M5 E60 UPDATE met Filmpje pagina 11

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Max V

Re: M5 E60

Bericht door Max V » 14 mei 2009, 13:55

M-bitious schreef:
Snipe schreef:Als je iemand nodig hebt om de v-box te bedienen: bel me!
Helaas had ik je nummer niet, dus heb maar een ander gebeld :mrgreen:
:roflol:

Snipe

Bericht door Snipe » 14 mei 2009, 13:56

De pech in mijn leven.

JWD

Bericht door JWD » 14 mei 2009, 14:15

Heb je een Dinan 3.91 diff eronder laten zetten of een ander merk?
Een vriend uit de States heeft mij aangeraden om een Dinan te plaatsen het schijnt dat ze in de US of A dit allemaal doen om het gebrek aan koppel in de onderste regionen te compenseren.
Als je tijd hebt misschien even een kleine review doen, jouw lijstje komt namelijk aardig overeen met mijn wishlist ;).

M-bitious

Bericht door M-bitious » 14 mei 2009, 14:33

Heb hem bij Manhart Racing vandaan (Hartge motorenbouwer). Ik denk dat hij ze zelf maakt. Toeren gaan per 100 km/h 250 t/min omhoog. Bij gelijke snelheid zit je dus hoger in de toeren waardoor de auto harder trekt. Van 100 - 200kmh scheelt dat bij mij ongeveer 2 seconden (handgeklokt). Ik vind het verschil ook zeer merkbaar. Ombouw duurt ca. een halve dag.

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 14 mei 2009, 22:30

Frank, we kunnen wel weer een keer naar die befaamde parking gaan en ff daggie testen :)
Camera ff mee en het is ook nog goed eten daar :mrgreen:

Laat maar horen :df:

Femme

Bericht door Femme » 14 mei 2009, 22:43

M-bitious schreef:
Rico schreef: Heb je dit nog laten doen Frank ?
Ja ik heb het diff eronder zitten, maar ook de RPI ram air, gemodificeerde gasklephuizen, verhoogde benzinedruk, voorste kats eruit, software remap, met toerenbegrenzer op 8.400 t/min. Zit rond de 570pk, maar met dat diff trekt ie als een 600pk auto. Heb nog een RPI underdrive power pulley in bestelling staan.
Goed bezig :clap: .

Een kortere eindoverbrenging merk je inderdaad wel en als je alsnog 338km/h haalt boeit verder ook niets. Bij mijn auto maakt het wel uit (die loopt bij ca. 285 op de teller in de begrenzer en wil in de zesde versnelling niet meer dan 6700 toeren maken terwijl de toerenbegrenzer in lagere versnelling bij 7200 ligt :?: ).

M-bitious

Bericht door M-bitious » 14 mei 2009, 22:45

Dat is dan niet de toernbegrenzer, maar de snelheidbegrenzer.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 21 jun 2009, 13:36

Gespot?

http://spots.autogespot.com/viewimages. ... 2009172626" onclick="window.open(this.href);return false;

M-bitious

Bericht door M-bitious » 22 jun 2009, 12:49

ja en voorheen al in de PC in Amsterdam

Paul

Bericht door Paul » 22 jun 2009, 12:56

bij de Aldi toch Frank :clap:

M-bitious

Bericht door M-bitious » 01 mar 2010, 21:15

Tijdje stil geweest over de M5. Inmiddels is er al weer aardig wat gebeurd.

De MOS-tec spruitstukken zijn enige tijd geleden gemonteerd, ben nu bezig met een Big Brake Kit van Stoptech voor de vooras. 380mm, 6 zuigers, gegroefde schijven, via Karel van Racetech. Ik ontdekte een lakfout in de voorbumper, dus de poetser in mij wil dit onder garantie laten repareren: Gebeurt deze week. Ondertussen wordt een heel arsenaal aan motorafdekplaten naar Duitsland gestuurd om met echt carbon te bekleden. Daar wordt de motorruimte zoveel mooier van. Degenen die dat bij mijn M6 hebben gezien weten dat nog wel. De buitenspiegels en de zijgrillen zijn inmiddels ook al van carbon. Mijn 21 inch velgen worden nu weer gericht en gepolijst, dus rij nu met de 20 inch g-power van de M3. Kopen iemand? Wat een schitterende velgen toch :mrgreen: Heb inmiddels 40.000km met de 21 inch achterbandjes gereden en nog 4-5 mm. Niet slecht voor iemand die hard rijdt. Op 15 maart ga ik weer naar Manhart voor de laatste software. Afspraak is een paar keer afgezegd, en dan gaat het naar Maehler Porsche tuning bij de Ring voor een geijkte 4x4 rollenbank test.

Wel net een vervelend verhaal achter de rug met de audio. Mijn ccc (navi, audio etc.) ging op zwart en moest vervangen worden. BMW Duitsland zegt: inbreuk gepleegd op glasvezelkabel, einde garantie. Audioboer zegt: Klopt, maar dat kan nooit een kapotte ccc veroorzaken. Niemand wil vergoeden. Dan nog wat problemen gehad met verhoogde accu ontlading, er stond een component op continue spanning. Per saldo ben ik nu 2.100 euro minder rijk, terwijl ik er niets aan kan doen. Lekker weer. Zo langzamerhand kom ik aan het eind van de opties en tuningmogelijkheden. Ik overweeg wel nog ovale hartge einddempers, maar dan is het wel mooi zo. Je kunt ook doorschieten natuurlijk.

Later deze maand gaat de auto naar John voor het ultieme poetswerk.

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 01 mar 2010, 21:54

Ook nog bepaalde delen die lichter geworden zijn Frank?
Waar ligt het vermogen nu zo ongeveer op???

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 01 mar 2010, 21:54

Super gaaf! Wel mooi fimpjes maken! :D:D:D

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 01 mar 2010, 22:41

M-bitious schreef: Audioboer zegt: Klopt, maar dat kan nooit een kapotte ccc veroorzaken. Niemand wil vergoeden.
Dat van de ccc: die inbreuk kan dus helaas wel een kapotte ccc veroorzaken. Zelfs een
remap door de chipboer kan dat doen. BMW vergoedt overigens in een beperkt aantal
gevallen wel, maar zodra er remapping of audio-uitbreiding in het spel is niet.

Ben erg benieuwd naar je foto's, klinkt erg lekker allemaal weer! :thumbup:

M-bitious

Bericht door M-bitious » 01 mar 2010, 23:16

frank de jonge schreef:Ook nog bepaalde delen die lichter geworden zijn Frank?
Waar ligt het vermogen nu zo ongeveer op???
Nee de auto wordt steeds zwaarder vrees ik. De audio weegt ook nogal wat. Maar ja power genoeg.
Manhart schat tussen de 570 en 590pk, dus ben benieuwd.

M-bitious

Bericht door M-bitious » 01 mar 2010, 23:22

Ravin ///M schreef:
M-bitious schreef: Audioboer zegt: Klopt, maar dat kan nooit een kapotte ccc veroorzaken. Niemand wil vergoeden.
Dat van de ccc: die inbreuk kan dus helaas wel een kapotte ccc veroorzaken. Zelfs een
remap door de chipboer kan dat doen. BMW vergoedt overigens in een beperkt aantal
gevallen wel, maar zodra er remapping of audio-uitbreiding in het spel is niet.

Ben erg benieuwd naar je foto's, klinkt erg lekker allemaal weer! :thumbup:
Het zou goed nieuws zijn als er bewijs was dat de ccc kapot is door de audio. Dat levert me 2100 euri op. Alles zit echter nu weer net zo aangesloten als voorheen en alles werkt gewoon weer. Er zijn vrij veel BMW's met dit type ccc waarbij hij uitvalt, terwijl de auto's origineel zijn. Maar terecht zegt BMW: auto niet origineel BMW, geen garantie. Helaas is mijn tuning software nadien overschreven dus rij nu met motorstoringslampje. De computer detecteert dat de voorste kats weg zijn. Maar dat wordt 15 maart verholpen.

Overigens heb ik een afspraak met Autogespot dat er een grote reportage over mijn M5 komt:
- Fotoshoot van John voor en na het poetsen.
- Fotoshoot van autogespot fotograaf.
- Filmpje van mijn hand van de rollenbank.
- Film van autogespot met topsnelheidrit.

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 02 mar 2010, 00:46

:clap: geweldig, dat wordt smullen

Die eerste gevallen die je noemt van de ccc's die vanzelf op blancogaan,
die worden in sommige gevallen uds zelfs buiten de garantie nog door
BMW Duitsland vervangen. Dan moet je gebruik maken van een uitspraak
in een rechtzaak oid. Je dealer zou dat eigenlijk wel moeten weten denk ik.

De ccc van mijn vorige 535d ging ook stuk, toen ik hem al had ingeruild,
en die jongens hebben het op die manier voor elkaar gekregen.

Xave30

Bericht door Xave30 » 02 mar 2010, 01:02

Wordt vast een STRAK fotoshoot na het poetsbeurt enzo :)

Fernando

Bericht door Fernando » 02 mar 2010, 01:33

M-bitious schreef: Maar ja power genoeg.
Manhart schat tussen de 570 en 590pk, dus ben benieuwd.
Nou Frank kunnen we niet een keer een kleine meeting doen, kan een RS6 met 640pk meebrengen dus dan kan best interessant worden.... :)

JWD

Bericht door JWD » 02 mar 2010, 21:32

Klinkt allemaal erg gaaf, wanneer komt nu eens die M5 meet? :P

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 02 mar 2010, 21:58

Ben onder de indruk van het technische gedeelte van de auto en sommige optische dingen vind ik ook erg mooi maar voor mij is de auto toch wat te bling.
De wielen vind ik te groot en to shiny en zo zijn er nog wat dingen.
Wel petje af wat je er allemaal aan doet Frank en ik ben erg benieuwd hoe de wagen rijd.
Misschien eens wat afspreken en over de grens eens vergelijken al denk ik dat ik weinig kans meer maak.
In de states verkopen ze voor de z trouwens ook andere diff`s voor 2400 dollar waardoor de lange versnellingen ineens korter en de auto sneller accelereerd.
Ik heb bij karel ook andere remmen gekocht van stoptech voor voor en achter.
Ben benieuwd hou jij die rem verbetering ondergaat.

Veel plezier van je bolide :thumbup:

Grtz,Hanz06 :wink:

Peric

Bericht door Peric » 02 mar 2010, 22:12

M-bitious schreef:Wat een schitterende velgen toch :mrgreen: Heb inmiddels 40.000km met de 21 inch achterbandjes gereden en nog 4-5 mm. Niet slecht voor iemand die hard rijdt.
Snap ik dat er nog 4-5 mm opzit..
Als je laagvliegt slijten de banden nl. niet.. :mrgreen:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 02 mar 2010, 22:19

Je kunt ook doorschieten natuurlijk.

Das dan wel weer het understatement van de eeuw.......................... :mrgreen: :roflol:

M-bitious

Bericht door M-bitious » 02 mar 2010, 22:30

JWD schreef:Klinkt allemaal erg gaaf, wanneer komt nu eens die M5 meet? :P
Was laatst al bij mister Tempur in Groningen, mooie strakke M5 ook hoor. We hebben inderdaad heel wat M5's bij elkaar hier. Op Supercar Sunday van Autogespot komen er in elk geval al 3.

M-bitious

Bericht door M-bitious » 02 mar 2010, 22:37

Downforce Hans schreef:Ben onder de indruk van het technische gedeelte van de auto en sommige optische dingen vind ik ook erg mooi maar voor mij is de auto toch wat te bling.
De wielen vind ik te groot en to shiny en zo zijn er nog wat dingen.
Wel petje af wat je er allemaal aan doet Frank en ik ben erg benieuwd hoe de wagen rijd.
Misschien eens wat afspreken en over de grens eens vergelijken al denk ik dat ik weinig kans meer maak.
In de states verkopen ze voor de z trouwens ook andere diff`s voor 2400 dollar waardoor de lange versnellingen ineens korter en de auto sneller accelereerd.
Ik heb bij karel ook andere remmen gekocht van stoptech voor voor en achter.
Ben benieuwd hou jij die rem verbetering ondergaat.

Veel plezier van je bolide :thumbup:

Grtz,Hanz06 :wink:
Tuurlijk Chevke, blijft altijd een kwestie van smaak, maar IRL valt de bling wel mee. De auto is redelijk blacked out en alleen de gepolijste velgranden vallen op. De velgen lijken bovendien kleiner. Zo'n diff lijkt me voor jouw auto helemaal top. Acceleratie is belangrijker dan een hoge top (zei de man die het regelmatig uitprobeert). Ik heb alleen voor een ST60 setje voor geopteerd, omdat daar vooral het probleem zit bij BMW. Ik zal wel tzt de achterste schijven vervangen door gesleufde, want ik heb nu voor en achter verschil. Ultiem is tzt de kompressorkit, maar daar ik kan ik me nu nog niet toe zetten. Misschien als het blok meer dan 150.000 heeft gedraaid, wrodt het gelijk gereviseerd.
Moet ik niet binnenkort weer een andere auto kopen..............................

Plaats reactie