Verzekeringsmaatschappijen en hun gepruts

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Wouter81
Auto: GR86|California|Hilux/CS35+

Verzekeringsmaatschappijen en hun gepruts

Bericht door Wouter81 » 23 mei 2009, 14:49

Nu weer m'n zorgverzekering. Voorgaande jaren liep dit bij Confior, inmiddels Menzis. Ik was echter niet zo tevreden over de (of liever gezegd: het gebrek aan) dienstverlening. Begin december vorig jaar kreeg ik een e-mail van de Rabobank, met een aanbod om over te stappen naar Interpolis. Wat korting en wat betere voorwaarden dus dat heb ik gedaan. Zij gingen alles regelen, inclusief de opzegging bij de oude zorgverzekeraar. Ruim op tijd geregeld via internet, zou helemaal goedkomen.

We zijn nu mei en krijg nu pas een hele stapel rekeningen en aanmaningen onder ogen van Menzis. Ik blijk daar nog steeds verzekerd te zijn, dubbel verzekerd dus. Is weer ergens iets misgegaan. Of Interpolis heeft mij niet opgezegd, of Menzis heeft weer eens een fout gemaakt. Waarom zie ik dat nu pas in mei? Vorig jaar zijn we verhuisd en ik heb gelijk overal de adreswijzigingen doorgegeven. Ook bij Menzis. Toch is dit blijkbaar niet doorgevoerd daar. Ze hebben dus al die post naar het oude adres gestuurd. Daar woonde een chaoot van een huurder (die het zou kopen...). De huurder is onlangs overleden en ik heb pas net allerlei post ontvangen (via de familie) die daar nog binnen was gekomen. Op het verkeerde adres (door hun fout dus) waardoor ik ze nu pas zie. Gelijk de telefoon gepakt zonet maar ze zijn natuurlijk weer gesloten. Interpolis gebeld, ook gesloten. Heb ze gelijk maar weer een klacht gemaild. Ze hebben de opzegging dus niet goed geregeld. Wie is weer de lul? Juist, de klant. Moet nog maar zien of ze dat nog recht kunnen of gaan breien. :bag: Heb dus echt geen zin om dit hele jaar dubbel te moeten betalen door andermans fouten.

Toen net de Rabobank net maar gebeld, van hen kwam het aanbod om over te stappen. Nee meneer, wij kunnen u niet helpen, daarvoor moet u echt bij Interpolis zijn, nog een prettig.... en toen de hoorn d'r maar opgegooid uit frustratie.

Wordt soms zo gek van die grote klotebedrijven. Ze prutsen maar wat aan, administratie is vaak een chaos en het kost weer heel veel tijd, moeite en ergernis om alles goed geregeld te krijgen. Weer door allemaal klote telefoonmenu's worstelen om een competent iemand aan de lijn te krijgen. Weer 83 keer hetzelfde verhaal uitleggen straks.

Sorry, moest even de frustratie van me af schrijven. Humeur was weer even flink naar de klote door dit gezeik. :bag:

SteV6

Re: Verzekeringsmaatschappijen en hun gepruts

Bericht door SteV6 » 23 mei 2009, 15:05

Kan je nagaan hoe het is als je er beroepsmatig mee te maken hebt ...

Succes met de afhandeling :!:

Stephan

RVV

Bericht door RVV » 23 mei 2009, 16:26

Om dit soort gezeik switch ik dus niet,.. het is echt allemaal 1 pot nat.. dezelfde ellende, dezelfde slechte service.. de zelfde hoge kosten..

Ar
Auto: Prius

Bericht door Ar » 23 mei 2009, 16:47

Ik heb het andersom gehad alweer een tijd geleden.
Ik zat bij de Agis en wilde naar de Zilveren kruis voor een collectiviteitsverzekering via mijn werkgever. Zilveren kruis had mij netjes opgezegd bij de Agis.....

Van min rekening was al een tijd niks meer afgeschreven en daarom heb ik de Zilveren Kruis gebeld. Ze zeiden dat ik niet verzekerd was bij hun. Ze konden wel terug vinden dat ze me hadden opgezegd bij de Agis. Hou het maar zo zei ik tegen de mederwerkster.
Ik heb de Agis gebeld en de situatie uitgelegd. Ondanks dat ik een aantal maanden te laat was, was het geen probleem om me weer als verzekerde aan te melden.Met terugwerkende kracht heb ik de premie betaald. Zonder verzekering krijg je tegenwoordig zelfs een boete volgens mij.

GTRene

Bericht door GTRene » 23 mei 2009, 19:35

Rico schreef:Om dit soort gezeik switch ik dus niet,.. het is echt allemaal 1 pot nat.. dezelfde ellende, dezelfde slechte service.. de zelfde hoge kosten..
ik ook, ik blijf ook bij hetzelfde, en vaak maar goed ook, als ik in al die zogenaamde goedkopere zaken had ingestapt was ik waarschijnlijk de helft meer kwijt en meer zorgen :lol:
Als ze nu bellen voor bv energie dan zeg ik al nee dank u...hun ja maar wilt u geen geld dan u kunt veel besparen en wij regelen alles blablabla, ik zeg dan, ook al hou ik honderdduizend euro over dan nog wil ik het niet, ik kan dat gedoe allemaal niet aan men kop, weer wat anders en weer switchen gedoe pfff hoe maak je mensen gek...we zoeken rust stabiliteit betrouwbaarheid iets waar we weten waar we aan toe zijn, vroeger kende men nog de klant nu ben je polisnr zoveel :lol:

@Wouter, ik heb ook van de week de rekening binnen...dat bepaalde zooi zo duur is...maja heel af en toe kun je wel wat gebruiken als het nodig is....

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 23 mei 2009, 20:32

Roep dat maar niet te hard dat switchen een slecht idee is, zelfs als je dat niet doet dan controleert Centraal Beheer Achmea niet eens fatsoenlijk hun correspondentie en mag je het zelf oplossen... maar ok, als je het zelf opgelost hebt dan luisteren ze ineens binnen de week :mrgreen:

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 24 mei 2009, 21:39

Rico schreef:Om dit soort gezeik switch ik dus niet,.. het is echt allemaal 1 pot nat.. dezelfde ellende, dezelfde slechte service.. de zelfde hoge kosten..
M2, hetzelfde met telefoon, gas, water electra, adsl etc.etc.
Never toutch a working system.............

Max V

Bericht door Max V » 26 mei 2009, 08:27

Ik kan me voorstellen dat je je klote voelt Wouter!

Maar wat een onzin over dat overstappen... Ik ben tot nu toe elk jaar overgestapt (elk jaar weer de meest voordelige uitzoeken) en er nog nooit problemen mee gehad. Gewoon zorgen dat je in november je huidige verzekering opzegt en begin december de nieuwe aanvraagt voor het komende jaar.

Als je het opzeggen van je oude verzekering overlaat aan je nieuwe verzekeraar, geef je alles uit handen. Je kunt er dan op wachten dat het fout gaat...

frankv

Bericht door frankv » 26 mei 2009, 10:58

Jelmer850i schreef:
M2, hetzelfde met telefoon, gas, water electra, adsl etc.etc.
Never toutch a working system.............
ik verander ook niet, maar het is toch triest dat het blijkbaar de praktijk is dat wisselen niet werkt

er moet toch 1 partij zijn die wisselen wel gemakkelijk maakt en daar naam mee maakt en wel alle klanten binnentikt?

een wisseling die bij mij vrij pijnloos is verlopen is die van een microsoft laptop naar een macbook, met office voor mac ben je prima compatible

Remko

Bericht door Remko » 26 mei 2009, 12:35

Overstappen is geen punt zo lang je zelf opzegt bij je oude aanbieder en een bevestiging van opzegging ontvangt. Ik heb in de afgelopen 6 maanden zo'n beetje alles wat je kunt bedenken opgezegd en geswitched. Zonder een centje pijn. Ik zou nooit blind vertrouwen op een overstapservice, je bent maar een nummer en met alle respect voor callcentermedewerkers, dat zijn niet altijd de meest geinteresseerde, gemotiveerde en intelligente mensen. Dus altijd checken of ze hun werk gedaan hebben. Ik heb vorige week drie leveranciers opgezegd. Als ik niets hoor of zie dan ga ik bellen.

Wouter81
Auto: GR86|California|Hilux/CS35+

Bericht door Wouter81 » 26 mei 2009, 13:17

Inderdaad, achteraf ook achter de bevestiging aan moeten gaan. Maar ja, zat middenin een drukke periode op werk, privé, oude woning die maar niet weg wou etcetera. Dan vertrouw je eens op zoiets, maar dat blijkt dus niet te kunnen. Van Menzis inmiddels reactie dat ik even een brief met kopie polis Interpolis moet opsturen. Dat zal ik doen. Van Interpolis nog helemaal niks gehoord.

Het is uiteindelijk allemaal 1 pot nat ja, qua service.

Plaats reactie