Even wat Qoutes:
[quote="siegerdehaan89"]Ik ga op vakantie en als voorbereiding moet ik...... Onder andere een motor bouwen voor het rode Sjuultje!
Vlot niet echt met de verkoop, en de berlina vlot ookal niet want teveel werk om goed af te bouwen voor mijn italie/zwitserland trip aankomende zomer.
Duus dan gaan we maar weer onderdelen verzamelen, en schroeven! Kortom, de rode Giulia gaat weer een nieuw leven tegemoet. Eens zien hoe en of het mij gaat lukken

Wilde eigenlijk de 1750 weer opbouwen. Had een andere gekocht voor erbij van een mede forummer maar hij zag geen kans om mij die motor op te laten halen afgelopen dagen. En aangezien ik verder wilde toch de 2L's uit de schuur getrokken. 1 kwam uit mijn berlina, die met dat gekristaliseerde koelwater en afgebroken thermostaat enzo. Je zou denken dat dat blok compleet gaar was......
Integendeel zelfs!!!! Blok ligt helemaal uit elkaar en netjes uitgestald en gemarkeerd. Zuigers los in de bussen (maar tis ouwe verrotte troep

Why?
Rik vond het lullig voor me dat die motor in de berlina zo tegenviel dus kwam hij met nóg een motor aanzetten! Die erbij genomen en ook opengehaalt. Hmz, hoofdlagerkap 2 LOS?! HUH?! Verrotte lagers? Nee toch en ja hoor, lagers katsverrot.... Andere kappen los, zo goed als nieuw. WHAT?! Hoofdlagerkap 4 ookal kapotte lagers! Krukas-oliekanalen dicht ofzo? Raar.
Kortom, 1 hoofdlagerkap kapot van dat blok, krukas beschadigd.... Kan het dus eigenlijk wel weggooien. Vandaar dat ik zo blij was dat het andere spul wel goed is! Dus uit de extra motor de Motronic zuigers en bussen (hoon is te zien!) gehaalt en die gaan weer in de berlinamotor! Aan de motronics zaten ook nog bewerkte drijfstangen, ziet er wel leuk uit. Ben benieuwd dus!
Vanavond in het donker mijn onderblokje schoon geschrobt, en nog wat andere dingen schoongemaakt. Morgen weer vroeg op en verder gaan met schoonmaken, daarna rustig aan beginnen met schroeven en alles netjes opmeten voordat het erin gaat. Doe het allemaal alleen dit keer. Uiteraard kijkt oom af en toe over mijn schouder mee en geeft me wat tips en uiteraard doorvragen waarom ik bepaalde dingen doe en vragen hoe ik problemen op zou lossen.

Overigens wil ik Alberic en Bart-Jan nog effe extra bedanken, via hun nog aan een koppakking kunnen komen vanochtend! Hopelijk kan die er morgen tussen.......

Kortom, binnekort hoop ik weer een fijn motortje in de rode Giulia te kunnen takelen!! Overigens, heb het ZF stuurhuis ookal te pakken gehad want kon er nu goed bij. Helaas destijds in elkaar gezet door een ietwat minder kundig persoon waardoor het lager bovenin bij het stuur niet goed gemonteerd was. Stuur kon dus alle kanten op tov de pijp naar het stuurhuis.... Nu verholpen en stuurtjes passen weer!

Verder zijn de kleine TI bumpertjes ook verkocht! GiuliaforJulia wilde ze graag hebben, en aangezien ik _ZWAAR_ geld nodig heb (wil de Giulia én de berlina én de bmw houden ipv een verkopen

Hier wat telefoonfoto's: