Alpina Roadster S Supercharged (projectsite live! )

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
GTRene

Re: Alpina Roadster S Supercharged (filmpje! )

Bericht door GTRene » 22 mei 2009, 19:43

zien er goed uit die Pilot Sport Cup....heeft dat net zoveel profiel als straatband? en hoelang gaan ze mee in verhouding tot goede straatband .

Ik vind de Falken FK452 zeker zo goed als Michelin Sport, echter veel goedkoper, maar hoe zijn die cup...moet in theorie toch wel een stukkie beter zijn? en bijna 1300,-euro kost wat maar weer reëel in verhouding voor Michelin banden.

Femme

Bericht door Femme » 24 mei 2009, 22:22

Ze gaan veel minder lang mee dan een normale straatband. De threadwear rating is 80 terwijl Michelin PS2 een threadwear van 220 heeft.

Afbeelding

Ik heb bij Reiger maar eens nagevraagd wat ik nu eigenlijk onder mijn auto heb. Ze zijn drieweg verstelbaar met high speed en low speed verstelling op de compressie zijde en verstelling van de rebound. Vervolgens kreeg ik een leuk stukje demper afstellen voor dummies :clap: :
De low speed verstelling zorgt ervoor dat je de stabiliteit van de auto kunt regelen . Als je vindt dat de auto te slap aanvoelt tijdens het nemen van de bochten of het maken van een kleine slinger beweging aan het stuur, dan kun je met de low speed dit effect een beetje opheffen door hem verder dicht te draaien. Hierdoor wordt de auto stabieler en zal beter reageren op de stuurbeweging . Het nadeel hiervan kan zijn dat de auto een beetje harder aanvoelt en misschien minder comfortabel wordt.

Als je in de regen komt heb je minder grip op de band en krijg je minder rol in de auto. Op dit punt is het aan te raden de low speed wat verder open te zetten zodat de auto wat meer beweegt en hierdoor wat meer grip opbouwt door de gewichtsverplaatsing die optreedt.

De high speed verstelling regelt een andere snelheid in de demper. Deze werkt meer bij een richel in het wegdek of een putdeksel. Als je voelt dat de demper op zijn eind slaat dan moet je deze verder dichtdraaien. De hoeveelheid hangt natuurlijk af van de mate van doorslaan. Heb je echter het idee dat het wiel niet omhoog wil tijdens het nemen van een obstakel kan het ook zijn dat deze te ver dicht staat en hierdoor de demper belemmerd om deze oneffenheid op te nemen. In dit geval moet hij verder open.

De rebound: deze moet ervoor zorgen dat het wiel weer tijdig naar beneden gaat en niet boven de grond blijft zweven tijdens meerdere bumps. Als deze te ver open staat zal de auto ook een beetje onstabiel aanvoelen. Dit kan wel samen gaan met een goed tractie. Alleen te ver open kan ervoor zorgen dat het wiel gaat springen zonder gecontroleerd te worden door de demper . Dit kan een raar klapperend effect geven tijdens het acceleren, vooral achter kan dit optreden door de achterwiel aandrijving. Zet je hem te hard dan zal het wiel meer tijd nodig hebben om naar beneden te gaan waardoor het contact met de weg verloren gaat. Hier door heb je tractieverlies en verlies je de snelheid. Vooral in lange doordraaiende bochten kan dit een probleem geven dat het binnenwiel gelicht word en het binnen wiel begint te spinnen.

Het komt er dus op neer dat elke verstelling zijn eigen afstelling verreist maar dat het ook neerkomt op het gevoel van de bestuurder.

GTRene

Bericht door GTRene » 24 mei 2009, 22:45

handige info :mrgreen:
en ow, dat betekent dus trheatwear 80 en 220 ...thnx, maja zal ook wel veel grip hebben, wat is de trheatwear van bv de toyo R888 dan?

DDX

Bericht door DDX » 24 mei 2009, 23:14

r888 heeft threadwear van 100
r1r van 140

Xave30

Bericht door Xave30 » 24 mei 2009, 23:39

Is het ook niet (vaak) zo dat de Threadwear ratings van verschillende merken niet met elkaar te vergelijken zijn. Er zijn geen 'standards', dat wil zeggen dat een banden fabrikant maar binnen hun eigen assortiment de threadwear vergelijkt........

GTRene

Bericht door GTRene » 24 mei 2009, 23:43

DDX schreef:r888 heeft threadwear van 100
r1r van 140
ah thnx, en waar kan je die info vinden staat dat op de band zelf?

wat is bv de threadwear van men Falken's FK452 waar de achterbanden weer bijna van op zijn :bag: maja das dan wel weer 10k op de klok dus netjes voor de power wat ie moet doorstaan :df: de wielen beginnen al weer eerder te spinnen en dat met dit weer, :lol: wil ze wel goed oprijden maar eigenlijk heb je nu al minder tractie ook al is profiel nog binnen de gestelde eisen

Xave30

Bericht door Xave30 » 24 mei 2009, 23:49

GTRene schreef:
..wat is bv de threadwear van men Falken's FK452 waar de achterbanden weer bijna van ...
Threadwear rating van de FK's zijn iets van '300' geloof ik. Heb momenteel tijdelijk ook een onder mijn auto.

DDX

Bericht door DDX » 24 mei 2009, 23:54

Geen idee of het ook op de band staat, vast wel.

threadwear van de FK-452 is volgens google iig 300 ;)

maar volgens wiki idd niet echt betrouwbaar getal verder :
http://en.wikipedia.org/wiki/Treadwear_rating" onclick="window.open(this.href);return false;
The DOT does not test tires. It depends on manufacturers to test their own tires and report the results. Unfortunately, this system has made treadwear ratings far less useful than the DOT had originally intended because tire manufacturers are able to use the treadwear grade as a marketing tool.
In general, manufacturers tend to overstate the treadwear of their tires in an effort to create the impression that their tires last a long time. The exception to this is in competition racing tires, which customers expect to have very soft rubber compounds and very short lifespans. Manufacturers tend to give their race tires low treadwear numbers (often zero) to emphasize how soft and sticky their rubber is.

GTRene

Bericht door GTRene » 25 mei 2009, 00:01

Xave30 schreef:
GTRene schreef:
..wat is bv de threadwear van men Falken's FK452 waar de achterbanden weer bijna van ...
Threadwear rating van de FK's zijn iets van '300' geloof ik. Heb momenteel tijdelijk ook een onder mijn auto.
das vrij hoog, ik zag dat wel ergens bij andere types ook topbanden zelfs 340 soms, dus gulden middenweg qua duurzaam en slijtage...echter no match voor semi's maja als die krengen ipv 10.000met die power achter slechts 3.000km meegaan wat ik verwacht, dan zou ik het niet snel doen, voor waar veel minder krachten opkomen doe ik heel lang met de band :beer: en via Assen (nog maar enigste keer gereden tijdens time attack :bag: ) merkte ik dat het best goed gaat als ik de druk lager zet dan standaard dan heb ik 2.4 en 2.6 achter, ik haal nu in het vervolg minimaal 0.2 eruit :df: en damn, minder onderstuur :thumbup: immers als ie warm wordt wordt ie weer harder(band :wink: )

goede info ook DDX

Femme

Bericht door Femme » 03 jun 2009, 17:21

Het ziet er naar uit dat alles weer in orde komt voor komende zondag. De dynamo is gereviseerd. Verder nieuwe motorolie, nieuwe olie- en luchtfilters, nieuwe banden en de onderste veer van de schokdemper linksvoor is vervangen (veer was gebroken). De apk wordt geregeld. Morgen zal bij de dealer moeten blijken of de airbagstoring verholpen is.

Christoph

Bericht door Christoph » 04 jun 2009, 13:03

Hoeveel kilometer heb je al kunnen rijden met de ESS supercharger Femme? Kan je al iets zeggen over betrouwbaarheid van het systeem?

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 04 jun 2009, 13:43

Femme,

Ik zie nu pas het filmpje van je ///Zupercharger wat top!!!! en de scherpte van de film.....hier kan menig autoprogramma van leren!

Hulde.

grt, uit Deventer en tot zondag.

Femme

Bericht door Femme » 04 jun 2009, 13:44

Ik heb er nu geloof ik 6-7000 kilometer mee gereden. Defecten: lambdasonde uit uitlaatspruitstuk gescheurd en dynamo stuk. Met de compressor en de motor gaat het volgens mij wel goed (die hebben nog geen gekke dingen gedaan).

Ik heb me overigens in mijn eentje ingeschreven voor de Alpine Assault 2009. Als er nou even een andere DF'er meedoet hoef ik niet in mijn eentje mee te rijden met die gekke Engelsen en krijgt diegene 300 euro korting van me :) .

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 04 jun 2009, 13:53

Dat is een volle week mooie wegen knallen!

Is wel in de bouwvak zie ik...........

Christoph

Bericht door Christoph » 04 jun 2009, 14:00

Sold out staat er Femme. ziet er wel heel erg vet uit. Ben benieuwd hoe het spul zich gedraagd tijdens zo'n week :D

Tom V

Bericht door Tom V » 04 jun 2009, 14:01

Sold out is doorgestreept, ze hebben wat extra plaatsen gecreëerd. :wink:

Christoph

Bericht door Christoph » 04 jun 2009, 14:03

Tom V schreef:Sold out is doorgestreept, ze hebben wat extra plaatsen gecreëerd. :wink:
:bag:

Moet nog wennen aan dat lang licht hier in Noorwegen... ofzo :bag:

Metchu

Bericht door Metchu » 04 jun 2009, 14:14

Femme schreef:Ik heb er nu geloof ik 6-7000 kilometer mee gereden. Defecten: lambdasonde uit uitlaatspruitstuk gescheurd en dynamo stuk. Met de compressor en de motor gaat het volgens mij wel goed (die hebben nog geen gekke dingen gedaan).

Ik heb me overigens in mijn eentje ingeschreven voor de Alpine Assault 2009. Als er nou even een andere DF'er meedoet hoef ik niet in mijn eentje mee te rijden met die gekke Engelsen en krijgt diegene 300 euro korting van me :) .

supervette event!

Mike S.
Auto: M135i

Bericht door Mike S. » 04 jun 2009, 14:20

Zoiets wil ik nog altijd een keer doen/meemaken dat lijkt me zo gaaf maar 2000 euro is ook een serieus bedrag ( wat ik het wel waard vind denk ik overigens, als ik het zo even snel gelezen heb ! )
Maar kan er wel over nadenken maar heb er gewoon de tijd niet voor... hier gaat het werk door namelijk.

Femme

Bericht door Femme » 04 jun 2009, 17:45

Er zijn afgelopen weekend wat plaatsen bijgekomen en ik kon nog mee.

Met twee auto's, twee personen kost het 1700 euro per persoon en met mijn korting (in mijn eentje betaal ik ca. 2000 euro) maar 1400 euro. Dat is niet slecht voor acht dagen goede hotels + ochtend en avond food + een lading DF ;) .

Metchu

Bericht door Metchu » 04 jun 2009, 18:55

is dat in- of exclusief rijden in de Alpina roadster :twisted:

Femme

Bericht door Femme » 06 jun 2009, 13:11

De airbagstoring is eindelijk opgelost :banaan: .

De Michelin PSC's moet ik nog beter leren kennen. Ze plakken iig goed aan de weg. Het probleem dat ik nu heb is dat de tractiecontrole zelfs in DTC-modus continu ingrijpt bij het nemen van lange bochten op een decente snelheid. Er valt niet mee te rijden op die manier (er wordt continu bijgeremd). Met DSC/DTC uit heb ik nergens last van :hmmm: .

Fernando

Bericht door Fernando » 06 jun 2009, 13:21

Femme schreef: Met DSC/DTC uit heb ik nergens last van :hmmm: .
Eh draag je niet zelf de oplossing aan? :lol: :wink:

Joop

Bericht door Joop » 06 jun 2009, 20:22

Femme schreef:Ik heb er nu geloof ik 6-7000 kilometer mee gereden. Defecten: lambdasonde uit uitlaatspruitstuk gescheurd en dynamo stuk. Met de compressor en de motor gaat het volgens mij wel goed (die hebben nog geen gekke dingen gedaan).

Ik kreeg de info over de Alpine Assault ook al via Dinkel gemaild... Ziet er erg leuk uit, erg veel DF daar in die omgeving, maar de prijs zint me niet helemaal op dit moment.

Femme

Bericht door Femme » 07 jun 2009, 00:47

De banden waren knoeterhard opgepompt. Achter 3,15 bar en voor 3,0. Ik heb dit maar eens teruggebracht naar de druk die Alpina voorschrijft (2,4 bar achter en 2,3 voor). Morgen eens kijken of dat helpt.

Plaats reactie