Welke banden gebruiken jullie op trackdays (vs dagelijks)?

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
@iko

Re: Welke banden gebruiken jullie op trackdays (vs dagelijks)?

Bericht door @iko » 11 mar 2009, 22:26

Ik heb wel eens gehoord dat er voor de APK alleen gelet mag worden op de profieldiepte van de langsgroeven. De groeven waar ook die nokjes in zitten.
En die zijn diep genoeg!

Uiteraard zal er ook een typegoedkeuring moeten zijn. Ben benieuwd of ze dat hebben voor NL.

GTRene

Bericht door GTRene » 11 mar 2009, 23:08

Als ik agent was zou ik men twijfels hebben... :police:
persoonlijk vind ik het geen straatband, lijkt meer de slick van de F1 waar ook een groef in zit :mrgreen:

Berthil

Bericht door Berthil » 12 mar 2009, 00:48

Ach, als Hans er op Zandvoort met de GP onder mijn tijd kan komen heeft de band zijn geld al opgebracht :)

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 12 mar 2009, 08:02

Ik neem toch aan dat ze onder de 340R gaan komen ;) Berthil

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 12 mar 2009, 08:25

Nee, ze gaan onder de Mini, ze hebben niet de juiste maat voor de Lotus..

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 12 mar 2009, 08:33

Ohw :P

Dit niet wat voor onder de lotus dan :D

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 14 apr 2009, 19:09

Zoek twee P Zero Nero's in 225/45/17 voor E36 M3 velgen, maar als ik op autobandenmarkt.nl kijk, zie ik ongelooflijk veel typen staan. Welk type heb ik nodig?

Rupie

Bericht door Rupie » 09 mei 2009, 21:16

Iemand al ervaring met de bridgestone potenza re070?

Gebruik nu de toyo's r888, maar qua feedback ben ik absoluut niet tevreden. Ik heb met mijn runflats poteza re050 a mijn beste tijd op Zandvoort gereden en dat komt volgens mij min of meer omdat ik precies voelde wat deze banden deden en mij dus het vertrouwen gaven om op de grens te rijden. Volgens mij is de re070 wat meer track georienteerd, dus dat zou mooi zijn, als de r888 helemaal op zijn. Ik vind ze niet echt een aanrader, maar misschien moet ik nog een en ander aan verschillende banden proberen om alles in perspectief te kunnen plaatsen.

Kasteel

Bericht door Kasteel » 09 mei 2009, 21:32

Ik vraag me af hoe de de RT615/Michelin cup/R888 zich onderling verhouden, ik overweeg namelijk een semi te gaan monteren (twijfel alleen of het op de std 18inch set of de 19inch set komt :)).

De RE070 is toch de band die std op de STI's geleverd werd? Volgens mij werden deze niet door iedereen als super ervaren (veel gingen terug/stapten over naar RE050A)

Aad

Bericht door Aad » 09 mei 2009, 21:45

Ruben , heb jij nu de R888 of de R1R en onder , kan mij bijna niet voorstellen dat je op circuit beter uit de voeten kom met die 050A ? Die Bridgestine 050A is een geweldige band voor op de weg , maar zou toch echt denken dat die Toyo R 888 op circuit beter is ! Zelf over de 070 geen ervaring maar klant vond de 050 A beter !

@iko

Bericht door @iko » 09 mei 2009, 22:21

Ruben heeft de R888.
Ik vraag me af of je ze nog in verschillende compounds hebt. Het is wel vreemd dat Ruben zo ontevreden is.

Ben_968CS

Bericht door Ben_968CS » 09 mei 2009, 22:43

Kasteel schreef:Ik vraag me af hoe de de RT615/Michelin cup/R888 zich onderling verhouden
Ik heb ze allebei onder de 968 gehad. Conclusie: ik was absoluut ontevreden over de Michelin Cup (terwijl ik een Michelin fan ben: op de M5 zitten Pilot Sports en onder de Cayenne Michelin type $$$, :bignews: ) en super tevreden over de 888. De Michelins sleten sneller, waren langzamer op de baan en werden veel te snel heet zodat de auto moeilijk werd te besturen. De 888 gingen langer mee (en waren stukken goedkoper) , waren sneller en werden minder heet zodat de auto mooi neutraal bleef. Ook sleten ze gelijkmatiger. Als ik zou moeten kiezen: voor de show Michelin Pilot Cups, voor de go 888's.

BTW: de 888's gebruik ik nu als regenbanden bij races, gaat uitstekend!

Kasteel

Bericht door Kasteel » 09 mei 2009, 23:06

Ben_968CS schreef:
Kasteel schreef:Ik vraag me af hoe de de RT615/Michelin cup/R888 zich onderling verhouden
Ik heb ze allebei onder de 968 gehad. Conclusie: ik was absoluut ontevreden over de Michelin Cup (terwijl ik een Michelin fan ben: op de M5 zitten Pilot Sports en onder de Cayenne Michelin type $$$, :bignews: ) en super tevreden over de 888. De Michelins sleten sneller, waren langzamer op de baan en werden veel te snel heet zodat de auto moeilijk werd te besturen. De 888 gingen langer mee (en waren stukken goedkoper) , waren sneller en werden minder heet zodat de auto mooi neutraal bleef. Ook sleten ze gelijkmatiger. Als ik zou moeten kiezen: voor de show Michelin Pilot Cups, voor de go 888's.

BTW: de 888's gebruik ik nu als regenbanden bij races, gaat uitstekend!
Voor de show, maakt het me niks, R888 heeft voorlopig vrij grote voorkeur, ik was eerst huiverig over de kwaliteiten in de regen bij semi-slicks, maar valt me echt 100% mee, gewoon ff die grote plassen ontwijken :P.
Zijn er hier mensen die met de RT615 rijden op een niet Subaru :p?

Rupie

Bericht door Rupie » 10 mei 2009, 09:54

Aad schreef:Ruben , heb jij nu de R888 of de R1R en onder , kan mij bijna niet voorstellen dat je op circuit beter uit de voeten kom met die 050A ? Die Bridgestine 050A is een geweldige band voor op de weg , maar zou toch echt denken dat die Toyo R 888 op circuit beter is ! Zelf over de 070 geen ervaring maar klant vond de 050 A beter !
Ik heb de R888 Aad. Voor mij is belangrijk dat ik voel waar de grens van de auto ligt. Mijn plezier op een trackday zit ook in het op de grens rijden met gevoel dat ik toch de volledige controle heb. Ik voel toch wat beweging in de R888 en daarbij vind ik ze ook nog redelijk smeren ondanks dat ik ze op 2.2 bar houd. Dus misschien dat een strakker onderstel met ook wat negatief camber op de vooras een flink verschil zou maken in de beoordeling van de band, maar zoals het voor mij er nu voorstaat heb ik het liefst een band die niet meedeint met hobbels en wat dan ook. Dat wil ik opgevangen hebben door het onderstel. Hunzerug naar boven Scheivlak kon ik met de runflats tot op de millimeter over vier willen naar de witte streep glijden. Dat lag ook in het gevoel van stuurprecisie. Ik weet ook hoe de R888 onder een e46 35i compact cup auto kunnen voelen en daar kan ik het huidige gevoel ook niet mee vergelijken. Ik denk dat het ook een deel in het gewicht van de auto zit.

Jammer van de 070, had gehoopt wat positievere reacties te lezen, maar zag op Subaru forums al meerdere te koop topics staan met de potenza re070. Voor mij zou de keuze voor deze band zijn vanwege de stijve wang en de misschien iets meer op trackday samengestelde rubbercompound en profiel.

Alexsti
Auto: Een Soebaroe en Lotus

Bericht door Alexsti » 10 mei 2009, 11:47

Onder de STI heb ik de Bridgestone potenza re070 , deze zijn de standaard band geweest rond 2004>2006 onder een STI.
Wel is het zo dat er maar 1 maat is van deze band 225/45/17, dat er wel eens wat te koop staat komt ook omdat veel Subaru eigenaren naar 18 inch gaan.

De wangen zijn idd. heel stijf , de bandenboer is er nooit blij mee....... :mrgreen:
De band vindt ik goed presteren op droog en nat , het is geen echte semie als de R888 er zit meer profiel op wat in de regen toch een goed gevoel geeft.
Met een natte dag op Zolder kon ik toch aardig door blijven rijden op banden die bijna op waren met 3-4mm profiel dikte , wel houdt het het een keer op als er heel veel water staat maar op gewoon nat asfalt waren ze goed.
Op droog gaan ze niet snel smeren , wel breken er stukken uit het profiel vooral linksvoor op Zandvoort :?

Dit setje RE070 wat er nu onder zit is de laaste setje wat ik heb ( heb eens een keer een paar setjes gelijk voordelig op de kop kunnen tikken) hierna misschien toch de R888 of wat er bij in de buurt komt.

Groet Alex.

Aernoudt

Bericht door Aernoudt » 10 mei 2009, 11:59

RE070 is inderdaad een lekkere band; als het koud is zijn ze wel wat minder dan een gewone UHP straatband.

Hans R

Bericht door Hans R » 10 mei 2009, 13:59

@Ruben, je heb zeker run flats? Lekkere stijve wangen! De Toyo's deden het ook niet goed onder de Mini na 5 rondjes smeren als een gek, maar misschien moet je er anders meerijden die run flats kan heel goed hoeken en precies zetten waar je ze hebben wil, was ook erg blij met de Bridgestone Re50a prima straatband maar op het circuit moet de R888 toch echt meer grip leveren misschien eens proberen minder lomp op het gas te gaan en met de bandenspanning een beetje rommelen..
Trouwens de R1R doet het super onder de Lotus! 8) Van slijtage ook geen sprake.. maarja die Lotus weegt ook bijna niks.

Adwo

Bericht door Adwo » 10 mei 2009, 22:57

Hans GP schreef:Idd via http://www.beekautoracing.nl" onclick="window.open(this.href);return false; en ze hebben toch echt een DOT keurmerk! Staat zelfs op de band!
Beek is Importeur geworden voor Hoosier banden en gaat het nog precies uitzoeken hoe het zit met deze band op de Nederlandse weg.

Het DOT nummer geeft alleen de fabrikant aan en de week/jaar waarin de band is gemaakt. De band moet een Europese type goedkeuring hebben en dat waag ik te betwijfelen..

Als er geen E-nummer in de band staat en je krijgt een ongeval op de Ring ben je zwaar nat...

http://www.gbshop.nl/content/informatie ... entaal.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Groet,

Adwo

Thommy

Bericht door Thommy » 11 mei 2009, 10:56

dagelijks: Continental Sport Contact 3
circuit: Wanli

:bag:

Hans R

Bericht door Hans R » 02 jun 2009, 14:17

Ik zag dit weekend een GT-R met Bridgestones Potenza RE070R :love:
Waar kan ik daar meer over vinden? Super bandje voor de Mini lijkt mij..

Edit:
Had al een mail de deur uit gedaan naar Bridgestone..
en voila lekker snel antwoord:

Dit type band is speciaal ontwikkeld voor de Nissan GTR en kan niet vergeleken worden als opvolger van de RE050A.
Op dit moment komen er geen andere maten in dat profiel erbij.

Voor uw auto (en vele andere modellen) is de RE050A RFT de enige juiste keuze wat betreft stabiliteit/grip/veiligheid/remweg.
Ik adviseer u dan ook om hier niet van af te stappen.

Daar hebben we niks aan dus, jammer.. dat wordt verder zoeken.

GTRene

Bericht door GTRene » 10 jun 2009, 23:49

ff een vraagje hier...

Ik ben heel erg tevreden over de kwaliteits verhouding prijs/grip enz over de Falken FK452 banden, en over net al te lange tijd heb ik achter weer nwe nodig...(gaan lang mee overigens)

en nu las ik ergens dat de Falken FK452 een opvolger heeft die wel heel anders heet...maar ik kom niet op de naam...iemand hier?

en wil weten wat jullie er van denken...

GTRene

Bericht door GTRene » 11 jun 2009, 00:09

hier overzicht van de FK452

http://www.falken.com.au/tyres/passenger-FK452.html" onclick="window.open(this.href);return false;

en waarschijnlijk dat ik deze heb gezien als opvolger? I don't know...

http://www.falken.com.au/tyres/passenger-ZE912.html" onclick="window.open(this.href);return false;

maar welke is nu beter...trouwens die laatste is schijnbaar nog niet in 19inch :lol:

overzicht

http://www.falken.com.au/tyres/passenger-tyres.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Stefan van Elst

Bericht door Stefan van Elst » 11 jun 2009, 10:53

RT-615 bedoel je denk ik

GTRene

Bericht door GTRene » 11 jun 2009, 11:34

Stefan van Elst schreef:RT-615 bedoel je denk ik
Nee die ook niet...ik kwam het tegen in een tuningsblad, ze noemden het de opvolger van de Falken FK452 maar heeft een heel andere naam...de vorige was 451...dus 453 was handig :mrgreen: maar nee heel anders, en geen semi was een gewone sport straatband wel ander profiel dan de FK452

GTRene

Bericht door GTRene » 11 jun 2009, 11:39

dacht zal eens ff weer speuren...kom ik deze fap wagen tegen :love:

Afbeelding

Plaats reactie