De auto is uitgerust met een 25% sperdif en het is duidelijk de bedoeling geweest om deze auto in te zetten op het circuit, maar mijn plan is om er dagelijks mee te gaan rijden.
Nadat de koop vorige week vrij snel was gesloten, hebben we de auto vrijdagavond opgehaald en binnendoor naar huis gereden (Er zit nu geen APK op, dus beter de trajectcontrole vermijden).
Het waren 2 heerlijke uurtjes sturen, maar er kwamen meteen al wat onvoorziene dingen aan het licht. Er was eigenlijk al een APK afspraak gemaakt voor aanstaande woensdag, maar die hebben we nog maar even uitgesteld.
Dit weekend hebben we:
- Gat in de bumper dichtgelast, geplamuurd en gespoten
- Achterbumper weer netjes afgehangen
- Alle vloeistoffen en filters vervangen
- Ruitenwisserbladen vervangen
- Nieuw setje banden en velgen gehaald
- Slot in de bestuurdersdeur gefixt
Wat we verder nog moeten doen:
- Gaatje in de uitlaat dichtlassen
- Slechte plek in de brandstofleiding repareren (gedeelte onder de bestuurdersdeur is aardig roestig)
- Radiateur goed vastzetten (staat momenteel los op twee uitsparinkjes...blij dat ik dat niet wist tijdens het rijden

- Mist achterlichten repareren
Dit ga ik waarschijnlijk uitbesteden aan een vriend van me, want mijn vriend en ik hebben al zat werk liggen. Er staat bijvoorbeeld ook nog een half defecte Aston Martin in de garage

Als dat allemaal is gefixt, kan de auto door de APK. Daarna kunnen er wel nog wat cosmetische dingen gebeuren, zoals:
- Rechter voorscherm vervangen (is rot)
- Cold Air Intake netjes maken (hangt nu ergens in de motorruimte waar hij niet optimaal koude lucht aanzuigt)
- Voorstoelen vervangen (voornamelijk de bestuudersstoel is flink doorgezeten)
- Radiootje erin zetten (boxen zitten er al in)
- Antenne vervangen
- Mistlampen in de voorbumper zetten
En om hem echt perfect te maken kunnen we daarna nog overwegen:
- Koplampglaasjes vervangen door gele (lijkt me wel mooi)
- Gedeukte deuren vervangen
- Oliesensor aansluiten
- Wielkastrandjes vervangen
En natuurlijk:
Work in progress; mijn vriend aan het lassen:
Ik weet dat er hier een aantal mensen met E30's zitten, dus mocht er nog iemand tips hebben of bepaalde onderdelen hebben liggen, dan houd ik me aanbevolen