Allrad ALPINA B3 BiTurbo, 20 stuks gemaakt
- Femme
Re: ALPINA B3 BiTurbo Allrad Switchtronic Sedan ALPINA Grun II
Ik heb inmiddels ook een M-stuur in mijn Alpina omdat het stuur veel beter is dan het standaard sportstuur in de Z4. Jammer van dat logootje. Als je 'm weg haalt zie je de inkeping in het plastic.
Hopelijk gebruikt Alpina tegenwoordig ander leer voor het stuur. Het zwarte glimleer in de B10 en de Roadster S is gevoelig voor beschadigingen en vind ik sowieso minder mooi dan leer met een matte afwerking.
Overigens wil bijna elke fabrikant wel graag dat je hun naam in hoofdletters schrijft maar ik zou dat toch gewoon in kleine letters doen als je niet schreeuwerig wilt overkomen.
Hopelijk gebruikt Alpina tegenwoordig ander leer voor het stuur. Het zwarte glimleer in de B10 en de Roadster S is gevoelig voor beschadigingen en vind ik sowieso minder mooi dan leer met een matte afwerking.
Overigens wil bijna elke fabrikant wel graag dat je hun naam in hoofdletters schrijft maar ik zou dat toch gewoon in kleine letters doen als je niet schreeuwerig wilt overkomen.
- Macboy
Z4 M-stuur is ook gewoon glad leer, dus die vergelijking gaat niet echt op 
Nieuw Alpina stuurwiel in E90 zoals ik het ken is gewoon fenomenaal en zo zit het denk ik ook in deze Alpina.
Ik zal binnenkort wel een "feel-test" houden en dan hier berichten !

Nieuw Alpina stuurwiel in E90 zoals ik het ken is gewoon fenomenaal en zo zit het denk ik ook in deze Alpina.
Ik zal binnenkort wel een "feel-test" houden en dan hier berichten !
- Chris van S.
They do!Femme schreef: Hopelijk gebruikt Alpina tegenwoordig ander leer voor het stuur.
Onze vorige ALPINA E46 B3s heeft het inderdaad ook dat glimmende leer op het stuurwiel. Dit is nu anders, gelukkig inderdaad.
Door dat gladde leer lijkt het net alsof de auto al 200k km heeft gereden. En ik had het gevoel alsof het stuur sneller ging plakken.
Laatst gewijzigd door Chris van S. op 27 mei 2009, 18:31, 1 keer totaal gewijzigd.
- Snipe
Ik begin de draad kwijt te raken. Is het nou wel hetzelfde of niet?XR5Turbo schreef: Het stuur is namelijk met hetzelfde leer bekleed als het normale stuur van BMW.
- Macboy
Re: B3 Biturbo
Lees mijn post nou maar 
Alpina heeft eigen leersoort. Leer is glad en voelt heerlijk aan. Stuur is ook veel dikker dan normaal stuur, te vergelijken met M-stuur.

Alpina heeft eigen leersoort. Leer is glad en voelt heerlijk aan. Stuur is ook veel dikker dan normaal stuur, te vergelijken met M-stuur.
- GTRene
jajaMacboy schreef:Lees mijn post nou maar

- Downforce Hans
Wat een gedoe over een stuurtje van een 3 serie 

- RVV
Nee natuurlijk is de Alpina geen modderschuit, prachtig ding zelfs. Maar sommige dingen passen niet imho.. overigens M logo verwijderen kan ook.. niet zo gek idee.Snipe schreef:Een Alpina een modderschuit?Rico schreef:Ik zou een M stuur in een Alpina ook als een vlag op een modderschuit vinden staan..![]()
Ik vind zelf dat zilverkleurige plastic op het 'normale' sportstuur niet zo mooi en daarnaast is het M-stuur dikker en mooier bekleed, vind ik. Het spreekt voor zich dat ze de M-logo's er wel vanaf moeten slopen in een Alpina, maar dat lijkt me logisch.
- Macboy
Autorijden begint bij het stuur. Nu jij weerDownforce Hans schreef:Wat een gedoe over een stuurtje van een 3 serie

- Downforce Hans
Wat pak je het eerst beet als je gaat auto rijden...........juist,niet je stuurMacboy schreef:Autorijden begint bij het stuur. Nu jij weerDownforce Hans schreef:Wat een gedoe over een stuurtje van een 3 serie

-
Die Macedoniers wel. Raampje hebben ze er met een elleboog al uit gewerkt!Downforce Hans schreef:Wat pak je het eerst beet als je gaat auto rijden...........juist,niet je stuurMacboy schreef:Autorijden begint bij het stuur. Nu jij weerDownforce Hans schreef:Wat een gedoe over een stuurtje van een 3 serie
- Macboy
Re: ALPINA B3 BiTurbo Allrad Switchtronic
Hans, om voor eens en altijd een einde te maken aan het kritiek op stuurtjes trek ik maar een parallel:
Ik weet dat het voor velen niet uitmaakt hoe vrouwen er van buiten uitzien, zolang ze maar een goed karakter hebben, maar voor de meeste mannen zijn een lekker paar zacht aanvoelende billen en tieten een vereiste in plaats van een versleten en hangend huidje
lol @ Steve
Ik weet dat het voor velen niet uitmaakt hoe vrouwen er van buiten uitzien, zolang ze maar een goed karakter hebben, maar voor de meeste mannen zijn een lekker paar zacht aanvoelende billen en tieten een vereiste in plaats van een versleten en hangend huidje

lol @ Steve

- Downforce Hans
Ik vind een stuur ook belangrijk hoor, het is alleen niet het eerste wat ik beet pak.
Moet eerst de deur openen om achter het stuur te kunnen komen.
-
Val je nou in herhaling Hans? 

- Snipe
Brengt Macboy niet op ideeën.Downforce Hans schreef:Ik vind een stuur ook belangrijk hoor, het is alleen niet het eerste wat ik beet pak.
Ze leveren nog geen deurgrepen met doorgestikt krokodillenleer namelijk.
- Macboy
Bij Alpina wel !
- Snipe
Een van de vele redenen waarom Alpina zo mooi is 

- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Wat een schitterende machine Chris!!
Toeval bestaat niet zeggen ze wel eens, maar dit was wel enorm toevallig natuurlijk. (voor mensen die niet weet waar het over gaat. Ik was net dit draadje aan het lezen en op dat moment belt Chris mij).
We gaan snel maar een een blokkie om met de BiTurbo
.
Toeval bestaat niet zeggen ze wel eens, maar dit was wel enorm toevallig natuurlijk. (voor mensen die niet weet waar het over gaat. Ik was net dit draadje aan het lezen en op dat moment belt Chris mij).
We gaan snel maar een een blokkie om met de BiTurbo

- Chris van S.
Vandaag heb ik mijn eerste meters gereden met de B3 Biturbo Allrad nr 011.
Omdat er nog maar +/- 160km op de auto staat heb ik niet door kunnen halen e.d.
Eerste gevoel
Maar het eerste gevoel is er. Ik kan niets anders zeggen dat de auto mijn hooggespannen verwachtingen overtreft. Ondanks zijn hoge gewicht van afger. 1600kg voelt de auto heerlijk lichtvoetig aan. Eerlijk gezegd krijg ik gelijk het gevoel dat je de auto je zoveel vertrouwen geeft dat je 'm lekker kunt zetten voor de bocht. En als je voor de bocht de switchtronic handmatig in de goede versnelling hebt gezet word je getrakteerd door een zee van tractie gevolgd door mooie vloeiende versnelling. Het geluid van het zeskoppige orkest word zo verslavend lekker gecomposeerd door de uitlaat dat het je snelheids beleving ondersteund.
Ik zal niet gaan vertellen dat de B3 een compromis is tussen 335i en de ///M3 want dat is het absoluut maar ook absoluut bekend. Onderstel wendbaar, stevig maar toch comfortabel. Besturing directer maar geen ///M3. Switchtronic is geen robothandbak maar hij doet wat JIJ wilt en past zich aan ALLE omstandigheden direct aan.
Wat mij betreft heeft de auto nu al bewezen waarvoor mijn vader een ALPINA koopt; voor de fun en exclusiviteit. En voor het bereiken van hoge gemiddelde reissnelheid op comfortabele wijze waarna je ECHT plezierig fit uitstapt. Met de E46 B3s heb ik (met senior naast mij) lange afstands records verbroken. En het gevoel wat ik had toen ik uitstapte kan ik niet omschrijven, dat moet je beleven. Deze Biturbo is echt de opvolger...
Vandaag was ook een geweldige dag om foto's te maken. Ik had het beloofd, kon mn statief uitproberen en kon gelijk genieten van de geweldige groene kleur van de auto.

Zie het kleurverschil van het draaien aan de polarisatiefilter.

Edit: Op advies van MN foto's aangepast en opnieuw geupload
Omdat er nog maar +/- 160km op de auto staat heb ik niet door kunnen halen e.d.
Eerste gevoel
Maar het eerste gevoel is er. Ik kan niets anders zeggen dat de auto mijn hooggespannen verwachtingen overtreft. Ondanks zijn hoge gewicht van afger. 1600kg voelt de auto heerlijk lichtvoetig aan. Eerlijk gezegd krijg ik gelijk het gevoel dat je de auto je zoveel vertrouwen geeft dat je 'm lekker kunt zetten voor de bocht. En als je voor de bocht de switchtronic handmatig in de goede versnelling hebt gezet word je getrakteerd door een zee van tractie gevolgd door mooie vloeiende versnelling. Het geluid van het zeskoppige orkest word zo verslavend lekker gecomposeerd door de uitlaat dat het je snelheids beleving ondersteund.
Ik zal niet gaan vertellen dat de B3 een compromis is tussen 335i en de ///M3 want dat is het absoluut maar ook absoluut bekend. Onderstel wendbaar, stevig maar toch comfortabel. Besturing directer maar geen ///M3. Switchtronic is geen robothandbak maar hij doet wat JIJ wilt en past zich aan ALLE omstandigheden direct aan.
Wat mij betreft heeft de auto nu al bewezen waarvoor mijn vader een ALPINA koopt; voor de fun en exclusiviteit. En voor het bereiken van hoge gemiddelde reissnelheid op comfortabele wijze waarna je ECHT plezierig fit uitstapt. Met de E46 B3s heb ik (met senior naast mij) lange afstands records verbroken. En het gevoel wat ik had toen ik uitstapte kan ik niet omschrijven, dat moet je beleven. Deze Biturbo is echt de opvolger...
Vandaag was ook een geweldige dag om foto's te maken. Ik had het beloofd, kon mn statief uitproberen en kon gelijk genieten van de geweldige groene kleur van de auto.
Zie het kleurverschil van het draaien aan de polarisatiefilter.

Edit: Op advies van MN foto's aangepast en opnieuw geupload
Laatst gewijzigd door Chris van S. op 31 mei 2009, 01:51, 1 keer totaal gewijzigd.
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Prachtig Chris!!! Kan je pa erg trots op zijn!
- Niels
- Auto: Prius+
De velgen mochten wel een maatje groter van mij maar wat een prachtig apparaat verder
Alpina is echt top imho 8)

- Tom V
Vet!
Mooie auto, lekker uniek.
Maar ehh, dan doe je zoveel moeite voor je kenteken en haal je 'm weg!

Maar ehh, dan doe je zoveel moeite voor je kenteken en haal je 'm weg!

-
Re: ALPINA B3 BiTurbo Allrad Switchtronic (pics pag 7)
Macboy!!!!!!!!!
- Macboy
- Max V
Re: ALPINA B3 BiTurbo Allrad Switchtronic (pics pag 7)
Wat een super wagen!
Schitterend
Schitterend