DOWNFORCE MOTORSPORT

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Luuk

Re: DOWNFORCE MOTORSPORT

Bericht door Luuk » 07 jul 2009, 12:23

GTRene schreef:
Macboy schreef:
Macboy schreef:En net zo jammer vind ik dat er NERGENS een logo te vinden is van DF.
Het is leuk dat DF als forum heeft gediend om Downforce mede mogelijk te maken, maar waarom dan niet iets daarvoor terug doen ? Of wordt dit bewust gedaan ? Kan ik me ook iets bij voorstellen, maar zeg dat dan gewoon. Niet dat ik de sfeer wil verpesten, maar ik vind het beetje kinderachtig als mijn posts genegeerd worden :hmmm:
tis al een beetje terug te vinden in de naam Macboy, DownForce :wink:
Dat lijkt mij ook de geheime hint! :mrgreen:

Dutch

Bericht door Dutch » 07 jul 2009, 15:34

steve smith schreef:Joy heeft het meeste wel beschreven. Zie anders

http://en.wikipedia.org/wiki/Heel-and-toe" onclick="window.open(this.href);return false; (vergeet het double declutch verhaal meteen, tenzij je met echt ouwe meuk wilt gaan rijden)

Bij jouw M5 zal je trouwens best ff moeten oefenen voordat het vloeiend gaat, simpelweg omdat het gaspedaal loodzwaar gaat en de slag van het gaspedaal errug lang is. Het kan iig wel, een zachte dunne schoenzool helpt in het begin.
[off-topic]
Ik zou inmiddels niet meer anders kunnen. En ik dubbelkluts er ook bij, gewoon omdat het leuk is en om het in de vingers, eh, tenen te hebben voor als ik in een echte klassieker stap. Is inderdaad een kwestie van oefenen. (Zoals met alles. :mrgreen: )

Wel verstandig om eerst een hele tijd alleen te oefenen met remmen, om zo veel kracht op te bouwen dat je ook met een halve voet de volle remdruk kunt geven. Dan pas de echte heel-and-toe- of sideflipbeweging erbij. En dan eventueel nog combineren met double clutchen. Makkelijke schoenen scheelt; die heb ik in de Fiesta wel nodig, ondanks dat de pedalen best goed staan. Maar in de BMW kan echt iedereen 't, zo perfect is daarin de pedaalsetup, vooral dankzij het 'staande' gaspedaal.

Hoewel je er altijd auto's tussen zult hebben zitten waarbij het echt niet kan, gewoon omdat de pedalen er niet goed voor staan of omdat de elektronica remmen en gasgeven tegelijk niet mogelijk maakt (zoals in de Skoda).
[/ot]

DownforceJan

Bericht door DownforceJan » 08 jul 2009, 00:18

:bignews: :bignews:

Goed nieuws van de autoschadeploeg, bestaande uit Jitse en Robert (ons nieuwste teamlid :thumbup: ).
De auto van Jitse en Peter blijkt niet krom. De reparaties zijn deze week al gereed.
Het viel achteraf dus best mee. De auto is ook ingemeten en bleek niet krom te zijn.
Stevige bak, zo'n 130i. :banaan:

RVV

Bericht door RVV » 08 jul 2009, 00:22

:thumbup:

Snipe

Bericht door Snipe » 08 jul 2009, 00:25

Da's goed nieuws.

@ Steve: ik ben inmiddels bijgelezen over shiftlock en slepen. Overigens is de M5 sowieso een lastige auto om mee te rijden, door de loodzware bediening van de pedalen, de enorme versnellingspook en het gargantueske airbagstuur.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 08 jul 2009, 10:20

Je doet nu net of het een Big Healey is, en dat is 't absoluut niet. Sterker nog, M5's zijn imho vrij makkelijk te bedienen auto's. Of mis ik je sarcasme smiley? :hmmm: :D

@Jan: Goed nieuws! Op naar 't ereschavot!

(Laurens, niets ten nadele van jouw knappe prestaties, maar ik gun 't ze heel graag).

Snipe

Bericht door Snipe » 08 jul 2009, 10:40

Dennis, het was natuurlijk wel een beetje stevig aangezet maar ik bedoelde natuurlijk vergeleken met een moderne-niks-aan-de-hand-leasebak, laat ik zeggen een Audi A4 of zo. Laatst reed een vriend van me een stukje met de M5, die had er serieus moeite mee.

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 08 jul 2009, 11:12

Goed nieuws omtrent de 130i Jan!!

Mooie beelden ook afgelopen zondag op de TV. Ik zat aan de buis gekluisterd ;).

Well done Hugo, voor wat betreft de aankondiging op DR! Superb.

GTRene

Bericht door GTRene » 08 jul 2009, 11:28

DownforceJan schreef::bignews: :bignews:

Goed nieuws van de autoschadeploeg, bestaande uit Jitse en Robert (ons nieuwste teamlid :thumbup: ).
De auto van Jitse en Peter blijkt niet krom. De reparaties zijn deze week al gereed.
Het viel achteraf dus best mee. De auto is ook ingemeten en bleek niet krom te zijn.
zow :thumbup: gelukkig maar, damn wat sterk en wat zijn de boys snel :clap: super

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 08 jul 2009, 12:25

WAt bedoel je precies met schade ploeg?
Jitse maakt de schade en Robert die deukt de auto uit, of moet ik het anders zien :?: :mrgreen:

ErikS

Bericht door ErikS » 08 jul 2009, 12:53

Downforce Hans schreef:

Jitse maakt de schade en Robert die deukt de auto uit, of moet ik het anders zien :?: :mrgreen:

Moest er wel ff om lachen inderdaad!
Geluk was natuurlijk dat Jitse hem redelijk recht tegen de muur aanzette....
Was hij er recht ingevlogen was er denk ik minder van te maken... :shock:

Laurens

Bericht door Laurens » 08 jul 2009, 13:13

Dennis Cavallino schreef:Je doet nu net of het een Big Healey is, en dat is 't absoluut niet. Sterker nog, M5's zijn imho vrij makkelijk te bedienen auto's. Of mis ik je sarcasme smiley? :hmmm: :D

@Jan: Goed nieuws! Op naar 't ereschavot!

(Laurens, niets ten nadele van jouw knappe prestaties, maar ik gun 't ze heel graag).
Als het maar een downforce auto is :thumbup:

Macboy

Bericht door Macboy » 08 jul 2009, 14:26

Even voor de duidelijkheid: ook ik beschouw DF als mijn geesteskindje en als ik dan het DF logo zie op SBS6 beschouw ik dat gewoon als een soort van trots :)

Net zoiets als Vuistman: dat is toch geweldig als je die sticker van Elmar dan ergens terugziet :clap:

DownforceJan

Bericht door DownforceJan » 08 jul 2009, 14:42

Downforce Hans schreef:

Robert is de ervaren vakman. Jitse leert het nu van Robert. Altijd handig als je de grenzen verkent. :wink:
Ze zetten samen de auto klaar voor Zolder. :mrgreen: .
Vanavond ga ik maar eens kijken in Oud-Gastel.
Dan weet ik of hun werk ook vooruitgang betekent. :hmmm:

DownforceJitse

Bericht door DownforceJitse » 08 jul 2009, 14:53

DownforceJan schreef:
Downforce Hans schreef:

Robert is de ervaren vakman. Jitse leert het nu van Robert. Altijd handig als je de grenzen verkent. :wink:
:evil:

@iko

Bericht door @iko » 08 jul 2009, 17:01

DownforceJan schreef:
Je moet ze idd hun eigen schades laten repareren. Dan leren ze het wel af :mrgreen:

DownforceJan

Bericht door DownforceJan » 08 jul 2009, 17:04

Aiko schreef:
DownforceJan schreef:
Je moet ze idd hun eigen schades laten repareren. Dan leren ze het wel af :mrgreen:
Daar ben ik niet zo zeker van helaas.
Jitse vind het mooi werk om te doen. :?

Shakes

Bericht door Shakes » 08 jul 2009, 17:05

Jitse maakt de schade en Robert die deukt de auto uit, of moet ik het anders zien

Gniffel :mrgreen:

Maccie, volgens mij dringen je sticker posts niet echt door :nah:

RVV

Bericht door RVV » 08 jul 2009, 17:06

Jan anders pakken we die 130i'tjes met een zooi oude matrassen in, scheelt een stuk :mrgreen:

DownforceJan

Bericht door DownforceJan » 08 jul 2009, 17:21

Rico schreef:Jan anders pakken we die 130i'tjes met een zooi oude matrassen in, scheelt een stuk :mrgreen:

Waarom dat nog niet eerder is gedaan, is mij een raadsel. :df:

Dutch

Bericht door Dutch » 08 jul 2009, 17:49

Dennis Cavallino schreef:Je doet nu net of het een Big Healey is, en dat is 't absoluut niet. Sterker nog, M5's zijn imho vrij makkelijk te bedienen auto's. Of mis ik je sarcasme smiley? :hmmm: :D
Wat heeft een Big Healey met grote auto's te maken? :hmmm:

Die heet alleen maar Big omdat hij 'groot' is in vergelijking met een Sprite, maar voor de rest is 't het een klein karretje (kleiner dan het kleinste boodschappenautootje van tegenwoordig) waarin je heel makkelijk rijdt en nog makkelijker double-clutcht en tussengas geeft.

Dennis moet eens snel in een Big Healey gaan rijden of ik mis de sarcasme-smiley bij een opmerking waarbij óók een sarcasme-smiley ontbreekt. *insert sarcasme-smiley*

DownforceJan

Bericht door DownforceJan » 08 jul 2009, 18:49

Dutch schreef:
Wat heeft een Big Healey met grote auto's te maken? :hmmm:

Die heet alleen maar Big omdat hij 'groot' is in vergelijking met een Sprite, maar voor de rest is 't het een klein karretje (kleiner dan het kleinste boodschappenautootje van tegenwoordig) waarin je heel makkelijk rijdt en nog makkelijker double-clutcht en tussengas geeft.

Dennis moet eens snel in een Big Healey gaan rijden of ik mis de sarcasme-smiley bij een opmerking waarbij óók een sarcasme-smiley ontbreekt. *insert sarcasme-smiley*

Kunnen we niet een Sjonnies-topic openen? :hammer:

Tom V

Bericht door Tom V » 08 jul 2009, 20:08

Ik denk dat ik op de Zondag ook even in Zolder kom kijken volgende week. Er rijden nog wat bekenden van me in de Youngtimers wat natuurlijk ook een mooie gelegenheid is even langs Downforce te komen. Jan, heb je nog even wat tijd over denk je? :wink:

DownforceJan

Bericht door DownforceJan » 08 jul 2009, 22:36

Tom V schreef:Ik denk dat ik op de Zondag ook even in Zolder kom kijken volgende week. Er rijden nog wat bekenden van me in de Youngtimers wat natuurlijk ook een mooie gelegenheid is even langs Downforce te komen. Jan, heb je nog even wat tijd over denk je? :wink:
Tom, je bent van harte welkom.
:thumbup:

Downforce Dennis

Bericht door Downforce Dennis » 09 jul 2009, 16:27

Ik lag gisteren een beetje ziek op bed, maar toen ik vanmorgen in oud gastel aankwam werd ik aangenaam verrast door een, onder plamuurstof badende, werkplaats met een bijna nieuwe 130i op de brug :lol: Het leek een beetje een mission impossible bij het uitdeuken maar Jitse en Robert hebben echt erg goed hun best gedaan en het resultaat mag er absoluut zijn! Proficiat heren, maar toch liever niet voor herhaling vatbaar :lol:
Nico en ik zijn in de weer geweest en de auto staat bijna terug in elkaar. Morgen naar de spuiter en ik mag de auto zondagavond weer ophalen.
Jitse en Robert hebben de afgelopen weken echt heel hard gewerkt aan de 434 om hem terug toonbaar te krijgen en dat is absoluut gelukt. Nu is het aan Jitse en Peter om het harde werk om te zetten in goede resultaten.
De hangbuikzwijntjes op nike's staan weer in combat mode. :banaan:
Alle teamleden zijn de laatste stukjes energie en motivatie bij elkaar aan het rapen om vol goede moed naar zolder te gaan. Voor Bjorn, Tom, Nico en natuurlijk mezelf zal het een extra speciaal raceweekend zijn, omdat het voor ons een thuiswedstrijdje is. De uitgelezen kans om aan familie, vrienden, kennissen, maitresses, exen, aartsrivalen en jeugliefdes-die-je-nooit-kon-krijgen te laten zien wat we doen en vooral wat we kunnen bereiken. :mrgreen:

Ohja, lijkt me overbodig om te zeggen maar toch... WE HEBBEN ER ZIN IN! :clap:

PS: Jitse, breng straks maar een goeie borstel en stofzuiger mee verdomme :hammer: :roflol: :roflol: :roflol:

Plaats reactie