Fotografie
-
OnlineErikS
Re: Fotografie
@ Jp;
Ik kan een redelijk mooi mini'tje krijgen, moet alleen nog ander blok in dan is't een toppppperrrr...
(Tenminste, als hij die nog heeft.....)
Ik kan een redelijk mooi mini'tje krijgen, moet alleen nog ander blok in dan is't een toppppperrrr...
(Tenminste, als hij die nog heeft.....)
-
René130i
(L) mini!
- Panamera
Voor mijn doen een best lekkere panning shot 

- Dennis Cavallino
Die is inderdaad goed gelukt. Goeie compositie, al 't groen is misschien wat teveel van 't goeie, maar d'r zit snelheid in je foto en het is leuker dan al die saaie foto's tot nu toe. 
-
Bob Gervais
Na een paar jaar te weinig tijd gehad te hebben om me echt met fotografie bezig te houden, heb ik me in de loop van de vorige week nog eens wat meer bezig gehouden met plaatjes maken tijdens onze city trip naar New York.
Van de onderstaande foto ben ik wel redelijk tevreden (ondanks de overbelichting van de Empire State Building).

Als er iemand tips heeft om enkel dit stuk wat minder fel te maken in photoshop hoor ik het graag.
Bob
Van de onderstaande foto ben ik wel redelijk tevreden (ondanks de overbelichting van de Empire State Building).
Als er iemand tips heeft om enkel dit stuk wat minder fel te maken in photoshop hoor ik het graag.
Bob
Laatst gewijzigd door Bob Gervais op 23 mei 2009, 07:44, 1 keer totaal gewijzigd.
-
OnlineErikS
@ Tom, vet!
Wel veel ruis, hoe hoog stond je ISO wel niet?

Wel veel ruis, hoe hoog stond je ISO wel niet?
-
Bob Gervais
Trouwens @Tom: pracht foto...
Was dit recht onder een spot of heb je externe belichting gebruikt? Het lijkt me toch een vrij korte sluitertijd te zijn op deze foto?
Nog eentje vanuit NY van vorige week van mijn zijde:

Bob
Was dit recht onder een spot of heb je externe belichting gebruikt? Het lijkt me toch een vrij korte sluitertijd te zijn op deze foto?
Nog eentje vanuit NY van vorige week van mijn zijde:
Bob
Laatst gewijzigd door Bob Gervais op 23 mei 2009, 13:05, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Tom
Spot is een groot woord, stond gewoon op een bar. Vond het wel gaaf dat er zoveel kleur in die foto zit.Bob Gervais schreef:Trouwens @Tom: pracht foto...
Verder inderdaad hoge ISO (+/- 3200).
Vond deze foto ook 'goed gelukt'
Mooie foto!http://lh4.ggpht.com/_urdyatv7vjs/ShcBY ... G_1374.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Mis alleen een beetje scherpte. Alsof ie uit een film geknipt is. Ligt misschien aan JPG compressie?
-
Xave30
De Manhattan foto heeft echt een film uitstraling. Did the Big Apple justice Bob
Cocktail foto = 8)
@ Panamera - Het gaat de goede kant op
Cocktail foto = 8)
@ Panamera - Het gaat de goede kant op
-
Bob Gervais
@Tom: gebrek aan scherpte is vooral te wijten aan he feit dat de foto gemaakt is vanuit en een bewegende helicopter. Verdere nawewerking was ook nog nodig om de bruin getinte vensters te compenseren, maar al bij al valt de foto nog goed mee
:...
Bob
Bob
-
Luuk
Die cocktailfoto is gaaf, Tom! Links disco, drink in the middle, bardame rechts. Keep it up 
- Chris van S.
Ik meld mij ook in dit draadje.. 8)
Paar weken geleden was ik ziek en heb ik dit topic rustig kunnen lezen.
Dat deed ik omdat ik mij aan het voorbereiden was een nieuwe lens op mijn Sony A100. Het is een SIGMA 17-70 A2.8-3.5 geworden. Een lens die beter is als de standaart lens van Sony en binnen mijn budget past.
Ook zag ik wat opmerkingen over polarisatie filters met mooie resultaten. En dat beviel mij wel.
Dus ik heb bij de lens gelijk een poli filter gekocht. Gisteren scheen de zon dus was een mooie dag om wat te oefenen. Alleen ik zou graag een handige how-to willen lezen voor het gebruik van de poli filter met name om de lichthoek te bepalen voor het draaien van de filter. Weet iemand een goede how-to?
Hier mijn (beginners polifilter
) resultaat:

Paar weken geleden was ik ziek en heb ik dit topic rustig kunnen lezen.
Dat deed ik omdat ik mij aan het voorbereiden was een nieuwe lens op mijn Sony A100. Het is een SIGMA 17-70 A2.8-3.5 geworden. Een lens die beter is als de standaart lens van Sony en binnen mijn budget past.
Ook zag ik wat opmerkingen over polarisatie filters met mooie resultaten. En dat beviel mij wel.
Dus ik heb bij de lens gelijk een poli filter gekocht. Gisteren scheen de zon dus was een mooie dag om wat te oefenen. Alleen ik zou graag een handige how-to willen lezen voor het gebruik van de poli filter met name om de lichthoek te bepalen voor het draaien van de filter. Weet iemand een goede how-to?
Hier mijn (beginners polifilter
-
Xave30
^^Not bad not bad
http://www.ephotozine.com/article/Polar ... lters-4757" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ephotozine.com/article/Guide ... filter-131" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ephotozine.com/article/Polar ... lters-4757" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ephotozine.com/article/Guide ... filter-131" onclick="window.open(this.href);return false;
- Chris van S.
Bedankt Xave, daar was ik naar op zoek. De links ga ik vanavond (na de F1 en Bobby D
) rustig doorlezen...
-
Xave30
XR5Turbo schreef:Bedankt Xave, daar was ik naar op zoek. De links ga ik vanavond (na de F1 en Bobby D) rustig doorlezen...
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Eens even wat nieuws geprobeerd. Soort studioeffect.

-
indobesar
- Auto: M3P, 130i
Was dat het 'Hollywood' feestje in Ehv afgelopen week?Tom schreef:Spot is een groot woord, stond gewoon op een bar. Vond het wel gaaf dat er zoveel kleur in die foto zit.Bob Gervais schreef:Trouwens @Tom: pracht foto...
Verder inderdaad hoge ISO (+/- 3200).
Vond deze foto ook 'goed gelukt'
Mooie foto!http://lh4.ggpht.com/_urdyatv7vjs/ShcBY ... G_1374.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Mis alleen een beetje scherpte. Alsof ie uit een film geknipt is. Ligt misschien aan JPG compressie?
Mooie foto, dat zeker.
- Adje ///M3
Panamera schreef:Voor mijn doen een best lekkere panning shot
Die zag ik gisteren in Eersel rijden. Wat een ontiegelijk dik geluid zit er in dat ding!
- Joh@n
-
Xave30
@ Johan- allemaal geslaagd.
@ Mark- alleen bij het SanDisk foto zou ik het volgende keer helemaal scherp zien te krijgen gezien het in het product photography categorie zou moeten vallen. Verdere class AA kwaliteit die we van jouw gewend zijn.
@ Mark- alleen bij het SanDisk foto zou ik het volgende keer helemaal scherp zien te krijgen gezien het in het product photography categorie zou moeten vallen. Verdere class AA kwaliteit die we van jouw gewend zijn.
- Dutch
Elders al m'n bezoek aan Modena gemeld, maar hier nog even wat plaatjes die ik wel leuk vind om naar te kijken: