Pioneer KEH-M6300: hoe sloop je die eruit?
- Snipe
Pioneer KEH-M6300: hoe sloop je die eruit?
Ik ben de gelukkige bezitter van een Pioneer KEH-M6300. Hij bevalt me niet en bovendien heb ik hier nog een originele BMW-radio liggen. Kortom: hoe sloop ik dat ding eruit?
- Bijlagen
-
- Pioneer KEH-M6300
- pioneer.jpg (47.04 KiB) 1670 keer bekeken
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
- Snipe
Re: Pioneer KEH-M6300: hoe sloop je die eruit?
Sorry, ik ben nogal aan mijn dashboard gehecht. Toch bedankt 

-
Volgens mij heb je de ontgrendelingspennen nodig die bij die Pioneer geleverd zijn. Wellicht liggen deze in het dashoardvakje. Of anders even bij een Car-audio speciaalzaak langs gaan?
- Snipe
Er zit verder geen boekje bij, laat staan ontgrendelingspennen. Het leek me een mooi klusje voor de zondagmiddag maar ik kwam dus niet echt ver.
-
Die Pioneer is ook gewoon een butt-radio. :spin:Snipe schreef:Er zit verder geen boekje bij, laat staan ontgrendelingspennen. Het leek me een mooi klusje voor de zondagmiddag maar ik kwam dus niet echt ver.
- Snipe
Het ziet er ook echt niet uit. Ik heb ook wel eens een Pioneerradio in een Peugeot gehad, maar dat was een type waar geen originele radio voor leverbaar was. Ik snap niet dat iemand zoiets in zijn BMW zet - met alle respect.
-
Als je hedendaagse functionaliteit wil en toch het OE uiterlijk, moet je deze kiezen,

- Snipe
Dat ziet er ook goed uit inderdaad.
Maar ja, nothing beats OEM en dat heb ik hier nog in de schuur liggen.

Maar ja, nothing beats OEM en dat heb ik hier nog in de schuur liggen.
- Joy
Ik heb ook zo een soort radio gehad. 2 aluminium strippen geknipt van een plaat die ik nog had liggen, omlijsting rond het front eraf getrokken en met die zelfgemaakte strippen in de sleuven zitten friemelen totdat ie los kwam. Een beetje audio-zaak moet je ook kunnen helpen mocht het niet lukken.
- Snipe
Ik heb het ventilatierooster op het dashboard nog even weggehaald. Ik dacht dat je de radio er dan wellicht uit zou kunnen drukken op de een of andere manier.Joy Jolliffe schreef:Ik heb ook zo een soort radio gehad. 2 aluminium strippen geknipt van een plaat die ik nog had liggen, omlijsting rond het front eraf getrokken en met die zelfgemaakte strippen in de sleuven zitten friemelen totdat ie los kwam. Een beetje audio-zaak moet je ook kunnen helpen mocht het niet lukken.
Het anwoord is nee. Je kunt er dan redelijk bij komen, maar hij zit nogal vast.
- Joy
Die dunne rand van de radio zelf kun je er wel af halen neem ik aan zodat je de sleuven ziet ?
- Snipe
Nee. Tenzij ik iets over het hoofd gezien heb.
- RobS
Ik denk dat bij deze radio het frontje er vanaf moet om de sleufjes zichtbaar te maken. Maak eens een foto zonder frontje 

- Snipe
Die zal ik straks eens even maken.
-
- Auto: M3P, 130i
Vaak eerst het frontje eraf halen, dan de plastic rand eraf en vervolgens met twee "platte" schroevendraaiers in de gleuven steken links en rechts van de radio. Vervolgens beetje stoeien en voila, radio is eruit....
8)
8)
- GTRene
owja herken dit type, ook ooit gehad...
frontje eraf en aan beide zijkanten zitten kleine gleufen waar een platte strip ijzer in past die 2 weerhaakjes naar binnen drukt om zo de radio eruit te kunnen trekken....als je de 2 originele er niet bij hebt kun je ook iets anders gebruiken wat plat is en lang en daar instoppen dan terk je hem zo eruit.
of in Amsterdam parkeren met raampje open, is ie er zo uit
trouwens dat soort mensen kunnen wel eens dit gereedschap hebben

hier een universele set voor meerdeere soorten radio's die platte stripjes moet je hebben of iets wat daar op lijkt...

frontje eraf en aan beide zijkanten zitten kleine gleufen waar een platte strip ijzer in past die 2 weerhaakjes naar binnen drukt om zo de radio eruit te kunnen trekken....als je de 2 originele er niet bij hebt kun je ook iets anders gebruiken wat plat is en lang en daar instoppen dan terk je hem zo eruit.
of in Amsterdam parkeren met raampje open, is ie er zo uit

hier een universele set voor meerdeere soorten radio's die platte stripjes moet je hebben of iets wat daar op lijkt...
- Jan Visser
Heb in een vaag verleden ook eens zo'n ding gehad..........
De radio kun je demonteren door eerst het frontje er af te halen.
Daarna moet je zowel links als recht (tussen de radio en de slede) een paar demontagepennen er in steken en dan kun je de radio er uit trekken.
Nu jij die pennen niet hebt kun je het beste wat stevig lasdraad o.i.d. er in steken. Het moet in ieder geval dun en stevig zijn.
Good luck!
De radio kun je demonteren door eerst het frontje er af te halen.
Daarna moet je zowel links als recht (tussen de radio en de slede) een paar demontagepennen er in steken en dan kun je de radio er uit trekken.
Nu jij die pennen niet hebt kun je het beste wat stevig lasdraad o.i.d. er in steken. Het moet in ieder geval dun en stevig zijn.
Good luck!