Karussel, sloper.

Alles over de Nürburgring, van Touristenfahrten en ideale lijnen tot de grootste schnitzels van de omgeving.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Karussel, sloper.

Bericht door RVV » 18 okt 2006, 08:48

Waarom moet de karussel zo'n sloper zijn? In het begin vond ik hem altijd gaaf. maar de laatste jaren heb ik steeds meer een hekel aan die rare kombocht gekregen. Alles wat extreem slecht voor de auto(techniek) is maak je in de karussel mee. ook als je er rustig door geen gaat. Maar buitenom is ook weer zo debiel. waarom maken ze geen mooi glooiende kombocht van smooth asfalt?

Online
Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7268
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8

Bericht door Fabian » 18 okt 2006, 09:23

Omdat ie gewoon zo hoort!

Saaie gladde bochten liggen al op alle andere circuits. Waar is de uitdaging voor die bocht als de kom geheel glad is :?:

Zullen we de Fuchsrohre, Pflantzgarten enzo er ook allemaal uit halen en vlak maken. Je chassis wringt daar zo gigantisch, das ook niet fijn voor je auto.....

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik » 18 okt 2006, 09:52

Ik vind de Karussel ook niet echt tof meer, je auto krijgt daar serieus harde klappen.
Ik zit erover te denken om hem voortaan bovenlangs te nemen, dan maar 2s langzamer BTG. Weg hoeft hij niet van mij, hij hoort gewoon zo, stukje historie wat daar ligt.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9424
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 18 okt 2006, 10:02

Ik kwam er de laatste keer aan de grond met de bodemplaat ook niet fijn. :evil: Maar toch vind ik het not done om bovenlangs te rijden :mrgreen:

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 18 okt 2006, 10:08

Alleen in een vrije snelle ronde nam ik hem altijd voluit. Anders gewoon op 80%, ik denk dat het scheelt als je hardere ophangings rubbers hebt, goed gedempt onderstel en stijve koets (kooi). Want ik heb nog nooit iets gemerkt qua slijtage ofzo.

Denk dat die ribbels die je weleens op de weg ziet liggen en drempels slechter zijn voor een straatauto, dan de Karussel voor een race/ringauto.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 18 okt 2006, 10:12

En het is historie inderdaad. Officieel hoort het niet eens bij het circuit als 'baanstuk'. Dat verhaal zal bekend zijn...

Wel voeren ze regelmatig onderhoud uit, door de zachte lava grond eronder zakken die betonnen delen vaak (scheef) weg.

Gebruikersavatar
Sjef
Berichten: 1181
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:56

Bericht door Sjef » 18 okt 2006, 10:15

Moet wat interieurdelen weer een beetje aanschroeven. Bij hobbelige wegen trilt er meer in de auto na 2 daagjes ring, heeft veel met de karussel te maken gehad maar ik kan het ook niet laten. :roll:

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9424
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 18 okt 2006, 10:16

Al een Xbrace onder je auto? gaan een hoop trillingen zo weg :)

Tom
Berichten: 22385
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 18 okt 2006, 10:16

Ik heb em een paar keer binnenlangs genomen. Leuk om mee te maken maar afgelopen weekend steeds buitenom. Als ik een racebak had nam ik em ook binnendoor, maar niet met m'n vrij nieuwe BMW. De fun die het geeft om binnendoor te gaan weegt voor mij niet op aan wat het aan extra onderhoud kan kosten.

Gebruikersavatar
Sjef
Berichten: 1181
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:56

Bericht door Sjef » 18 okt 2006, 10:19

bert, laatst gereden met rene's m3, veerpootbrug voor/achter en xbrace. Hij heeft dan wel een koni schroefset ook erbij maar de voorkant voelde merkbaar stugger dan bij mij (alleen veerpootbrug voor/achter). Achter is erg merkbaar, voor amper bij mijzelf. Misschien een upgrade die ik in het voorjaar uitvoer, goed spul iig maar bij mij moet er geboord worden om die xbrace erop te krijgen.

Gebruikersavatar
Dutch
Berichten: 2837
Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29

Re: Karussel, sloper.

Bericht door Dutch » 18 okt 2006, 10:48

Rico v Velzen schreef:waarom maken ze geen mooi glooiende kombocht van smooth asfalt?
Afblijven! :evil:

:wink:

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik » 18 okt 2006, 11:06

Dennis Cavallino schreef:Denk dat die ribbels die je weleens op de weg ziet liggen en drempels slechter zijn voor een straatauto, dan de Karussel voor een race/ringauto.
Ik zie hier toch wel enig verschil hoor. Als je de karussel hard neemt staan er sowieso al erg hoge krachten op de auto, als daar dan de hamerslagen van de naden nog eens bijkomen heb je toch een heel ander belastinggevalletje voor je auto dan een verkeersdrempel die alleen je dempers slopen (ligt er ook aan hoe je een verkeersdrempel neemt...).

Gebruikersavatar
Hubert D
Berichten: 665
Lid geworden op: 10 jul 2006, 10:52

Bericht door Hubert D » 18 okt 2006, 11:08

Buitenom is maar een heel klein beetje langzamer.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 18 okt 2006, 11:47

@Maik: op de openbare weg zitten vaak ook zulke naden, zeker bij betonplaten, maar ook op het stuk A4 vanuit Rotterdam naar Den Haag net voor het Prins Clausplein. Echt gigantische dwarsriggels liggen daar in de weg. Zeker met de 535 voel je dat goed door de Koni's. De Saab trilde zowat uit elkaar, maar je voelde minder. En daar rijdt ook iedereen vol overheen.

Op landweggetjes heb je nog weleens puttholes, ook lekker. Ik vind de Karussel nogal meevallen, maar kan zijn dat het dit jaar erger is. Toen ik reed was het net allemaal vernieuwd.

Als buitenom maar een beetje langzamer is, dan rijd je binnendoor niet hard genoeg. ;)

Gebruikersavatar
Hubert D
Berichten: 665
Lid geworden op: 10 jul 2006, 10:52

Bericht door Hubert D » 18 okt 2006, 11:56

Nee, als binnenom veel sneller is, rij je buitenom niet hard genoeg. Zo is het! :lol:

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 18 okt 2006, 12:02

Hahaha

Zo had ik het nog niet bekeken :wink:

Ik vind buitenom gewoon suf, daarom doe ik het bijna nooit (tenzij er een snellere auto/motor) achter me zit.

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik » 18 okt 2006, 12:05

@Cav: met een lekkere gang in de karussel worden je buitenste wielen met ik schat dubbel de kracht op het beton gedrukt dan als je normaal op een recht stuk weg rijdt. Daarbij komt dan ook de transverse kracht dwars op het wiel erbij. Je ophanging maar ook je chassis krijgt daar dus wel degelijk erg hard voor z'n kiezen, heftiger dan een naad in de snelweg (ik ken ze).
En daarbij komt dan ook nog de ingang van de karussel die vooral voor de gepuntlaste chassistjes een afranseling is door die wokkelbelasting...
Ik vind het van een andere orde dan jouw verkeersdrempels die je dan gewoon veelste hard neemt :wink:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 18 okt 2006, 12:11

Ben niet de enige die er zo over denkt dus.

MikeM3
Berichten: 80
Lid geworden op: 14 okt 2006, 01:34

Bericht door MikeM3 » 18 okt 2006, 16:37

Ik zie de karussel als die worst van de Hema.
Je weet dat het slecht is maar ik vind hem nog steeds lekker. :D

EJGT3CS
Berichten: 1424
Lid geworden op: 22 jun 2006, 23:31
Locatie: Dwingeloo

Bericht door EJGT3CS » 18 okt 2006, 16:57

Hij hoort gewoon bij de Nurburg.. dan maar buitenom :P

Online
Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7268
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8

Bericht door Fabian » 18 okt 2006, 18:16

Rico v Velzen schreef:Ben niet de enige die er zo over denkt dus.
Ik ben het ook helemaal met je eens Rico. Het sloopt je auto en wielophanging/wiellagers/schokdempers/etc etc etc

Echter moet ie toch blijven zoals ie is :lol:

je rijdt maar lekker buitenom!! :P

Gebruikersavatar
Jan Visser
Berichten: 1873
Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
Locatie: Leeuwarden

Bericht door Jan Visser » 18 okt 2006, 18:18

Hoort erbij.Gewoon vol er doorheen.Maakt mij dat nou uit die paar keer per jaar??Helemaal niks.Als je bang bent dat het slecht voor je auto is moet je niet op de Ring rijden vind ik.

Tom
Berichten: 22385
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 18 okt 2006, 18:49

Ja klopt, maar de Ring in z'n geheel is gewoon leuk. Dus inderdaad: liever die fun en misschien vroeg of laat wat meer betalen aan onderhoud. Maar die Karusel is na 10 sec. over. Ook wel leuk, daar niet van, maar het is het mij niet waard. Neem het gewoon buitenom.. gaat ook prima.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 18 okt 2006, 19:00

@Maik: Klopt, maar hoe harder ik er doorheen ga, hoe minder lang mijn auto er last van heeft!


:wink: :roll: :lol:

Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5456
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem

Bericht door Kasteel » 18 okt 2006, 19:51

Dennis Cavallino schreef: Dat verhaal zal bekend zijn...
Niet bij mij iig, kort stukje geschiedenis miss?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten