Terwijl ik spaar voor een Z4 M vervanger vind ik die 60 afgesleten pk's van de Fiesta natuurlijk een ramp. Hernemingen in 3e versnelling, toerenbegrenzer op 5000tpm en dat ding jankt op de snelweg continu aan 4000tpm. Ik denk niet dat het dieseltje dit lang gaat volhouden - zo een auto is niet gemaakt om vaak en continu 120 km/u en meer te rijden.
Wat is dan zoal een velige, betrouwbare maar vooral snelle en onopvallende autobahncruiser die je dus perfect durft achterlaten op de openbare weg in twijfelachtige buurten?
Zelf kwam ik niet verder dan een E36 M3 of E39 M5. De E36 heeft als voordeel dat je het er echt niet aan ziet, maar de E39 spreekt me dan wat meer aan omdat dat ook gewoon ook binnen grand luxe is, en ik verwacht ook wel dat MdV en kind wel eens meemoeten. En 400pk.

Of denk ik te gek na en zal een E91 BMW 330d van 2006 even diefstal- en vandalismeveilig zijn? (ik doe 80000km per jaar).
Ik denk dat ik - als ik een afweging moet maken tussen alle kosten en opbrengsten, ik beter af ben met een 330d, en een E36 M3 racer gebruik als ik in twijfelachtige wijken moet parkeren wanneer ik de 330d doorschuif naar MdV en ik een Z 4 M als daily driver heb.
Of gewoon gek gaan, die Z4 M laten zitten en een E46 M3 cabrio regelen?
Scenario 1:
2000 BMW E39 M5 (20k), 2006 BMW Z4 M(35k)
Scenario 2:
2006 BMW E91 330d(20k), 2006 BMW Z4 M(35k)
Scenario 3:
2004 BMW E46 M3 Cabrio(30k), 2006 BMW E91 330d(20k)
Ubercool lijkt me om gewoon twee ///M's te hebben, maar taksen, verzekeringen en brandstof kost ook wat. Nu, hoe ouder de auto, hoe goedkoper de taksen dus ik zou geen slechte zaak doen met een E39 M5. Verzekering is allemaal gelijk, behalve dat de 330d waarschijnlijk een scheet goedkoper is. Eens boven de 250pk geeft men in België het vaak op qua hogere verzekeringspremies: als je je met 400pk kan doodrijden, gaat dat ook met 250pk
