Circuits d'Auvergne 2009! DF/DF

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
Plaats reactie
Metchu

Re: Circuits d'Auvergne 2009! DF/DF

Bericht door Metchu » 02 jul 2009, 12:27

Joost Hermens schreef:Voor Rene en mij was de Roadtrip 1 van de hoogtepuntjes van VLF vorig jaar.
Zoveel gelachten dat we uiteindelijk afgesproken even hebben stil te zijn omdat de kaken pijn deden van het lachen :mrgreen:
Tussendoor wat lokale supermarkten plunderen om een lekker stokbroodje te maken.

Was allemaal erg gezellig :beer:

Was ook gezellig met Elmar, maar ik viel op een gegeven moment in slaap :mrgreen: Iemand meenemen is echt wel 10x beter dan in je eentje erheen rijden lijkt mij!

G Kolkman
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000

Bericht door G Kolkman » 02 jul 2009, 12:44

Tjonge, zat net nog even het verslag-topic van vorig jaar te lezen en looking back was het toch wel onwijs geniaal. Looking back was het de weken ervoor ook aardig stressen, was al weer helemaal vergeten dat ik in de week voor vertrek tot 2x toe een dag vrij heb genomen in de ijdele hoop dat bimmerhok klaar te krijgen :mrgreen: . Lovely :mrgreen: .

Luco

Bericht door Luco » 02 jul 2009, 12:54

DownforceJitse schreef:
luco hornsveld schreef:Wel erg jammer als dit de laatste keer zou zijn :'(
Waarom ga jij niet mee dan luco?
Daar kan ik helaas hier geen antwoord op geven, laten we het houden op prive omstandigheden.
Maar als je echt een week lol wilt hebben en graag op circuits rijdt is dit een week die je eigenlijk niet mag missen :thumbup:

Tom van H.

Bericht door Tom van H. » 02 jul 2009, 13:43

G Kolkman schreef:
Ik ga toch even reageren, aangezien ik her en der daar reden toe zie en momenteel redelijk objectief er iets over kan zeggen (vind ik :mrgreen: ). Laat ik wel eerst even melden dat ik het initiatief nemen top vind :thumbup: .

That said, het traditionele marketingmodel, bestaande uit de 5 P's:

Product
Price
Place (distribution)
Promotion
People

In samenwerking met de 'target market', oftewel de doelgroep.

De doelgroep
M.i. zijn er 3 groepen te onderscheiden, met name vanwege hun veelal overlappende agenda’s. Hierbij heb ik geen onderscheid gemaakt tussen wel of geen DF-ers aangezien dat overlapt.
1) DSC-ers. Kenmerken: Geld geen issue, tijd misschien wel want de DSC-kalender mag gerust bomvol genoemd worden. Vluchtig bekeken zitten er hooguit 3 weken tussen de evenementen. Ander kenmerk: er zijn er niet zoveel van. Laatste kenmerk: ze sleuren de kentekenloze auto op een trailer mee.

2) DNRT-ers. Kenmerken: Geld wat meer een issue, tijd ook maar minder. Zo hebben ze alleen het eerste weekend van september een race, en hun kalender stopt medio oktober. Sleuren veelal hun auto mee naar circuits op een trailer. Ander kenmerk: there are loads of them.

3) Particuliere trackday-rijders. Kenmerken: geen geld om echt te racen ;) . Veel meer straatlegale auto’s. Qua tijd wellicht meer met handen en voeten gebonden aan de baas :P (ofwel de betalende ofwel de geldopeisende).

1) Product.
Hoewel de circuitmix verbeterd is mist het product m.i. ‘focus’. Doe je het puur om te racen dan voegt de zondag, de woensdag (positief denken, er gaat niks stuk) en de vrijdag niks toe, wat op een week best veel is. Daarnaast is het midden in het race-seizoen, wat als je schade rijdt niet echt praktisch is (want het messed-up je hele planning).
Ben je zo’n knieperige particulier en ben je dus met een straatlegale auto dan zul je je die vrije dagen prima vermaken B) . Ik heb vorig jaar zelfs overwogen terug te rijden naar het hotel om er nog een nachtje bij te bietsen, daar ik diep in de middag nog ter hoogte van Lyon aan het stampen was over buitenwegen :D . Maargoed, zoals mij zullen er niet zo heel veel zijn (rondstampen met een circuitauto aan de haak werkt niet echt, of je moet zoals Tom v. H een 330D chippen). Of misschien wel (komt zo), hoe de rest met een straatlegale auto terug is gereden ben ik vergeten, behalve Elmar, die heeft ook de long way home genomen.

2) Price
Voor groep 1 en 2 moet (i.c.m. de zakelijke voordelen?) het wel op te brengen zijn. Voor een particulier such as myself is 3k voor een weekje vakantie toch wel erg gortig (het is, ter vergelijking, ook het budget voor 4 weken US of A-roadtrippen). Ook omdat voor BV de particulier er wat minder voordeeltjes aan hangen.
Tevens is het onmiskenbaar zo dat de prijs t.o.v. vorig jaar fors verhoogd is, waardoor je het idee krijgt dat je ofwel voor vorig jaar aan het betalen bent of dat het gewoon ‘groot’ aan het worden is, boven je pet. Hier zit ook een stukje psychologie in. In dat opzicht had ik het slim gevonden om eerst te peilen (onder mensen die ‘blijk van interesse’ gaven of vorig jaar zijn meegeweest) wat nou het maximum was geweest wat het zou mogen kosten, al dan niet na een bescheiden uitbreiding (bv. Met 1 overnachting extra). Was mij die vraag gesteld dan had ik dat eerlijk beantwoord met ‘1100-1200 euro’, hoewel vorig jaar voor mij echt de max was.

3) Place (inclusief tijd)
Frankrijk is niet naast de deur, duh, maar dat maakt het leuk. Wat ik verwacht had, daarentegen, is dat ‘we’ naar de UK zouden gaan. Maar dat is maar een klein puntje. Een veel groter punt (ter verbetering) is de timing. Er stond weliswaar midden in de zomer een paar dagen achter elkaar op de kalender ‘vrij houden’ maar dit is toch een vrij summiere aankondiging, ook omdat een aantal mensen uberhaupt geen deel 2 verwacht hadden (en dus hun reguliere vakantie met man/vrouw/vriend/vriendin/minnaar/minnares/hond/kinderen gingen inplannen). Ik snap dat dit te maken had met het late bekendmaken van de racekalenders, maar als dit een gegeven is.... moet je het dan toch niet buiten het seizoen doen? Als je de circuits dan te glad vind moet je er m.i. niet aan beginnen als deelnemer, ook niet als het wel droog is (huuuuu, stel dat het nu net die week in Frankrijk regent). Tegen mijn verwachting in heb ik me vorig jaar UITSTEKEND vermaakt op de natte banen. Scheelt ook asociaal veel qua slijtage.

4) Promotie.
Ik heb de promotie elders niet in de gaten gehouden. Hier op DF was het niet te missen though ;) . Wel kan ik me voorstellen dat het voor groep 1 en 2 al wat (te) laat dag was om nog zoiets groots in te plannen. Ik weet niet of het gedaan is (!) maar het was volgens mij wel een idee geweest om clubs als de speedsterclub, lotus-club en de kitcarclub te benaderen. Dit omdat daar traditioneel gezien veel trackdayrijders zitten.
Tenslotte moet je niet vergeten dat we wel in een crisis leven, zulke excessieve uitstapjes druisen dan nog net even wat meer in tegen wat gebruikelijk is. En dit is in toptijden al highly unusual. Weet zeker dat dat meespeelt, zie je m.i. ook terug in de vullingsgraad van trackdays hier in NL.

5) People
De enthousiaste groep zal het niet aan liggen :D !

Bottomline: te duur voor de particulier, teveel afleiding voor de racers.
Goed verhaal! Doet me aan m'n HEAO-tijd denken :D

Voor mij geldt eigenlijk een beetje hetzelfde: na vorig jaar was ik van plan weer mee te gaan doen, echter de flinke prijsverhoging (die zeker niet onterecht is, gezien het pakket) maakt het dat het dit jaar niet in mijn budget valt (zonder heel veel concessies te doen). Zeker niet na mijn crash waardoor ik nu ook dnrt-races heb laten schieten. In economisch betere tijden (de crisis doet hier ook pijn) had ik graag weer een keer meegedaan, maar ik ben bang dat het dan te laat is :(

Wel denk ik dat je uit positieve reacties/voornemens niet mag concluderen dat mensen tegen elke prijs zullen meegaan. Was er vooraf een interessepeiling geweest waarbij de prijs genoemd was, dan had ik eerlijk vooraf gezegd niet mee te doen. Ik denk dat dit voor veel mensen geldt. Nogmaals: niet omdat het het niet waard is, maar omdat het geld ook op je rekening moet staan...
Wel vind ik het oprecht jammer dat dit prachtige initiatief niet de respons krijg waarop gehoopt werd.

DownforceJan

Bericht door DownforceJan » 02 jul 2009, 16:43

@Tom: dan kom je toch alleen naar Mas du Clos. Daar ben je zo wie zo nog niet geweest en € 500 is echt heel erg weinig. Met die diesel van je komt er nog een paar honderd bij en ben je klaar. Je wilt toch later tegen je kinderen en kleinkinderen kunnen vertellen dat je op de Mini Nurburgring bent geweest. :bignews:

Je kan natuurlijk ook een sponsor zoeken die in onze promofilm wil komen. Er gaat deze keer een vrijwel professionele filmer mee. :df:

Snipe

Bericht door Snipe » 02 jul 2009, 17:29

Deze keer wel :mrgreen:

DownforceJan

Bericht door DownforceJan » 02 jul 2009, 17:44

Snipe schreef:Deze keer wel :mrgreen:

Niets ten nadele van Metchu!

"Onze" Sinh gaat gewoon een stapje verder. Hij heeft een ander doel voor ogen.
We laten ongetwijfeld nog wel een keer iets van zijn creaties hier zien.
Super gemotiveerde kerel die het in de filmwereld wil gaan maken.
Hij helpt ons aan mooi materiaal en wij helpen hem aan exposure voor zijn sprong vooruit.
Samen met "onze" Luuk wordt dat echt geniaal. Daar ben ik zeker van.
Zoals we ook Laurens meehelpen om verder te komen in de autosport.
Hij helpt Downforce mee vooruit en rijdt meteen zichzelf in de kijker.
Exposure is nu eenmaal alles in de huidige maatschappij.
Hoe goed je ook bent, de juiste mensen moeten dat wel zien.
Laatst gewijzigd door DownforceJan op 04 jul 2009, 23:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Snipe

Bericht door Snipe » 02 jul 2009, 17:51

Met zo'n omschrijving word ik wel nieuwsgierig naar zijn werk.

Video van Metchu van vorig jaar was overigens prima.

DownforceJan

Bericht door DownforceJan » 02 jul 2009, 17:56

Snipe schreef:Met zo'n omschrijving word ik wel nieuwsgierig naar zijn werk.

Video van Metchu van vorig jaar was overigens prima.
Je gaat het wel zien.
Video van Metchu is ook prima voor het doel waarvoor deze is gemaakt.
Wij hebben alleen iets minder geduld en streven naar professionaliteit.
Dat is Metchu z'n doel niet, voor zover ik weet.
Sinh streeft dat dus wel na. Wij laten ons ook verrassen door zijn kunsten.
Laatst gewijzigd door DownforceJan op 04 jul 2009, 23:05, 1 keer totaal gewijzigd.

Metchu

Bericht door Metchu » 02 jul 2009, 18:36

Als ie ook maar gave verslagen maakt 8) :thumbup:

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 02 jul 2009, 19:04

Metchu schreef:Als ie ook maar gave verslagen maakt 8) :thumbup:
ook :?: :mrgreen:

Tom van H.

Bericht door Tom van H. » 02 jul 2009, 19:45

DownforceJan schreef:@Tom: dan kom je toch alleen naar Mas du Clos. Daar ben je zo wie zo nog niet geweest en € 500 is echt heel erg weinig. Met die diesel van je komt er nog een paar honderd bij en ben je klaar. Je wilt toch later tegen je kinderen en kleinkinderen kunnen vertellen dat je op de Mini Nurburgring bent geweest. :bignews:

Je kan natuurlijk ook een sponsor zoeken die in onze promofilm wil komen. Er gaat deze keer een vrijwel professionele filmer mee. :df:
2x 12+ uur met trailer rijden voor 1 trackday gaat me een beetje ver ;)
De mini Nurburgring ben ik vorig jaar al geweest toch? Charade?? :mrgreen:

Wil liever later tegen m'n kleinkinderen vertellen dat ik 24h van Nurburgring heb gereden, dus ik spaar nog even door :D

Luco

Bericht door Luco » 02 jul 2009, 20:54

Tom van H. schreef:
DownforceJan schreef:@Tom: dan kom je toch alleen naar Mas du Clos. Daar ben je zo wie zo nog niet geweest en € 500 is echt heel erg weinig. Met die diesel van je komt er nog een paar honderd bij en ben je klaar. Je wilt toch later tegen je kinderen en kleinkinderen kunnen vertellen dat je op de Mini Nurburgring bent geweest. :bignews:

2x 12+ uur met trailer rijden voor 1 trackday gaat me een beetje ver ;)
De mini Nurburgring ben ik vorig jaar al geweest toch? Charade?? :mrgreen:

Wil liever later tegen m'n kleinkinderen vertellen dat ik 24h van Nurburgring heb gereden, dus ik spaar nog even door :D
Je gaat ons toch niet vertellen dat je ooit voor nageslacht wil gaan zorgen?
Wat doe je de wereld aan Tom :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Metchu

Bericht door Metchu » 02 jul 2009, 21:25

Downforce Hans schreef:
Metchu schreef:Als ie ook maar gave verslagen maakt 8) :thumbup:
ook :?: :mrgreen:
:fy:

Rein

Bericht door Rein » 06 jul 2009, 16:56

http://www.drivers-republic.com/first_l ... 2370c5c9e1" onclick="window.open(this.href);return false;

Rupie

Bericht door Rupie » 06 jul 2009, 17:18

WTF?! :shocking:

Geweldig dit! :thumbup: Wat doet dit topic nog in besloten meetings?!

:edit: heeft Hugo dit geregeld? Top Hugo!

BrianV

Bericht door BrianV » 07 jul 2009, 14:39

alleen jammer dat de website van DownForce niet in het engels is *Ship happens :whistle: *

DownforceJan

Bericht door DownforceJan » 07 jul 2009, 14:43

BrianV schreef:
alleen jammer dat de website van DownForce niet in het engels is *Ship happens :whistle: *
De flyer wel hoor. :turtle:

BrianV

Bericht door BrianV » 07 jul 2009, 15:38

DownforceJan schreef:
BrianV schreef:
De flyer wel hoor. :turtle:

De PDF is inderdaad in het Engels maar de website zelf niet.
Maar dat is dit geval niet erg
:thumbup: Scherp bezig Jan

DownforceJan

Bericht door DownforceJan » 08 jul 2009, 00:12

We blijven het toch nog even proberen. :hmmm:
Zijn er nog last minute deelnemers hier op DF?
Het is nu bijvoorbeeld fantastisch weer in de Auvergne. Om maar eens iets te noemen.. :bignews:

Snipe

Bericht door Snipe » 08 jul 2009, 00:19

Respect voor de pr-afdeling van Downforce.
http://www.youngtimerblog.nl/index.php/ ... te-boeken/" onclick="window.open(this.href);return false;

DownforceJan

Bericht door DownforceJan » 08 jul 2009, 00:29

Snipe schreef:Respect voor de pr-afdeling van Downforce.
http://www.youngtimerblog.nl/index.php/ ... te-boeken/" onclick="window.open(this.href);return false;
De mannen zijn inderdaad erg goed bezig. :thumbup:
Met alle positieve reacties kunnen we de komende 10 jaar nog vooruit.
Ik ben toch wel heel benieuwd hoeveel aanmeldingen we er deze keer nog bij krijgen.

Aram
Locatie: n ʞuɐp 'ʞnɹʞ uɾıɯ do ƃnɹǝʇ uǝʌǝ uɐp ǝɯ ʇǝz 'uǝzǝl ʇunʞ ʇıp ǝɾ slɐ

Bericht door Aram » 08 jul 2009, 19:49

Ik zag het ook net op DR, hahaha, goed bezig Jan & co. :thumbup:

Prins Claus †
Auto: BMW 118iA

Bericht door Prins Claus † » 11 jul 2009, 12:11

Onder het motto van "alle kleine beetjes helpen": http://www.nordschleife.nl" onclick="window.open(this.href);return false; :whistle:

M.vr.gr.,
Sander AKA ZKH

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 11 jul 2009, 12:15

Thnx Sander! :thumbup:
Tot op Zolder! :beer:

Plaats reactie