BMW Performance
- Sperdy
Re: BMW Performance
hoe bedoel je ilja, krijgt een 325pk PP 3l TT wel een airbox? Volgens de folders/borchres niet.
:

- Panda de Beer
Klappen in de uitlaat alleen met deze combi? Dus niet zonder de airbox?Daan schreef:Op de 325i is de PP einddemper zeker niet TE luid. Bij koude start roggelt ie misschien 30 seconden, en daarna wordt ie 'muisstil'. Alleen boven de 3500 toeren hoor je duidelijk dat er iets open gaat ofzo. Heerlijke brul komt er dan uit.
Ik heb welliswaar niet het luchtfilter laten monteren. Overwoog het wel, maar zag destijds filmpjes op youtube van 325i/330i's waarbij bij licht gasliften de klappen uit de uitlaat kwamen met deze combi. Vond ik een beetje teveel van het goede. Buren zijn hartstikke blij dat de EVO met katloos 3" uitlaat systeem niet meer uit de garage komt bij ons![]()
Daan...
Ik heb vorig jaar met de demo 125i Performance gereden. Vond het enorm bijdragen aan de rijbeleving, maar toen ik door een woonwijk reed kreeg ik de bijna onbedwingbare neiging om een petje op te zetten en m'n stoel achterover te zetten. Vond het iets teveel van het goede.
Kan natuurlijk zijn dat ze bij die demo ook die klep verwijderd hebben, waardoor hij altijd lawaai maakt.
Het aanzuiggeluid vond ik daarentegen wel geweldig.
- Youp
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
De airbox ontbreekt nog bij de witte 335i P Touring, maar wat ik al zeg, het geluid is zoooo mooi, maar eigenlijk iets té zonder klep...
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Bij normaal gebruik OK, bij meer dan dat zware meuk..................Casper schreef:Die Performance remmen zien er wel bruut uit, zag laatst een witte 135i ermee rijden. Maar remmen ze ook goed?
Ik had het al eens eerder gepost; op bimmerpost zijn foto`s te zijn van gesmolten zuigers van deze "performance" remmen................
-
Wat mij overigens opviel in de boxster s die ik heb gereden, dat ik er niet veel pedaalgevoel in vond zitten. Volgens mij zit daar ook een meer zuiger systeem in? Hoorde laatst ook ergens dat je voor het gevoel beter een enkelvoudig systeem kan hebben. Persoonlijk vind ik dat erg prettig in de 130i. Maar ja, wat is er niet prettig aan de 130i? 

- Sperdy
^'t veel te slappe blokkie ...

- Joy
Dat verhaal klopt niet. In 1e instantie waren er nog geen aftermarket raceblokken beschikbaar. Dus zijn er een aantal mensen die trackdays gingen rijden met vreemd merk remblokken aan de slag gegaan. Deze zijn op maat gemaakt om in de Performance klauwen te passen. Maar na 1 circuitdag kwamen ze er achter dat de keramische inserts gescheurd waren. Een hoop stennis gemaakt bij BMW etc.romo schreef:Bij normaal gebruik OK, bij meer dan dat zware meuk..................Casper schreef:Die Performance remmen zien er wel bruut uit, zag laatst een witte 135i ermee rijden. Maar remmen ze ook goed?
Ik had het al eens eerder gepost; op bimmerpost zijn foto`s te zijn van gesmolten zuigers van deze "performance" remmen................
Wat blijkt nu, in de achterplaat van de originele BMW remblokken zitten kleine uitsparingen op het punt waar de zuiger het remblok raakt. Dit is gedaan om de gassen af te voeren die ontstaan onder de zuiger.
Op die vreemd merk remblokken zat dit niet en werden de zuigers gewoon open gebarsten door de druk die zich opbouwde.
Het zijn verder prima remmen. De zuigers zijn dezelfde als in een Porsche GT. Talloze circuitrijders die er tevreden over zijn. Het zijn in de basis gewoon 135i remmen, maar dan voorzien van geboorde remschijven en een gekleurde klauw.
- Panda de Beer
Het zijn dezelfde remmen als in de 135i? Die zijn dus beter dan die in de 130i?
- MParallel
- Auto: BMW
In de basis hetzelfde? Dat is dan voor het eerst dat ik hoor dat een 135i vast klauwen heeft met 6 zuigers. (??)
Wil je ook nog een keer onder mijn auto plaatsen. Er zijn in Duitsland al kitjes om ze passend te maken. Heb je voor een redelijk bedrag een redelijke set remmen, zonder meteen bij Brembo GT setups uit te komen.
Wil je ook nog een keer onder mijn auto plaatsen. Er zijn in Duitsland al kitjes om ze passend te maken. Heb je voor een redelijk bedrag een redelijke set remmen, zonder meteen bij Brembo GT setups uit te komen.
- FreudeamFahren
Frits van Performance Shop Geel heeft ze onder zijn M5 "CSL" zitten. Ondanks dat de schijf in diameter iets kleiner is dan OEM e39 M5 is hij er ZEER tevreden over.
- Youp
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Ja. Een 130i heeft gewoon één zuiger zwevende remklauwen.Panda de Beer schreef:Het zijn dezelfde remmen als in de 135i? Die zijn dus beter dan die in de 130i?
Toch klopt het.MParallel schreef:In de basis hetzelfde? Dat is dan voor het eerst dat ik hoor dat een 135i vast klauwen heeft met 6 zuigers. (??)

- Kasteel
M.b.t. die remset hoor ik echt heel veel verschillende ervaringen van lovend tot betreurend, set is iig niet te duur.
Waar is deze set ongeveer mee te vergelijken (zowel oem als aftermarket)?
Waar is deze set ongeveer mee te vergelijken (zowel oem als aftermarket)?
- Sperdy
Wat ik hoor is van cicuitrijders is positief tot 'remgevoel gaat verloren, remkracht blijft wel' bij zeer intensief gebruik. Toch is dit raar. Klaarblijkelijk kunnen de positivo's leven met een minpunt, of zijn de negatievers zeurpieten, of zo iets. Voor dagelijks overigens uitstekend, maar dat zegt niet zo veel. Prijs/kwaliteit? Eigenlijk heb ik geen idee.
- Youp
Ik denk dat deze set gemaakt of gebroken wordt door de gemonteerde remblokken, remleidingen en remvloeistof. De klauwen lijken mij prima.
De schijven zijn maar "gewoontjes", ik denk dat deze niet te vergelijken zijn met een setje schijven van bijvoorbeeld Alcon, maar wel met de wat goedkopere big brake oplossingen.
De schijven zijn maar "gewoontjes", ik denk dat deze niet te vergelijken zijn met een setje schijven van bijvoorbeeld Alcon, maar wel met de wat goedkopere big brake oplossingen.
- GTRene
wat zijn de beste schijven voor bv de Z3 M coupe
wat ik nu heb bevalt opzich goed, is OEM BMW M, geventileerd achter en zwevende schijf (M op stiftjes zoiets voor?) en geventileerd.
dit in combinatie met DS3000 Ferode, echter als ik er straks nog een set nwe blokken op zet (over denk 2.000km straatgebruik nu nog 4mm matteriaal voor ongeveer)
dan zal de schijf daarna wel vervangen moeten worden vrees ik.
dus kan alvast wat data verzamelen van jullie kennis met...
dus wat is in dezelfde maat met zelfde klauwen ( M) de betere remschijven dan de OEM's.
is daar ook iets voor van BMW performance?

wat ik nu heb bevalt opzich goed, is OEM BMW M, geventileerd achter en zwevende schijf (M op stiftjes zoiets voor?) en geventileerd.
dit in combinatie met DS3000 Ferode, echter als ik er straks nog een set nwe blokken op zet (over denk 2.000km straatgebruik nu nog 4mm matteriaal voor ongeveer)
dus wat is in dezelfde maat met zelfde klauwen ( M) de betere remschijven dan de OEM's.
- Youp
Weet ik zo niet, maar jij hebt dus al E36 M3 3.2 schijven, lijkt mij prima. Gewoon zo houden.GTRene schreef:wat zijn de beste schijven voor bv de Z3 M coupe![]()

- Joy
Performance Friction, dat lijken mij een van de beste vervangingsschijven op dit moment.
- Bert ///M3
Volgens mij is dat verhaal van die gassen gelul.Joy schreef:Dat verhaal klopt niet. In 1e instantie waren er nog geen aftermarket raceblokken beschikbaar. Dus zijn er een aantal mensen die trackdays gingen rijden met vreemd merk remblokken aan de slag gegaan. Deze zijn op maat gemaakt om in de Performance klauwen te passen. Maar na 1 circuitdag kwamen ze er achter dat de keramische inserts gescheurd waren. Een hoop stennis gemaakt bij BMW etc.romo schreef:Bij normaal gebruik OK, bij meer dan dat zware meuk..................Casper schreef:Die Performance remmen zien er wel bruut uit, zag laatst een witte 135i ermee rijden. Maar remmen ze ook goed?
Wat blijkt nu, in de achterplaat van de originele BMW remblokken zitten kleine uitsparingen op het punt waar de zuiger het remblok raakt. Dit is gedaan om de gassen af te voeren die ontstaan onder de zuiger.
Op die vreemd merk remblokken zat dit niet en werden de zuigers gewoon open gebarsten door de druk die zich opbouwde.
Het zijn verder prima remmen. De zuigers zijn dezelfde als in een Porsche GT. Talloze circuitrijders die er tevreden over zijn. Het zijn in de basis gewoon 135i remmen, maar dan voorzien van geboorde remschijven en een gekleurde klauw.
Als je hoge druk in de zuiger zou hebben zou dat weg venten als je recht uit rijd, omdat je dan speling krijgt tussen de zuigers en blokken.
Daarbij, zelfs met een temperatuursverhoging van 500 graden C zou de druk in zoiets maar 1,5 bar stijgen oid. Daar crack je echt geen piston in een klauw mee.
En zelfs dan had je remvloeistof het allang opgegeven bij zo veel hitte in de klauw.
Je ziet wel dat sommigen blokken een slotted backplate hebben of dat er ventilatie sleuven in de zuigers zitten (bijvoorbeeld Brembo GTR heeft dat) maar dat is voor een beetje extra koeling.
- Joy
Nu een jaar later lijkt het inderdaad niet door gassen te zijn veroorzaakt. Het scheuren van de titanium inserts in de zuigers kwam door hitte opbouw die niet goed afgevoerd werd door verkeerde remblokken:
It is the same exact caliper. (as the 135)
It uses the exact same pads.
Current aftermarket pad choices- Carbotech, Hawk should be out "any day"
The nuking pistons was due to non-stock pads that DID NOT have the titanium backing plates to properly dissipate/distribute the heat.
It has been confirmed by Brembo that the pistons/seals are the same as used in the Porsche GT3 cup car so its highly unlikely to be a caliper design issue...
It is the same exact caliper. (as the 135)
It uses the exact same pads.
Current aftermarket pad choices- Carbotech, Hawk should be out "any day"
The nuking pistons was due to non-stock pads that DID NOT have the titanium backing plates to properly dissipate/distribute the heat.
It has been confirmed by Brembo that the pistons/seals are the same as used in the Porsche GT3 cup car so its highly unlikely to be a caliper design issue...