(race) auto om te leren rijden/racen

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Tristan

Re: (race) auto om te leren rijden/racen

Bericht door Tristan » 09 jun 2009, 13:26

Heb zelf eventueel een E36 325i voor je, compleet trackday gereed en in top conditie:

http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... =5&t=14793" onclick="window.open(this.href);return false;

Ben zelf bezig met een andere trackday auto en mocht dat lukken gaat deze eruit.

ErikdB

Bericht door ErikdB » 09 jun 2009, 13:28

Tristan schreef:Heb zelf eventueel een E36 325i voor je, compleet trackday gereed en in top conditie:

http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... =5&t=14793" onclick="window.open(this.href);return false;

Ben zelf bezig met een andere trackday auto en mocht dat lukken gaat deze eruit.
Erg fraaie auto, zeker met die M wielen in het zwart!! En zo te zien nergens op bespaard.

Maar helaas iets buiten ons budget :'(

ErikdB

Bericht door ErikdB » 09 jun 2009, 14:19

Als ik het kenteken natrek zie ik er 320 bij staan, hij is dus waarschijnlijk omgebouwd. verder staat erbij sedan, ik vind het moeilijk aan de foto te zien maar dit is toch een coupe??

Kan het voor problemen zorgen als je apk op zo een auto wil krijgen??
Metchu schreef:
ErikdB schreef:bedankt voor al de reacties.

Ik wil inderdaad toch zeker een 325i hebben, met name omdat ik er ook mee wil leren driften. Misschien dat het met een 318 lukt, maar een beetje extra vermogen(koppel) is denk ik wel handig.

325i http://link.marktplaats.nl/253581313

er staan er nog wel een paar, maar denken jullie dat zoiets aan de eisen voldoet??

die laatste ziet er wel nice uit, voor een prettig bedrag op zich ook ...

ErikdB

Bericht door ErikdB » 09 jun 2009, 20:47

Ik heb even contact gezocht met de eigenaar, het blijkt inderdaad een 320 te zijn met een achteraf ingebouwde 2.5 M20 motor, 170pk dus.
Verder heeft hij rondom schijfremmen (is dit niet standaard??) , rolkooi, oliekoeler, aangepaste veren, koni dempers, racestoelen etc.
De auto schijnt geen roest te hebben en is zowel technisch en optisch in goede staat. Er is vorig jaar oktober het laatst mee geraced. Verder heeft hij altijd binnen gestaan.
Er zit geen apk op, maar de eigenaar verwacht geen grote problemen. Ook al moet er vast wel iets aan gebeuren.

Iemand enig idee of dat stickers makkelijk te verwijderen zijn?? :roflol:

RJay

Bericht door RJay » 09 jun 2009, 21:02

ErikdB schreef:Ik heb even contact gezocht met de eigenaar, het blijkt inderdaad een 320 te zijn met een achteraf ingebouwde 2.5 M20 motor, 170pk dus.
Verder heeft hij rondom schijfremmen (is dit niet standaard??) , rolkooi, oliekoeler, aangepaste veren, koni dempers, racestoelen etc.
De auto schijnt geen roest te hebben en is zowel technisch en optisch in goede staat. Er is vorig jaar oktober het laatst mee geraced. Verder heeft hij altijd binnen gestaan.
Er zit geen apk op, maar de eigenaar verwacht geen grote problemen. Ook al moet er vast wel iets aan gebeuren.

Iemand enig idee of dat stickers makkelijk te verwijderen zijn??
:roflol:
Met een fohn, of in de volle zon, ja hoor :P

ErikdB

Bericht door ErikdB » 09 jun 2009, 22:01

R.J schreef:
ErikdB schreef:Ik heb even contact gezocht met de eigenaar, het blijkt inderdaad een 320 te zijn met een achteraf ingebouwde 2.5 M20 motor, 170pk dus.

Met een fohn, of in de volle zon, ja hoor :P[/quote]

:hammer: daar was ik al bang voor

RJay

Bericht door RJay » 09 jun 2009, 22:06

ErikdB schreef:
R.J schreef:

Met een fohn, of in de volle zon, ja hoor :P[/quote]

:hammer: daar was ik al bang voor
Wat? Je trekt het er zo af dan. 1e pinksterdag nog met z'n allen staan doen bij de witte bmw voor Laurens :popcorn:

ErikdB

Bericht door ErikdB » 09 jun 2009, 22:27

Wat? Je trekt het er zo af dan. 1e pinksterdag nog met z'n allen staan doen bij de witte bmw voor Laurens :popcorn
haha weet ik wie ik moet benaderen 8)

Eerst binnenkort maar eens gaan kijken bij deze auto

@iko

Bericht door @iko » 09 jun 2009, 22:35

Erik,
tip: nooit aan beginnen. Veel te verslavend.

nog een praktijktip: Lida en ik begonnen ook samen met 1 auto. Na 3 maanden besloten we elk toch een eigen auto te nemen. (en dat soort verhalen heb ik meer gehoord :D )

nb hier kun je zien waar je kunt rijden. Is best veel...
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... =4&t=13563" onclick="window.open(this.href);return false;

ErikdB

Bericht door ErikdB » 09 jun 2009, 22:38

Aiko schreef:Erik,
tip: nooit aan beginnen. Veel te verslavend.

nog een praktijktip: Lida en ik begonnen ook samen met 1 auto. Na 3 maanden besloten we elk toch een eigen auto te nemen. (en dat soort verhalen heb ik meer gehoord :D )
ja dat geloof ik! meerijden is nooit zo leuk als zelf rijden en tegen elkaar rijden is natuurlijk helemaal leuk.

RJay

Bericht door RJay » 09 jun 2009, 23:19

ErikdB schreef:
Wat? Je trekt het er zo af dan. 1e pinksterdag nog met z'n allen staan doen bij de witte bmw voor Laurens :popcorn

Hoe weet jij dat ik mijn haar fohn? :bag:

ErikdB

Bericht door ErikdB » 10 jun 2009, 13:36

R.J schreef:
ErikdB schreef:

Hoe weet jij dat ik mijn haar fohn? :bag:
haha, nou doelde eigenlijk meer op je ervaring :mrgreen: Maar als je die föhn ook mee kan nemen hoef ik mijn vriendin niet lastig te vallen :thumbup:

Aanstaande vrijdag even kijken hoe de auto er van dichtbij uitziet.

Rijden de meeste E30's met een sper?? heb je die nodig, of alleen voor driften?

G Kolkman
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000

Bericht door G Kolkman » 10 jun 2009, 15:50

In de racerij rijden er wel veel met een platensper. Een auto met heeft ZEKER een toegevoegde waarde want gebruikt zijn differentielen DUUR (400-500 euro voor een gebruik exemplaar, opnieuw laten opbouwen kost het dubbele). Driften kan ook wel met open differentieel maar die heeft daar wel wat van te lijden en het gaat wat ongecontroleerder. In het geval van een E30 leer je dan in ieder geval wel hoe je snel moet hoepelen (lock-to-lock is meer dan 4 keer rond!).

RJay

Bericht door RJay » 10 jun 2009, 18:54

Haha, ik zal wel deo en een aansteker mee nemen, wordt het ook heet van.

(Ik ben hoe oud zei je? :bag: )

ErikdB

Bericht door ErikdB » 10 jun 2009, 22:11

G Kolkman schreef:In de racerij rijden er wel veel met een platensper. Een auto met heeft ZEKER een toegevoegde waarde want gebruikt zijn differentielen DUUR (400-500 euro voor een gebruik exemplaar, opnieuw laten opbouwen kost het dubbele). Driften kan ook wel met open differentieel maar die heeft daar wel wat van te lijden en het gaat wat ongecontroleerder. In het geval van een E30 leer je dan in ieder geval wel hoe je snel moet hoepelen (lock-to-lock is meer dan 4 keer rond!).
Ja toch maar even kijken of we ergens een sper kunnen vinden, mocht deze er niet opzitten. Ik heb het nagevraagd bij de eigenaar maar deze kon het niet bevestigen.

RJay

Bericht door RJay » 10 jun 2009, 22:27

Testritje dan maar he.
Maar als ik hem zo zie is het een bas roos auto, kan me niet voorstellen dat daar geen sper op zit eigenlijk.

gaat nog steeds over http://link.marktplaats.nl/253581313" onclick="window.open(this.href);return false; ?

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 10 jun 2009, 23:02

Hm ken de auto wel van BDC, weet niet precies of er een sper op zit maar dacht eerlijk gezegd van niet. Bas Roos stickers ergens op zetten betekend niet meteen een supergoede auto he.

RJay

Bericht door RJay » 10 jun 2009, 23:08

Bert ///M3 schreef:Hm ken de auto wel van BDC, weet niet precies of er een sper op zit maar dacht eerlijk gezegd van niet. Bas Roos stickers ergens op zetten betekend niet meteen een supergoede auto he.
... Dat is wel waar. Betekend ook niet dat het een basroos opbouw is, dacht dat deze het was tho'.

Maar goed, enige manier om alles te weten is een grondige testrit/checkup.

ErikdB

Bericht door ErikdB » 11 jun 2009, 08:12

R.J schreef:
Bert ///M3 schreef:Hm ken de auto wel van BDC, weet niet precies of er een sper op zit maar dacht eerlijk gezegd van niet. Bas Roos stickers ergens op zetten betekend niet meteen een supergoede auto he.
... Dat is wel waar. Betekend ook niet dat het een basroos opbouw is, dacht dat deze het was tho'.

Maar goed, enige manier om alles te weten is een grondige testrit/checkup.
Ik heb denk de eigenaar gevonden die hem vroeger opgebouwd heeft, wacht even op een antwoord van hem. Hoop dat hij meer weet van de geschiedenis van de auto.

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 11 jun 2009, 08:47

R.J schreef:Testritje dan maar he.
Maar als ik hem zo zie is het een bas roos auto, kan me niet voorstellen dat daar geen sper op zit eigenlijk.

gaat nog steeds over http://link.marktplaats.nl/253581313" onclick="window.open(this.href);return false; ?
Ik kan vertellen, dat dit ding kwa acceleratie niet veel sneller is dan een 106 1.3 Rallye. Als je gaat kijken, bekijk goed de onderkant. Misschien zitten er nog graspollen. :roflol:

ErikdB

Bericht door ErikdB » 11 jun 2009, 09:24

indobesar schreef:
R.J schreef:Testritje dan maar he.

Ik kan vertellen, dat dit ding kwa acceleratie niet veel sneller is dan een 106 1.3 Rallye. Als je gaat kijken, bekijk goed de onderkant. Misschien zitten er nog graspollen. :roflol:
De E30 325i in het algemeen of deze auto :hmmm: ?? Als je meer weet hoor ik het graag :thumbup:

Tristan

Bericht door Tristan » 11 jun 2009, 09:38

indobesar schreef:
Zal dan geen kort diff in zitten of gaar blok, want een kale E30 325i met kort diff rijdt een 1.3 Rallye aan snot. :wink:

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 11 jun 2009, 09:48

Hier in Uden is een industrieterrein in aanleg, te zien in Autoblog M3 Vlasblom film, waar je door bepaalde sectie te koppelen, een mooi klein baantje creeert. Een maatje van mewas daar aan het knallen en kwam dit ding tegen. Sloom hok. Uit frustatie werd eenuitremactie ingezet wat resulteerde in vier blokkerende wielen het weiland in schuiben LoL.

@trist, klopt met een Rallye moet je stampen om 2:20's op zandvoort te rijden...

ErikdB

Bericht door ErikdB » 11 jun 2009, 09:52

Tristan schreef:
indobesar schreef:
Zal dan geen kort diff in zitten of gaar blok, want een kale E30 325i met kort diff rijdt een 1.3 Rallye aan snot. :wink:
:shocking: hmm, hopen van niet!! ff kijken of ik anders iemand kan vinden die wat meer verstand heeft van een 325i

Tristan

Bericht door Tristan » 11 jun 2009, 10:03

Aandachtpunten aan een M20 blok: Vragen wanneer voor het laatst de lagerschalen en krukaslagers vervangen zijn, of er een schot in het carter gelast is zodat de motor ook nog smering krijgt in de bochten en vragen of/wanneer nokkenas en tuimelaars vervangen zijn. Dat zijn vaak de punten waar een M20 motor kapot gaat of vervangen moet worden. Verder is het een betrouwbaar, bijna onverwoestbaar blok.

Plaats reactie