Haasje over

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
GTRene

Haasje over

Bericht door GTRene » 04 jul 2009, 12:22

:coffee:
Laatst gewijzigd door GTRene op 02 jul 2012, 12:03, 2 keer totaal gewijzigd.

Fernando

Re: Haasje over, de naweeën

Bericht door Fernando » 04 jul 2009, 12:30

succes Rene... :(

allen

Bericht door allen » 04 jul 2009, 12:36

Goh Rene, die Britse meuk is denk toch betrouwbaarder dan Duitse degelijkheid. :wink:

Casper

Bericht door Casper » 04 jul 2009, 12:45

Jij hebt ook geen mazzel de laatste tijd. Voor mij zou de lol er inmiddels wel af zijn denk ik en zou ik een andere auto kopen...

GTRene

Bericht door GTRene » 04 jul 2009, 12:51

:coffee:
Laatst gewijzigd door GTRene op 02 jul 2012, 12:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Jeroen van Emmerik
Locatie: Haarlem; auto: toyota supra mk3; Ruska classika 1966/1977; Lexus LS400 UCF10 1992

Bericht door Jeroen van Emmerik » 04 jul 2009, 13:03

sjees... das KUT Rene! :bag:

Erik K.

Bericht door Erik K. » 04 jul 2009, 13:49

Zit je niet mee kerel :(

RVV

Bericht door RVV » 04 jul 2009, 14:14

nounou zeg.. is je niet gegund hoor.

arjanvanessen

Bericht door arjanvanessen » 04 jul 2009, 20:47

dat soort slangen zijn door een beetje hydroliek boer wel te maken op maat , bv een wat groter landbouw mechanisatie bedrijf , of een laadkleppenboer

succes
Arjan
ps , rijssen daar zit van Heek toch ook ? , das zover ik hem ken ook een aardige vakman toch , kan hij je niet helpen , die is toch aardig thuis in BMW

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 04 jul 2009, 22:17

allen schreef:Goh Rene, die Britse meuk is denk toch betrouwbaarder dan Duitse degelijkheid. :wink:

Waarschijnlijk was het een britse monteur die aan zijn auto gesleuteld heeft :bag:

GTRene

Bericht door GTRene » 05 jul 2009, 03:48

arjanvanessen schreef:dat soort slangen zijn door een beetje hydroliek boer wel te maken op maat , bv een wat groter landbouw mechanisatie bedrijf , of een laadkleppenboer

succes
Arjan
ps , rijssen daar zit van Heek toch ook ? , das zover ik hem ken ook een aardige vakman toch , kan hij je niet helpen , die is toch aardig thuis in BMW
Klopt die zit daar heel vlak bij, das wel een vakman, maar helaas veels te druk en werkt alleen staan wel 10 projecten ofzo :lol: anders was hij ook men eerste keus, heeft ook men S54 Z3 M coupe weer helemaal tip top gemaakt moeilijke job :thumbup:

Ik snap de dealer ook niet, destijds hebben ze aan die slangen van mijn auto nieuwe aansluitingen op gemaakt want zo zeggen ze, ze konden die niet krijgen? ja ze kijken niet ver...helaas, duurde ook 3 weken voor ze weer terug kwamen waar dat aan lag?? anyway in theorie zit daar garantie op dus terug naar hen...nu maar hopen dat ze het goed repareren, ik check zoveel mogelijk dat snap je wel :mrgreen:

der zijn ergere zaken, maar je wordt er beslist niet happy van, en daar verwachte ik helemaal niks, immers nieuwe koppelingen erop....dus niet goed gedaan diegene waar ze het uitbesteed hebben.

Zag ook wel bij bv Biesheuvel autosport dat ze die dingen op maat maken, dus mogelijkheden genoeg...maja.
http://www.biesheuvel.nl/store/page/20" onclick="window.open(this.href);return false;

Lol @Hanz :lol:

Stefan R
Auto: Vakantievoertuig

Bericht door Stefan R » 05 jul 2009, 14:11

Je woont een beetje ver weg Rene, maar wij kunnen het ook op de zaak. En klaar terwijl u wacht :mrgreen:

allen

Bericht door allen » 05 jul 2009, 14:21

Gaspedaal ook klaar terwijl ik wacht toch Stefan? Ik ook met deze wagen weer een probleem met de pedalen. :mrgreen:
Wellicht zwemvliezen proberen. Die zijn wat breder.

Hans is helemaal niet grappig Rene! :hammer:

GTRene

Bericht door GTRene » 05 jul 2009, 15:19

Stefan R schreef:Je woont een beetje ver weg Rene, maar wij kunnen het ook op de zaak. En klaar terwijl u wacht :mrgreen:
Handig :thumbup: verder snap ik ze ook niet zo goed, ze zijn zo gewend aan BMW delen op nr carros en uit de PC dat denken voor juist oplossingen als het eens wat anders is heel moeilijk is voor een steriele garage zeg maar, dat vind ik erg jammer.
Hoop maar dat het nu niet weer 3 weken duurt voor ze die leiding weer opnieuw geflenst? hebben waar ze het uitbesteden...en nu hopelijk goed...tis ff 1 flexiebele staalomvlochten leiding eraf draaien, die naar dat bedrijf en inderdaad klaar terwijl u wacht (als ze die aansluitingen op voorraad hebben)

@allen :lol: funny DF

Trouwens wat is er mis met je gaspedaal dan :hmmm: of weet je hem volgens Hans nog niet echt te vinden :lol: :wink:

Joy

Bericht door Joy » 05 jul 2009, 15:58

Nou, hopelijk is dit het laatste probleem wat je overkomt. Het is prachtig weer voor een toerrit naar de Eiffel. Als ik weer een auto heb, als Allen weer kan heel and toe'en en de overige heren ook tijd hebben moeten we eens een leuke rit plannen.

Stefan R
Auto: Vakantievoertuig

Bericht door Stefan R » 05 jul 2009, 19:04

allen schreef:Gaspedaal ook klaar terwijl ik wacht toch Stefan? Ik ook met deze wagen weer een probleem met de pedalen. :mrgreen:
Wellicht zwemvliezen proberen. Die zijn wat breder.
Ja, wanneer kom je met de Speedy langs Allen? :mrgreen:

GTRene

Bericht door GTRene » 06 jul 2009, 09:40

Nu zei ik wel van ff 2 nieuwe slangen erop zetten die op de olie koeler hoorde, en dat het destijds zolang duurde....

Werd ik vanmorgen wakker met de gedachte, hey ze hebben toen 2 nieuwe koppelingen erop gezet na dat Haas verhaal...

Weer verder denkend van, hey er zitten geen 6-kant vormen aan die slang dus je kunt ze niet aandraaien alleen met die ene centrale inbusbout :hmmm:

Je kan dus helemaal geen losse slanggen kopen voor mijn type, dat komt omdat men oliekoeler wel een standaard Z3 M coupe en M3 model is, maar niet de standaard set-up heeft en omgekeerd gemonteerd is omdat de rest anders is.
Normaal zit er een vast stuk aan met 2 leidingen zie foto, maar mijn oliekoeler is omgedraaid en aan die vaste koppelstukken moesten ze dus slangen op knellen en nw rosetten? op maken, tis dus allemaal aangepast matteriaal en dus niet te koop, dus vrij delicaat het oude moet er af gehaald worden zonder de boel te beschadigen en de nwe aansluiting moet weer op de 2 korte stompjes gekneld worden.

Dus het verhaal is toch niet zo makkelijk als ik in eerste instantie dacht, dus neem men woorden over wat vrij makkelijk zou kunnen zijn terug :bag:
Ze moesten ook nog eens de juiste koppelstukken vinden enz.

Afbeelding

Dit is zo'n olie koeler, en normaal zit er dus standaard de nr 4 op de oil cooling pipe.

http://bmwfans.info/parts/catalog/17212227235/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://bmwfans.info/parts/catalog/Z3/Co ... l_cooling/" onclick="window.open(this.href);return false;

tis nog steeds wel te doen, maar dus veel moeilijker dan ik schetste...schoot me vanmorgen ineens te binnen, snapte destijds dat verhaal ook al niet van de dealer die weer werd uitgelegd door iemand anders die het weer anders vertelde als zijnde dat verhaal wat ik vertelde :roflol: snappie het nog :wink:

Rich

Bericht door Rich » 06 jul 2009, 11:48

Tsjongejonge zeg Rene, jij hebt echt geen geluk de laatste tijd, pffffffffft. Ik dacht dat ik pech had gehad de laatste jaren met m'n ride, maar wat jij dit jaar al niet allemaal voor sores hebt gehad.
Sterkte met dit weer laten fixen.

GTRene

Bericht door GTRene » 06 jul 2009, 12:56

Rich schreef:Tsjongejonge zeg Rene, jij hebt echt geen geluk de laatste tijd, pffffffffft. Ik dacht dat ik pech had gehad de laatste jaren met m'n ride, maar wat jij dit jaar al niet allemaal voor sores hebt gehad.
Sterkte met dit weer laten fixen.
Nee de laatste tijd wat dat betrefd veel pech al gehad, maja ook tijden gekend met weinig gebreken, moge sie spoedig weer aanbreken :mrgreen:

Net nog wel geluk gehad met het verbeteren aan de Saxo, wilde ff onder de auto kijken naar de uitlaat e.d. en krikte de auto hoog op, met men nieuwe lage garage krik (werkt lekker dat ding :thumbup: ) maar zag dat ik hem niet helemaal goed had staan stond op randje van de steun, en dacht 1 cm bijtrekken en dan staat ie beter verdeeld..dus met rechterhand pak ik de krik vooraan bij dat brede wiel maar de pink over de scherpe rand van de zijkant daar waar de hebbrug in weg zakt zeg maar...(stom stom stom) met men linkerhand draaide ik de buis wat om zodat de auto omlaag kwam...(met men hand dus daar...om de krik iets te verschuiven zodra ie vrij kwam...dus de krik zakt vrij vlot...aaaaaaaaaaaaaaah men pink ertussen kon nog net snel de buis vast zetten zodat het zakken stopte,...
:shocking: alleen wat vel eraf :shithappens: als ik de krik niet snel dicht gedraaid had was men pink gebroken met dat gewicht bij het eind op het hefgedeelte :| echt mazzel gehad....
Dus ook nog wel mazzel af en toe :wink:

Maja hoop wel dat ze nu de aparte aansluiting van de oliekoeler goed kunnen maken, is nogal een ander klusje dan normaal, maar omdat ze het de vorige keer gelukt is (bij dat uitbesteden) neem ik aan dat ze nu weten wat te doen/verbeteren waarschijnlijk niet hard genoeg gekneld of net niet goed genoeg de staalomvlochten rubberleiding in de knelling gedrukt wat weer op 1 van de 2 stalen aansluitingen komt.

GTRene

Bericht door GTRene » 07 jul 2009, 16:33

Net ff bij de dealer geweest voor een hele lijst nieuwe bouwen/moeren/houders/stabistangen/rubberhouders enz op te halen (wil alles vernieuwen als ik ook de nieuwe onderstel rubbers rondom erin laat zetten dus ook alle boutjes en moertjes :lol: )

anyway, ik was daar en dacht meteen ff horen ivm de olieleidingen hoe en wat, :hmmm: waren ze er al mee bezig geweest :thumbup: de leidingen zijn eraf en het verhaal is ook al opgestuurd naar het bedrijf die de werkzaamheden verricht en moet zorgen dat de knelstukken nu wel drukbestendig zijn en blijven :mrgreen:
Wat dat betrefd zetten ze er wel meteen actie op, hoop dat de reactie mij bevalt :df: moet er niet aan denken dat je op de snelweg zit en een grote doordraaier gaat nemen en ondertussen olie ook op je banden komt zoals ik dus had met die leiding...krijg je scary moments, nu ging het gelukkig niet hard :hosanna:

Emiel

Bericht door Emiel » 07 jul 2009, 19:23

Even goed proefrijden als ze het nu weer gerepareerd hebben :mrgreen:

GTRene

Bericht door GTRene » 07 jul 2009, 19:38

Capo_Miel schreef:Even goed proefrijden als ze het nu weer gerepareerd hebben :mrgreen:
thats the easy part :df:
alhoewel het nu ook pas na bijna 3 maand gebeurde ofzo, ik rijd ook niet zoveel, dus denk helemaal lekker vertrouwd weer gassen als normaal (niet dat de laatste tijd echt onbezorgd ging :hammer: ) zal weer even tijd nodig hebben (vertrouwen krijgen in, echter het blijft techniek en net zo sterk als de zwakste schakel)
Ik inspecteer het sowieso optisch en een stevige proefrit ff temp olie goed stoken :wink: we zien wel weer :angel:

GTRene

Bericht door GTRene » 15 jul 2009, 00:31

:hosanna: vandaag men Z3 weer terug :thumbup:

eerst even langs de wasstraat al die olie troep eraf spuiten...

was nog best een rot klusje, maar is mooi geworden nu, natuurlijk had ik leiver de oude opstelling die was iets minder aanwezig, maar ben ook blij met wat ze gedaan hebben.

Het werk is uitbesteed (de leidingen e.d. dan) aan een bedrijf dat ook de leidingen e.d. maakt voor sportwagen fabrikant Spyker :clap: volgens mij hebben ze er speciale koppen opgelast :thumbup: nu kunnen er wartelmoeren op en dus lossen leidingen :thumbup: zie foto's.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

boel nagekeken e.d., nu ist oke/beter zo te zien.....en anders verander ik alles zelf wel dan komt het zeker goed.
Laatst gewijzigd door GTRene op 02 jul 2012, 12:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Robert Campbell

Bericht door Robert Campbell » 20 jul 2009, 01:42

Ziet er netjes uit Rene, vraag me af waarom BMW het niet meteen zo gedaan heeft ;-)

Rob

Plaats reactie