///M3 Supercharged GOES SWEDEN!!!!!! SOLD!!!!!!!!

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Gesloten
Gebruikersavatar
Hugo Bos
Berichten: 807
Lid geworden op: 22 apr 2007, 18:04
Locatie: Ioniq EV

Re: ///M3 Supercharged, 500pk,Wheels,wheels,wheels!

Bericht door Hugo Bos » 29 mei 2009, 19:51

Oh, ik dacht dat je ze naar Richard had gebracht? Hij heeft ze wel gepolijst dan of ook niet?

Gebruikersavatar
Niels v D
Berichten: 1945
Lid geworden op: 31 mar 2008, 11:52
Locatie: Sønderborg(DK)

Re: ///M3 Supercharged, 500pk,Wheels,wheels,wheels!

Bericht door Niels v D » 29 mei 2009, 19:51

Paul schreef:@ hugo, heb ze zelf inelkaar gezet hoor... dus gekit, en harten stukje laten afdraaien , tighonderduizend boutjes draaien..
Even nieuwschierig..Hoeveel gram lood ging erop?

Mark
Berichten: 1200
Lid geworden op: 02 mei 2008, 16:03

Re: ///M3 Supercharged, 500pk,Wheels,wheels,wheels!

Bericht door Mark » 29 mei 2009, 19:57

Niels v D schreef:
Paul schreef:@ hugo, heb ze zelf inelkaar gezet hoor... dus gekit, en harten stukje laten afdraaien , tighonderduizend boutjes draaien..
Even nieuwschierig..Hoeveel gram lood ging erop?
Dat ligt meestal aan de banden :wink:

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9418
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: ///M3 Supercharged, 500pk,Wheels,wheels,wheels!

Bericht door Bert ///M3 » 29 mei 2009, 20:36

Jarno schreef:Mag ik mijzelf en iedereen dan even vragen waarom elke race en rallye auto met asfalt setting dan zoooo
laag bij de baan ligt ?

En wie de INTRAX mannen kent, weet dat het dus geen stuiterauto is geworden... :whistle:

Gelukkig ken ik meer mensen met ECHT verstand van zaken en een x-aantal kampioenschappen op zak.

Ik zou zeggen: Bert, veel plezier !!!

http://www.freddycane.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gaap.

Gelukkig heb ik zelf maar 2 E36 M3's waarvan de M3 racer toevallig ook op Intrax race onderstel staat :thumbup:

Volgens mij heb jij geen flauw idee wat het verschil is tussen een onderstel op race setting en een gewoon straat schroefsetje ala KW of iets dergelijks.

De M3 racer staat bij mij niet eens zo laag als op die oude foto's van Paul alleen staat die wel nog eens 3 keer zo hard op zijn veren als met zo'n KW setje. Dat komt neer op ongeveer 10x zo hard als standaard, je kan met die auto niet eens normaal op straatbanden rijden of ze zijn na 1000 km naar de kloten, door de extreme uitlijnstanden die daar bij komen kijken. Je moet niet alleen naar auto's kijken die je op TV ziet, bijvoorbeeld WTCC etc zijn de ophangpunten van de ophanging naar boven verplaatst om op die manier toch nog lager te kunnen zonder al te veel last te krijgen van de nadelen van verlagen. Wat op raceauto's wel werkt werkt dus lang niet altijd op straatauto's.

EJGT3CS
Berichten: 1424
Lid geworden op: 22 jun 2006, 23:31
Locatie: Dwingeloo

Re: ///M3 Supercharged, 500pk,Wheels,wheels,wheels!

Bericht door EJGT3CS » 29 mei 2009, 21:27

Peter van den Berg schreef:Ziet er lekker uit Paul! Nog één week en dan wordt het monster dus echt vrijgelaten? :mrgreen:

Overigens zou ik de M3+supercharged badge mooi achterwege laten, laat ze maar raden waardoor ze zijn zoekgereden :mrgreen:
Inderdaad! En dan 316 erop plakken! :D

Metchu
Berichten: 15240
Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
Locatie: Niet ver van Zandvoort

Re: ///M3 Supercharged, 500pk,Wheels,wheels,wheels!

Bericht door Metchu » 29 mei 2009, 21:31

Bert ///M3 schreef:
Jarno schreef:Mag ik mijzelf en iedereen dan even vragen waarom elke race en rallye auto met asfalt setting dan zoooo
laag bij de baan ligt ?

En wie de INTRAX mannen kent, weet dat het dus geen stuiterauto is geworden... :whistle:

Gelukkig ken ik meer mensen met ECHT verstand van zaken en een x-aantal kampioenschappen op zak.

Ik zou zeggen: Bert, veel plezier !!!

http://www.freddycane.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gaap.

Gelukkig heb ik zelf maar 2 E36 M3's waarvan de M3 racer toevallig ook op Intrax race onderstel staat :thumbup:

Volgens mij heb jij geen flauw idee wat het verschil is tussen een onderstel op race setting en een gewoon straat schroefsetje ala KW of iets dergelijks.

De M3 racer staat bij mij niet eens zo laag als op die oude foto's van Paul alleen staat die wel nog eens 3 keer zo hard op zijn veren als met zo'n KW setje. Dat komt neer op ongeveer 10x zo hard als standaard, je kan met die auto niet eens normaal op straatbanden rijden of ze zijn na 1000 km naar de kloten, door de extreme uitlijnstanden die daar bij komen kijken. Je moet niet alleen naar auto's kijken die je op TV ziet, bijvoorbeeld WTCC etc zijn de ophangpunten van de ophanging naar boven verplaatst om op die manier toch nog lager te kunnen zonder al te veel last te krijgen van de nadelen van verlagen. Wat op raceauto's wel werkt werkt dus lang niet altijd op straatauto's.
Bertikipedia, need we say more!

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: ///M3 Supercharged, 500pk,Wheels,wheels,wheels!

Bericht door RVV » 29 mei 2009, 23:02

Owned. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010

Re: ///M3 Supercharged, 500pk,Wheels,wheels,wheels!

Bericht door Stéphane » 30 mei 2009, 01:04

Oef :bag:

Paul

Re: ///M3 Supercharged, 500pk,Wheels,wheels,wheels!

Bericht door Paul » 30 mei 2009, 01:21

Hugo Bos schreef:Oh, ik dacht dat je ze naar Richard had gebracht? Hij heeft ze wel gepolijst dan of ook niet?
alleen de voorste!, achter zijn helemaal nieuwe randen.. was een drama.. het wielenverhaal!

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: ///M3 Supercharged, 500pk,Wheels,wheels,wheels!

Bericht door Petrolhead Tom » 30 mei 2009, 01:54

Metchu schreef:
Bert ///M3 schreef:
Jarno schreef:Mag ik mijzelf en iedereen dan even vragen waarom elke race en rallye auto met asfalt setting dan zoooo
laag bij de baan ligt ?

En wie de INTRAX mannen kent, weet dat het dus geen stuiterauto is geworden... :whistle:

Gelukkig ken ik meer mensen met ECHT verstand van zaken en een x-aantal kampioenschappen op zak.

Ik zou zeggen: Bert, veel plezier !!!

http://www.freddycane.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gaap.

Gelukkig heb ik zelf maar 2 E36 M3's waarvan de M3 racer toevallig ook op Intrax race onderstel staat :thumbup:

Volgens mij heb jij geen flauw idee wat het verschil is tussen een onderstel op race setting en een gewoon straat schroefsetje ala KW of iets dergelijks.

De M3 racer staat bij mij niet eens zo laag als op die oude foto's van Paul alleen staat die wel nog eens 3 keer zo hard op zijn veren als met zo'n KW setje. Dat komt neer op ongeveer 10x zo hard als standaard, je kan met die auto niet eens normaal op straatbanden rijden of ze zijn na 1000 km naar de kloten, door de extreme uitlijnstanden die daar bij komen kijken. Je moet niet alleen naar auto's kijken die je op TV ziet, bijvoorbeeld WTCC etc zijn de ophangpunten van de ophanging naar boven verplaatst om op die manier toch nog lager te kunnen zonder al te veel last te krijgen van de nadelen van verlagen. Wat op raceauto's wel werkt werkt dus lang niet altijd op straatauto's.
Bertikipedia, need we say more!
Kolere die man weet echt waar hij over praat! :banaan:

Nog tips voor een Micra?

Ohja back on topic! Strakke wielen man! Ben alleen geen fan van getrokken banden.

Joost H.
Berichten: 1938
Lid geworden op: 18 nov 2006, 14:58
Locatie: Rosmalen

Re: ///M3 Supercharged, 500pk,Wheels,wheels,wheels!

Bericht door Joost H. » 30 mei 2009, 01:56

Tom Westendorp schreef:
Kolere die man weet echt waar hij over praat! :banaan:

Nog tips voor een Micra?

Ohja back on topic! Strakke wielen man! Ben alleen geen fan van getrokken banden.
Zo laag mogelijk !!! :drinking:


:whistle: :wink:

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22506
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: ///M3 Supercharged, 500pk,Wheels,wheels,wheels!

Bericht door Niels » 30 mei 2009, 05:38

Tom Westendorp schreef:
Kolere die man weet echt waar hij over praat! :banaan:

Nog tips voor een Micra?

Ohja back on topic! Strakke wielen man! Ben alleen geen fan van getrokken banden.
Ophangpunten van de ophanging naar boven plaatsen :lol:

Gebruikersavatar
Ar
Berichten: 2625
Lid geworden op: 18 aug 2007, 22:00
Auto: Prius

Re: ///M3 Supercharged, 500pk,Wheels,wheels,wheels!

Bericht door Ar » 30 mei 2009, 07:22

Hugo Bos schreef:Velgen zijn mooi geworden! Ben blij dat ik mn BBSen naar Richard heb gebracht :)
Dan ben je ze ook meteen een paar maanden kwijt.

Gebruikersavatar
Jarno
Berichten: 480
Lid geworden op: 14 feb 2009, 13:06
Locatie: Drachten BMW 320D Touring VVT Ducati 916 SP Honda SP2

Re: ///M3 Supercharged, 500pk,Wheels,wheels,wheels!

Bericht door Jarno » 30 mei 2009, 09:51

Downforce Hans schreef:Onder mijn corvette zitten ook intrax dempers en mijn auto kan nog een stuk lager als dat hij nu staat.
Henk zal er wel geen verstand van hebben :mrgreen:

Bij die site van je vriend Freddie kom ik niks tegen wat onderstel betreft :hmmm:
Volgens mij heeft Henk de hele vering voorsprong van de lage landen op de kaart gezet !!!
Hij is DE man achter bijna alle vooraanstaande schokbreker producenten in Nederland.

Hans, hier staan wel een aantal kampioensauto's op de foto's te bewonderen.
En dit komt in het geheel natuurlijk niet alleen door de geweldige motoren die Freddie klaarmaakt.
Ook verstand van wheelsetting en framebouw komt hierbij kijken en dat allemaal binnen
de soms geldende regelementen.

Maar nu gaan we weer verder met de verhalen van Paul zijn 36je...en de geluiden die daarbij te horen
zijn in de omgeving !!!

Gebruikersavatar
Tom V
Berichten: 4873
Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50

Re: ///M3 Supercharged, 500pk,Wheels,wheels,wheels!

Bericht door Tom V » 30 mei 2009, 09:59

Jarno schreef:
Downforce Hans schreef:Onder mijn corvette zitten ook intrax dempers en mijn auto kan nog een stuk lager als dat hij nu staat.
Henk zal er wel geen verstand van hebben :mrgreen:

Bij die site van je vriend Freddie kom ik niks tegen wat onderstel betreft :hmmm:
Volgens mij heeft Henk de hele vering voorsprong van de lage landen op de kaart gezet !!!
Hij is DE man achter bijna alle vooraanstaande schokbreker producenten in Nederland.

Hans, hier staan wel een aantal kampioensauto's op de foto's te bewonderen.
En dit komt in het geheel natuurlijk niet alleen door de geweldige motoren die Freddie klaarmaakt.
Ook verstand van wheelsetting en framebouw komt hierbij kijken en dat allemaal binnen
de soms geldende regelementen.

Maar nu gaan we weer verder met de verhalen van Paul zijn 36je...en de geluiden die daarbij te horen
zijn in de omgeving !!!
Je praat wel echt als een toeschouwer, misschien moet je nog maar even bij diezelfde Freddy je kennis gaan opwaarderen.

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: ///M3 Supercharged, 500pk,Wheels,wheels,wheels!

Bericht door Peric » 30 mei 2009, 10:04

:hosanna: :popcorn: :roflol:

Gebruikersavatar
Hugo Bos
Berichten: 807
Lid geworden op: 22 apr 2007, 18:04
Locatie: Ioniq EV

Re: ///M3 Supercharged, 500pk,Wheels,wheels,wheels!

Bericht door Hugo Bos » 30 mei 2009, 13:16

Ar schreef:
Hugo Bos schreef:Velgen zijn mooi geworden! Ben blij dat ik mn BBSen naar Richard heb gebracht :)
Dan ben je ze ook meteen een paar maanden kwijt.
Sja die kerel heeft gewoon een baan en doet dit er als hobby bij. Ben blij dat hij het uberhaupt wil doen :)

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Re: ///M3 Supercharged, 500pk,Wheels,wheels,wheels!

Bericht door Marc R » 30 mei 2009, 15:11

Bert ///M3 schreef:
Jarno schreef:Mag ik mijzelf en iedereen dan even vragen waarom elke race en rallye auto met asfalt setting dan zoooo
laag bij de baan ligt ?

En wie de INTRAX mannen kent, weet dat het dus geen stuiterauto is geworden... :whistle:

Gelukkig ken ik meer mensen met ECHT verstand van zaken en een x-aantal kampioenschappen op zak.

Ik zou zeggen: Bert, veel plezier !!!

http://www.freddycane.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gaap.

Gelukkig heb ik zelf maar 2 E36 M3's waarvan de M3 racer toevallig ook op Intrax race onderstel staat :thumbup:

Volgens mij heb jij geen flauw idee wat het verschil is tussen een onderstel op race setting en een gewoon straat schroefsetje ala KW of iets dergelijks.

De M3 racer staat bij mij niet eens zo laag als op die oude foto's van Paul alleen staat die wel nog eens 3 keer zo hard op zijn veren als met zo'n KW setje. Dat komt neer op ongeveer 10x zo hard als standaard, je kan met die auto niet eens normaal op straatbanden rijden of ze zijn na 1000 km naar de kloten, door de extreme uitlijnstanden die daar bij komen kijken. Je moet niet alleen naar auto's kijken die je op TV ziet, bijvoorbeeld WTCC etc zijn de ophangpunten van de ophanging naar boven verplaatst om op die manier toch nog lager te kunnen zonder al te veel last te krijgen van de nadelen van verlagen. Wat op raceauto's wel werkt werkt dus lang niet altijd op straatauto's.

Don't fuck with the BERT...... :police:

Gebruikersavatar
Jarno
Berichten: 480
Lid geworden op: 14 feb 2009, 13:06
Locatie: Drachten BMW 320D Touring VVT Ducati 916 SP Honda SP2

Re: ///M3 Supercharged, 500pk,Wheels,wheels,wheels!

Bericht door Jarno » 30 mei 2009, 17:55

Marc RS4 schreef:
Bert ///M3 schreef:
Jarno schreef:Mag ik mijzelf en iedereen dan even vragen waarom elke race en rallye auto met asfalt setting dan zoooo
laag bij de baan ligt ?

En wie de INTRAX mannen kent, weet dat het dus geen stuiterauto is geworden... :whistle:

Gelukkig ken ik meer mensen met ECHT verstand van zaken en een x-aantal kampioenschappen op zak.

Ik zou zeggen: Bert, veel plezier !!!

http://www.freddycane.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gaap.

Gelukkig heb ik zelf maar 2 E36 M3's waarvan de M3 racer toevallig ook op Intrax race onderstel staat :thumbup:

Volgens mij heb jij geen flauw idee wat het verschil is tussen een onderstel op race setting en een gewoon straat schroefsetje ala KW of iets dergelijks.

De M3 racer staat bij mij niet eens zo laag als op die oude foto's van Paul alleen staat die wel nog eens 3 keer zo hard op zijn veren als met zo'n KW setje. Dat komt neer op ongeveer 10x zo hard als standaard, je kan met die auto niet eens normaal op straatbanden rijden of ze zijn na 1000 km naar de kloten, door de extreme uitlijnstanden die daar bij komen kijken. Je moet niet alleen naar auto's kijken die je op TV ziet, bijvoorbeeld WTCC etc zijn de ophangpunten van de ophanging naar boven verplaatst om op die manier toch nog lager te kunnen zonder al te veel last te krijgen van de nadelen van verlagen. Wat op raceauto's wel werkt werkt dus lang niet altijd op straatauto's.

Don't fuck with the BERT...... :police:
Why not ???
Ik sta altijd open om (goeie) dingen te leren en waarderen.
Ik ben relatief nieuw in de autoracewereld... De roots liggen bij de tweewielers...

Maar met het bezit van twee E36 M3's ben je natuurlijk nog niet de meester van de klas... :roflol:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43168
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Re: ///M3 Supercharged, 500pk,Wheels,wheels,wheels!

Bericht door Arthur » 30 mei 2009, 18:06

En door alleen maar te posten in Paul z'n draadje en die laatste smiley in bovenstaande bericht van je ben je dat zeer zeker niet :bag:

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22506
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: ///M3 Supercharged, 500pk,Wheels,wheels,wheels!

Bericht door Niels » 30 mei 2009, 18:09

Jarno schreef:Maar met het bezit van twee E36 M3's ben je natuurlijk nog niet de meester van de klas... :roflol:
Nee met een verlaagde Kever en een linkje naar Freddy ben je nog NIET de meester van de klas :lol:
Met 2 M3's waarvan eentje met zeer veel kennis opgebouwd voor het circuit kom je iig een heel eind. Je kunt wel meteen een grote waffel opzetten maar je zou je beter eerst eens een beetje kunnen inlezen voordat je iemand probeert te overbluffen :bag: Als iemand verstand van zaken heeft, daarbij zoveel kennis heeft om zelfs te kunnen analyseren wat verschillende veer eigenschappen en dempingskarakteristieken gaan betekenen in de praktijk EN het vervolgens toepast.....dan breng jij daar met een paar kreten natuurlijk niet zoveel tegenin. We zijn hier nu eenmaal niet op http://www.hoeverlaagikmijnvwmetkwalititeitshit.nl" onclick="window.open(this.href);return false;. Hier zitten best wel redelijk wat mensen die WEL snappen waar ze het over hebben :wink:

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Re: ///M3 Supercharged, 500pk,Wheels,wheels,wheels!

Bericht door Marc R » 30 mei 2009, 18:28

+1 nu snel weer on topic voordat Paul dit ziet...... :shock: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Jarno
Berichten: 480
Lid geworden op: 14 feb 2009, 13:06
Locatie: Drachten BMW 320D Touring VVT Ducati 916 SP Honda SP2

Re: ///M3 Supercharged, 500pk,Wheels,wheels,wheels!

Bericht door Jarno » 30 mei 2009, 18:49

Niels schreef:
Jarno schreef:Maar met het bezit van twee E36 M3's ben je natuurlijk nog niet de meester van de klas... :roflol:
Nee met een verlaagde Kever en een linkje naar Freddy ben je nog NIET de meester van de klas :lol:
Met 2 M3's waarvan eentje met zeer veel kennis opgebouwd voor het circuit kom je iig een heel eind. Je kunt wel meteen een grote waffel opzetten maar je zou je beter eerst eens een beetje kunnen inlezen voordat je iemand probeert te overbluffen :bag: Als iemand verstand van zaken heeft, daarbij zoveel kennis heeft om zelfs te kunnen analyseren wat verschillende veer eigenschappen en dempingskarakteristieken gaan betekenen in de praktijk EN het vervolgens toepast.....dan breng jij daar met een paar kreten natuurlijk niet zoveel tegenin. We zijn hier nu eenmaal niet op http://www.hoeverlaagikmijnvwmetkwalititeitshit.nl" onclick="window.open(this.href);return false;. Hier zitten best wel redelijk wat mensen die WEL snappen waar ze het over hebben :wink:
Oké +1
Pas op het is niet een Kever...die heeft namelijk de basis opzet van de nog steeds geliefde Porsche 911... motor in de kont...
New Beetle heeft de 90pk TDi in het vooronder en is van mijn vrouw (met circuit ervaring)...
Dit is voor mij niet meer mogelijk i.v.m. gezonheid... :'(
Zal dus altijd wel de toeschouwer blijven en iedereen zo goed mogelijk helpen met speciale handmade delen.
En gelukkig kan ik de meeste dingen zelf bouwen en niet laten bouwen voor veel geld...

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22506
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: ///M3 Supercharged, 500pk,Wheels,wheels,wheels!

Bericht door Niels » 30 mei 2009, 19:31

Ik ken de Beetle wel en vind het stiekum wel een leuk ding :oops: Volgens mij heb je nog nooit een voorsteltopic aangemaakt :hmmm: Ik ben wel benieuwd naar je handmade specialiteiten en je tweewieler ervaringen :D

Paul

Re: ///M3 Supercharged, 500pk,Wheels,wheels,wheels!

Bericht door Paul » 30 mei 2009, 19:36

Ar schreef:
Hugo Bos schreef:Velgen zijn mooi geworden! Ben blij dat ik mn BBSen naar Richard heb gebracht :)
Dan ben je ze ook meteen een paar maanden kwijt.
:whistle:

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: beske, Cazzo46, Fabian, Google [Bot], Hans44, mark123, Robbert92, SvB, Vanreijmersdal, vigilante en 14 gasten