Tsja, je hebt al enigszins aangegeven dat jappenbakken niet aan jou besteed zijn. Ik heb er echter wel eentje die me enorm veel voldoening en snelheid/vermogen sensatie geeft. Een groot voordeel van de jappenbakken is dat je er enorm veel aftermarket performance onderdelen voor kan kopen en 'm helemaal naar eigen voorkeur kan (laten) bouwen; track, drift, sprint, whatever.
Mijn auto heb ik volledig zelf opgebouwd, zowel qua onderstel als aandrijflijn en het mooie daaraan is dat je zelf het vermogen kan opschroeven als je weer aan het huidige vermogen gewend bent. Dat is erg mooi te doen met een turboblok. Het gave aan een turboblok, en dan bedoel ik een echte turbo; niet die fohntjes die bmw nu op z'n blokken monteert, maar eentje die je met twee handen vast moet houden, is dat die je zo'n enorme schop onder je kont kunnen geven. De enige hulp in m'n suup is de stuurbekrachtiging, de rest is allemaal biologisch gecontroleerd, ook dat geeft het nodige zweet op de rug zo nu en dan.
Voor het budget van een dikke recente M5 kan je een geweldige supra (MKIV) of Skyline (laten) bouwen waar je ferrari's en lambo's het nakijken mee geeft, ook op 't circuit.
Klassiek voorbeeldje van zo'n 10 jaar terug.
En ja, qua uiterlijk hoeft al de tupperware niet, mijn suup is qua bodywork vrijwel stock, alleen een kleine aanpassing aan de bumper voor extra koellucht.
Dus zoek je 'mo powah!!' en kicks met zweet in je rug, dan is een jappenbak een leuke optie.