Fotografie
-
Xave30
Re: Fotografie
Nice Dutch. Thnx for sharing. Deze heeft een speciale iets in my book.

-
Tom
Nice Dutch!
http://forix.autosport.com/8w/modena/la ... hini-7.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
vind ik erg fraai (kleur/compositie/lijnenspel)!
@indobesar: yep..
http://forix.autosport.com/8w/modena/la ... hini-7.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
vind ik erg fraai (kleur/compositie/lijnenspel)!
@indobesar: yep..
- sjoerdtk
gaaf dat lambo museum. Moet ik ook nog eens naar toe!
Die foto die Tom naar voren haalt is idd erg stoer. Iig de beste uit je serie.
Die foto die Tom naar voren haalt is idd erg stoer. Iig de beste uit je serie.
- Dutch
Lambo-museum is inderdaad een natte droom voor jou, Sjoerd. Sterker nog, ik dacht dat zelfs al toen ik er was.
Snelle auto's én strakke architectuur - jij zou er je hart kunnen ophalen. Beschouw de laatste foto van die Murcielago en profil maar als eerbetoon aan jouw fotografie.
Snelle auto's én strakke architectuur - jij zou er je hart kunnen ophalen. Beschouw de laatste foto van die Murcielago en profil maar als eerbetoon aan jouw fotografie.
- Dennis Cavallino
Zoek de verschillen:Xave30 schreef:Nice Dutch. Thnx for sharing. Deze heeft een speciale iets in my book.![]()
(Geen goede foto, ik moest snel klikken ivm de toeristen die eraan kwamen).
- sjoerdtk
hehe : ) merci Dutch!
Ik ga er binnenkort maar eens kijken.
Ik ga er binnenkort maar eens kijken.
- Jurriuit
Ff heel erg offtopic, heeft sie S2K een Invidia uitlaat?Adje ///M3 schreef:Panamera schreef:Voor mijn doen een best lekkere panning shot
Die zag ik gisteren in Eersel rijden. Wat een ontiegelijk dik geluid zit er in dat ding!
Dan ben ik er vorige week tijdens wielrennen ook door ingehaald, onbeschoft lekkere sound
- Joh@n
Zoals het er nu naar uitziet 11 en 12 juli naar het Audi en Porsche museum. Vooral de laatste ben ik erg benieuwd naar. Daar wel eens geweest vorig jaar november, toen was alleen het nieuwe nog niet open en het oude was om te huilen 
- Chris van S.
Hierbij geen foto maar wel een fotoblaat:
Ik ben mij aan het orienteren op een statief.
Zoals bekend met statieven is het zo dat er vele soorten en smaken zijn met elk hun voor en nadelen. Dat maakt het voor een beginneling als ik niet makkelijk.
Ik krijg daardoor de neiging een gemiddelt statief te willen kopen, van alles wat. En als beginnend amateurtje merk je marginale verschillen toch niet!?!
Ik heb contact gehad met camera express en die vinden het lastig om te adviseren. Juist omdat er zoveel is. De verkoper zei wel; je moet wel gelijk een goede kopen want daar krijg je nooit spijt van. Hij had het over de Manfrotto 055XDB, Basic Tripod 055XDB. Onder het motto. Ik heb m zelf thuis ook zei hij er nog achteraan. .

Prijs incl bevestigingskop zou komen op € 149,-
Prijs in principe ok. Maar met dat advies worden we natuurlijk niet zo vrolijk van. Ik word er namelijk weinig wijzer van.
Heeft iemand hier ervaring of tips die mij kunnen helpen?
Ik zal het statief gebruiken voor auto fotografie, macro en de huis tuin en keuken zaken.
Ik ben mij aan het orienteren op een statief.
Zoals bekend met statieven is het zo dat er vele soorten en smaken zijn met elk hun voor en nadelen. Dat maakt het voor een beginneling als ik niet makkelijk.
Ik krijg daardoor de neiging een gemiddelt statief te willen kopen, van alles wat. En als beginnend amateurtje merk je marginale verschillen toch niet!?!
Ik heb contact gehad met camera express en die vinden het lastig om te adviseren. Juist omdat er zoveel is. De verkoper zei wel; je moet wel gelijk een goede kopen want daar krijg je nooit spijt van. Hij had het over de Manfrotto 055XDB, Basic Tripod 055XDB. Onder het motto. Ik heb m zelf thuis ook zei hij er nog achteraan. .
Prijs incl bevestigingskop zou komen op € 149,-
Prijs in principe ok. Maar met dat advies worden we natuurlijk niet zo vrolijk van. Ik word er namelijk weinig wijzer van.
Heeft iemand hier ervaring of tips die mij kunnen helpen?
Ik zal het statief gebruiken voor auto fotografie, macro en de huis tuin en keuken zaken.
- Stefan R
- Auto: Vakantievoertuig
Het beste is gewoon met je camera naar een goed gesorteerde winkel te gaan, en gewoon proberen. Dan ondervind je zelf wat je belangrijk vind aan een statief :idea:
-
OnlineErikS
Dát in ieder geval.
Wat ik wél weet is dat manfrotto iig goede kwaliteit is!
Wat ik wél weet is dat manfrotto iig goede kwaliteit is!
- L@urens
Volgende keer 2 foto's maken, in twee lagen zetten en masken.Bob Gervais schreef: Als er iemand tips heeft om enkel dit stuk wat minder fel te maken in photoshop hoor ik het graag.
Bob
- Panamera
Er zit inderdaad een ongelofelijk dik geluid in!Jurriuit schreef:Ff heel erg offtopic, heeft sie S2K een Invidia uitlaat?Adje ///M3 schreef:Panamera schreef:Voor mijn doen een best lekkere panning shot
Die zag ik gisteren in Eersel rijden. Wat een ontiegelijk dik geluid zit er in dat ding!
Dan ben ik er vorige week tijdens wielrennen ook door ingehaald, onbeschoft lekkere sound
Dacht dat er een ferrari aankwam, vandaar dat ik m'n camera gereed had toen hij voorbij kwam.
Weet niet welke uitlaat het om gaat..
-
Bob Gervais
Daar heb ik inderdaad op dat moment niet aan gedacht, en het is net iets te ver om effe terug te gaan om het nog eens opnieuw te proberen.Spookyfish schreef:Volgende keer 2 foto's maken, in twee lagen zetten en masken.Bob Gervais schreef: Als er iemand tips heeft om enkel dit stuk wat minder fel te maken in photoshop hoor ik het graag.
Bob
Volgende keer beter dan maar.
In alle geval bedankt voor de tip.
Bob
- Individual
@XR5Turbo: Manfrotto is in elk geval zeer degelijk spul. Ik heb er zelf thuis ook een
Of je deze degelijkheid nodig hebt hangt natuurlijk af van het gewicht van je camera + lens en hoevaak en waarvoor je hem gaat gebruiken. Dat eerste kan je zelf testen in een winkel en dat tweede moet je ook zelf beoordelen. Het 'je kunt beter gelijk een goede kopen' klopt wel een beetje. In de meeste goedkope statiefjes zit nogal wat speling als je er een zware camera opzet. Bovendien gaat zo'n statief natuurlijk lang mee. Aan de andere kant kan het gewicht van een degelijk statief wel een belemmering vormen. Zo'n ding sleep je niet makkelijk overal mee naar toe.
-
Tom
Ik heb een goedkoop statief van een paar tientjes en als je het maar weinig gebruikt is daar niks mis mee.
Bij regelmatig gebruik ga je je aan de tekortkomingen en stevigheid irriteren. Maargoed bij mij ligt ie in de kofferbak en doe ik er niet zoveel mee.
Bij regelmatig gebruik ga je je aan de tekortkomingen en stevigheid irriteren. Maargoed bij mij ligt ie in de kofferbak en doe ik er niet zoveel mee.
- stefan740
Ik heb een Manfrotto 718B. Stevig genoeg en kostte mij maar €70 (wel duty free op vliegveld). Ik zou niet zo gauw het dubbele uitgeven aangezien je hem echt niet altijd mee gaat slepen.
Paar van mij uit Wales:

Niet bijzonder goed denk ik maar vond de flits wel een apart beeld geven.

Iets te donker op de voorgrond en te licht in de achtergrond..

Paar van mij uit Wales:
Niet bijzonder goed denk ik maar vond de flits wel een apart beeld geven.
-
steve smith
Ken het statief niet, maar alle (film)caremasteunen die we in de auto's gebruiken worden ook gemaakt door Manfrotto, en tegen een lekker lage pond besteld bij http://www.b-hague.co.uk" onclick="window.open(this.href);return false;XR5Turbo schreef: Hij had het over de Manfrotto 055XDB, Basic Tripod 055XDB.
- Chris van S.
Gisteravond bij de Foka in Rotterdam de Manfrotto 05XDB gehaald. Kost wel € 149 maar was simpelweg het meest stabiele statief.
Ik heb nu meer geld uitgegeven dan dat jullie aangeven. Maar ik weet nu zeker als ik een zware telelens ga halen dit statief het aankan.
En ik kan mij nou eenmaal snel ergeren aan dingen. Dus dan maakt mij die 75 eu ook niet uit. Heb nu wat ik wil...
@steve: lees je bericht nu nadat ik het statief heb gekocht. Omgerekend incl. shipping kom ik op die site zelfs duurder uit als bij Foka
Ik heb nu meer geld uitgegeven dan dat jullie aangeven. Maar ik weet nu zeker als ik een zware telelens ga halen dit statief het aankan.
En ik kan mij nou eenmaal snel ergeren aan dingen. Dus dan maakt mij die 75 eu ook niet uit. Heb nu wat ik wil...
@steve: lees je bericht nu nadat ik het statief heb gekocht. Omgerekend incl. shipping kom ik op die site zelfs duurder uit als bij Foka
- Adje ///M3
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Dikke kar Ad. En de 2e foto is een lekkere!
- Adje ///M3
Thanks Mark.
160 pk en weegt evenveel als een schoendoos
160 pk en weegt evenveel als een schoendoos
-
Xave30
Ik vind het juist een apart effect hebben Stefanstefan740 schreef:
-
Luuk
1. Gerlach

2. Hugenholtz

3. En uh.. de Renault-bocht

2. Hugenholtz
3. En uh.. de Renault-bocht
- Jorik