 't inhalen bent wel heel gauw de berm induiken moet en meer ongein :twisted:
De Palio met m'n zwager(Italian achter 't stuur) bood ook dergelijke sensatie(120pk met 1100kg is wel geinig), 170 op een ' vol met kuilen'zandpad met paard en wagens in je nabijheid nog meer

De Corolla voelt bij 100 alsof je liever niet harder wil, de rest van de wereld incl VRACHTWAGENS en BUSSEN vligen je dan met (onbegrensd?) 120 ofzo voorbij.
De Camry:STIL, TRAAG9ivm niet kunnen vinden van de kickdown) maar ook bij 140kmh en een kapot wiellager best wel een snelheid van ff rustig aan.
De PALIO vond ik vanaf 140 ook vrij 'heftig', zoiets als 230 met m'n 330(SERIEUS)
Dan gisteren terug met de 330 vanaf Schiphol. 160 in notime, no worries. 220 door de polder.
Sensatie is moeilijk te definieren. IK gac voor snelheid.
IK kan me inschrijven met een ledikant op een buizenframe en 3 fietswielen zonder rem voor Fiets 'm er in:SENSATIE.
Snapt u 'm nog?

-
Die f40 en die kever die zijn gewoon aan het rijden over de baan..ipv aan het racen.. Vandaar dan een Elise die wagens ook voorbij komt.. Blijft een leuk auto'tje dat zeker.. maar dit filmpje vertekend het een beetje vind ik.. wanneer die kever en die F40 1 keer serieus bereden worden is het over met de Lotus...
Gr de V.
Ps. de uitremactie is helemaal een goed beeld van waar die andere 2 meebezig zijn..
Gr de V.
Ps. de uitremactie is helemaal een goed beeld van waar die andere 2 meebezig zijn..