(race) auto om te leren rijden/racen

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
G Kolkman
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000

Re: (race) auto om te leren rijden/racen

Bericht door G Kolkman » 11 jun 2009, 15:58

Welke nog meer :) ?

ErikdB

Bericht door ErikdB » 11 jun 2009, 16:08

Deze : http://link.marktplaats.nl/246024413" onclick="window.open(this.href);return false;

Persoonlijk vind ik hem wat minder fraai(heb ook liever een 2-deurs) dan die andere, maar degene die hem verkoopt kwam wel erg goed over en wist er veel van te vertellen. Alleen helaas geen rolkooi, dus hier moet ik nog wel even achteraan. Ook dit is een 320 omgebouwd naar 325 inclusief bak. Motor zelf heeft relatief weining km's de auto zelf wat meer. De olie na 4 racedagen steeds vervangen. Een aantal puntjes gaf de verkoper zelf aan die veranderd moeten worden om door de apk te krijgen, maar dit zijn relatief kleine zaken.

@iko

Bericht door @iko » 11 jun 2009, 23:03

Erik,
ik zie dat je niet te veel budget eraan wilt besteden.
Vergis je niet in de running kosten als je gaat racen. Die 2500,- ben je ook snel kwijt na een paar dagen racen (banden, benzine, inschrijfgeld, diverse).
Dan is de aanschafprijs misschien niet het belangrijkste :bag:

ErikS

Bericht door ErikS » 13 jun 2009, 14:17

Je ben gek dat je de E36 318IS van Sieger niet heb gekocht,
Perfecte auto om in te leren sturen, kom ik nou al achter...

Tuurlijk ga je op gegeven moment kosten maken, maar dan is een 4-cilindertje ff iets goeikoper;)

ErikdB

Bericht door ErikdB » 14 jun 2009, 11:26

Gisteren helaas geen tijd om even een update te geven :(

Afgelopen vrijdag bij beide auto's gaan kijken. Als eerste bij de zwarte 4 deurs. De eigenaar stond al te wachten, de auto die normaal binnen in de loods stond, had hij alvast buitengezet om hem beter te kunnen bekijken. De auto zelf is niet zo strak als ik had gehoopt, hier en daar zitten enkele deuken, roest kon ik niet ontdekken. De motor zelf loopt wel mooi, ook rookte de auto niet met opstarten of gas geven.
Daarna even een proefritje gereden, de motor liep goed tot aan de begrenzen. De acceleratie viel mij een beetje tegen, daarnaast had ik ook gehoopt dat de auto was strakker zou sturen.
Daarna door na de tweede auto, de 2 deurs E30 in groen geel en blauw. Ook deze auto stond al buiten toen we aankwamen. De lijn van de 2 deurs vonden wij persoonlijk toch wel een stuk mooier dan de 4 deurs. Verder is de auto erg strak, we konden geen deuk ontdekken. De auto is aan de binnenzijde helemaal ingericht op het racen en is ook voorzien van een schroefkooi. De auto startte direct, het geluid is erg zwaar vanwege de race uitlaat. Daarna even een stukje in de buurt gereden, deze auto accelereert een stuk beter. Ook het geluid is fenomenaal, ik hoop alleen dat het op het circuit toegestaan is. Gelukkig krijgen we er nog een standaarddemper bij. Het sturen was zoals ik gehoopt had, lekker strak en direct. Na de proefrit hadden we allebei een lach op ons gezicht tot aan onze oren en daar gaat het natuurlijk uiteindelijk om. Dus deze gaan we aankomende donderdag ophalen :banaan:

Plaats reactie