RutgerK schreef:Marketing kan veel goed praten maar dit is wel bij uitstek een SUV met een indentiteitscrisis. Dat de SUV weinig terreincapaciteiten hoeft te hebben is inmiddels wel geaccepteerd. Een SUV is leuk voor als je je auto op een onverhard parkeerterrein moet zetten of even een klein stukje het weiland in wil rijden. Prima, snap ik inmiddels wel en ook dat het dus niet raar is dat een mini-SUV een grote voor en achter overhang hebben en een zo groot mogelijke wielbasis. Veiligheid en comfort zijn twee belangrijke eisen aan een auto. Wat ik echter totaal niet begrijp is dat de X1 geen praktisch achterbak heeft. De X1 heeft een rand bij de kofferbak en de achterbank lijkt niet vlak te kunnen! Hoe moet dat dan met de gemiddelde DF'er die zijn Boerboel achterin wil vervoeren? Geen hond die er zelfstandig in kan springen en, hoe leuk de foto's ook mogen zijn, het vervoeren van grotere spullen wordt een drama.
De X1 is volgens BMW een 'sports activity vehicle'. Daar kun je niets uit afleiden over terreincapaciteiten of een hoge praktische bruikbaarheid, die een suv met de u van utility nog wel zouden bezitten. Het zijn gewoon wagens die moet aansluiten op een bepaalde lifestyle, in dit geval kennelijk een levensstijl die niet vraagt om terreinvaardigheden en een lage tildrempel.