2000_turbo

Hier kun je jezelf voorstellen.
Plaats reactie
Martijn Posthumus
Berichten: 16
Lid geworden op: 16 feb 2006, 23:03
Locatie: Rozenburg

2000_turbo

Bericht door Martijn Posthumus » 16 feb 2006, 23:26

Goedendag,

Mijn naam is; Martijn Posthumus. Ik ben 35 jaar en rij sinds 1991 in een Mitsubishi Lancer 2000 Turbo.
De auto is geheel gerestaureerd en voorzien van een extra krachtige motor. :wink:

[img:640:480]http://members.lycos.nl/turbo2000/hpbimg/ATCSSM07.jpg[/img]

[img:640:480]http://members.lycos.nl/turbo2000/hpbimg/DSC02110.jpg[/img]

Ik ben gek op een motor met een boel vermogen, dus heb ik er ééntje gebouwd. De Lancer heeft standaard een 2.0L Turbo motor zonder I/C, maar met injectie (monopoint). Deze motor leverde in de begin jaren 80 170PK. Nu zit er een hybride motor in van een Starion en Eclipse 1e generatie turbo, dus moderne techniek met 16V.
De motor is voorzien van forged internals en de standaard turbo is ook vervangen voor een groter exemplaar. De modificatie lijst is vrij lang, dus zal ik jullie sparen met allerlei informatie e.d.


Gr,


Martijn.

Jeroen05
Berichten: 491
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:14
Locatie: Breda

Bericht door Jeroen05 » 16 feb 2006, 23:38

Ge-wel-dig!!!

Kan me nog herinneren toen ie uitkwam en de auto bladen er vol mee stonden! Jongen bij mij op het IVA had er een! Op engels kenteken notabene! Ik had zalf een R 5 Alpine Turbo en een vriend toen een E21 323i! DAT waren pas auto's waar ik nog steeds van kwijl!

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 16 feb 2006, 23:44

Welkom, maar hoeveel pk/koppel heeft ie nou?

Gebruikersavatar
Naughty
Berichten: 111
Lid geworden op: 01 feb 2006, 23:33
Locatie: Diemen, 400+ pk en 500 NM

Bericht door Naughty » 16 feb 2006, 23:56

Genoeg om een Lotus omega goed partij te geven.
Blok word op het moment opnieuw opgebouwd omdat hij wat pech had.
Daarvoor zat hij rond de 380-400pk :shock:
Laatst gewijzigd door Naughty op 17 feb 2006, 00:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40199
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 17 feb 2006, 00:03

Welkom!

Aparte auto zeg.

Ik zeg.. kom maar op met die lijst!

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 17 feb 2006, 00:18

Serieus ding dus.

Martijn Posthumus
Berichten: 16
Lid geworden op: 16 feb 2006, 23:03
Locatie: Rozenburg

Bericht door Martijn Posthumus » 17 feb 2006, 00:20

Ik ben begin vorig jaar bij Rica te Enkhuizen op de bank geweest. Had toen 330Pk en een koppel van 422NM, had echter één groot probleem, de turbo die er toen opzat storte helemaal in boven de 5000r/min. De turbo was gewoon veel te klein (T3). Nu zit er een Garrett T3/T04E op met externe wastegate 8) . Het vermogen is/ was niet meer te vergelijken met de oude turbo! Echt een verschil tussen dag en nacht! Ik heb een RSM in de auto zitten, nu weet ik wel dat je niet van dat ding kan uitgaan, maar de waardes die ik vroeger aflas van dat ding was rond de 330/350Pk. Nu met de nieuwe set-up was de hoogste waarde die ik had afgelezen 407Pk, toen liep echter het blok in puin, omdat ik in één klap al mijn olie verloor :cry:

Motor word op dit ogenblik weer opnieuw ge-lijnhoned. Zodra het blok weer terug is kan ik weer de zaak opbouwen en kunnen we weer knallen!

Wordt vervolgd.


PS,

modlijst komt eraan.!



Martijn.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40199
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 17 feb 2006, 00:27

Die turbo gedraagt zich toch als een 4 en spint op als een 3?

Martijn Posthumus
Berichten: 16
Lid geworden op: 16 feb 2006, 23:03
Locatie: Rozenburg

Bericht door Martijn Posthumus » 17 feb 2006, 00:35

Knot schreef:Die turbo gedraagt zich toch als een 4 en spint op als een 3?
Leuk omschreven, maar daar komt het wel op neer!




Martijn.

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 17 feb 2006, 07:37

Welkom,

Prachtige zeldzame auto! Deze auto verdient derhalve ook een apart topic, met meer detail info en foto´s.

Michel

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40199
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 17 feb 2006, 10:28

Martijn Posthumus schreef: Leuk omschreven, maar daar komt het wel op neer!

Martijn.
Hoorde het zaterdag in Utrecht, iemand had namelijk dezelfde setup, dacht in die 206 met honda 2,3 liter blok.

Tomaz
Berichten: 1303
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:02

Bericht door Tomaz » 17 feb 2006, 11:11

Wreed apparaat! Staat garant voor een hoop driving fun lijkt me.

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10871
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Bericht door Joy » 17 feb 2006, 11:22

Stoer ding. Oom had vroeger een Starion. Maar 400 + pk, wow. :shock:

Gebruikersavatar
6-bakkie
Berichten: 72
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:35
Locatie: Haarlem

Bericht door 6-bakkie » 17 feb 2006, 18:06

mooie, tot de verbeelding sprekende, auto.

Je had destijds ook een starion en sapporro turbo.

Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 236
Lid geworden op: 12 feb 2006, 21:41
Locatie: Haarlem

Bericht door Robert Campbell » 17 feb 2006, 19:06

Leuk.. Ga ervan uit dat het vermogen wel op de achterwielen ligt? 4WD? Nog iets aan het onderstel gedaan? Remmen? Je moet dit geweld ook weer tegen kunnen houden, toch?

Rob

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 17 feb 2006, 19:09

Hele gave auto :!: Welkom hier.

Wat doe je verder zoal met die auto? Boodschappenritjes naar de AH en verder? :lol:

Zo'n auto zou ultiem zijn tijdens de driftseries...

Martijn Posthumus
Berichten: 16
Lid geworden op: 16 feb 2006, 23:03
Locatie: Rozenburg

Bericht door Martijn Posthumus » 17 feb 2006, 19:59

Mannen, bedankt voor de leuke reply's. Ik rij eigenlijk alleen maar met de auto zodra de zon begint te schijnen en het niet regent. Voor de rest van de tijd staat hij lekker in de garage.

Het rijden van de auto is echt een genot, daarom rij ik ook tourritten, ga ik enkele auto show's af en ben ik helemaal verslaafd aan het dragracen.
Daarom ben ik ook te vinden op enkele dragstrips in de Benelux.

Het onderstel van de auto is al zwaarder uitgevoerd, simpelweg omdat de Lancer voor homologatie doeleinden gemaakt is. Men moest enkele duizenden produktie modellen maken om uberhaupt mee te mogen doen met de WRC. Standaard zitten er daarom ook geventileerde schijven rondom op. De auto is nu verlaagd en zitten er achter Bilstein's onder en voor gewoon Koni's op.

Maar idd, met deze vermogens mogen de remmen nu ook wel een upgrade hebben. Nu had ik al remschijven en klauwen van een Starion Widebody onder, maar die zijn nu echt te krap bemeten. Daarom ben ik nu ook bezig met het plaatsen van 3000GT remklauwen en komen er schijven op van een Audi A8. De 3000GT klauwen zijn voorzien van 4 zuigers en de schijven zijn 310mm.
En ja, de auto is dus RWD! Gelukkig heb ik een LSD weten te bemachtigen van een gesneuvelde LT die gebruikt was voor de heuvelklim in Luxemburg. Dat rijd veel fijner, anders begint er één wiel te spinnen als ik door een bocht ging met iets teveel gas.

Hier nu dus de modificatie lijst.


Hybride motor.
JE Zuigers 8.5:1 compr
Eagle rods
Garrett T3/T04E Turbo 50 trim A/R .64
Tial 35mm Externe wastegate
FMIC.
3Inch uitlaat van voor naar achter.
Apexi AVC-R boostcontroller
Apexi RSM met G-sensor.
Scanmaster III.
PLX M300 wideband.
Fidanza Camgears.
Greddy oil catch can.
Greddy Boost, Oil gauge.
Aeromotive FPR.
3.5 inch GM MAF
6AN fittingen en gevlochten benzine leidingen.
Full Throttle Maf-Translator
Stage III engine ECU (Keydiver)
Tial 50mm BOV
Starion Big brake upgrade.
LSD.
Centerforce dual friction Clutchkit.

Whislist;
AEM standalone.
Big brake upgrade.

[img:653:493]http://www.automaxx.nl/profielen/ID642_FotoAuto2.jpg[/img]

Foto van het blok.



Gr,


Martijn.

Gebruikersavatar
Stefan R
Berichten: 2247
Lid geworden op: 15 feb 2006, 16:51
Auto: Vakantievoertuig
Locatie: Grote brand veel water, kleine brand weinig water

Bericht door Stefan R » 17 feb 2006, 20:02

Welkom Martijn :wink:
daarom rij ik ook tourritten
De auto is alleen iets minder geschikt voor onverharde (modder) toertochtjes :mrgreen: :wink:

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8386
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert

Bericht door Peter Tunissen » 18 feb 2006, 01:02

Martijn Posthumus schreef:Gelukkig heb ik een LSD weten te bemachtigen van een gesneuvelde LT die gebruikt was voor de heuvelklim in Luxemburg. Dat rijd veel fijner, anders begint er één wiel te spinnen als ik door een bocht ging met iets teveel gas.
Inderdaad, er moeten twee wielen spinnen als je door een bocht gaat. :lol: 8)
Prachtige auto!!!
En welkom op het forum uiteraard.

Danny
Berichten: 15
Lid geworden op: 20 feb 2006, 16:20
Locatie: Purmerend met een 2,35l en GT35R

Bericht door Danny » 20 feb 2006, 22:30

Welkom Martijn.

We komen jou ook overal tegen he :wink:


Danny

Gebruikersavatar
Davy MR2DRIFT
Berichten: 548
Lid geworden op: 22 feb 2006, 21:12
Locatie: Ausfahrt

Bericht door Davy MR2DRIFT » 22 feb 2006, 23:17

Ik kan er een lang verhaal van maken, maar dit vind ik een van de mooiere auto's van driving-fun!! Prachtig.

Tom
Berichten: 22279
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 22 feb 2006, 23:45

Ik heb weinig met oude auto's, zou hypocriet zijn om dit geweldig te vinden..., well fuck it.. gave auto!! :D
Welkom!

Hoe ben je hier terecht gekomen trouwens?

Martijn Posthumus
Berichten: 16
Lid geworden op: 16 feb 2006, 23:03
Locatie: Rozenburg

Bericht door Martijn Posthumus » 22 feb 2006, 23:52

:oops: Thanx guys! 8) Hoe ik hiet terecht ben gekomen? Kreeg link van Naughty. Vond het wel een leuke forum, niet merk gericht, dus zodoende.
Ik heb trouwens juist wel iets met oude auto's, weet niet hoe dat komt.
Om enkele favorieten te noemen;
-Opel C Kadett.
-Opel B Ascona.
-Opel A Manta.
-BMW 2002 Turbo.
-Toyota Corolla AE86 "Hachi Roku"
Om er maar een paar te noemen.



Gr,


Martijn.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten