Zure reacties richting onze coureurs

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Zure reacties richting onze coureurs

Bericht door Wouter81 » 26 mei 2009, 12:52

Nu weer Verstappen. Fantastisch dat hij een plekje heeft bij Aston Martin voor Le Mans maar gister ging het bij de test helaas even mis. Als ik de verhalen mag geloven is de kans groot dat het om een technisch defect ging waardoor hij met 300+ van de baan ging. Alle media die daarvoor amper een paar letters hadden geschreven over de nieuwe uitdaging van Jos hebben echter ineens een voorpaginabericht. Jos spint met 300 de banden in, Jos schrijft Aston Martin af etc. etc. Opvallend dat zulke dingen dan ineens wel groot nieuws zijn.

Maar goed, als je dan de reacties eronder leest, da's helemaal om te janken zo triest. Alle standaard grindbakgrappen komen natuurlijk weer boven. Jos kan niet rijden, Jos is een prutser blabla.

Daarna een stukje gelezen over Robert Doornbos. Mogen denk ik trots zijn dat iemand een zitje in de IndyCars heeft weten te bemachtigen. Helaas de Indy 500 niet uitgereden maar ja, kan gebeuren en daarmee is hij niet de enige.

Wat voor reacties lees je dan weer op internet:
Hij bedoelt zeker dat hij dan een auto van de reclame karavaan mag besturen, het is niets , het was niets en het wordt niets met deze verwaande blaaskaak.Kan er aub gestopt worden met het nieuws over deze 3e rangs coureur uhhhhhhhhhh ik bedoel bestuurder van een trapkar
de enige indruk die deze gozer heeft achtergelaten is de indruk op de muur.
Alles wat ik op internet lees over onze coureurs is ALLEEN MAAR negatief. Iedereen ziet ze het liefst crashen, ontslagen worden en wat al niet meer. Wat is dat voor raar gedoe? Als Rintje Ritsma vroeger schaatste, dan hoopten 'we' toch ook niet met z'n allen dat hij onderuit zou gaan? Als het Nederlands elftal speelt, hopen 'we' met z'n allen toch ook dat ze winnen? Maar bij onze coureurs (Albers, Verstappen, Doornbos etc.) zijn de reacties altijd zuur. Misgunnen we onze coureurs hun succes of is het gewoon afgunst?

Verbaas me er weer over, is dit typisch Nederlands of gebeurt dit ook in deze mate in andere landen?

indobesar
Auto: M3P, 130i

Re: Zure reacties richting onze coureurs

Bericht door indobesar » 26 mei 2009, 12:56

Typisch Nederlands imho. Heel erg jammer...

Snipe

Bericht door Snipe » 26 mei 2009, 13:02

Als ik voor mezelf spreek: de ene coureur spreekt me meer aan dan de andere en of die nou toevallig Nederlands is of niet - who cares?
Moeten we nou echt allemaal op de banken gaan staan te juichen voor een zure Limburgse sukkel die naar het schijnt getalenteerder was dan Schumacher maar het niet verder heeft gebracht dan het crashen van diverse auto's die in principe toch alleen maar in de weg reden en uit pure frustratie zijn vrouw alle hoeken van het huis heeft laten zien?

Maar er zijn ook coureurs die wel op mijn sympathie kunnen rekenen.

RVV

Bericht door RVV » 26 mei 2009, 13:17

Ik denk dat het voornamelijk komt omdat racen als een EGO sport word gezien door de massa. en we weten gewoon EGO's (terecht of onterecht) gunnen we niks .

Stefan R
Auto: Vakantievoertuig

Bericht door Stefan R » 26 mei 2009, 13:19

Snipe schreef: Moeten we nou echt allemaal op de banken gaan staan te juichen voor een zure Limburgse sukkel die naar het schijnt getalenteerder was dan Schumacher maar het niet verder heeft gebracht dan het crashen van diverse auto's die in principe toch alleen maar in de weg reden en uit pure frustratie zijn vrouw alle hoeken van het huis heeft laten zien?
:?

Prima gefundeerde uitspraak.... NOT

Snipe

Bericht door Snipe » 26 mei 2009, 13:24

Ongefundeerd en ongenuanceerd. Mag ik?

Van der Garde spreekt me wel aan, Albers ook wel, en van de zwartwitfoto's graag Godin de Beaufort, Van Lennep, Gatsonides, Lammers en Slotemaker.

Chris van S.

Bericht door Chris van S. » 26 mei 2009, 13:33

Nederlandse racefans weerhouden mij ervan om uberhaupt om op nieuws te reageren op internet. En ze weerhouden mij ervan om op Nederlandse race evenementen te komen. Daarom ga ik naar evenementen als bijv Goodwood waar de algemene sfeer veel meer respectabel is naar de autosport.

En mijn persoonlijke mening over Jos en Bobby D?
Jos is als persoon zachtjes uitgedrukt minder tactisch. Maar voorlopig vertegenwoordigd hij wel Nederland op Le Mans en dat vind ik weer geweldig. En tsja, dat hij een Aston op een hoop rijd, dat kunnen uberhaupt weinig mensen zeggen.

Bobby D? Hij doet zn best maar het mislukte. Voorlopig heeft hij Indy gereden, hoeveel Nederlanders kunnen dat zeggen? Ik mag hem wel.

Snipe

Bericht door Snipe » 26 mei 2009, 13:42

XR5Turbo schreef:Bobby D? Hij doet zn best maar het mislukte. Voorlopig heeft hij Indy gereden, hoeveel Nederlanders kunnen dat zeggen?
Afbeelding

Chris van S.

Bericht door Chris van S. » 26 mei 2009, 14:13

Dat bedoel ik Snipe. :D En vergeet jr. niet. (1/2 nederlander?) :wink:

Pescatore

Bericht door Pescatore » 26 mei 2009, 14:20

.. aan de andere kant vinden veel Nederlanders autosport pas spectaculair wanneer er veel crashes voorkomen. Terwijl het juist veel gaver om te zien is hoe een gevecht op het scherpst v/d snede afloopt.

Ach autosport/circuitrijden heeft (net als golf) iets 'elitairs' over zich, daarbij is het duur, slecht voor milieu, luidruchtig, dus zal de meerderheid van de 'leken' het veroordelen.

Snipe

Bericht door Snipe » 26 mei 2009, 14:33

Pescatore schreef:Ach autosport/circuitrijden heeft (net als golf) iets 'elitairs' over zich, daarbij is het duur, slecht voor milieu, luidruchtig, dus zal de meerderheid van de 'leken' het veroordelen.
En ondertussen speelt iedereen racespellen op z'n Playstation en is golf met 330.000 spelers een van de meest beoefende sporten in Nederland.

Pescatore

Bericht door Pescatore » 26 mei 2009, 15:52

Snipe schreef:
Pescatore schreef:Ach autosport/circuitrijden heeft (net als golf) iets 'elitairs' over zich, daarbij is het duur, slecht voor milieu, luidruchtig, dus zal de meerderheid van de 'leken' het veroordelen.
En ondertussen speelt iedereen racespellen op z'n Playstation en is golf met 330.000 spelers een van de meest beoefende sporten in Nederland.
Had het over hoe de sport bekeken wordt door 'leken'. Daarbij is een arcade spelletje op een console wel wat anders dan daadwerkelijk in het echt je rondjes doen.

Helaas mag men hier graag mensen afbranden die iets bereikt hebben. Die azijnpisserij gaan we vermoedelijk nooit kwijtraken. Leve johannes c.! :|

Snipe

Bericht door Snipe » 26 mei 2009, 15:55

Volgens mij zijn er ook niet zo heel veel fans voor Nelson Piquet jr., die toch de Nederlandse nationaliteit heeft.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 26 mei 2009, 16:33

Het is inderdaad wel typisch Nederlands om zo te reageren.

Ik ben nooit een echte verstappen fan geweest maar als ik dan zie hoe het in de media komt dat hij zijn AM in de bandenstapel drukt dan vind ik het wel weer jammer dat diezelfde pers er bijna niks op uit doet als de beste man een stoeltje scoort bij datzelfde Aston Martin.

Doornbos vind ik ook altijd wel een sympathieke vent om te zien, altijd netjes naar de pers en heb niet echt het idee dat hij een mega ego heeft.

Aalbers daar en tegen vind ik echt drie keer niks.

RJay

Bericht door RJay » 26 mei 2009, 16:42

Het zal er deels op neer komen dat "nederland" jaloers is op het feit dat die gasten groot geld binnen halen met iets dat "iedereen kan(nml een auto besturen)" . Kreeg laatst ook nog naar m'n hoofd van een buurmeisje, "Is dat nou leuk, rondjes rijden?" :bag:

En voetballen/schaatsen/golfen e.d. zou niet iedereen kunnen natuurlijk..

Also: autocoureurs zijn maar leuvensgevaarlijke waaghalsen, @ een spee minded iemand.

Shakes

Bericht door Shakes » 26 mei 2009, 16:47

Ach,

Verstappen heeft zich met een aantal beslissingen nou eenmaal niet populair gemaakt.

De rest van de talenten zegt me niet zo veel.

N.

Snipe

Bericht door Snipe » 26 mei 2009, 17:26

R.J schreef:Het zal er deels op neer komen dat "nederland" jaloers is op het feit dat die gasten groot geld binnen halen met iets dat "iedereen kan(nml een auto besturen)" . Kreeg laatst ook nog naar m'n hoofd van een buurmeisje, "Is dat nou leuk, rondjes rijden?" :bag:

En voetballen/schaatsen/golfen e.d. zou niet iedereen kunnen natuurlijk..

Also: autocoureurs zijn maar leuvensgevaarlijke waaghalsen, @ een spee minded iemand.
Ja, rondjes rijden, easy as that.
Mensen zeggen ook altijd dat golf geen sport is. Ik ben vrijdag geweest en ik heb twee dagen spierpijn gehad.

Max V

Bericht door Max V » 26 mei 2009, 17:28

Zelfde als met skiën, dat heb ik gisteren in Bottrop gedaan... Heb nu lichtelijk last van m'n bovenrug. Vanavond weer naar de sportschool, jippie :mrgreen:

(Ja ik ga met 26 graden skiën, heerlijk zo'n piste helemaal voor je alleen 8) )

NickC

Bericht door NickC » 26 mei 2009, 17:30

Afgunst. Echt om misselijk van te worden die reacties.

Wel zat half nederland voor de buis naar jos verstappen te kijken toen hij nog in de F1 zat.

Ze weten het altijd beter. Om over fans "die denken ergens recht op te hebben" nog maar niet te spreken.

Snipe

Bericht door Snipe » 26 mei 2009, 17:41

Ik had het ook al niet op Verstappen toen hij nog F1 reed. Altijd smoesjes, altijd uitvluchten, altijd verongelijkt. nooit lag het aan hem. Hij komt op mij in ieder geval over als een enorme zuurpruim.

Afbeelding

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 26 mei 2009, 17:45

Snipe schreef:Ik had het ook al niet op Verstappen toen hij nog F1 reed. Altijd smoesjes, altijd uitvluchten, altijd verongelijkt. nooit lag het aan hem. Hij komt op mij in ieder geval over als een enorme zuurpruim.

Afbeelding
Kom je uit een ei of zo, welke coureur heb je wel eens horen zeggen dat het aan hem zelf lag?

Snipe

Bericht door Snipe » 26 mei 2009, 17:51

Hamilton, afgelopen weekend: http://www.telegraaf.nl/telesport/autos ... ich__.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Maar het gaat om de manier waarop, en ik trek die zuurpruimerige verongelijktheid van Verstappen niet.

Niels v D

Bericht door Niels v D » 26 mei 2009, 20:24

Zo is Nederland..Iedereen die wat verdient, wat kan of wat te zeggen heeft kan niks meer goeddoen bij het volk. Pas als je wat fout doet is het nieuws en wordt er hartelijk om gelachen.

Kritiek geven is de makkelijkste manier van meepraten over een onderwerp waar je geen verstand van hebt..

Tom V

Bericht door Tom V » 26 mei 2009, 20:37

Mwh, ik ben het persoonlijk met veel reacties niet eens. ik ben dan ook niet negatief over veel coureurs maar een aantal zal ik nooit aanjuichen...

Verstappen hebt ik niet erg hoog zitten. Hij mist wat mij betreft vaak snelheid en als die snelheid er is betrouwbaarheid. Elke keer als hij een kans krijgt verpest hij het in mijn ogen. Natuurlijk zijn er ook prima resultaten bij (mag ook wel, kansen genoeg) maar ook ontzettend veel blunders en slechte resultaten.

Albers vind ik persoonlijk maar een zeur. Mist vaak snelheid, heeft zichzelf wat mij betreft te hoog zitten. In de F1 heeft hij zijn kans gehad maar was gewoon niet goed genoeg om mee te doen op de top. Mooi dat hij nu een Audi zitje heeft, hoop dat hij daar beter uit de verf komt. Kan heel goed, sommige coureurs zijn meer van de endurance.

Maar er zijn ook een reeks coureurs waar ik gewoon "trots op ben".

Doornbos doet gewoon goed mee. In de Champcar zat hij vaak in de top, zo ook in de A1GP. Wat mij betreft heeft hij wel het complete pakket, zowel op de baan als ernaast. Doet nog niet heel lang mee op zich.

J. Bleekemolen heb ik ook erg hoog zitten. Hoewel ik 'm niet altijd even goed vind overkomen in de single seaters kan hij zich gewoon meten met de top in de tourwagens/endurance klasse.

Peter Kox is een perfecte sportwagen rijder, betrouwbaar, snel en ervaren. Niet voor niets "huis"coureur bij Prodrive. Heeft zich vaak genoeg bewezen.

Coronel doet het wat mij betreft ook gewoon goed in de WTCC. Zit altijd voorin de privateer gevechten en zelfs af en toe tussen de fabrieksteams.

Snipe

Bericht door Snipe » 26 mei 2009, 20:51

Laatst reed ik een rondje mee met Yelmer Buurman in een M3. "Die kan wel wat" is een aardige omschrijving als je het mij vraagt.
Shirley van der Lof schijnt diezelfde dag driftend gesignaleerd te zijn op een paar flinke hakken :shock: :hmmm: :thumbup:

Plaats reactie