Lotus Elise Motorsport S1

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Stefan R
Auto: Vakantievoertuig

Re: Lancer Evolution VI GSR

Bericht door Stefan R » 26 mei 2009, 11:57

allen schreef:Die windeflectors zijn dan ook weer het enige dat ik er asap vanaf zou trekken. :mrgreen:

Prachtig bruut ding om te zien imho. 8)

Maar jij hebt dan ook geen gevoel bij Japanse supercars :mrgreen:

Emiel

Bericht door Emiel » 26 mei 2009, 13:37

Erik dB schreef:Mooi, en dan op naar de Gixxer 1000 8)
Ik maar denken, die 1000 heb ik al gehad, maar dat word voor jou misschien wel een goede optie :mrgreen:
Hopelijk heb je je bandje nog even mooi in kunnen gummen ;)

Wat betreft die winddeflectors , Diverse mensen roepen dat ik ze eraf moet trekken, maar ik vind ze eigenlijk wel wat hebben.

Kan meedoen in een groupbuy voor setje coilovers maar sla deze keer nog maar even over, denk ik. :lol:

Stéphane

Bericht door Stéphane » 26 mei 2009, 14:14

Mooi ding! Gaaf! Veel plezier ervan :D

Paul

Bericht door Paul » 26 mei 2009, 14:19

Super stoer apparaat!!!!!!!

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 26 mei 2009, 16:21

Capo_Miel schreef:
Erik dB schreef:Mooi, en dan op naar de Gixxer 1000 8)
Ik maar denken, die 1000 heb ik al gehad, maar dat word voor jou misschien wel een goede optie :mrgreen:
Hopelijk heb je je bandje nog even mooi in kunnen gummen ;)

Wat betreft die winddeflectors , Diverse mensen roepen dat ik ze eraf moet trekken, maar ik vind ze eigenlijk wel wat hebben.

Kan meedoen in een groupbuy voor setje coilovers maar sla deze keer nog maar even over, denk ik. :lol:
Over dat eerste: Zeker laten zitten! STaat echt super vet!

Over dat tweede: Doe nou maar mee je krijgt er spijt van als je het niet doet ;)

Emiel

Bericht door Emiel » 26 mei 2009, 19:35

Groupbuy is al gesloten gisteren. Achja so be it.

Eerst alles technisch maar in orde maken.

Verwachting is volgende week RDW, dan direct weg voor grote beurt daarna zodat men hem ook kan afmelden voor APK.
Daarna eronder kruipen en gaan beginnen met opschuren en bescherm laag aan gaan brengen. (tectyleren maar dan met ander iets als tectyl)

Emiel

Bericht door Emiel » 30 mei 2009, 17:02

Het heeft allemaal wat vertraging opgelopen. RDW gaat nog even week of 2 duren.
Laatst gewijzigd door Emiel op 29 mar 2010, 12:00, 1 keer totaal gewijzigd.

Emiel

Bericht door Emiel » 31 mei 2009, 08:33

Gisteren ff beetje gespeeld. Rijd echt leuk.
Laatst gewijzigd door Emiel op 13 jun 2009, 22:57, 2 keer totaal gewijzigd.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 31 mei 2009, 08:50

Gaaf apparaat hoor :shakeit:

Emiel

Bericht door Emiel » 07 jun 2009, 17:33

Gisteren op de snelweg een Ibiza FR en een R32 die me in kwam halen. Even aanhaken.
De Ibiza reed beetje in de weg maar wel tof die meid erin.
De R32 reed ook behoorlijk in de weg, hij moest volgens mij terug schakelen na zijn 4e versnelling uiteindelijk (gezien de hoeveelheid zwarte benzine rook er ineens uit kwam) en hij begon pas weg te lopen (kon hem niet inhalen) bij de 220/230km/h. Ik zat toen in zijn 5 rond de 6000 toeren en dan begint de boost wat terug te lopen.
Boost is verre van optimaal, motor loopt ook veelste rijk. Actuator is waarschijnlijk niet 100%
Er zijn momenten dan loopt ie onwijs, en er zijn momenten zoals ik gefilmd heb op youtube, loopt dan niet slecht maar je mist gewoon pak vermogen.

Kwam goed uit want had net bandjes laten wisselen 60km daarvoor dus wat warmte mochten ze wel krijgen ;)
Helaas hebben die klojo's de velgen beschadigd dus morgen even bellen. Verwacht er weinig van maar goed zullen zien. Wilde deze velgen toch al laten coaten maarja beschadigen is weer wat anders.
Niet de beste banden, verkeerd geleverd gekregen, maar de prijs was redelijk ok dus goed om mee te spelen ;)
Banden zaak om dus nooit meer binnen te stappen.

RDW lijkt nog wel een aantal weken te gaan duren. Gelukkig staat ie warm, droog en bewaakt bij een kameraad binnen.
Maar tot die tijd maar alvast begonnen met verzamelen van vervangings delen ;)

Afgelopen week een downpip overgekocht van iemand.
Vandaag een Apexi AVCR gekocht. Komt als het goed is komende week binnen.
Ook al toegezegd de supersprint uitlaat op te komen halen bij iemand ;)

Heb lampen mogen lenen van iemand maar helaas zijn die electrisch in hoogte verstelbaar en de mijne niet. Dus moet toch lampen gaan bestellen voor de RDW keuring. Dat gaat nog wel even duren ben ik bang. Geloof anderhalve week eer ze binnen zijn uit Duitsland.
Er is nog een optie en dat is lampen bestellen met goed lichtbeeld maar geen E keur merk. Kan zijn dat de RDW me dan naar huis stuurt en dan word het zuur natuurlijk, moet ik alsnog lampen uit Duitsland bestellen etc.

Volgende week gaat de auto weg voor een grote beurt. Zodra die terug komt ga ik beginnen met lichtjes schuren, spuiten en tectyleren van de onderkant.

Hopelijk kan hij dan over 2 a 3 weken naar de RDW......

allen

Bericht door allen » 07 jun 2009, 17:38

Ah, met jou durf ik dan weer wel een wedstrijdje op de autobahn aan te gaan. :mrgreen:

Emiel

Bericht door Emiel » 07 jun 2009, 17:56

Met de fiets ? of heb je al een andere auto ? :mrgreen:

Maar hij gaat niet heel veel harder lopen als 240km/h op de gps vermoed ik dus of snelweg dan zo spannend is :P

Michel P

Bericht door Michel P » 07 jun 2009, 18:01

Wellicht even naar Mark Verhoeven EMS om de auto even goed te laten afstellen.

Michel

allen

Bericht door allen » 07 jun 2009, 18:08

Ik denk helemaal niets Emiel. Ik heb een flauw vermoeden dat dat ding van jou stiekem in mijlen is. :mrgreen:
Op dit moment zou dat dan wel kunnen op de fiets. Die heb ik in de schuur.

Emiel

Bericht door Emiel » 07 jun 2009, 18:14

nee hij is niet meer in mijlen, was het maar waar. Hij loopt helaas gewoon nog niet optimaal. Moeten wat dingen aan gebeuren om te kijken hoe en wat.

Maar hij gaat sowieso gemapped worden tzt. Maar eerst de drijfstang bouten vervangen om het heel te houden en dan een week voor ik laat mappen de luchtfilter kit erop etc. 1,5 bar moet een 340/350pk brengen naar het schijnt dus ik ben erg benieuwd :)
Is wel toekomst plan, eerst ding even netjes maken naar mijn zin voor ik iets met onderstel ga doen en het motorblok.

Toch als je er deze dan langs houd....

Adwo

Bericht door Adwo » 07 jun 2009, 22:38

Drijfstangbouten heeft geen nut. De drijfstangen gaan veel eerder dan de bouten. Dat geld kun je dus in je zak houden..

Met een volledige 3 inch uitlaat, decat, AVCR op 1,55 bar en Ecutek moet je richting de 330-340 pk gaan zonder problemen.

Suc6,

Adwo

Emiel

Bericht door Emiel » 08 jun 2009, 07:02

Meen op diverse plaatsen te lezen dat op hoge toeren de drijfstang bouten toch een issue word ? Hoor er graag meer over :)

Ik ga niet voluit qua vermogen maar hij zal wel circuit te zien krijgen en dus wat toeren mogen draaien. Bedoeling dan is dat het ook heel blijft.
Lees op MLR ook zeer verschillende reacties erover.

Stefan R

Bericht door Stefan R » 08 jun 2009, 08:39

Bij langdurig hoog in de toeren te rijden worden de drijfstangbouten wel een issue, je moet voor jezelf dus op een rijtje zetten of dat bij jou het geval is/wordt. Het vervangen kost niet heel de wereld, maar onnodig geld uit geven is ook weer zo jammer.

p.s. Als je het laat doen, laat het dan doen door iemand met verstand van zaken. Er zitten nog wel wat aandachtspuntjes aan :idea:

Emiel

Bericht door Emiel » 08 jun 2009, 10:47

Ja men zal de rek moeten opmeten van de bouten en dergelijke om het echt goed te doen. Heb 2 goede bekenden die dat dagelijks doen maar die hebben helaas 0,0 tijd. Ga toch eens 1 polsen om tijd te maken komende winter.

Toevallig enig idee wie er anders al ervaring mee in Nederland en het fatsoenlijk kan ?

Stefan R

Bericht door Stefan R » 08 jun 2009, 13:21

v/d Heuvel en Moree zouden het ook moeten kunnen.

Emiel

Bericht door Emiel » 08 jun 2009, 18:33

Zal eerst mijn eigen mensen eens vragen. bedoel 1000pk sterke V8 motoren die heel blijven in races geeft mij genoeg vertrouwen om het hun te laten doen.

V/d Heuvel was ook niet erg enthousiast over imports dus of ik daar op het goede adres ben is nog maar de vraag.

Adwo

Bericht door Adwo » 09 jun 2009, 11:13

Stefan R schreef:Bij langdurig hoog in de toeren te rijden worden de drijfstangbouten wel een issue, je moet voor jezelf dus op een rijtje zetten of dat bij jou het geval is/wordt. Het vervangen kost niet heel de wereld, maar onnodig geld uit geven is ook weer zo jammer.

p.s. Als je het laat doen, laat het dan doen door iemand met verstand van zaken. Er zitten nog wel wat aandachtspuntjes aan :idea:
Drijfstangbouten zijn drijfstangbouten... Niks spannends aan..

Als je het helemaal volgens het boekje wilt doen moet je inderdaad de rek van de bouten meten.. Of je zet ze gewoon vast met de ARP molylube op 45 lb/ft aanhaalmoment..

Maar nogmaals, als je het standaard toerental niet verhoogt, who cares? En als ie ploft heb je gelijk een reden om een mooi nieuw blok op te bouwen.. :lol:

Adwo

Emiel

Bericht door Emiel » 09 jun 2009, 15:48

Forged, 500pk, i get it :mrgreen:

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 09 jun 2009, 16:43

Ey Capo, als we beide rally iconen nog een keer samen over de ring willen jassen dan moeten we opschieten, micra staat te koop ;)

Emiel

Bericht door Emiel » 09 jun 2009, 18:23

hehe ik wilde het weekend van de 20e naar de ring, helaas lijkt het niet te gaan lukken.. even fingers crossed houden.. Als RDW deze week niet lukt dan helaas geen ring weekend.

Maar hoezo te koop ? wat komt er terug ?

Plaats reactie