Rokende topsporters

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Rokende topsporters

Bericht door romo » 08 jun 2009, 12:37

allen schreef:Alle gekheid op een stokje. Laten we niet teveel overdrijven Romo. Er zijn geheelonthouders die het loodje leggen voor ze 40 zijn en net zo lief mensen die met roken en drinken 90+ worden. Geniet van het leven. Doe vooral wat je niet laten kan. Liever 10 jaar minder te leven waarbij je de volle 100% van je leven hebt genoten. Zo denk ik er in ieder geval over. :idea:

Prima, kan ik wel mee leven................

Toch even wat feiten (daar houd ik wel van)

1 Roken is bewezen slecht voor het lijf ( 1 sigaret en je gehele vaatsysteem gaat 4 uur lang in een spasme), grote kans op arteroslcerose ( etalagebenen en hersenbloeding/infarct, ook wel CVA geheten)

2 Op termijn gaat de "rek" uit het longweefsel ( Emfyseem/COPD), 1 keer gediagnosticeerd als zodanig is dit een irreversibel verhaal; u zult stikkend deze wereld verlaten.

3 Geheel onthouders leven idd bewezen minder lang, een gematigde hoeveelheid C2H5OH ( alcohol voor de niet kenners van formules), dwz niet meer dan 2 glazen per dag, levert een behoorlijke winst op van de gemiddelde levensduur. Niets drinken is slecht, teveel is nog slechter, lever cirrose en uiteindelijk lever/slokdarm kanker zal uw deel zijn.

4 Mannelijke singles hebben een bewezen verlaagde gemiddelde levensduur ( GTRene, doe je best) Liever 2 vrouwen dan 1, maar ook niet meer, anders, vanwege alle leugens, verhoogde kans op een stress geïnduceerd hartinfarct, en al die weduwen zijn ook zielig)

Zo kan ik nog even doorgaan................. :mrgreen:

Maar leven kan ik er wel mee........................let wel;bovenstaande feiten wil ik aan niemand opleggen, ik leg ze ook niet aan mezelf op, het is en blijft en nuchter rijtje, doe er mee wat je wil, het wordt u geheel gratis aangeboden ter verrijking uwer kennis.......

RutgerK

Bericht door RutgerK » 08 jun 2009, 13:22

Ik kan mij nog wel herinneren dat bij de EK 88 huldiging in Amsterdam de halve selectie op de boot met een sigaret stond.

steve smith

Bericht door steve smith » 08 jun 2009, 13:26

romo schreef:
allen schreef:Alle gekheid op een stokje. Laten we niet teveel overdrijven Romo. Er zijn geheelonthouders die het loodje leggen voor ze 40 zijn en net zo lief mensen die met roken en drinken 90+ worden. Geniet van het leven. Doe vooral wat je niet laten kan. Liever 10 jaar minder te leven waarbij je de volle 100% van je leven hebt genoten. Zo denk ik er in ieder geval over. :idea:

Prima, kan ik wel mee leven................

Toch even wat feiten (daar houd ik wel van)

1 Roken is bewezen slecht voor het lijf ( 1 sigaret en je gehele vaatsysteem gaat 4 uur lang in een spasme), grote kans op arteroslcerose ( etalagebenen en hersenbloeding/infarct, ook wel CVA geheten)

2 Op termijn gaat de "rek" uit het longweefsel ( Emfyseem/COPD), 1 keer gediagnosticeerd als zodanig is dit een irreversibel verhaal; u zult stikkend deze wereld verlaten.

3 Geheel onthouders leven idd bewezen minder lang, een gematigde hoeveelheid C2H5OH ( alcohol voor de niet kenners van formules), dwz niet meer dan 2 glazen per dag, levert een behoorlijke winst op van de gemiddelde levensduur. Niets drinken is slecht, teveel is nog slechter, lever cirrose en uiteindelijk lever/slokdarm kanker zal uw deel zijn.

4 Mannelijke singles hebben een bewezen verlaagde gemiddelde levensduur ( GTRene, doe je best) Liever 2 vrouwen dan 1, maar ook niet meer, anders, vanwege alle leugens, verhoogde kans op een stress geïnduceerd hartinfarct, en al die weduwen zijn ook zielig)

Zo kan ik nog even doorgaan................. :mrgreen:

Maar leven kan ik er wel mee........................let wel;bovenstaande feiten wil ik aan niemand opleggen, ik leg ze ook niet aan mezelf op, het is en blijft en nuchter rijtje, doe er mee wat je wil, het wordt u geheel gratis aangeboden ter verrijking uwer kennis.......
Goh, als totaal niet drinkende mannelijke single die stevig rookt heb ik dan een kort verhaal voor de boeg! Ben benieuwd....

Snipe

Bericht door Snipe » 08 jun 2009, 13:29

RutgerK schreef:Ik kan mij nog wel herinneren dat bij de EK 88 huldiging in Amsterdam de halve selectie op de boot met een sigaret stond.
Toen was roken nog niet ongezond. De Camel Trophy bestond nog gewoon en de McLaren's reden hun rondjes in Marlboro-kleuren.

Afbeelding

allen

Bericht door allen » 08 jun 2009, 13:38

Gewoon iedereen aan de Roxy. Verstandig! :mrgreen:

Snipe

Bericht door Snipe » 08 jun 2009, 13:40

Hoe verstandig het precies was, ontdekte Cruijff in 1991.

Tom

Bericht door Tom » 08 jun 2009, 13:42

romo schreef: Niets drinken is slecht, teveel is nog slechter,.
Waarom is niets drinken slecht?

Tom V

Bericht door Tom V » 08 jun 2009, 13:43

Tom schreef:
Zonder drinken leef je niet lang. :hmmm:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 08 jun 2009, 13:43

(Top)sport is beter dan selfdestructive leven met zuipen en roken, natuurlijk.

Kijk naar Gerrie Knetemann, die werd toch zeker een half jaar ouder dan Andre Hazes. :bag:

:|

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 08 jun 2009, 14:26

Tom schreef:
Het is niet slecht, wel slechter tov van iemand die 2 glazen per dag nuttigt. ( had me iets beter moeten uitdrukken) De levensverwachting praten we dan over.

Hypothese;

1 Alcohol werkt enigzins antistollend ( volksterm; bloedverdunnend)

2 In samenhang met stofjes die in rode wijn zitten en ant oxiderende effecten hebben tegen vrije radiacalen, leven we langer. (geldt ook voor rode vruchten en pure chocolade)

steve smith

Bericht door steve smith » 08 jun 2009, 14:28

romo schreef:
Tom schreef:
tegen vrije radiacalen, leven we langer. (geldt ook voor rode vruchten en pure chocolade)
Oh, er is nog hoop voor me! :banaan:

Individual

Bericht door Individual » 08 jun 2009, 18:28

Mark schreef:Hoewel al gestopt met topsport zag ik bij twee concerten Inge de Bruin in elke pauze hard naar buiten rennen om even snel te roken.

Dus die tanden laat ze wekelijks bleken?

SteV6

Bericht door SteV6 » 08 jun 2009, 20:18

Individual schreef:
Mark schreef:Hoewel al gestopt met topsport zag ik bij twee concerten Inge de Bruin in elke pauze hard naar buiten rennen om even snel te roken.

Nee, dat gekke wijf heeft haar tanden van een laagje porcelein laten voorzien om reklame te lopen voor de firma Nobel Biocare ...

Stephan

romo

Bericht door romo » 08 jun 2009, 20:56

Over tanden gesproken;

5 Een slecht/niet onderhouden gebit geeft cardiale risico`s en kans op smerige infecten ( even uit mijn hoofd) met forse gezonheidrisico`s................
Niet geheel mijn terrein, maar wellicht een zinvolle aan(vulling) :mrgreen: door Stephan

Luco

Bericht door Luco » 08 jun 2009, 21:00

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Topsport en roken gaan prima samen :clap: :clap: :clap:
Stoom%20afblazen [Desktop Resolutie].jpg
Stoom%20afblazen [Desktop Resolutie].jpg (95.84 KiB) 1774 keer bekeken

cooldragon

Bericht door cooldragon » 08 jun 2009, 21:00

SteV6 schreef:
Individual schreef:

Nee, dat gekke wijf heeft haar tanden van een laagje porcelein laten voorzien om reklame te lopen voor de firma Nobel Biocare ...

Stephan
Als je maar genoeg rookt verkleuren porceleinen facings ook hoor :mrgreen:

Metchu

Bericht door Metchu » 08 jun 2009, 21:01

luco hornsveld schreef::mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Topsport en roken gaan prima samen :clap: :clap: :clap:
Stoom%20afblazen [Desktop Resolutie].jpg

staat je snor in de fik??

Luco

Bericht door Luco » 08 jun 2009, 21:02

nee door die brandvrije muts kon het niet uit mijn oren komen :mrgreen:

Luuk

Bericht door Luuk » 08 jun 2009, 21:23

Hahahaha :roflol:

Alexander

Bericht door Alexander » 09 jun 2009, 10:07

steve smith schreef: Goh, als totaal niet drinkende mannelijke single die stevig rookt heb ik dan een kort verhaal voor de boeg! Ben benieuwd....
..en vergeet je corpulentie niet :wink: :mrgreen: :mrgreen:

in verdediging van stevie: bij breidscheid met 30+ graden felle zon in de 156 zitten voor de slagboom, eet deze rustig een magnum-ijsje zonder zweetdruppels. Wat voor mij maar weer aangeeft dat al die gezondheidsregels ook weer niet als ultieme waarheid genomen moeten worden.

doe wat je wil, maar met mate.

Plaats reactie