Haasje over
- GTRene
- Fernando
Re: Haasje over, de naweeën
succes Rene... 

-
Goh Rene, die Britse meuk is denk toch betrouwbaarder dan Duitse degelijkheid. 

- Casper
Jij hebt ook geen mazzel de laatste tijd. Voor mij zou de lol er inmiddels wel af zijn denk ik en zou ik een andere auto kopen...
- Jeroen van Emmerik
- Locatie: Haarlem; auto: toyota supra mk3; Ruska classika 1966/1977; Lexus LS400 UCF10 1992
sjees... das KUT Rene! 

- Erik K.
Zit je niet mee kerel 

- RVV
nounou zeg.. is je niet gegund hoor.
-
dat soort slangen zijn door een beetje hydroliek boer wel te maken op maat , bv een wat groter landbouw mechanisatie bedrijf , of een laadkleppenboer
succes
Arjan
ps , rijssen daar zit van Heek toch ook ? , das zover ik hem ken ook een aardige vakman toch , kan hij je niet helpen , die is toch aardig thuis in BMW
succes
Arjan
ps , rijssen daar zit van Heek toch ook ? , das zover ik hem ken ook een aardige vakman toch , kan hij je niet helpen , die is toch aardig thuis in BMW
- Downforce Hans
allen schreef:Goh Rene, die Britse meuk is denk toch betrouwbaarder dan Duitse degelijkheid.
Waarschijnlijk was het een britse monteur die aan zijn auto gesleuteld heeft

- GTRene
Klopt die zit daar heel vlak bij, das wel een vakman, maar helaas veels te druk en werkt alleen staan wel 10 projecten ofzoarjanvanessen schreef:dat soort slangen zijn door een beetje hydroliek boer wel te maken op maat , bv een wat groter landbouw mechanisatie bedrijf , of een laadkleppenboer
succes
Arjan

Ik snap de dealer ook niet, destijds hebben ze aan die slangen van mijn auto nieuwe aansluitingen op gemaakt want zo zeggen ze, ze konden die niet krijgen? ja ze kijken niet ver...helaas, duurde ook 3 weken voor ze weer terug kwamen waar dat aan lag?? anyway in theorie zit daar garantie op dus terug naar hen...nu maar hopen dat ze het goed repareren, ik check zoveel mogelijk dat snap je wel

der zijn ergere zaken, maar je wordt er beslist niet happy van, en daar verwachte ik helemaal niks, immers nieuwe koppelingen erop....dus niet goed gedaan diegene waar ze het uitbesteed hebben.
Zag ook wel bij bv Biesheuvel autosport dat ze die dingen op maat maken, dus mogelijkheden genoeg...maja.
http://www.biesheuvel.nl/store/page/20" onclick="window.open(this.href);return false;
Lol @Hanz

- Stefan R
- Auto: Vakantievoertuig
Je woont een beetje ver weg Rene, maar wij kunnen het ook op de zaak. En klaar terwijl u wacht 

-
Gaspedaal ook klaar terwijl ik wacht toch Stefan? Ik ook met deze wagen weer een probleem met de pedalen.
Wellicht zwemvliezen proberen. Die zijn wat breder.
Hans is helemaal niet grappig Rene!

Hans is helemaal niet grappig Rene!

- GTRene
HandigStefan R schreef:Je woont een beetje ver weg Rene, maar wij kunnen het ook op de zaak. En klaar terwijl u wacht

Hoop maar dat het nu niet weer 3 weken duurt voor ze die leiding weer opnieuw geflenst? hebben waar ze het uitbesteden...en nu hopelijk goed...tis ff 1 flexiebele staalomvlochten leiding eraf draaien, die naar dat bedrijf en inderdaad klaar terwijl u wacht (als ze die aansluitingen op voorraad hebben)
@allen

Trouwens wat is er mis met je gaspedaal dan

- Joy
Nou, hopelijk is dit het laatste probleem wat je overkomt. Het is prachtig weer voor een toerrit naar de Eiffel. Als ik weer een auto heb, als Allen weer kan heel and toe'en en de overige heren ook tijd hebben moeten we eens een leuke rit plannen.
- Stefan R
- Auto: Vakantievoertuig
Ja, wanneer kom je met de Speedy langs Allen?allen schreef:Gaspedaal ook klaar terwijl ik wacht toch Stefan? Ik ook met deze wagen weer een probleem met de pedalen.![]()

- GTRene
Nu zei ik wel van ff 2 nieuwe slangen erop zetten die op de olie koeler hoorde, en dat het destijds zolang duurde....
Werd ik vanmorgen wakker met de gedachte, hey ze hebben toen 2 nieuwe koppelingen erop gezet na dat Haas verhaal...
Weer verder denkend van, hey er zitten geen 6-kant vormen aan die slang dus je kunt ze niet aandraaien alleen met die ene centrale inbusbout
Je kan dus helemaal geen losse slanggen kopen voor mijn type, dat komt omdat men oliekoeler wel een standaard Z3 M coupe en M3 model is, maar niet de standaard set-up heeft en omgekeerd gemonteerd is omdat de rest anders is.
Normaal zit er een vast stuk aan met 2 leidingen zie foto, maar mijn oliekoeler is omgedraaid en aan die vaste koppelstukken moesten ze dus slangen op knellen en nw rosetten? op maken, tis dus allemaal aangepast matteriaal en dus niet te koop, dus vrij delicaat het oude moet er af gehaald worden zonder de boel te beschadigen en de nwe aansluiting moet weer op de 2 korte stompjes gekneld worden.
Dus het verhaal is toch niet zo makkelijk als ik in eerste instantie dacht, dus neem men woorden over wat vrij makkelijk zou kunnen zijn terug
Ze moesten ook nog eens de juiste koppelstukken vinden enz.

Dit is zo'n olie koeler, en normaal zit er dus standaard de nr 4 op de oil cooling pipe.
http://bmwfans.info/parts/catalog/17212227235/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://bmwfans.info/parts/catalog/Z3/Co ... l_cooling/" onclick="window.open(this.href);return false;
tis nog steeds wel te doen, maar dus veel moeilijker dan ik schetste...schoot me vanmorgen ineens te binnen, snapte destijds dat verhaal ook al niet van de dealer die weer werd uitgelegd door iemand anders die het weer anders vertelde als zijnde dat verhaal wat ik vertelde
snappie het nog 
Werd ik vanmorgen wakker met de gedachte, hey ze hebben toen 2 nieuwe koppelingen erop gezet na dat Haas verhaal...
Weer verder denkend van, hey er zitten geen 6-kant vormen aan die slang dus je kunt ze niet aandraaien alleen met die ene centrale inbusbout

Je kan dus helemaal geen losse slanggen kopen voor mijn type, dat komt omdat men oliekoeler wel een standaard Z3 M coupe en M3 model is, maar niet de standaard set-up heeft en omgekeerd gemonteerd is omdat de rest anders is.
Normaal zit er een vast stuk aan met 2 leidingen zie foto, maar mijn oliekoeler is omgedraaid en aan die vaste koppelstukken moesten ze dus slangen op knellen en nw rosetten? op maken, tis dus allemaal aangepast matteriaal en dus niet te koop, dus vrij delicaat het oude moet er af gehaald worden zonder de boel te beschadigen en de nwe aansluiting moet weer op de 2 korte stompjes gekneld worden.
Dus het verhaal is toch niet zo makkelijk als ik in eerste instantie dacht, dus neem men woorden over wat vrij makkelijk zou kunnen zijn terug

Ze moesten ook nog eens de juiste koppelstukken vinden enz.
Dit is zo'n olie koeler, en normaal zit er dus standaard de nr 4 op de oil cooling pipe.
http://bmwfans.info/parts/catalog/17212227235/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://bmwfans.info/parts/catalog/Z3/Co ... l_cooling/" onclick="window.open(this.href);return false;
tis nog steeds wel te doen, maar dus veel moeilijker dan ik schetste...schoot me vanmorgen ineens te binnen, snapte destijds dat verhaal ook al niet van de dealer die weer werd uitgelegd door iemand anders die het weer anders vertelde als zijnde dat verhaal wat ik vertelde

- Rich
Tsjongejonge zeg Rene, jij hebt echt geen geluk de laatste tijd, pffffffffft. Ik dacht dat ik pech had gehad de laatste jaren met m'n ride, maar wat jij dit jaar al niet allemaal voor sores hebt gehad.
Sterkte met dit weer laten fixen.
- GTRene
Nee de laatste tijd wat dat betrefd veel pech al gehad, maja ook tijden gekend met weinig gebreken, moge sie spoedig weer aanbrekenRich schreef:Tsjongejonge zeg Rene, jij hebt echt geen geluk de laatste tijd, pffffffffft. Ik dacht dat ik pech had gehad de laatste jaren met m'n ride, maar wat jij dit jaar al niet allemaal voor sores hebt gehad.

Net nog wel geluk gehad met het verbeteren aan de Saxo, wilde ff onder de auto kijken naar de uitlaat e.d. en krikte de auto hoog op, met men nieuwe lage garage krik (werkt lekker dat ding

Dus ook nog wel mazzel af en toe

Maja hoop wel dat ze nu de aparte aansluiting van de oliekoeler goed kunnen maken, is nogal een ander klusje dan normaal, maar omdat ze het de vorige keer gelukt is (bij dat uitbesteden) neem ik aan dat ze nu weten wat te doen/verbeteren waarschijnlijk niet hard genoeg gekneld of net niet goed genoeg de staalomvlochten rubberleiding in de knelling gedrukt wat weer op 1 van de 2 stalen aansluitingen komt.
- GTRene
Net ff bij de dealer geweest voor een hele lijst nieuwe bouwen/moeren/houders/stabistangen/rubberhouders enz op te halen (wil alles vernieuwen als ik ook de nieuwe onderstel rubbers rondom erin laat zetten dus ook alle boutjes en moertjes
)
anyway, ik was daar en dacht meteen ff horen ivm de olieleidingen hoe en wat,
waren ze er al mee bezig geweest
de leidingen zijn eraf en het verhaal is ook al opgestuurd naar het bedrijf die de werkzaamheden verricht en moet zorgen dat de knelstukken nu wel drukbestendig zijn en blijven
Wat dat betrefd zetten ze er wel meteen actie op, hoop dat de reactie mij bevalt
moet er niet aan denken dat je op de snelweg zit en een grote doordraaier gaat nemen en ondertussen olie ook op je banden komt zoals ik dus had met die leiding...krijg je scary moments, nu ging het gelukkig niet hard 

anyway, ik was daar en dacht meteen ff horen ivm de olieleidingen hoe en wat,

Wat dat betrefd zetten ze er wel meteen actie op, hoop dat de reactie mij bevalt

-
Even goed proefrijden als ze het nu weer gerepareerd hebben 

- GTRene
thats the easy partCapo_Miel schreef:Even goed proefrijden als ze het nu weer gerepareerd hebben

alhoewel het nu ook pas na bijna 3 maand gebeurde ofzo, ik rijd ook niet zoveel, dus denk helemaal lekker vertrouwd weer gassen als normaal (niet dat de laatste tijd echt onbezorgd ging

Ik inspecteer het sowieso optisch en een stevige proefrit ff temp olie goed stoken

- GTRene

eerst even langs de wasstraat al die olie troep eraf spuiten...
was nog best een rot klusje, maar is mooi geworden nu, natuurlijk had ik leiver de oude opstelling die was iets minder aanwezig, maar ben ook blij met wat ze gedaan hebben.
Het werk is uitbesteed (de leidingen e.d. dan) aan een bedrijf dat ook de leidingen e.d. maakt voor sportwagen fabrikant Spyker

boel nagekeken e.d., nu ist oke/beter zo te zien.....en anders verander ik alles zelf wel dan komt het zeker goed.
Laatst gewijzigd door GTRene op 02 jul 2012, 12:10, 1 keer totaal gewijzigd.
- Robert Campbell
Ziet er netjes uit Rene, vraag me af waarom BMW het niet meteen zo gedaan heeft 
Rob

Rob