Inmiddels gedaan vanaf jan 08:
Gebruikte onderdelen:
Grilrand
Grotere remklauwen van een type 2
Andere velgen(16" ATS winter), 17” volledig gepolijste Futura’s 9J+10J
Nieuwe donderdelen:
Oliebeurt
Schijven 300x28mm+blokken, de oude waren 286x22
Verdeelkap
Rotor
Bougiekabelset Beru
Bougies 8x
K&N inlegfilter
H4 Bi-Xenon 4300K
Schokdempers(4x)
Alle V-Riemen
Bakolie+zeef+pakking(gaat veel in zeg)
H&R verlagingsveren 45mm V+A versterkt
Accu 88Ah
Injectorrubbers
Ik heb gekeken wat ik allemaal nog nodig had en dat is best veel. De auto wil ik compleet type twee uitvoeren. Mijn zwager heeft een blok en bak nodig. Hij zou die nemen. Daarover later meer.
In Duitsland vind ik de nettere te duur. Op Ebay zag ik een nette staan in Engeland en daar heb ik op geboden. Het is een rechtsgestuurde versie met een hoop opties.
De auto stond in West-Engeland. ongeveer 750 km(eurotunnel) van hier. Mijn broer wilde mee. Maandag heeft hij les en daarom zijn we vrijdagavond/nacht vertrokken. De reisauto was een Laguna DCI. Via internet heb ik twee retourtjes gereserveerd voor de Eurotunnel. In de andere topics is ook te lezen dat een retourtje goedkoper is. Weet iemand waarom dit zo is?
Het voordeel is om laat te gaan rijden was de drukte op de weg. Het was lekker rustig.
Veel foto’s kan ik momenteel niet posten. Ik gebruik momenteel een laptop wegens de opzegging van mijn internetaansluiting.
Een fotograaf ben ik niet en ik heb een simpele camera. De gemiddelde DF kwalitieit haal ik bij lang na niet. Ik zal een spiegelreflex camera aanschaffen aangezien ik binnenkort papa word.

Trein:
Het links rijden viel mee. Je went er snel aan. Ik heb eerder stage gelopen in Schotland, maar dit is de eerste keer dat ik zelf reed.
De verkoper(John) was een oudere man en woont in een klein dorpje. De auto hebben we bekeken en op een paar kleinigheden na, is het een nette auto. Nieuwe vooruit, banden en nog een aantal dingen. De bevriende buurman(Scott) van John was ook aanwezig. Een Amerikaan, getrouwd met een Engelse. Mijn broer heeft een proefrit samen met de buurman gemaakt. De auto werd verkocht, omdat John een twee jaar oude E320CDi van zijn dochter kreeg. Ze ging werken op een olieplatform voor de kust van Egypte en had de auto niet meer nodig.
Nu was het tijd om de overige auto’s te bekijken in de schuur van John. Ik heb daar geen foto’s van gemaakt. Dat lijkt me niet verstandig:
Rollce Roys ’36 12 cil. De auto is enorm groot. De waarde is volgens hem rond de 60k pond.
Rollce Royce uit de jaren ’80. Die vond ik wat minder interessant.
MB 560 SL ’86. Import uit Californië en werkelijk en nieuw staat. We hebben binnen nog een kop koffie gedronken en wat over koetjes en kalfjes gekletst. Na het invullen van de formulieren konden we aan de terugreis beginnen.
Als de auto klaar is zal die er ook zo uitzien.
Foto’s van de advertentie:
Uitrusting:
Options
221 left front seat, electrically adjustable (с 01.11.1978)
222 right front seat, electrically adjustable (с 01.11.1978)
256 rear axle with limited-slip differential (с 01.11.1965 по 30.11.1991)
341 additional lamp (с 01.09.1982)
362
412 electric sliding roof with tilting device (с 01.07.1983)
440 tempomat (cruise control) (с 01.09.1975)
461 instrument with mileage reading and english lettering (с 01.04.1990)
524 paintcoat preservation (с 01.01.1964)
538 automatic antenna and front loudspeaker - without radio set (model 500SEC with loudspeaker only) (с 01.10.1989)
543 sun visor with vanity mirror, illuminated, left and right (с 01.11.1978)
580 air conditioner/Tempmatic (с 01.11.1982)
592 heat-insulating glass, all-around, heated rear window pane (laminated glass), band filter
green heat-insulating glass all round, heated rear window, laminated safety glass - tinted strip (с 01.01.1972)
600 headlamp wiper/washer (с 01.08.1971)
615 lamp unit, asymmetrical l.h. traffic, and front and rear door courtesy lamps
like 610, and with type 107 bifocal bulbs
611 + 613 (с 01.11.1978)
640 15-hole light alloy rims (с 01.01.1990)
731 wood trim, burred walnut root (с 01.08.1980)
812 rear-mounted loudspeaker (с 01.11.1974)
877 reading lamp in the rear (с 01.11.1963)
Stuurkolom is verticaal en in de diepte elektrisch verstelbaar. Dat vind ik wel bijzonder voor auto uit die jaren.
De motor is een stuk feller en de automaat schakelt beter dan mijn auto. Verder is dit de versie met de zwarte kleppendeksels(m117.965). Dit type heeft meer vermogen dan de 963. Ik heb besloten om alles over te zetten. Het rijden met rechtse stuur is niet veel anders, alleen bij een auto van dit formaat vind ik het niks. Vooral als je in de binnenspiegel kijkt lijkt het heel raar. Over het rijden zelf kan ik zeggen dat het een erg comfortabele auto is. Ik heb eerst een stuk in de Laguna gereden. In de Mercedes leek ik wel uit te rusten. Qua comfort vind ik hem beter dan mijn e38.
Op de heenreis zag ik Stonehenge langs de weg. Op de terugweg wilde ik kijken, omdat het bekend is. Een toegangskaartje is ongeveer 6,5 pond/persoon. Het is maar dat ik langsreed. Ik begrijp niet dat mensen van heinde en ver daarvoor komen.
Cameraschuw:
Weer terug:
We waren een uren vroeger dan we hadden gereserveerd. Voor de twee auto’s samen kwamen nog 76 euro extra kosten bij.