Karussel, sloper.
- RVV
Karussel, sloper.
Waarom moet de karussel zo'n sloper zijn? In het begin vond ik hem altijd gaaf. maar de laatste jaren heb ik steeds meer een hekel aan die rare kombocht gekregen. Alles wat extreem slecht voor de auto(techniek) is maak je in de karussel mee. ook als je er rustig door geen gaat. Maar buitenom is ook weer zo debiel. waarom maken ze geen mooi glooiende kombocht van smooth asfalt?
-
OnlineFabian
Omdat ie gewoon zo hoort!
Saaie gladde bochten liggen al op alle andere circuits. Waar is de uitdaging voor die bocht als de kom geheel glad is
:
Zullen we de Fuchsrohre, Pflantzgarten enzo er ook allemaal uit halen en vlak maken. Je chassis wringt daar zo gigantisch, das ook niet fijn voor je auto.....
Saaie gladde bochten liggen al op alle andere circuits. Waar is de uitdaging voor die bocht als de kom geheel glad is

Zullen we de Fuchsrohre, Pflantzgarten enzo er ook allemaal uit halen en vlak maken. Je chassis wringt daar zo gigantisch, das ook niet fijn voor je auto.....
- Maik
- Bert ///M3
- Dennis Cavallino
Alleen in een vrije snelle ronde nam ik hem altijd voluit. Anders gewoon op 80%, ik denk dat het scheelt als je hardere ophangings rubbers hebt, goed gedempt onderstel en stijve koets (kooi). Want ik heb nog nooit iets gemerkt qua slijtage ofzo.
Denk dat die ribbels die je weleens op de weg ziet liggen en drempels slechter zijn voor een straatauto, dan de Karussel voor een race/ringauto.
Denk dat die ribbels die je weleens op de weg ziet liggen en drempels slechter zijn voor een straatauto, dan de Karussel voor een race/ringauto.
- Dennis Cavallino
- Bert ///M3
-
- Sjef
bert, laatst gereden met rene's m3, veerpootbrug voor/achter en xbrace. Hij heeft dan wel een koni schroefset ook erbij maar de voorkant voelde merkbaar stugger dan bij mij (alleen veerpootbrug voor/achter). Achter is erg merkbaar, voor amper bij mijzelf. Misschien een upgrade die ik in het voorjaar uitvoer, goed spul iig maar bij mij moet er geboord worden om die xbrace erop te krijgen.
- Dutch
Re: Karussel, sloper.
Afblijven!Rico v Velzen schreef:waarom maken ze geen mooi glooiende kombocht van smooth asfalt?

- Maik
Ik zie hier toch wel enig verschil hoor. Als je de karussel hard neemt staan er sowieso al erg hoge krachten op de auto, als daar dan de hamerslagen van de naden nog eens bijkomen heb je toch een heel ander belastinggevalletje voor je auto dan een verkeersdrempel die alleen je dempers slopen (ligt er ook aan hoe je een verkeersdrempel neemt...).Dennis Cavallino schreef:Denk dat die ribbels die je weleens op de weg ziet liggen en drempels slechter zijn voor een straatauto, dan de Karussel voor een race/ringauto.
- Dennis Cavallino
@Maik: op de openbare weg zitten vaak ook zulke naden, zeker bij betonplaten, maar ook op het stuk A4 vanuit Rotterdam naar Den Haag net voor het Prins Clausplein. Echt gigantische dwarsriggels liggen daar in de weg. Zeker met de 535 voel je dat goed door de Koni's. De Saab trilde zowat uit elkaar, maar je voelde minder. En daar rijdt ook iedereen vol overheen.
Op landweggetjes heb je nog weleens puttholes, ook lekker. Ik vind de Karussel nogal meevallen, maar kan zijn dat het dit jaar erger is. Toen ik reed was het net allemaal vernieuwd.
Als buitenom maar een beetje langzamer is, dan rijd je binnendoor niet hard genoeg.
Op landweggetjes heb je nog weleens puttholes, ook lekker. Ik vind de Karussel nogal meevallen, maar kan zijn dat het dit jaar erger is. Toen ik reed was het net allemaal vernieuwd.
Als buitenom maar een beetje langzamer is, dan rijd je binnendoor niet hard genoeg.

- Dennis Cavallino
- Maik
@Cav: met een lekkere gang in de karussel worden je buitenste wielen met ik schat dubbel de kracht op het beton gedrukt dan als je normaal op een recht stuk weg rijdt. Daarbij komt dan ook de transverse kracht dwars op het wiel erbij. Je ophanging maar ook je chassis krijgt daar dus wel degelijk erg hard voor z'n kiezen, heftiger dan een naad in de snelweg (ik ken ze).
En daarbij komt dan ook nog de ingang van de karussel die vooral voor de gepuntlaste chassistjes een afranseling is door die wokkelbelasting...
Ik vind het van een andere orde dan jouw verkeersdrempels die je dan gewoon veelste hard neemt
En daarbij komt dan ook nog de ingang van de karussel die vooral voor de gepuntlaste chassistjes een afranseling is door die wokkelbelasting...
Ik vind het van een andere orde dan jouw verkeersdrempels die je dan gewoon veelste hard neemt

-
OnlineFabian
- Jan Visser
-
- Dennis Cavallino