Welke van de 2 is de nieuwe?Joop schreef:Net zo groot als de X3:romo schreef:Braakbak, volledig overbodig ook, concurent in eigen huis..........................NEXT
BMW X1 (concept)
- Jan Visser
- Berichten: 1873
- Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
- Locatie: Leeuwarden
Re: BMW X1 (concept)
- Joop
- Berichten: 9084
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Re: BMW X1 (concept)
Nog een paar foto's:




Bijna zonder camouflage:





Bijna zonder camouflage:
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: BMW X1 (concept)
Ik verbaas me er elke keer weer over dat de wereld nog niet SUV moe is. Echt niet normaal hoeveel verschillende modellen er leverbaar zijn.
- WJ
- Berichten: 12028
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
Re: BMW X1 (concept)
En hoe ontiegelijk lelijk 99% ervan is.Tom Westendorp schreef: Echt niet normaal hoeveel verschillende modellen er leverbaar zijn.
- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: BMW X1 (concept)
En toen was 'ie officieel.















- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: BMW X1 (concept)
Vind hem stoer !
- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: BMW X1 (concept)
Ik houd niet zo van SUV's, maar ik vind het best een cool ding. Alleen de type-aanduiding zit op een achterlijke plek, net als de iPod-aansluiting. Maar verder? Laat maar komen.
-
Wouter81
- Berichten: 9534
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86|California|Hilux/CS35+
- Locatie: Curaçao
- Panda de Beer
- Berichten: 490
- Lid geworden op: 31 mar 2006, 14:15
Re: BMW X1 (concept)
Las gisteren een review (kan niet zo snel terugvinden) waarin ik las dat de scherpte eraf is bij de X1.
Klanten vonden de X3 te hard, daarom is de X1 zachter afgeveerd, maar heeft daarom ook een indirectere besturing. De scherpte is er daarmee af.
Klanten vonden de X3 te hard, daarom is de X1 zachter afgeveerd, maar heeft daarom ook een indirectere besturing. De scherpte is er daarmee af.
- romo
- Berichten: 27167
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: BMW X1 (concept)
Een lomp, onogenlijk ding, dat vind ik.................................misschien IRL anders..................maar dan nog......................
- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: BMW X1 (concept)
Dat geldt voor alle SUV's. Maar als je dan tóch zo nodig een SUV moet, dan is dit geen slechte keus.romo schreef:Een lomp, onogenlijk ding, dat vind ik.................................misschien IRL anders..................maar dan nog......................
- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: BMW X1 (concept)
Voor wie geen genoeg van de X1 kan krijgen, op theCarfanatic.com is nog een 182-tal foto's te zien.
http://thecarfanatic.com/wordpress/2009 ... -182-pics/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://thecarfanatic.com/wordpress/2009 ... -182-pics/" onclick="window.open(this.href);return false;
- RutgerK
- Berichten: 3239
- Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07
Re: BMW X1 (concept)
Marketing kan veel goed praten maar dit is wel bij uitstek een SUV met een indentiteitscrisis. Dat de SUV weinig terreincapaciteiten hoeft te hebben is inmiddels wel geaccepteerd. Een SUV is leuk voor als je je auto op een onverhard parkeerterrein moet zetten of even een klein stukje het weiland in wil rijden. Prima, snap ik inmiddels wel en ook dat het dus niet raar is dat een mini-SUV een grote voor en achter overhang hebben en een zo groot mogelijke wielbasis. Veiligheid en comfort zijn twee belangrijke eisen aan een auto. Wat ik echter totaal niet begrijp is dat de X1 geen praktisch achterbak heeft. De X1 heeft een rand bij de kofferbak en de achterbank lijkt niet vlak te kunnen! Hoe moet dat dan met de gemiddelde DF'er die zijn Boerboel achterin wil vervoeren? Geen hond die er zelfstandig in kan springen en, hoe leuk de foto's ook mogen zijn, het vervoeren van grotere spullen wordt een drama.
- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: BMW X1 (concept)
Als dat heel belangrijk voor je is, lijkt de X1 inderdaad niet zo heel erg praktisch.

- RutgerK
- Berichten: 3239
- Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07
Re: BMW X1 (concept)
De meerwaarde van dit segment zit volgens mij in het praktische nut. Hoge zit en makkelijk laden van boodschappen andere spullen.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: BMW X1 (concept)
Kofferruimte viel mij ook ik negatieve zin op, kofferbak van een 5 serie sedan lijkt me wel 2 keer zo groot (gevoelsmatig) X1 lijkt me me niet echt een kinderwagen proof kofferruimte te hebben.
-
allen
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: BMW X1 (concept)
Volgens mij is de auto ook helemaal niet gemaakt voor kinderwagens. De doelgroep is denk ik 50 plussers die af en toe gaan golfen. De auto moet een respectabele badge dragen en verder maakt het niet al te veel uit. Voor die mensen voldoet de auto / bagageruimte ruimschoots.
De wagen is echt nooit ontworpen om als werkpaard te gaan dienen.
Persoonlijk vind ik het dashboard wel mooi. De rest ben ik niet weg van.
De wagen is echt nooit ontworpen om als werkpaard te gaan dienen.
Persoonlijk vind ik het dashboard wel mooi. De rest ben ik niet weg van.
- Tristan
- Berichten: 13444
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: BMW X1 (concept)
Wit is duidelijk niet de kleur voor deze auto.
- RutgerK
- Berichten: 3239
- Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07
Re: BMW X1 (concept)
Juist als 50-plusser op de golfbaan wil ik mijn golftas niet onnodig hoog hoeven optillen. 
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: BMW X1 (concept)
Een golftas past volgens mij helemaal niet in de kofferbak, tenzij de achterbank plat gaat.. en lijkt ook zo sneu tegenover je Q7, ML en Range Rover sport kameraden..
Allen als de auto voor een 50plus doelgroep is.. waarom dan zo'n blits sportief uiterlijk (voor zover dat gaat bij een SUV)..
In theorie behoor ik ook tot de doelgroep, maar zo te zien heeft een 3 serie touring veel meer praktische stouwruimte.
In snap uiteraard ook wel dat de stouwruimte, ondergeschikt is aan het design. Maar een 1 serie kofferbak is eigenlijk te klein voor dit type auto..
Allen als de auto voor een 50plus doelgroep is.. waarom dan zo'n blits sportief uiterlijk (voor zover dat gaat bij een SUV)..
In theorie behoor ik ook tot de doelgroep, maar zo te zien heeft een 3 serie touring veel meer praktische stouwruimte.
In snap uiteraard ook wel dat de stouwruimte, ondergeschikt is aan het design. Maar een 1 serie kofferbak is eigenlijk te klein voor dit type auto..
- Femme
- Berichten: 1595
- Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
- Locatie: Ruurlo
Re: BMW X1 (concept)
Het lijkt me meer een auto voor yuppen die net een kind geproduceerd hebben. Zij hebben dus een verhoogde zitpositie en grote laadruimte nodig hebben om hun kroost en de bij het kind behorende support gear veilig door het verkeer te loodsen, maar willen nog wel een beetje hip voor de dag komen.
Kan aan mij liggen maar dit ding heeft toch meer dan genoeg stouwruimte?
Kan aan mij liggen maar dit ding heeft toch meer dan genoeg stouwruimte?
- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: BMW X1 (concept)
Rico, hier passen wel wat golftassen in hoor. Die passen zelfs riant in mijn M5 waar een full size reservewiel in de kofferbak ligt (kar + twee tassen).
- Femme
- Berichten: 1595
- Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
- Locatie: Ruurlo
Re: BMW X1 (concept)
De X1 is volgens BMW een 'sports activity vehicle'. Daar kun je niets uit afleiden over terreincapaciteiten of een hoge praktische bruikbaarheid, die een suv met de u van utility nog wel zouden bezitten. Het zijn gewoon wagens die moet aansluiten op een bepaalde lifestyle, in dit geval kennelijk een levensstijl die niet vraagt om terreinvaardigheden en een lage tildrempel.RutgerK schreef:Marketing kan veel goed praten maar dit is wel bij uitstek een SUV met een indentiteitscrisis. Dat de SUV weinig terreincapaciteiten hoeft te hebben is inmiddels wel geaccepteerd. Een SUV is leuk voor als je je auto op een onverhard parkeerterrein moet zetten of even een klein stukje het weiland in wil rijden. Prima, snap ik inmiddels wel en ook dat het dus niet raar is dat een mini-SUV een grote voor en achter overhang hebben en een zo groot mogelijke wielbasis. Veiligheid en comfort zijn twee belangrijke eisen aan een auto. Wat ik echter totaal niet begrijp is dat de X1 geen praktisch achterbak heeft. De X1 heeft een rand bij de kofferbak en de achterbank lijkt niet vlak te kunnen! Hoe moet dat dan met de gemiddelde DF'er die zijn Boerboel achterin wil vervoeren? Geen hond die er zelfstandig in kan springen en, hoe leuk de foto's ook mogen zijn, het vervoeren van grotere spullen wordt een drama.
- Panda de Beer
- Berichten: 490
- Lid geworden op: 31 mar 2006, 14:15
Re: BMW X1 (concept)
Nuttig lijkt-ie zeker niet met zo'n tildrempel. Dat vindt de doelgroep voor de auto (vrouwen) ook helemaal niet prettig.
-
allen
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: BMW X1 (concept)
Ok, een sav is dus eigenlijk een onpraktische suv en niet geschikt voor terreinrijden?
Zo langzamerhand komen er zoveel soorten auto's dat het een beetje op muziek gaat lijken. House, Deep House, Techno, Hardcore, Happy Hardcore... Verschillende soorten zonder een duidelijke scheidingslijn.
Zo langzamerhand komen er zoveel soorten auto's dat het een beetje op muziek gaat lijken. House, Deep House, Techno, Hardcore, Happy Hardcore... Verschillende soorten zonder een duidelijke scheidingslijn.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], dave van marion, Semrush [Bot] en 2 gasten
