Mijmer topic...

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Niels
Auto: Prius+

Re: Mijmer topic...

Bericht door Niels » 14 mei 2009, 19:24

romo schreef:Discussie over FWD vs RWD..................................man das toch al lang een gepasseerd station.............................

Het zegt hooguit nog iets over diegene die nog wil discussieren, die heeft het namelijk nog niet begrepen...........................

Nou dan ben ik weer een heel eind verder.............................
+1 :banaan: Ruben vraagt uiteindelijk toch niets over het beste concept? Ook niet wat het snelste is en ook niet wat het leukste is voor al die goede DF coureurs hier. Er zit wel weer een hoop testosteron hier :lol: Altijd mensen die de snelste willen zijn, willen winnen, willen driften maar wat is er mis mee met jezelf op een circuit vermaken met een FWD? Niets lijkt me :wink:

Rupie

Bericht door Rupie » 14 mei 2009, 20:32

En dat met temperaturen onder de 20 graden :mrgreen:

Kasteel

Bericht door Kasteel » 14 mei 2009, 20:33

Ruben schreef:
Kasteel schreef:Kan het me aan de ene kant goed voorstellen en aan de andere denk ik dat je toch wel meer moet afwegen, zonde om nu een relatief nieuwe auto te nemen en komende jaren bak aan afschrijving mee te nemen als je weer even wil switchen. Bovendien zijn er genoeg bijna nieuw alternatieven waar je ook gewoon garantie op hebt ;).

Heb je al eens gekeken in het 4wd-turbo-rally hok ala Evo?
Is in mijn gedachten wel eens voorbij gekomen Bart. Maar ik heb totaal geen idee wat ik daar van moet verwachten. Ja, ik heb wel een paar vooroordelen klaarliggen, maar die kan ik niet staven; turbo gat, om de 5.000 km servicebeurt, opgevoerd, afgetrapt enzovoort :twisted:

Maar weet je wat, ga vandaag internet wel eens afstruinen, kijken of ik er nog een ander gevoel bij kan krijgen :forum: :mrgreen:
:D Dat zijn de negatieve punten, er is aan de andere kant ook een hoop om te kunnen waarderen. Als auto erbij, dus puur voor de lol/kicks is het wel een afweging. Ik snap best goed dat je op het moment RS overweegt, is gewoon ook echt wel een entertainer, maar lijkt me niet leuk genoeg om me er de komende 2/3 jaar aan te binden. Ervanuitgaande dat er dan niet op korte termijn nog wat naast zou komen.
Voordeel van het 4wd-turbo-rallyhok en RWD is dat je wat meer kanten opkan; bovendien zijn die afwegingen over het algemeen niet nieuw, waardoor je ook wat makkelijker weer kan switchen.

Heb je er al wat gevoel bij gekregen?

Ben best pro Clio RS zelfs hoor ;).

Rupie

Bericht door Rupie » 14 mei 2009, 20:41

Kasteel schreef:
Ruben schreef:
Kasteel schreef:Kan het me aan de ene kant goed voorstellen en aan de andere denk ik dat je toch wel meer moet afwegen, zonde om nu een relatief nieuwe auto te nemen en komende jaren bak aan afschrijving mee te nemen als je weer even wil switchen. Bovendien zijn er genoeg bijna nieuw alternatieven waar je ook gewoon garantie op hebt ;).

Heb je al eens gekeken in het 4wd-turbo-rally hok ala Evo?
Is in mijn gedachten wel eens voorbij gekomen Bart. Maar ik heb totaal geen idee wat ik daar van moet verwachten. Ja, ik heb wel een paar vooroordelen klaarliggen, maar die kan ik niet staven; turbo gat, om de 5.000 km servicebeurt, opgevoerd, afgetrapt enzovoort :twisted:

Maar weet je wat, ga vandaag internet wel eens afstruinen, kijken of ik er nog een ander gevoel bij kan krijgen :forum: :mrgreen:
:D Dat zijn de negatieve punten, er is aan de andere kant ook een hoop om te kunnen waarderen. Als auto erbij, dus puur voor de lol/kicks is het wel een afweging. Ik snap best goed dat je op het moment RS overweegt, is gewoon ook echt wel een entertainer, maar lijkt me niet leuk genoeg om me er de komende 2/3 jaar aan te binden. Ervanuitgaande dat er dan niet op korte termijn nog wat naast zou komen.
Voordeel van het 4wd-turbo-rallyhok en RWD is dat je wat meer kanten opkan; bovendien zijn die afwegingen over het algemeen niet nieuw, waardoor je ook wat makkelijker weer kan switchen.

Heb je er al wat gevoel bij gekregen?

Ben best pro Clio RS zelfs hoor ;).
Ik verwacht geen 2/3 jaar met een Clio te doen :wink: Wat betreft de Evo, nog niet echt de tijd gehad om lekker rond te kijken. Ga ik van de week nog maar eens doen. Evo voelt ook zo passé, maar ja, moet oppassen dat ik niet alles zo ga afschrijven :mrgreen: Word nog bijna omgeluld door die FWD haters hier :mrgreen:

Rupie

Bericht door Rupie » 14 mei 2009, 20:43

Of moet ik zeggen RWD lovers :mrgreen:

Joy

Bericht door Joy » 14 mei 2009, 23:15

Er staat op extreme machines nog een 550 pk sterke Impreza te koop voor 15000 eur :shock: inclusief 6 bak en DCCD.

allen

Bericht door allen » 14 mei 2009, 23:16

Ruben schreef: Word nog bijna omgeluld door die FWD haters hier :mrgreen:
Ok, toch maar even 1 serieuze, niet nar-post van mij vandaag...
Tenzij je Rico heet, moet je dit soort vraagstukken ook nooit op een forum plaatsen (die had denk stiekem z'n handtekening al staan voor hij z'n vraagstuk had gepost). Als 80% van de leden hier een 2CV had, was dat de ultieme rijderskar. in dit geval is het vaak een BMW. Als je jezelf eens een maandje afsluit van het internet en in die tijd een auto koopt op je gevoel kom je vaak op iets heel anders uit. Om mij heen is iedereen pro BMW. Niets op tegen, maar zodra je 1 seconden over een ander merk begint valt er altijd wel te zaniken over dingen die niet goed zijn waarom een BMW juist geweldig is. Tevens zijn veel mensen dan van mening dat de koper eigenlijk wil wat zij zelf willen. En dat is vaak niet het geval...

Bij m'n laatste zoektocht heb ik toen het er op aan kwam, bijna niemand verteld waar ik naar ging kijken. Krijg nog wel scheve gezichten tot op de dag van vandaag omdat ze de autokeus niet willen en / of kunnen begrijpen. Zal mij dan weer een rotzorg wezen, want de tijd is ongemerkt hard voorbij gegaan. Ik begrijp best dat iemand na een dag gebroken uit m'n wagen komt, maar zelf stap ik er dan fit uit en is de grimas op m'n smoelwerk na het rijden nog onvervalst groot.

Eigenijk moet je gewoon even voor jezelf bepalen waar jij zelf een 'wow-gevoel' bij krijgt. Dan zoek je uit wie zo'n wagen heeft en pb je hem / haar voor vragen, tips, waarom zij zelf zo gek zijn op die specifieke wagen, etc.. Werkt veel beter voor m'n gevoel.

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 15 mei 2009, 06:52

allen schreef:
Ruben schreef: Word nog bijna omgeluld door die FWD haters hier :mrgreen:
Ok, toch maar even 1 serieuze, niet nar-post van mij vandaag...
Tenzij je Rico heet, moet je dit soort vraagstukken ook nooit op een forum plaatsen (die had denk stiekem z'n handtekening al staan voor hij z'n vraagstuk had gepost). Als 80% van de leden hier een 2CV had, was dat de ultieme rijderskar. in dit geval is het vaak een BMW. Als je jezelf eens een maandje afsluit van het internet en in die tijd een auto koopt op je gevoel kom je vaak op iets heel anders uit. Om mij heen is iedereen pro BMW. Niets op tegen, maar zodra je 1 seconden over een ander merk begint valt er altijd wel te zaniken over dingen die niet goed zijn waarom een BMW juist geweldig is. Tevens zijn veel mensen dan van mening dat de koper eigenlijk wil wat zij zelf willen. En dat is vaak niet het geval...

Bij m'n laatste zoektocht heb ik toen het er op aan kwam, bijna niemand verteld waar ik naar ging kijken. Krijg nog wel scheve gezichten tot op de dag van vandaag omdat ze de autokeus niet willen en / of kunnen begrijpen. Zal mij dan weer een rotzorg wezen, want de tijd is ongemerkt hard voorbij gegaan. Ik begrijp best dat iemand na een dag gebroken uit m'n wagen komt, maar zelf stap ik er dan fit uit en is de grimas op m'n smoelwerk na het rijden nog onvervalst groot.

Eigenijk moet je gewoon even voor jezelf bepalen waar jij zelf een 'wow-gevoel' bij krijgt. Dan zoek je uit wie zo'n wagen heeft en pb je hem / haar voor vragen, tips, waarom zij zelf zo gek zijn op die specifieke wagen, etc.. Werkt veel beter voor m'n gevoel.
Ik denk dat BMW rijders heel onzeker zijn en dat ze constant een bevestiging moeten hebben dat ze wel de juiste beslissing hebben genomen door €100000,- aan een auto uit te geven.. Daardoor is BMW zo geweldig.. :bag:

Maarja.. ga lekker rijden waar jij idd het WOW gevoel van krijgt doe ik ook altijd en werkt perfect!
Sommige hebben nooit verder gekeken dan BMW

"einde BMW afzeikmodus" :angel:

Tristan

Bericht door Tristan » 15 mei 2009, 08:47

Robin schreef:Rot toch op met die nachtkastjes op wielen. :lol:
:roflol:

Rupie

Bericht door Rupie » 15 mei 2009, 09:45

1 30 staat bij dealer voor beurtje. 320d meegekregen als leenauto. Niet slecht zo'n viercilinder turbodiesel 3 serie. Ik ga 'm maar inruilen :bag:

Snipe

Bericht door Snipe » 15 mei 2009, 09:46

Lekker zuinige driftboot.

Tristan

Bericht door Tristan » 15 mei 2009, 09:48

Gister even in een 159 JTDm gereden, maar haalt het qua souplesse, stilte en power niet bij de BMW diesels. Ook bij 3500 rpm is de fut eruit, terwijl een BMW diesel makkelijk over de 4500 rpm draait en 123d zelfs 5000 rpm.

Rupie

Bericht door Rupie » 15 mei 2009, 09:49

Ga je nog in Veenendaal kijken Perry?

Snipe

Bericht door Snipe » 15 mei 2009, 10:27

Ja, vandaag of morgen.

Rupie

Bericht door Rupie » 15 mei 2009, 16:49

Morgen in de herkansing, iets lichts en misschien wel fruitig. :playcar:

Snipe

Bericht door Snipe » 15 mei 2009, 18:47

Ruben schreef:Ga je nog in Veenendaal kijken Perry?
Vandaag is het niet gelukt. Morgen dan maar.

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 15 mei 2009, 18:53

Heb hem op DF al eens eerder gepost, maar hier is de RS wel in zijn element

[vimeo]http://www.vimeo.com/687699[/vimeo]

BrianV

Bericht door BrianV » 15 mei 2009, 19:17

ik moet toegeven dat er toch 1 bmw is die me bloed sneller laad stromen
Afbeelding

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 15 mei 2009, 19:34

Ik ken verschillende Renaults waar ik graag in wil rondtracken hoor:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En hier 'n leuke aangepaste Mini Cooper:
Afbeelding

De rest van die merken is 'n beetje bestemd voor dyslectische castraten met 'n lege portemonee en 'n volle onderbroek als ze een rwd kar op of over de grens rijden op 'n circuit. :jenna: :whistle:

Neh, het gaat gewoon om de prijsklasse, maar voor een paar centen heb je al 'n Sierra hoor. :thumbup:
En tuurlijk kun je op je Casio ook zien hoe laat 't is en dat past mooi bij 'n Mini en bij 'n Renaultje qua styling, snap ik ook. En dan snap ik ook dat je die Casio verdedigt in alles als zijnde voor 35 piek een klok die alles heeft: 'n alarmpje en 'n chronograaf en dat ie nauwkeuriger de tijd aangeeft dan 'n [insert zwitserse mechanische klok], helemaal gelijk in. :beer:
Laatst gewijzigd door Robin op 15 mei 2009, 19:40, 3 keer totaal gewijzigd.

Max V

Bericht door Max V » 15 mei 2009, 19:36

Ruben schreef:Ga je nog in Veenendaal kijken Perry?
Kom dan ook even bij mij langs rijden, mocht je in een gekke bui een vierwieler meenemen :mrgreen:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 15 mei 2009, 19:42

Het circuit opgaan met 'n fwd hothatch is zoiets als Gordon een beurt geven(denk ik?ervaring 0), het neukt wel, maar echt lekker is anders.

Max V

Bericht door Max V » 15 mei 2009, 19:42

Robin schreef:Het circuit opgaan met 'n fwd hothatch is zoiets als Gordon een beurt geven(denk ik?ervaring 0), het neukt wel, maar echt lekker is anders.
WHAHAHA :roflol: :roflol: :roflol:

Tristan

Bericht door Tristan » 15 mei 2009, 19:43

:roflol:

Snipe

Bericht door Snipe » 15 mei 2009, 20:04

In een ander topic hebben ze de ideale FWD trackdaycar voor je gevonden.
http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... 30-pk.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 15 mei 2009, 20:17

Robin schreef:Het circuit opgaan met 'n fwd hothatch is zoiets als Gordon een beurt geven(denk ik?ervaring 0), het neukt wel, maar echt lekker is anders.

Ik wil wel een keer een wedstrijdje aangaan Robin :mrgreen: Zandvoort 25-6?

Plaats reactie