extreme machines @ CPZ 30 juni ->DF approved

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
Opa
Auto: Ford Fiesta ST

Re: extreme machines @ CPZ 30 juni ->DF approved

Bericht door Opa » 01 jul 2009, 01:00

Die vos heb ik ook gezien, René......eerst aan de buitenkant bij uitkomen van Bosuit en later aan de binnenkant, net voor de ingang van de pitsstraat.
Hij leek weinig onder de indruk van al 't geweld en ging gewoon lekker z'n gang daar.

Misschien staat ie bij mij nog op de onboard beelden, zal van de week de beelden es bekijken.......jij zal er ook nog wel opstaan. :wink:

GTRene

Bericht door GTRene » 01 jul 2009, 01:04

Zou maar goed kunnen Opa, die tires waren ook wel erg sticky...je ging ook aardig vlot :mrgreen: op een gegeven moment zat ik achter die hoge SUV subaru? ook best rap, en zat er achter te denken, waar ga ik er voorbij...toen zag ik jou aankomen en dacht...geen zin aan om op het randje te rijden, dus ik ga eerst jou er voorbij laten en dan haal ik die SUV in...
Helaas kort daarna had je al pech...hopelijk kost het je niet teveel duiten, en duurt het niet te lang voor je weer kan rijden, maar zal wel ff duren denk ik? eerst geschikt blok vinden en weer tunen? of het nwe type blok erin :hosanna:

wilde net posten maar zag een nieuw bericht, leuk dat jij die Vos ook gezien hebt :lol: heel apart die was zeker wel wat geweld gewend ofzo, benieuwd naar die beelden :mrgreen:

Er reed trouwens ook nog een redelijk rappe 205 GTI rond helemaal track pepared, leuk speelgoed en kon rap de bochten door :df:

Opa

Bericht door Opa » 01 jul 2009, 01:14

eerst geschikt blok vinden en weer tunen? of het nwe type blok erin
Eerst kijken wat de schade precies is en misschien kan dan 't oude blok wel weer hergebruikt worden, met wat betere lagers en drijfstangen.......hoelang 't gaat duren weet ik nog niet.

achter die hoge SUV subaru?
David en Jamie in de Subaru Forester, met allerlei onderstel-aanpassingen en getuned naar ongeveer 260 à 270 pk. :wink:

Die beelden komen nog wel online. :)

VLA

Bericht door VLA » 01 jul 2009, 07:42

Gisteren wezen rijden dus, en heb me super vermaakt. Civic deed het prima, ondanks de kromme remschijven. Gelijk de 2e ronde weer een 2.12 gehaald, en volgens de laptimer zou ik een 2.11 kunnen halen maar dat zat er niet in. Had wel heeeeel veel last van smerende banden, en het was weer glijden. Moet echt weer aan de semislicks, want de bandjes houden het gewoon niet. Ook een curbje meegepakt, met als gevolg een redelijk nieuwe band naar de klote :

Afbeelding

De Subaru SUV en een 205 waren trouwens erg rappe karretjes, niet verwacht.

Meeting van EM was verder goed georganiseerd, en was lekker rustig op de baan. Waren ook erg mooie wagens aanwezig, die corvette's vind ik echt supergaaf, wat een geluid zeg. Auto van Rene zag er ook super uit, klinkt erg goed. Verder nog wat DFers gezien en gesproken, oa Roel, ErikK en Metchu. Erg klote trouwens van Roel zijn versnelling en opa zijn blok. Altijd jammer dat soort dingen, maar dat hoort helaas bij het circuit rijden (heb zelf ook altijd wel wat aan de auto).

Was verder een super gezellige avond, lekker ontspannend na een dag werken. :D Heb nog wat video materiaal, zal dat vanavond of morgen avond posten.

De Sjack

Bericht door De Sjack » 01 jul 2009, 08:55

Phoe hé, was een genot gister om te rijden op Zandvoort.
Perfect weertje, baan lag er goed bij, goede opkomst.
Heb met slicks gereden, de vorige keer op straatbanden met Driving Fun,
maar de slicks bevallen me 100x beter.
De grip is natuurlijk veel beter en dat bevalt me met remmen nog het meest.
Met de straatbanden had ik steeds een blokkerend achterwiel,
waardoor ik vaak schuivend/driftend een bocht in ging,
met de slicks kan ik zo hard remmen dat de motor afslaat maar de auto blijft mooi in balans.
Daarbij, dat was ook de hoofdreden om naar slicks over te gaan,
ze slijten veel minder hard dan straatbanden en je hoeft niet zo enorm te stunten om lekker rond te kunnen gaan.
Jammer dat ze achter aanlopen in het spatbord, waardoor ik wat rustig door de bochten moest. Denk dat ik de boel maar laat uitkloppen.

Die vos zorgde bij mij nog even voor hartkloppingen,
die liep de baan op toen ik er net langs kwam.
Scheelde een metertje of ik had een mooie ruimte gehad voor een FMIC.

Ron, zonde man van je motor, doet me gewoon zeer om een auto op een ambulance te zien worden afgevoerd :shithappens:
Ik dacht ook nog even dat mijn turbo z'n beste tijd had gehad, maar rammeld waarschijnlijk iets in de uitlaat.

Wat een machtig geweld is dat toch als die zwarte C6 een emmer brandstof in zijn inlaat gooit, om van te kwijlen gewoon. :love:
Dan nog een veel te snelle 205 en een vuurspuwende Skyline, verplicht afstand houden, anders smelten je koplampen.

Stephan van EM, bedankt voor het regelen van dit, volgende week weer? :clap:

Metchu

Bericht door Metchu » 01 jul 2009, 10:30

Sjack, de corvette was geen C6, maar een Z06 ;)

Maar kijk uit met slicks, opa reed gister ook met slicks :shock:

De Sjack

Bericht door De Sjack » 01 jul 2009, 10:51

Metchu schreef:Sjack, de corvette was geen C6, maar een Z06 ;)
Maar kijk uit met slicks, opa reed gister ook met slicks :shock:
Tuurlijk een Z06, zit net met het vrouwke te kletsen over een C6, per ongeluk dat ingetypt.....

Wat is het probleem om met slicks te rijden dan?
Dat verhaal over de olie geloof ik niet zo, er is wel meer G te halen,
maar als de motor lucht wil aanzuigen ipv olie, doet ie dat ook met semi-slicks.

Ik snap dat je "waarschuwingsgebied" met slicks minder is, tuurlijk, als je eraf gaat, gaat dat zeer waarschijnlijk ook harder.
Aan de andere kant kon ik gisteren "op mijn gemak" rondtoeren, omdat slicks voor mij (nog) overkill zijn.
Oftewel, ze leveren meer grip dan dat mijn hart groot is.
Met straatbanden had ik regelmatig rottige momentjes, zeker in lange snelle bochten en over remmen maar niet te praten,
gisteren met de slicks geen stress gekent.

Opa

Bericht door Opa » 01 jul 2009, 11:48

Een C6 Z06 om precies te zijn. :wink:

De Sjack schreef: Wat is het probleem om met slicks te rijden dan?
maar als de motor lucht wil aanzuigen ipv olie, doet ie dat ook met semi-slicks.
Tsja en toch ligt ergens de grens met de standaard carterpan, met slicks ga je nog iets harder, ik heb net effe snel m'n video bekeken en met semi's was m'n snelste tijd een 2:07 min, met de slicks tot nu toe een 2:06 min en meerdere rondjes van 2:07 à 2:08 min........met de semi's was 2:07 min tot nu toe éénmalig.

Ook was 't vermogen van m'n auto een stuk minder[heeft te maken met dat kapotte lager] en weet ik zeker dat er met de slicks een 2:05 min. ingezeten zou hebben, als ik er echt aan gewend ben en 't volledige vermogen er is. :)

Dus waarschijnlijk toch teveel G-krachten in bepaalde bochten, waardoor de olie net teveel 1 kant opgeslingerd is.
Zeker weten doe je zoiets natuurlijk nooit, maar 't is wel de meest voor de hand liggende verklaring. :idea: :wink:

allen

Bericht door allen » 01 jul 2009, 11:51

Tijd voor een dry sump systeem dan...

De Sjack

Bericht door De Sjack » 01 jul 2009, 11:58

Opa schreef: Dus waarschijnlijk toch teveel G-krachten in bepaalde bochten, waardoor de olie net teveel 1 kant opgeslingerd is.
Zeker weten doe je zoiets natuurlijk nooit, maar 't is wel de meest voor de hand liggende verklaring. :idea: :wink:
Maar heeft Leo een ander of aangepast olietoevoer dan,
anders had ie toch ook problemen moeten hebben/krijgen?

Opa

Bericht door Opa » 01 jul 2009, 12:10

Leo rijdt volgens mij met een speciale carterpan, met schotjes of zo. :roll:

Ook gooit Leo er iets meer olie in als eigenlijk mag volgens de peilstok, das dan wel iets meer risico voor je MAF-sensor.

Die van mij stond gewoon op peil, net als anders. :wink:

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 01 jul 2009, 13:21

Opa schreef:
Een C6 Z06 om precies te zijn. :wink:

De Sjack schreef: Wat is het probleem om met slicks te rijden dan?
Tsja en toch ligt ergens de grens met de standaard carterpan, met slicks ga je nog iets harder, ik heb net effe snel m'n video bekeken en met semi's was m'n snelste tijd een 2:07 min, met de slicks tot nu toe een 2:06 min en meerdere rondjes van 2:07 à 2:08 min........met de semi's was 2:07 min tot nu toe éénmalig.

Ook was 't vermogen van m'n auto een stuk minder[heeft te maken met dat kapotte lager] en weet ik zeker dat er met de slicks een 2:05 min. ingezeten zou hebben, als ik er echt aan gewend ben en 't volledige vermogen er is. :)

Dus waarschijnlijk toch teveel G-krachten in bepaalde bochten, waardoor de olie net teveel 1 kant opgeslingerd is.
Ik weet niet hoe hard jouw onderstel is Opa maar als een auto een beetje op slicks aangepast is dan is er aardig wat te halen over semislicks, 4 seconden denk ik wel.

Je kan op slicks al vrij snel over de 1,6G dwarsversnelling heen komen voornamelijk in de kortere bochten. Dus dat doet idd wel wat met de olie in je carter :)

Opa

Bericht door Opa » 01 jul 2009, 14:05

Bert ///M3 schreef: Ik weet niet hoe hard jouw onderstel is Opa maar als een auto een beetje op slicks aangepast is dan is er aardig wat te halen over semislicks, 4 seconden denk ik wel.

Je kan op slicks al vrij snel over de 1,6G dwarsversnelling heen komen voornamelijk in de kortere bochten. Dus dat doet idd wel wat met de olie in je carter :)
Mijn onderstel is niet heel erg hard, valt gewoon ook goed mee te rijden op de openbare weg, hoewel ik 'm op 't circuit wel iets harder zet.
Is dus niet op slicks aangepast, maar er had wel meer in gezeten dan die 2:06 min.

Denk niet dat ik met slicks 4 sec. harder kan dan met de Toyo's R888, maar een seconde of 2 winst valt er met slicks tov. van de Toyo's wel te behalen.

MichelWRX

Bericht door MichelWRX » 01 jul 2009, 16:34

Dat was zeker een leuke dag.
Bedankt Stephan voor het organiseren, ik heb mijn AST setje lekker kunnen testen.
Jammer dat de Potenza's dan weer drama zijn :lol:
De Hawk HP+ blokken die ik vorig weekend heb gemonteerd bevallen uitstekend en het remt echt vele malen beter dan die OEM blokjes.

Het was heerlijk weer met een lekker briesje.
De maximale olietemperatuur bedroeg 115 na een flink aantal ronde en bleef netjes zo staan.
Wel warm maar wat wil je met dit weer.

Ik heb in sessies van een kwartier gereden i.v.m. de temperatuur en omdat die Potenza's nu gewoon deel uitmaken van het asfalt op CPZ.
Partijtje smeren met die dingen hahaha. :clap:

Ik in actie 8)

Afbeelding
De Sjack en opa vol goede moed.
Afbeelding

RIP! :(
Afbeelding

Onboard 1: http://www.youtube.com/watch?v=ZAvYNScV5SY" onclick="window.open(this.href);return false;
Onboard 2: http://www.youtube.com/watch?v=3yFyKbf-AIE" onclick="window.open(this.href);return false;
onboard 3: http://www.youtube.com/watch?v=VTHM2nS2jrw" onclick="window.open(this.href);return false;

VLA

Bericht door VLA » 01 jul 2009, 21:02

Hier nog een filmpje van gisteren, heb alle auto's die op film staan achter elkaar gezet :

[vimeo]http://www.vimeo.com/5411937[/vimeo]

Alexsti
Auto: Een Soebaroe en Lotus

Bericht door Alexsti » 01 jul 2009, 21:09

Het vosje van gisteren :wink: :

Afbeelding

Afbeelding

Groet Alex.

GTRene

Bericht door GTRene » 01 jul 2009, 21:18

:clap: onze kleine Vos, je kan echt zien heel relaxed :lol: echt heel apart, zo zie je amar weer, de natuur past zich ook aan net als wij :mrgreen:

@Vla leukle filmpje :clap: mooi dat ik er ook nog op sta vanaf 08:17 tot 09:46 min Cor met z'n Z06 en ik waren al een paar ronden aan het spelen ik eerst paar rondjes voor en toen hij (Cor kon rustig aan doen), en die snelle Subaru reed ook voor...toen ik zag dat zij stopten ben ik ook maar de pits in gedoken...

Jou Civic loopt vlot :thumbup:

Ding van HanZ06 loopt ook al zo hard :hosanna: en remt :shocking: en veel grip...

De Sjack

Bericht door De Sjack » 01 jul 2009, 23:07

Bert ///M3 schreef: Je kan op slicks al vrij snel over de 1,6G dwarsversnelling heen komen voornamelijk in de kortere bochten.
Dus dat doet idd wel wat met de olie in je carter :)
Ik snap dat je een olie-aanzuig probleem kunt krijgen, maar is dat risico met slicks nu zo veel groter?
Als je met slicks 1.6G trekt, semi bv 1.4G, straat 1.1G ? (Ik noem maar iets)
Die olie is dun en vliegt in elke bocht ergens naar toe, ook met de straatbanden lijkt mij.
Is dat verschil tussen de semi en de slicks dan net zo veel, dat het met de semi's allemaal nog net gaat en met de slicks niet?
Begin me af te vragen of ik dan bij voorbaat iets moet gaan verzinnen op dit fenomeen.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 01 jul 2009, 23:44

De Sjack schreef:
Bert ///M3 schreef: Je kan op slicks al vrij snel over de 1,6G dwarsversnelling heen komen voornamelijk in de kortere bochten.
Dus dat doet idd wel wat met de olie in je carter :)
Ik snap dat je een olie-aanzuig probleem kunt krijgen, maar is dat risico met slicks nu zo veel groter?
Als je met slicks 1.6G trekt, semi bv 1.4G, straat 1.1G ? (Ik noem maar iets)
Die olie is dun en vliegt in elke bocht ergens naar toe, ook met de straatbanden lijkt mij.
Is dat verschil tussen de semi en de slicks dan net zo veel, dat het met de semi's allemaal nog net gaat en met de slicks niet?
Begin me af te vragen of ik dan bij voorbaat iets moet gaan verzinnen op dit fenomeen.
Ik zou als ik jou was maar eerst voor een carter gaan. is denk ik de beste modificatie als je van snelle bochten houd.
Anders kan het wel eens een dure hobby worden.......althans, nog duurdere :mrgreen:

Grtz,Hanz06 :wink:

Opa

Bericht door Opa » 02 jul 2009, 01:03

De Sjack schreef: Begin me af te vragen of ik dan bij voorbaat iets moet gaan verzinnen op dit fenomeen.
Leo rijdt idd. met een soort schotjes in z'n carter waardoor de olie niet zo erg heen en weer kan klotsen en dat komt er bij mij straks ook in. :wink:

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 02 jul 2009, 07:33

Opa schreef:
De Sjack schreef: Begin me af te vragen of ik dan bij voorbaat iets moet gaan verzinnen op dit fenomeen.
Leo rijdt idd. met een soort schotjes in z'n carter waardoor de olie niet zo erg heen en weer kan klotsen en dat komt er bij mij straks ook in. :wink:
Misschien kunnen ze ook een paar van die schotjes in je hersenpan plaatsen :mrgreen:

Opa

Bericht door Opa » 02 jul 2009, 10:16

Sprak ons Waterhoofd. :lol:

Downforce Hans schreef:Ik zou als ik jou was maar eerst voor een carter gaan.
Ik denk dat ie al een carter heeft?! :sealed:

RVV

Bericht door RVV » 02 jul 2009, 10:45

Je mag wel oppassen met zo'n vos.. voor je het weet krijgt een of andere milieu hippie of groen clubje er lucht van en kan zo het circuit op "slot"..

Ze sluiten ook een fietspad van 230000 euro af omdat er ergens een vogeltje in het gras ligt te broeden..

GTRene

Bericht door GTRene » 02 jul 2009, 10:55

Rico schreef:Je mag wel oppassen met zo'n vos.. voor je het weet krijgt een of andere milieu hippie of groen clubje er lucht van en kan zo het circuit op "slot"..

Ze sluiten ook een fietspad van 230000 euro af omdat er ergens een vogeltje in het gras ligt te broeden..
klopt Rico, tis echt niet normaal...jaren geleden gold dat ook al voor de Toeristenweg van Nijverdal naar Holten, een super weggetje lekker om te sturen gaat dan op slot op bepaalde tijden voor een paar Korhoenders :hammer: ongelofelijk, ze hadden destijds een heel mooie grote parkeerplaats zeg 4 km die weg in, lekker midden in bos en patatkraam e.d. en ijs daar heel gezellig veel auto's en motoren en praten en kijken en rondlopen...ze hebben alles een aantal jaren geleden gesloopt en je mag er niet eens parkeren e.d. echt triest...zo'n fijne ontspanningplek nu alleen voor Ko de boswachter, wat heb je aan de natuur als je er niet eens mag komen.... :hammer: bah. :wtf:

The Doctor

Bericht door The Doctor » 02 jul 2009, 11:05

die vos zit er heel vaak :D

ergens eerder dit jaar heeft ie de hele tijd in de buitenbocht van de audi-s zitten kijken naar het driften :D
http://vimeo.com/4377870" onclick="window.open(this.href);return false;

op 2.10 zie je hem :D

Plaats reactie