BMW Performance

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: BMW Performance

Bericht door Sperdy » 01 jul 2009, 10:26

hoe bedoel je ilja, krijgt een 325pk PP 3l TT wel een airbox? Volgens de folders/borchres niet. :?:

Gebruikersavatar
Panda de Beer
Berichten: 490
Lid geworden op: 31 mar 2006, 14:15

Re: BMW Performance

Bericht door Panda de Beer » 01 jul 2009, 11:10

Daan schreef:Op de 325i is de PP einddemper zeker niet TE luid. Bij koude start roggelt ie misschien 30 seconden, en daarna wordt ie 'muisstil'. Alleen boven de 3500 toeren hoor je duidelijk dat er iets open gaat ofzo. Heerlijke brul komt er dan uit.

Ik heb welliswaar niet het luchtfilter laten monteren. Overwoog het wel, maar zag destijds filmpjes op youtube van 325i/330i's waarbij bij licht gasliften de klappen uit de uitlaat kwamen met deze combi. Vond ik een beetje teveel van het goede. Buren zijn hartstikke blij dat de EVO met katloos 3" uitlaat systeem niet meer uit de garage komt bij ons :lol:

Daan...
Klappen in de uitlaat alleen met deze combi? Dus niet zonder de airbox?

Ik heb vorig jaar met de demo 125i Performance gereden. Vond het enorm bijdragen aan de rijbeleving, maar toen ik door een woonwijk reed kreeg ik de bijna onbedwingbare neiging om een petje op te zetten en m'n stoel achterover te zetten. Vond het iets teveel van het goede.
Kan natuurlijk zijn dat ze bij die demo ook die klep verwijderd hebben, waardoor hij altijd lawaai maakt.
Het aanzuiggeluid vond ik daarentegen wel geweldig.

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: BMW Performance

Bericht door Youp » 01 jul 2009, 12:28

De airbox ontbreekt nog bij de witte 335i P Touring, maar wat ik al zeg, het geluid is zoooo mooi, maar eigenlijk iets té zonder klep...

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: BMW Performance

Bericht door romo » 01 jul 2009, 12:45

Casper schreef:Die Performance remmen zien er wel bruut uit, zag laatst een witte 135i ermee rijden. Maar remmen ze ook goed?
Bij normaal gebruik OK, bij meer dan dat zware meuk..................

Ik had het al eens eerder gepost; op bimmerpost zijn foto`s te zijn van gesmolten zuigers van deze "performance" remmen................

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: BMW Performance

Bericht door Rupie » 01 jul 2009, 16:49

Wat mij overigens opviel in de boxster s die ik heb gereden, dat ik er niet veel pedaalgevoel in vond zitten. Volgens mij zit daar ook een meer zuiger systeem in? Hoorde laatst ook ergens dat je voor het gevoel beter een enkelvoudig systeem kan hebben. Persoonlijk vind ik dat erg prettig in de 130i. Maar ja, wat is er niet prettig aan de 130i? :angel:

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: BMW Performance

Bericht door Sperdy » 01 jul 2009, 18:21

^'t veel te slappe blokkie ... :bag: :wink:

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10871
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: BMW Performance

Bericht door Joy » 01 jul 2009, 19:12

romo schreef:
Casper schreef:Die Performance remmen zien er wel bruut uit, zag laatst een witte 135i ermee rijden. Maar remmen ze ook goed?
Bij normaal gebruik OK, bij meer dan dat zware meuk..................

Ik had het al eens eerder gepost; op bimmerpost zijn foto`s te zijn van gesmolten zuigers van deze "performance" remmen................
Dat verhaal klopt niet. In 1e instantie waren er nog geen aftermarket raceblokken beschikbaar. Dus zijn er een aantal mensen die trackdays gingen rijden met vreemd merk remblokken aan de slag gegaan. Deze zijn op maat gemaakt om in de Performance klauwen te passen. Maar na 1 circuitdag kwamen ze er achter dat de keramische inserts gescheurd waren. Een hoop stennis gemaakt bij BMW etc.
Wat blijkt nu, in de achterplaat van de originele BMW remblokken zitten kleine uitsparingen op het punt waar de zuiger het remblok raakt. Dit is gedaan om de gassen af te voeren die ontstaan onder de zuiger.

Afbeelding

Op die vreemd merk remblokken zat dit niet en werden de zuigers gewoon open gebarsten door de druk die zich opbouwde.

Het zijn verder prima remmen. De zuigers zijn dezelfde als in een Porsche GT. Talloze circuitrijders die er tevreden over zijn. Het zijn in de basis gewoon 135i remmen, maar dan voorzien van geboorde remschijven en een gekleurde klauw.

Gebruikersavatar
Panda de Beer
Berichten: 490
Lid geworden op: 31 mar 2006, 14:15

Re: BMW Performance

Bericht door Panda de Beer » 01 jul 2009, 20:38

Het zijn dezelfde remmen als in de 135i? Die zijn dus beter dan die in de 130i?

Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 8733
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: BMW Performance

Bericht door MParallel » 11 jul 2010, 02:13

In de basis hetzelfde? Dat is dan voor het eerst dat ik hoor dat een 135i vast klauwen heeft met 6 zuigers. (??)

Wil je ook nog een keer onder mijn auto plaatsen. Er zijn in Duitsland al kitjes om ze passend te maken. Heb je voor een redelijk bedrag een redelijke set remmen, zonder meteen bij Brembo GT setups uit te komen.

Gebruikersavatar
FreudeamFahren
Berichten: 2854
Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06

Re: BMW Performance

Bericht door FreudeamFahren » 11 jul 2010, 10:54

Frits van Performance Shop Geel heeft ze onder zijn M5 "CSL" zitten. Ondanks dat de schijf in diameter iets kleiner is dan OEM e39 M5 is hij er ZEER tevreden over.

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: BMW Performance

Bericht door Youp » 11 jul 2010, 14:36

Panda de Beer schreef:Het zijn dezelfde remmen als in de 135i? Die zijn dus beter dan die in de 130i?
Ja. Een 130i heeft gewoon één zuiger zwevende remklauwen.
MParallel schreef:In de basis hetzelfde? Dat is dan voor het eerst dat ik hoor dat een 135i vast klauwen heeft met 6 zuigers. (??)
Toch klopt het. :)

Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5442
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem

Re: BMW Performance

Bericht door Kasteel » 11 jul 2010, 14:58

M.b.t. die remset hoor ik echt heel veel verschillende ervaringen van lovend tot betreurend, set is iig niet te duur.
Waar is deze set ongeveer mee te vergelijken (zowel oem als aftermarket)?

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: BMW Performance

Bericht door Sperdy » 11 jul 2010, 15:06

Wat ik hoor is van cicuitrijders is positief tot 'remgevoel gaat verloren, remkracht blijft wel' bij zeer intensief gebruik. Toch is dit raar. Klaarblijkelijk kunnen de positivo's leven met een minpunt, of zijn de negatievers zeurpieten, of zo iets. Voor dagelijks overigens uitstekend, maar dat zegt niet zo veel. Prijs/kwaliteit? Eigenlijk heb ik geen idee.

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: BMW Performance

Bericht door Youp » 11 jul 2010, 15:17

Ik denk dat deze set gemaakt of gebroken wordt door de gemonteerde remblokken, remleidingen en remvloeistof. De klauwen lijken mij prima.

De schijven zijn maar "gewoontjes", ik denk dat deze niet te vergelijken zijn met een setje schijven van bijvoorbeeld Alcon, maar wel met de wat goedkopere big brake oplossingen.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: BMW Performance

Bericht door GTRene » 11 jul 2010, 15:53

wat zijn de beste schijven voor bv de Z3 M coupe :D

wat ik nu heb bevalt opzich goed, is OEM BMW M, geventileerd achter en zwevende schijf (M op stiftjes zoiets voor?) en geventileerd.
dit in combinatie met DS3000 Ferode, echter als ik er straks nog een set nwe blokken op zet (over denk 2.000km straatgebruik nu nog 4mm matteriaal voor ongeveer)
dan zal de schijf daarna wel vervangen moeten worden vrees ik.

dus kan alvast wat data verzamelen van jullie kennis met...

dus wat is in dezelfde maat met zelfde klauwen ( M) de betere remschijven dan de OEM's.
is daar ook iets voor van BMW performance?

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: BMW Performance

Bericht door Youp » 11 jul 2010, 16:03

GTRene schreef:wat zijn de beste schijven voor bv de Z3 M coupe :D

wat ik nu heb bevalt opzich goed, is OEM BMW M, geventileerd achter en zwevende schijf (M op stiftjes zoiets voor?) en geventileerd.
dit in combinatie met DS3000 Ferode, echter als ik er straks nog een set nwe blokken op zet (over denk 2.000km straatgebruik nu nog 4mm matteriaal voor ongeveer)
dan zal de schijf daarna wel vervangen moeten worden vrees ik.

dus kan alvast wat data verzamelen van jullie kennis met...

dus wat is in dezelfde maat met zelfde klauwen ( M) de betere remschijven dan de OEM's.
is daar ook iets voor van BMW performance?
Weet ik zo niet, maar jij hebt dus al E36 M3 3.2 schijven, lijkt mij prima. Gewoon zo houden. :thumbup:

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10871
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: BMW Performance

Bericht door Joy » 11 jul 2010, 23:10

Performance Friction, dat lijken mij een van de beste vervangingsschijven op dit moment.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9415
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: BMW Performance

Bericht door Bert ///M3 » 12 jul 2010, 23:52

Joy schreef:
romo schreef:
Casper schreef:Die Performance remmen zien er wel bruut uit, zag laatst een witte 135i ermee rijden. Maar remmen ze ook goed?
Bij normaal gebruik OK, bij meer dan dat zware meuk..................

Ik had het al eens eerder gepost; op bimmerpost zijn foto`s te zijn van gesmolten zuigers van deze "performance" remmen................
Dat verhaal klopt niet. In 1e instantie waren er nog geen aftermarket raceblokken beschikbaar. Dus zijn er een aantal mensen die trackdays gingen rijden met vreemd merk remblokken aan de slag gegaan. Deze zijn op maat gemaakt om in de Performance klauwen te passen. Maar na 1 circuitdag kwamen ze er achter dat de keramische inserts gescheurd waren. Een hoop stennis gemaakt bij BMW etc.
Wat blijkt nu, in de achterplaat van de originele BMW remblokken zitten kleine uitsparingen op het punt waar de zuiger het remblok raakt. Dit is gedaan om de gassen af te voeren die ontstaan onder de zuiger.

Afbeelding

Op die vreemd merk remblokken zat dit niet en werden de zuigers gewoon open gebarsten door de druk die zich opbouwde.

Het zijn verder prima remmen. De zuigers zijn dezelfde als in een Porsche GT. Talloze circuitrijders die er tevreden over zijn. Het zijn in de basis gewoon 135i remmen, maar dan voorzien van geboorde remschijven en een gekleurde klauw.
Volgens mij is dat verhaal van die gassen gelul.

Als je hoge druk in de zuiger zou hebben zou dat weg venten als je recht uit rijd, omdat je dan speling krijgt tussen de zuigers en blokken.

Daarbij, zelfs met een temperatuursverhoging van 500 graden C zou de druk in zoiets maar 1,5 bar stijgen oid. Daar crack je echt geen piston in een klauw mee.

En zelfs dan had je remvloeistof het allang opgegeven bij zo veel hitte in de klauw.

Je ziet wel dat sommigen blokken een slotted backplate hebben of dat er ventilatie sleuven in de zuigers zitten (bijvoorbeeld Brembo GTR heeft dat) maar dat is voor een beetje extra koeling.

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10871
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: BMW Performance

Bericht door Joy » 13 jul 2010, 00:14

Nu een jaar later lijkt het inderdaad niet door gassen te zijn veroorzaakt. Het scheuren van de titanium inserts in de zuigers kwam door hitte opbouw die niet goed afgevoerd werd door verkeerde remblokken:

It is the same exact caliper. (as the 135)
It uses the exact same pads.
Current aftermarket pad choices- Carbotech, Hawk should be out "any day"
The nuking pistons was due to non-stock pads that DID NOT have the titanium backing plates to properly dissipate/distribute the heat.
It has been confirmed by Brembo that the pistons/seals are the same as used in the Porsche GT3 cup car so its highly unlikely to be a caliper design issue...

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: mark123, Philipoo en 5 gasten