Rond de Ring kun je goed wandelen ja. Koop bij de benzinepompen daar in de buurt een (plastic) kaart met wandelkaarten en zoek de leuke plekken. Een aantal plekken vind je als je rond de baan rijdt, de leukste zul je moeten zoeken.
Instellen ISO, diafragma en sluitertijd kan ik ook nog steeds niet goed. Ik heb ooit wat leerzame boeken gelezen en via een draadje als dit, maar ook fotografie magazines (+ sites). Het principe snap ik allemaal wel, maar om 't op mijn camera op 't juiste moment allemaal goed in te stellen, dat vergt nogal wat ervaring en kunde. En het ontbreekt mij aan beide, terwijl ik al best lang fotografeer. Met soms wat meer geluk dan wijsheid lukt 't me om leuke foto's te maken.
Gewoon doen dus en wellicht een keertje met iemand meelopen.
Maak op een dag gewoon veel foto's in de automatische standen. En een aantal foto's maak je in de 'creatieve' zones. Beperk je in eerste instantie tot 1 zo'n zone en later 2 per dag. Dan maak je jezelf niet gek met al die instellingen. Je kunt je 'creatieve' foto's goed vergelijken met de 'standaard' foto's.
Hopelijk hebben de experts hier nog wat tips, of goeie sites / boeken met uitleg over ISO, diafragma, sluitertijd.