Dus ik moet het nu doen met mijn FWD gebakkie, echt hoppeloos!
Maarja moet nu weg met mijn nichten fwd bakkie ik hoop dat ik zonder wielspin aankom..
Ik lees vanavond wel weer wat voor voordelen FWD nog meer heeft.. ben benieuwd

Wel eens een super seven gereden in de regen met 250pk en 700pk? Probeer die eens op de baan te houden dan spreek ik nog wel een keerRobin schreef:Dat zeg ik, en dan druk ik wat knopjes in en dan gaan er wat lampjes branden en dan gaat de bips wat heen en weer enzo. Wat een ouwerwetse troep. Ook op die trackday, terwijl die Clio mooi rechtdoor bijna tegen mij aan schuift (typerend voor de klassieke layout fwd) sta ik daar te tegen hoepelen voor m'n leven uit die 2e versnellingbocht. En dan nog in z'n 3 ook....Neh ik heb het wel gehad daarmee.Hans GP schreef:Nee lekker gasgeven met 420pk op je achterwielen in de regen met allerlei elektronische hulpjes.. dat is voor echte mannenRobin schreef:Wat we als DFer eigenlijk allemaal willen is dat als je gasgeeft de wielen al spinnen bij 'n centimeter gas als het heeft geregend, dat 't stuur zo mooi uit je handen slaat. Dat is DF. Zojuist spoelde het en ik trok redelijk op:Niks, gewoon stomme tractie met dat ding. Waardeloos vind ik dat dan.
Oh dat zeer zeker, jullie hier hebben 't talent, ik niet. En zo'n Mini, tja eigenlijk ben ik 'n beetje jaloers...Hans GP schreef: Wel eens een super seven gereden in de regen met 250pk en 700pk? Probeer die eens op de baan te houden dan spreek ik nog wel een keer![]()
Dat is een mannenauto niet zo'n nichtenbak zoals een M3 met DSC, ABS, PODS, ATSW en weet ik veel allemaal..
Als jij in de regen aan het oefenen ben met de super seven rijd ik rondjes om je heen met de GP
Dat bedoel ik, RWD is zo suf en saai. Vroeger waren Volvo's de veiligste auto's ter wereld. Wat hadden ze? Juist, RWD. Geen merk zo suf als Mercedes? Juist, RWD. De DAFjes werden pas leuk toen de achteruitrijraces begonnen. Juist, toen hadden ze FWD.Dennis Cavallino schreef:Weet je wat ook gaaf is van FWD, dat je tijdens een mooie bochtige alpenpas zo door de houten vang'rails' heen vliegt en full lock ondersturend je auto parkeert voor 't terras van een gezellige Kneipe waar je je hele avontuur nog eens na kunt vertellen met bierfiltjes in de hand om 't sturen de simuleren. Wedden dat iedereen aan je lippen hangt, incl. Heidi met d'r lage decoloté? Want dan ben je echt een stoere avontuurlijke vent inderdaad.
Godnondekannone, wat waren we nat geworden in die lekke sigarenkist op wielen.
Wel eens een super seven gereden in de regen met 250pk en 700pk? Probeer die eens op de baan te houden dan spreek ik nog wel een keer![]()
Dat is een mannenauto niet zo'n nichtenbak zoals een M3 met DSC, ABS, PODS, ATSW en weet ik veel allemaal..
Als jij in de regen aan het oefenen ben met de super seven rijd ik rondjes om je heen met de GP
Neen, maar toen in eens welDennis Cavallino schreef:Wist je wel dat de aandrijving op die gevaarlijke achterwielen zat Thieu?
Robin schreef:Snipe schreef:Bij de NS is de aandrijving inderdaad ook op de koprijtuigen. De enige FWD waar de DF vergelijkbaar is met een RWD.Robin schreef:I stand corrected Snipe, ik heb vroeger wel ns fwd gereden, maar je merkt dan meteen dat dat de juiste aandrijving is , klassiek, zoals 't hoort. Maar da's al heel lang geleden en nu met die kutBMW prak met 420pk op de achterwiel vragen ze er gewoon om, sukkels.![]()
Met een normale FWD rijden en zeker als 'ie een stevige motor heeft, is veel leuker als RWD. Neem nou die M3 van jou. Je geeft gas en hij rijdt hard weg. Daar is dus geen reet aan. Bij een FWD heb je die constante uitdaging. Heb je grip? Zal het stuur uit je handen slaan? Dender je niet onderstuurd de bocht uit?
In een RWD rijden kan iedereen, maar in een FWD herken je de echte coureurs. Daar worden de jongens van de mannen gescheiden.
Klopt Snipelullig maar waar.
Kijk Rico haalt dan zo'n M5 met 507pk ook rwd, dan denk ik man gaatje in je hoofd. 420pk is al bipsschuddend teveel. M/AMG ik snap die ingenieurs daar echt niet hoor.
Wie zegt dat dat er niet is?ArjandeV schreef:waarom is er niet een model auto dat zowel voor als achterwiel aandrijving heeft?
Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], Bjeffindividual, Darudevampire, erwin20vt, Wout309t en 5 gasten