Ook mijn kant van het verslag ...
Donderdagavond samen met Luuk naar Zandvoort gereden, daar aangekomen bleek de paddock voor een DPP weekend goed vol te staan. Gelukkig had Dennis een plekje voor de camper gereserveerd en zo kon ik er nog net tussen staan. Dit keer kon ik niet eerder weg dus toen ik aankwam stond de tent al opgebouwd, volgende keer kom ik weer helpen Dennis
Toen snel begonnen met het uitlijnen van de auto van Jitse, hier hadden we helaas voor het weekend geen tijd meer voor en dus zou dit wel even voor de training kunnen. Dat even viel helaas tegen, met afstellen bleek dat het subframe 3mm krom was en dus moest dit eerst vervangen worden...
Ondertussen was het 0:00uur en toch langzaamaan tijd om te gaan slapen. De volgende morgen vroeg opgestaan om het subframe te vervangen. Tussendoor nog even pauze gehad, want de eerste vrije training was al 's ochtends. Direct daarna weer snel verder met sleutelen net voor de 2e vrije training was ook de auto van Jitse klaar en zo konden we alle 3 de baan op...
Ik reed met redelijk versleten banden een 1:57:6 waarna ik binnenkwam, vervolgens nog een paar rondjes met de auto van Jitse gereden waar iets betere banden onder zaten. Daardoor reed ik ook al gelijk in het 2e rondje een 1:57:3 zo stond op de uitslagen Jitse 2e en ik 3e. Na afloop waren er dus een aantal mensen die naar mij toe kwamen van joh die Jitse gaat hard
Zaterdagochtend begon het echte werk en was het tijd voor de kwalificatie, na een rondje banden warmen het tempo opgevoerd, helaas was de auto het daar niet mee eens en bleef er denk ik nog de helft van het vermogen over, en klonk de motor zeker niet zoals het hoorde. Na een keer opnieuw starten deed ie het weer goed alleen voor hoe lang... dit bleek precies 1 rondje en zo gaan de 20 minuten snel voorbij. Toen maar op de baan gestopt en daar de motor opnieuw gestart, zo kon ik vervolgens opnieuw gaan proberen een snelle tijd neer te zetten. Dit keer bleef de motor een volle ronde goed lopen en kon ik ondanks wat oponthoud en klein foutje een 1:56:1 rijden. Dit was ook gelijk het laatste rondje want toen sloeg de motor weer in storing. Uiteindelijk viel de schade dus nog mee, maar was het probleem voor de race op te lossen.
Na de kwalificatie zijn de downforce monteurs direct begonnen met sleutelen en na het een en ander gecotroleerd en vervangen te hebben bleek de boosdoener een Nokkenas positie sensor. Waar 1 sensor wel niet voor kan zorgen.
De tijd tussen de kwalificatie en de eerste race was niet heel lang en zo was het al weer tijd om op te gaan stellen. De start ging redelijk, op dat moment is duidelijk te zien dat de JR M3 meer vermogen heeft een een flink gat trekt. Ik kon na de start achter Luco aansluiten en zelfs af en toe proberen er voorbij te komen... In de Kinzo bocht (bocht voor de Audi-s) spinde de Riwal Seat waardoor iedereen een kant op schoot. Ik koos met een beetje geluk de goede en lag opeens op kop en ook voor Luco. Dit kon ik zo enkele rondjes volhouden, maar de M3 is duidelijk nog net een klein stapje te snel voor de 130I en met een goede inhaalactie stak hij mij weer voorbij, ik wist dat ik hem ook maar beter kon laten gaan en dan proberen aan te sluiten aangezien zij toch 30 seconden langer moesten stilstaan. Vervolgens zat Luco achter mij, ik wist dat hij sneller zou zijn naarmate zijn banden warm werden en ging ook al in de spiegels kijken waarneer hij er voorbij zou gaan komen. Toen ik op het rechte stuk in m'n spiegel keek zag ik dat het gat nog zo'n 25 meter was dus ik voor de Tarzan verwachtte ik geen inhaalactie. Ik remde vervolgens iets voorbij de 100 meter aan waarna ik net nadat ik instuurde opeens een flinke tik op m'n achterwiel kreeg en vervolgens recht tegenover Luco stond

wat gebeurde hier... hoe en wat is ondertussen uitvoerig besproken, ik hoop en ga er ook vanuit dat dit niet met opzet was, maar op dat moment was ik wel even een soort van boos aangezien ik tot dat moment nog niet zo dicht bij de overwinning was.
Nadat ik weer was omgedraaid en op het gas ging voelde ik al gelijk dat er achter een aantal draagarmen krom waren en zat mijn race er dus op.
Na de race de schade bekeken en nu was de vraag gaan we deze auto maken of nemen we een andere....
Na wat overleg gekozen om voor een andere te gaan en 's avonds dus in Oud-Gastel de "116I" opgehaald.
Zondag een paar rondjes met vrijrijden.nl met kunnen doen zodat ik wist hoe deze auto aanvoelde, dit voelde ondanks de intermediates en regenafstelling niet verkeerd en dus kon het ombouwen beginnen. Na een paar uur stickers plakken, diff over zetten afstellen etc. stond de auto klaar voor de race TOP WERK jongens !!!
Maandag de hele dag kunnen bedenken wat de beste tactiek was, en na heel veel enthousiaste mensen gesproken te hebben, waaronder ook vele DF'ers was het tijd om te laten zien dat het niet uitmaakt waar je start
De start zelf een klein gaatje laten vallen waardoor ik kon zien dat de Braspenning Bmw binnendoor ging en zich vervolgens verremde. Daar kon ik mooi achteraan want iedereen schrok en ging naar buiten. Zo zat ik voor de Gerlach al achter Peter had ik in het eerste rondje zo'n 10 man te pakken, na een paar rondjes lag ik al op de 2e positie.
Ik merkte dat mijn achterbanden veel te warm werden en vroeg dus ook om zo vroeg mogelijk de pitsstop te doen zodat de bandenspanning kon worden aangepast. Dit bleek de oplossing te zijn want na de stop werden de tijden beter en de auto veel minder overstuurd. Nog even een scary moment met de X-Bow gehad wat niet meer dan een paar cm scheelde of ik had er met 120 vol ingereden. Daarna de race uit kunnen rijden en na een paar slopende laatste rondjes, want het was toch wel heel erg warm aan het worden in de auto eindelijk de finish.
In de pits stond het hele team mij al op te wachten en was het groot feest
Na een flinke champagne douche was ik weer een beetje afgekoeld en op normale temperatuur gekomen.
In de tent heel veel felicitaties gehad, welke eigenlijk meer naar de monteurs zouden moeten gaan want zij hebben keihard gewerkt om mijn auto in top staat te krijgen
Al met al toch weer een erg leuk en vooral gezellig weekend mee gemaakt

kan niet wachten tot de volgende :shakeit:
Team Downforce weer enorm bedankt
