Alfa Romeo Giulia TI

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
siegerdehaan89
Auto: Land Rovers / Alfa Romeos

Alfa Romeo Giulia TI

Bericht door siegerdehaan89 » 13 mei 2009, 12:25

Ook hier maar dumpen, mijn volgende kannonnetje in wording en vervanger van de bmw die ooit verkocht gaat worden :lol: .

Even wat Qoutes:

[quote="siegerdehaan89"]Ik ga op vakantie en als voorbereiding moet ik...... Onder andere een motor bouwen voor het rode Sjuultje!

Vlot niet echt met de verkoop, en de berlina vlot ookal niet want teveel werk om goed af te bouwen voor mijn italie/zwitserland trip aankomende zomer.

Duus dan gaan we maar weer onderdelen verzamelen, en schroeven! Kortom, de rode Giulia gaat weer een nieuw leven tegemoet. Eens zien hoe en of het mij gaat lukken :) .

Wilde eigenlijk de 1750 weer opbouwen. Had een andere gekocht voor erbij van een mede forummer maar hij zag geen kans om mij die motor op te laten halen afgelopen dagen. En aangezien ik verder wilde toch de 2L's uit de schuur getrokken. 1 kwam uit mijn berlina, die met dat gekristaliseerde koelwater en afgebroken thermostaat enzo. Je zou denken dat dat blok compleet gaar was......

Integendeel zelfs!!!! Blok ligt helemaal uit elkaar en netjes uitgestald en gemarkeerd. Zuigers los in de bussen (maar tis ouwe verrotte troep :P ). GELUKKIG, was de rest wel goed want daar ging het me uiteindelijk om, het blok, de kappen, lagers, krukas enz nog goed. Dat had ik nodig.

Why?

Rik vond het lullig voor me dat die motor in de berlina zo tegenviel dus kwam hij met nóg een motor aanzetten! Die erbij genomen en ook opengehaalt. Hmz, hoofdlagerkap 2 LOS?! HUH?! Verrotte lagers? Nee toch en ja hoor, lagers katsverrot.... Andere kappen los, zo goed als nieuw. WHAT?! Hoofdlagerkap 4 ookal kapotte lagers! Krukas-oliekanalen dicht ofzo? Raar.

Kortom, 1 hoofdlagerkap kapot van dat blok, krukas beschadigd.... Kan het dus eigenlijk wel weggooien. Vandaar dat ik zo blij was dat het andere spul wel goed is! Dus uit de extra motor de Motronic zuigers en bussen (hoon is te zien!) gehaalt en die gaan weer in de berlinamotor! Aan de motronics zaten ook nog bewerkte drijfstangen, ziet er wel leuk uit. Ben benieuwd dus!

Vanavond in het donker mijn onderblokje schoon geschrobt, en nog wat andere dingen schoongemaakt. Morgen weer vroeg op en verder gaan met schoonmaken, daarna rustig aan beginnen met schroeven en alles netjes opmeten voordat het erin gaat. Doe het allemaal alleen dit keer. Uiteraard kijkt oom af en toe over mijn schouder mee en geeft me wat tips en uiteraard doorvragen waarom ik bepaalde dingen doe en vragen hoe ik problemen op zou lossen. :) Altijd fijn om iemand te hebben die je kan vertellen hoe dingen gaan als je het zelf effe niet (zeker) weet. :D

Overigens wil ik Alberic en Bart-Jan nog effe extra bedanken, via hun nog aan een koppakking kunnen komen vanochtend! Hopelijk kan die er morgen tussen....... :D

Kortom, binnekort hoop ik weer een fijn motortje in de rode Giulia te kunnen takelen!! Overigens, heb het ZF stuurhuis ookal te pakken gehad want kon er nu goed bij. Helaas destijds in elkaar gezet door een ietwat minder kundig persoon waardoor het lager bovenin bij het stuur niet goed gemonteerd was. Stuur kon dus alle kanten op tov de pijp naar het stuurhuis.... Nu verholpen en stuurtjes passen weer! :D Keek erg tegen de klus op, maar uiteindelijk viel het allemaal erg mee. Inmiddels zo gewend aan een ultra strak sturende BMW dat de Giulia gewoon perfecte stuurinrichting moet hebben. Alle stuurkogels worden ook nog vervangen, hoesjes zijn toch gescheurd. Hulpstuurhuis is btw ook goed.

Verder zijn de kleine TI bumpertjes ook verkocht! GiuliaforJulia wilde ze graag hebben, en aangezien ik _ZWAAR_ geld nodig heb (wil de Giulia én de berlina én de bmw houden ipv een verkopen :oops: ) schroef ik er wel standaard meuk op, ziet er ook leuk uit dus wat maakt het uit :). En als ik tóch weer ruig wil, wil ik 2 ubercoole Cibie Oscar lampen hebben!!!! Met die holle glazen, gaaaaaaaaaaaaaaaaf!

Hier wat telefoonfoto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

siegerdehaan89

Re: Alfa Romeo Giulia TI

Bericht door siegerdehaan89 » 13 mei 2009, 12:26

siegerdehaan89 schreef:Aardig wat tegenslagen maar we worstelen verder!

Krukas en 3 cilinders zitten in het blok nu, still going strong, alleen niet in het tempo dat ik wilde :roll: .

De motor waar de zuigers uit zijn gekomen is niet echt deftig opgebouwd destijds maar ach (drijfstangen omgewisseld dus niet mooi in het midden op de pinstonpen), nu komt het wel goed hoop ik biggrin .

Morgen cilinder 1 erin met een andere zuigerveer, die was helaas gebroken dus vandaar dat de laatste er niet in zat vanavond.

Ciaooo!

siegerdehaan89

Bericht door siegerdehaan89 » 13 mei 2009, 12:26

siegerdehaan89 schreef:Muhahaha, onderblok zit in elkaar biggrin !!!

Morgen hopelijk weer aan de bak, letterlijk! Die eraan knopen + vliegwiel en drukgroep enz, en dan kan die in de auto!

Van het weekend maar een koppie klaarmaken......

Gaat de goeie kant op dus! ;))

siegerdehaan89

Bericht door siegerdehaan89 » 13 mei 2009, 12:27

siegerdehaan89 schreef:en er lagen ook 4 nieuwe banden klaar!

Nankang NS-II in de maat 195/55/15 voor totaal nog geen 200 euro ;))

Is het niks gaan er 2 anderen voor de voorkant komen en zal ik wat kwispelturig over de weg gaan! Past wel goed bij mijn karakter :lol: .

siegerdehaan89

Bericht door siegerdehaan89 » 13 mei 2009, 12:27

siegerdehaan89 schreef:bak zit er ook aan, pannetje eronder...

Ook zijn er weer wat spullen opgehaalt, helaas ook de leuke smalle bumpers. Had geld nodig en GiuliaforJulia wilde graag die bumpers. Elkaar dus een plezier gedaan ;) .

Hopelijk heeft een kennis van me nog een 1600TI grille, gaat die er ook op. Dan lekker plat leggen met de GTA wielen. Interieur vervangen voor 2 kuipstoelen en lekker rijden straks! 8)

siegerdehaan89

Bericht door siegerdehaan89 » 13 mei 2009, 12:28

siegerdehaan89 schreef:onderblok + bak zitten in de auto... De boel afmonteren en andere cardanassen monteren en verder met een kopje klaarmaken!

Helaas had de tor er niet veel zin in om op zijn plek te komen, ben ruim een uur bezig geweest met het erin takelen. Irritante motorsteunen..... :evil: Maarja, ben ook maar alleen dus dan mis je nog wel eens een extra handje...

Maargoed, we mogen niet klagen, gewoon doorgaan dus!

ciao!

siegerdehaan89

siegerdehaan89 schreef:Yeah!

Vandaag wat heen en weer gebeld en de Turbofreak uit Leusden had nog een TS startmotor liggen........Die komt vanavond deze kant op want pa kwam vanaf Baarn biggrin .

Dus die erop + de GTA's.............. :twisted:

siegerdehaan89

siegerdehaan89 schreef:Afbeelding

(Is wel een photoshopje want voor ligt alle gewicht er nog niet in)

SPRAKELOOS!

Roestig, oud en vies.... BOEIE, ze is zoo damn sexy! 8)

siegerdehaan89

Bericht door siegerdehaan89 » 13 mei 2009, 12:29

siegerdehaan89 schreef:Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En een TS startmotor :)

Vanavond kop schoongemaakt, kleppen/zittingen bekeken en iets ingeslepen (was eigenlijk niet echt nodig maar toch ;) ) en morgen beginnen met koppetje in elkaar zetten!

Eerst standaard nokkenassen omdat ik geen problemen wil met te hoge nokkenassen. Daarbij gaan de Conrero nokkenassen in de Giulietta Spider (1750) van oom, wil die graag om te proberen.... Wie ben ik om hem tegen te houden :mrgreen: .

Ik denk ook dat mijn 2Liter, alsie eenmaal goed loopt (is nog maar te hopen he, hahahaha :mrgreen: ), snel genoeg is voor mij. Immers, mijn bmw heeft ook maar 140pk en nog altijd veel lol mee! Later gaatie in de Berlina (als die klaar is) en zie ik wel verder met de Giulia.

Tot morgen!

Grtz, Sieger.

siegerdehaan89

Bericht door siegerdehaan89 » 13 mei 2009, 12:29

siegerdehaan89 schreef:ik was zo lekker bezig....... Nokkenstokkie erin,.. Nokkenasbekers (?) aandraaien en hoppakee, trek ik een tabeind uit de kop inclusief de helicoil. Is dus ooit al een helicoil ingekomen, morgen maar naar zomer en er weer een in laten zetten. Ik ga niet WEER een kop klaarmaken :evil: . Echt zo ongeveer alles zit tegen met de motor bouwen, gelukkig zie ik dan mooie GTA's als ik me omdraai......... :roll:

Mark

Bericht door Mark » 13 mei 2009, 12:36

Prachtige auto met mooie techniek, succes ermee!

p.s. kan je de foto's niet resizen? Waar je ook foto's post is mijn computer erg lang bezig met laden.

siegerdehaan89

Bericht door siegerdehaan89 » 13 mei 2009, 12:38

Idd, ben al vanaf mijn 15e bezig met die auto's en nog steeds ben ik ze niet zat, ondanks dat de kop nu bij zomer ligt voor een helicoil... Dat overkomt iedereen helaas.

Foto's upload ik bij photobucket en worden al geresized..... :roll:

René130i

Bericht door René130i » 13 mei 2009, 13:07

Held!! :mrgreen:

siegerdehaan89

Bericht door siegerdehaan89 » 13 mei 2009, 14:38

René130i schreef:Held!! :mrgreen:

:mrgreen:

Ga je juigen als ik dwars langskom op rdw of niederrhein? :lol: Is wel de bedoeling om er ook mee te knallen straks!!! :hosanna:

straightsix

Bericht door straightsix » 14 mei 2009, 10:22

Die wielen maken de auto wel echt af, dat dat allemaal past.

Snipe

Bericht door Snipe » 14 mei 2009, 10:30

:shocking:
Mooi!

René130i

Bericht door René130i » 14 mei 2009, 11:09

siegerdehaan89 schreef:
René130i schreef:Held!! :mrgreen:

:mrgreen:

Ga je juigen als ik dwars langskom op rdw of niederrhein? :lol: Is wel de bedoeling om er ook mee te knallen straks!!! :hosanna:
Hell jeah :clap:

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 14 mei 2009, 11:14

Echt super vet! Ben een groot fan van de Giulia! Maar is het wel verstandig om ermee te gaan racen? Als ik over de Giulia lees krijg ik altijd het idee dat het niet de meest betrouwbare auto is.

Of is dat juis wat het zo'n uitdaging maakt? :mrgreen:

siegerdehaan89

Bericht door siegerdehaan89 » 14 mei 2009, 17:32

Lovende woorden over mijn karretje, coole bak gewoon idd met super wielen.

Giulia kan een UITERST betrouwbare auto zijn, ligt aan de technieker die hem in elkaar zet! Mijn eerste giulia met 2L en LPG startte zelfs vlot bij -10 op gas! Ding reed ALTIJD. Nooit echt problemen gehad (ja oke, 1x motor aan barrels gereden want het olieverbruik was ietwat hoog, lees: ZIEKELIJK HOOG :lol: :lol: ) maar na de rebuilt ook nooit trouble gehad (3mnd 4000km getuft. Tussendoor nog een aantal van die dingen gehad en ook daar nooit problemen mee.

Ligt dus puur aan jezelf hoe betrouwbaar ze zijn :wink:

Aernoudt

Bericht door Aernoudt » 14 mei 2009, 19:46

Supertjes zijn DE BOM :thumbup: Geen Beierse meuk, maar Italia in optime forma 8)

siegerdehaan89

Bericht door siegerdehaan89 » 14 mei 2009, 20:52

EN ZO IS HET!!!!!!

:D

Wil eigenlijk ook een Alfaholics fast road systeem eronder met bilsteins voor, konis achter heb ik al en de iets dikkere stabi heb ik ookal liggen, van eibach....

:hmmm:

sven90

Bericht door sven90 » 14 mei 2009, 21:28

Supertjes rulen :shakeit:

siegerdehaan89

Bericht door siegerdehaan89 » 14 mei 2009, 23:46

Ja lummel, kóóp er een en bouwen we die op!! Die koets voor 150 piek... doen!! :thumbup:

jarno trulli

Bericht door jarno trulli » 14 mei 2009, 23:51

echt super gaaf, hier kan geen hedendaagse alfa tegenop(had een 155 16v nu een 166 v6) heb een jaar bij Tuynder in nootdorp gewerkt zal je ook wel een hoop onderdelen vandaan halen.

EricT

Bericht door EricT » 15 mei 2009, 01:04

Als ik dit zie dan begint het wel weer te kriebelen ,ik heb een stuk of wat alfa,s in mijn bezit gehad.
Waaronder een stuk of wat 75, de laatste was een 75 turbo, toch maar weg gedaan, te veel werk
(roest heel veel roest) :cry:

Plaats reactie